"Opettaja , mitä minun on pitää tekemän , että minä iankaikkisen elämän perisisi. Luuk. 10:25.
26. Niin Hän sanoi hänelle : "Mitä laissa on kirjoitetuna ? Kuinkas luet ? ". Lain oppinut vastasi ja sanoi
"Rakasta , sinun Jumalaasi , kaikesta sydämestäsi ja kauikesta mielestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi , ja lähimmäistäsi kuin itseäsi , 28. Hän sanoi hänelle : "Oikein sinä vastasit ; Tee se, niin sinä saat elää ."29. Mutta hän tahtoi näyttää olevansa vanhurskas ja sanoi Jeesukselle : "kuka sitten on minun lähimmäiseni ?. 30- 37 Jerikon tien kulkijan vertaus.
Sel 10:25 Jeesus käänsi tämän lainoppineen (Mooseksen lain ja yleensä VT:n Raamatuntuntijan ) kysymyksen
toisin päin : Älä kysy , kuka on sinulle LÄHIMMÄINEN , vaan ole sinä oikea lähimmäinen toiselle ihmiselle , erityisesti apua tarvitseville . Sielun vihollisen ja syntielämän runteleman ihmisen auttamiseksi tarvitaan LÄHIHOITOA". ÖLJY JA VIINI KUVAAVAT jEESUKSEN VEREN JA PYHÄN HENGEN ARMON Soveltamista sanan ja RUKOUKSEN KAUTTA . MAJATALOON VIEMINEN Kuvaa hänen viemistään uskovien Aeurakuntaan viemistä
saamaan jaykuvaa hoitoa ja opetusta . Tälläinen ihminen on todellisesti parantunut vasta kun hän on
entisen synnillisten tottumusten ja elämäntapojen tilalle saanut kristilliset tottumukset ja elämäntavat.
Niitä ei opita hetkessä . mutta kääntymyksessa /uudestisyntymisessä saadaan halu niiden oppimiseen.
Ja katso , eräs lainopinut nousi ja kysyi kiusaten häntä .
15
469
Vastaukset
- teutatess
että voi valita kenen selityksen haluaa , otetaan HP:n koska se on selkein .
30. Jeesus vastasi miehelle , eräs mies oli matkalla jerusalemista -Jerikkoon , kun siellä rosvojoukko
yllätti hänet Rosvot vweivät häneltä vaatteetkin ja pieksivät hänet verille . Sitten he lähtivät tiehensä ja jättivät hänet henkihieveriin . sel. on selitetty että se on yksi krititty mies (tai nainen ) ja ne rosvot on
selitetty eri syntien paholaisiksi , että kristitty voi jotua tälläiseen tilaan veres lihalle ja haavoihin, tässä
tietenkin oli juuri siitä kysymys . Heränneestä ihmisestä .
31. Samaa tietä sattui tulemaan pappi , mutta miehen nähdessään hän väisti ja meni ohi . sel. Juutalainen
rabbi joka oli kyseessä väisti sen tähden kun he ei saaneet olla missään tekemisessä Samarialaisen kanssa
Rabbille , oli tietnkin tuttu, mutta hakattu ja haavilla hän tunsi ei voi koskea .-
32. samaa tietä sattui tulemaan Leviitta : kun hän näki miehen , hänkin väisti ja meni ohi . sel. leiitta
oli Leeviläinen JUMALAN palvelija samaa kastia , kuin rabbi .
33. Mutta sitä tietä tuli muuan samarialainen . Kun hän saapui paikalle ja näki miehen , Niin Hän armahti hänet. (hänen tuli sääli häntä ) , sel. Kuinka nyt kaksi pappismiestä on mennut ohi ilman säälin tuntoa
kumpikaan ei säälinyt Tuota avutonta hakattua , haavoitettua , piti tulla yksi samritaanus joka armahti .
34. Hän meni miehen luo , ja sitoi tämän haavat ja vuodatti niihin oljyä ja viiniä , pani hänet juhtansa selkään ja vei hänet Majataloon ja hoiti häntä . Sel. no tietenkin hän vuodatti ensin öljyn ja viinin sillä
ei sitetten läpi enää voi voidella . mitä tuo öljy ja viini kuvaa , Ne kuvaa JEESUKSEN VEREN JA pYHÄN hENGEN armon soveltamista sanan ja RUKOUKSEN KAUTTA , ja hän vei hänet Majataloon se on että
hän vie tämän miehen uskovien joukkoon . Kun hän siellä oli niin hän hoiti häntä .
35. Ja seuraavana aamuna hän otti kaksi denaaria ja antoi majatalon isännle ja sanoi :Hoida häntä , ja jos mitä sinulta lisää kuluu , sen minä palatessani maksan . Sel. Ne rahat oli Kristuksen tienaamat toinen
oli tienattu Getsemanassa ja toinen oli tienattu Golgatan ristillä . ja jos sinulta lisää kuluu , minä paletessa
maksan , ja on sanottu että aina kun löytyy syntinen ihminen Kristus tulee ja maksaa lisää . Tälläinen
ihminen on todellisesti parantunut vasta kun hän entisen synnilisten tottumusten ja elämän tapojen tilalle saanut kristilliset tottumukset ja elämän tavat . Niitä ei opita hetkessä mutta vähän kerrallaaan opastus, kääntymyksessä /uudestisyntymisessä saadaan halu niiden oppimiseen .
36. Kuka näistä kolmesta sinun mielestä osoitti olevansa sen lähimmäinen , joka oli joutunut Ryövärien käsiin. ? ,,,Jeesus haluaa täässä Farisekselta vastauksen ,
37. Hän sanookin : "Se , joka osoitti hänelle laupeutta ". Niin jeesu sanoi hänelle : Mene ja tee sinä samoin.- usko elämän harmonia
Mutta kun tutkimme sitä mitä tämä merkitsee minulle tänään, niin tulemme keskelle omaa kipuiluamme.
Puhunko minä vaikkapa oman asuinpaikkani epäuskoisille Jeesusesta joka pelastaa syntisiä. Papin ja leviitan kohdalla oli kysymys virkaan liittyvästä rituaalisesta puhtaudesta. Jos oli joutunut haavoittuneen kanssa tekemisiin, niin joutui "karanteeniin" virantoimituksesta ja suorittamaan puhdistautumisrituaaleja.
Mitä se tarkoittaa tämän päivän lestadiolaiselle, kun menettää rituaalisen puhtautensa? Miten pitää toimia esikoislestadiolaisena vaikkapa alkoholistin ja narkomaanin kanssa, että omassa hengellisessä kodissa aletaan katsoa "kieroon"? Kyllä me mieluummin käännämme katseemme poispäin näistä onnettomista ja huokaisemme kuin vaistomaisesti, "kiitos Jumala kun olet varjellut minut tuollaisesta"!!!
Millä tavalla esikoislestgadiolaisissa suhtaudutaan narkomaaneihin? En tiedä olevan minkäänlaista auttamistyötä heidän parissaan!!! "Senkin (henkilön) lapset ovat vajonneet noin alas", rukoushuoneissa ja kodeissa huokaillaan, "kunpa he tekisivät parannuksen". Suhtautuminen tällaiseen henkilöön on torjuva, hänen luokseen ei mennä, hänen puolestaan ei rukoilla.
Raamatusta ei ole paljon hyötyä jos siitä tutkitaan 2000 vuoden takaisia tapahtumia, ja niillä saivarrellaan että mitä tuo paikka tarkoitti.
Me elämme nyt ja uskomme tänään, mitä Raamattu meille opettaa? Vai opettaako mitään?
Kun minä näitä uskovien saitteja olen lukenut muutaman vuoden ajan, niin pääasiallinen oppi on ollut julma ja repivä kiistely siitä, mitä se ja se paikka Raamatussa tarkoittaa. - Teuta
usko elämän harmonia kirjoitti:
Mutta kun tutkimme sitä mitä tämä merkitsee minulle tänään, niin tulemme keskelle omaa kipuiluamme.
Puhunko minä vaikkapa oman asuinpaikkani epäuskoisille Jeesusesta joka pelastaa syntisiä. Papin ja leviitan kohdalla oli kysymys virkaan liittyvästä rituaalisesta puhtaudesta. Jos oli joutunut haavoittuneen kanssa tekemisiin, niin joutui "karanteeniin" virantoimituksesta ja suorittamaan puhdistautumisrituaaleja.
Mitä se tarkoittaa tämän päivän lestadiolaiselle, kun menettää rituaalisen puhtautensa? Miten pitää toimia esikoislestadiolaisena vaikkapa alkoholistin ja narkomaanin kanssa, että omassa hengellisessä kodissa aletaan katsoa "kieroon"? Kyllä me mieluummin käännämme katseemme poispäin näistä onnettomista ja huokaisemme kuin vaistomaisesti, "kiitos Jumala kun olet varjellut minut tuollaisesta"!!!
Millä tavalla esikoislestgadiolaisissa suhtaudutaan narkomaaneihin? En tiedä olevan minkäänlaista auttamistyötä heidän parissaan!!! "Senkin (henkilön) lapset ovat vajonneet noin alas", rukoushuoneissa ja kodeissa huokaillaan, "kunpa he tekisivät parannuksen". Suhtautuminen tällaiseen henkilöön on torjuva, hänen luokseen ei mennä, hänen puolestaan ei rukoilla.
Raamatusta ei ole paljon hyötyä jos siitä tutkitaan 2000 vuoden takaisia tapahtumia, ja niillä saivarrellaan että mitä tuo paikka tarkoitti.
Me elämme nyt ja uskomme tänään, mitä Raamattu meille opettaa? Vai opettaako mitään?
Kun minä näitä uskovien saitteja olen lukenut muutaman vuoden ajan, niin pääasiallinen oppi on ollut julma ja repivä kiistely siitä, mitä se ja se paikka Raamatussa tarkoittaa.Sitä pitää jokaisen itse osata siirtää aika tänne ja toteuttaa tänäpänä sitä , otetaanpa vaikka ARMAHDUS
Ei ole mitään hyötyä valittaa 2011 omista asioista jos sitä ei joku armahda, kaikki asiat on tuotavissa tänne
aivan yhtähyvin jos se puuttuu mielikuvista , uskosta , ei voi mitään . Mihusta sen siirron tnne tekee JUMALA
ei meidän tarvitse kaikkea osata siirtää meillä on valtavan hyvä välimies JEESUS KRISTUS. Joka on luvannut
auttaa meitä HÄN sanoi: minä menen edeltä, teidän edestänne rukoilemaan .
Tämä pulikuollut , voi olla tänään yhtähyvin kuin silloin , hän tarvitsee armahdusta 2011. siinä kuin 30 jKr.
kysymys on on siitä , löytyykö meistä sellaista armahtajaa , ja jos lyötyy , käytetäänkö sitä välittömästi
ja onko voidetta haavoihin ja siteitä , onko autoa jolla voi kuljettaa tämän haavoilla olijan , vai oletetaanko
että hän likaa meidän kuljetus välineemme jane.jane. kysymyksiä varmasti löytyy , mutta sovellutuksia
myös , RUKOUS on mahdollisuus , ei saa unhottaa yhtäkään asiaa jotka voisi olla avuksi . - fffffiida
Se juhta jäi taas sinullakin selittelemäti
- kalle.
joka oli asetettu jakeissa 25-37. Silloin kun joskus on numeroitu jakeet ja pätkitty luvut on
tapahtunut pieniä virheitä .mutta jakeet 38-42 lue omasta raamatusta ,yritän tavata sel.
Martta ja Maria ja Lasarus heidän veli , heidän koti oli Betaniassa Öljymäellä , JEESUS Raksti kaikkia heitä
ja he kaikki uskoivat JEESUSKEEN , ja Hänen ystävällinen nuhde Mertalle johtui liiallisesta hulehtimisesta ja hätäilemisestä , joka esti häntä hiljentymästä kuuntelemaan Jeesuksen puhetta . Taloustyöt on hoidettava,
mutta tarpeen on myös oikea asiain tärkeysjärjestys Jos ihminen etsii ensin JUMALAN VALTAKUNTAA JA hÄNEN VANHURSKAUTTAAN Matt. 6:33. ja jos Jeesusksellaon todellisesti ensimmääinen paikka hänen elämässään (ensimmäinen Rakkaus ) Hän ottaa ja saa aikaa Jumalan sanan kuulemiseen , vaikka hoitaakin maalliset tehtävänsä, JEESUKSEN palveleminen Hänen ystävissään. - teuta
kalle. kirjoitti:
joka oli asetettu jakeissa 25-37. Silloin kun joskus on numeroitu jakeet ja pätkitty luvut on
tapahtunut pieniä virheitä .mutta jakeet 38-42 lue omasta raamatusta ,yritän tavata sel.
Martta ja Maria ja Lasarus heidän veli , heidän koti oli Betaniassa Öljymäellä , JEESUS Raksti kaikkia heitä
ja he kaikki uskoivat JEESUSKEEN , ja Hänen ystävällinen nuhde Mertalle johtui liiallisesta hulehtimisesta ja hätäilemisestä , joka esti häntä hiljentymästä kuuntelemaan Jeesuksen puhetta . Taloustyöt on hoidettava,
mutta tarpeen on myös oikea asiain tärkeysjärjestys Jos ihminen etsii ensin JUMALAN VALTAKUNTAA JA hÄNEN VANHURSKAUTTAAN Matt. 6:33. ja jos Jeesusksellaon todellisesti ensimmääinen paikka hänen elämässään (ensimmäinen Rakkaus ) Hän ottaa ja saa aikaa Jumalan sanan kuulemiseen , vaikka hoitaakin maalliset tehtävänsä, JEESUKSEN palveleminen Hänen ystävissään.Mutta jos otamme juhdan siitä vertauksesta , missä Jeesus sanoi opetuslapsilleen hakekaa tuolta
kylastä minulle juhta jonka isännän tunnen ,jos hekysyvät sanokaa että se tulee Herralle niin he antavat
Siellä . Matt. 21:1-9 puhutaan siitä , että vain apostoleista Matt. puhuu siitä emo aasista joka nähtäväti
oli kulkenut Nuoren aasin jäljessä . Tämä vertauskuva on siitä, että nuori kristillinen seurakunta oli pian
oleva "kristuksen kantaja " , ja Jeesus sillä "ratsastaja ". Sen ohjaaja ja käyttäjä , juutalaisuudessa , josta
seurakunta oli määrätyssä merkityksessä suyntynyt , vaeltaessa perässä ilman Häntä Hoosianna =oi pelasta ,
samasta juurisnasta kuin ,JEESUS . -- Jerusalemin ITÄISESTÄ PORTISTA jonka kautta Jeesus ratsati sisälle
ks. Hess. 44:1-3. - Teu.
teuta kirjoitti:
Mutta jos otamme juhdan siitä vertauksesta , missä Jeesus sanoi opetuslapsilleen hakekaa tuolta
kylastä minulle juhta jonka isännän tunnen ,jos hekysyvät sanokaa että se tulee Herralle niin he antavat
Siellä . Matt. 21:1-9 puhutaan siitä , että vain apostoleista Matt. puhuu siitä emo aasista joka nähtäväti
oli kulkenut Nuoren aasin jäljessä . Tämä vertauskuva on siitä, että nuori kristillinen seurakunta oli pian
oleva "kristuksen kantaja " , ja Jeesus sillä "ratsastaja ". Sen ohjaaja ja käyttäjä , juutalaisuudessa , josta
seurakunta oli määrätyssä merkityksessä suyntynyt , vaeltaessa perässä ilman Häntä Hoosianna =oi pelasta ,
samasta juurisnasta kuin ,JEESUS . -- Jerusalemin ITÄISESTÄ PORTISTA jonka kautta Jeesus ratsati sisälle
ks. Hess. 44:1-3.Temppelin itä portita on oleva suljetuna Muukalaisiset eivät saa toimittaa tehtäviä temppelissä . Leeviläisten
ja pappien velvollisuudet ja oikeudet .
44:1-3 Sitten hän vei minut takaisin pyhäkön uloimmalle portille , sille, joka antoi itään päin ; mutta se oli
suljettu . Niin Herra sanoi minulle ; "Tämä portti on oleva suljettuna: sitä ei saa avata , eikä kenkään saa käydä siitä sisälle , sillä , sillä Herra , israelin Jumala , on käynyt siitä sisälle . Se on oleva suljettu.
Ruhtinas ainostaan saakoon Ruhtinaana istua siellä ja aterioida Herran edess: käyköön hän sisään porttieteisen kautta ja tulkoon ulos samaa tieta ".
sel. Jerusalemin ITÄISESESSÄ MUURISSA OLEVA KIINNI MUURATTU PORTTI. Jota sanotaan "KULTAISEKSI
PORTIKSI ", on kristillisellä ajalta . Sen eri puoliskojen nimet ovat PARANNUS JA ARMO .Sen alla on lähimain
samankokoinen ulospäin NÄKYMÄTÖN kiven ,mullan ,ym. täyttämä PORTTI Jonka kautta Jeesus hoosiannaa
huutojen kaikuessa ja palmunokien liehusessa ratsasti Jerusalemiin. (Matt. 21:6-10 ; Joh. 12:12-15. )
"ja äskeinen " Herra , israelin JUMALA On käynyt siitä sisälle" , on " profeetallisessa perefektissä "esitetty
enneustus siitä . Se on nyt mainitulla tavalla "suljettu " .-. Myös jotkut johtavat juutalaiset rabbit ovat selittänet että "HERRA ISRAELIN JUMALA " , JOKA ON KÄYNYT SIITÄ PORTISTA SISÄLLE " , TARKOITTAA
MESSIASTA. - teuta
fffffiida kirjoitti:
Ja itsellä ei ole varaa selittää , ettei mene nuuskaksi.
- teuta
usko elämän harmonia kirjoitti:
Kun minä näitä uskovien saitteja olen lukenut muutaman vuoden ajan, niin pääasiallinen oppi on ollut julma ja repivä kiistely siitä, mitä se ja se paikka Raamatussa tarkoittaa.Et sinä varmaan voi suoriutua Jeesuksen rakkaudesta ja hyvistä töistä ajattelemillesi lähimmäisille
Se tarkoittaa sitä mitä raamatussa tänäänkin lukee , Syntielämän runteleman ihmisen auttamiseksi tarvitaan "LÄHIHOITOA ", ÖLJY JA VIINI Kuvaavat Jeesuksen veren ja Pyhän Hengen armon soveltamista SANAN JA RUKOUKSEN KAUTTA. - teuta
fffffiida kirjoitti:
Että juhdalla olisi sielu
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin5810367Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh174331Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r323616Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht1062996Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4352162Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142160Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2501587FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01381Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu761213Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101145