Kipushokkiko?

sairaalaan lähtö

Sain ns normi päänsäryn, joka mulla on jokaisena aamuna. Sitten sattuikin niin, että aloin heti oksentaa ja kipu kävi sietämättömäksi. Oksensin lääkkeet pois ja n. 7 tuntia kotona kiduttua sain soitetuksi taksin. Menin terveyskeskukseen ja matkalla hävisi näkö osittain enkä nähnyt edes kunnolla hlökunnan kasvoja.

Ampparilla keskussairaalaan ja olin osastolla 12 vrk. Kaikki tutkimukset tehtiin (ct, mangneetti, lumbaalipunktio, verikokeet) EI ONNEKSI PAHALAATUISTA.

Ihmetyttää silti, etten muista kaikesta kokemastani alussa kuin pätkiä. En muista esim että minut on puettu sairaalan vaatteisiin? Olinko siis kipushokissa??
Täsmäksi sain Imigran nenäsumutteen ja estoksi Lamigtal 25 mg. Mitään hyötyä ei ole vielä ollut estolääkkeestä?
Kannattaako silti jatkaa ja nostaa annosta lääkärin ohjeiden mukaan? Onko KUKAAN saanut helpotusta ko lääkkeestä?

Ikää mulla on 55-vuotta ja olen sairastanut migua nyt tasan 50 vuotta ja tuntuu että kohtausten taajuus ja kivuliaisuus vain lisääntyy. Onko tuttua?

5

664

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos auttaisi

tämä on tehokas apu.osta e-epaa sinkkiä b-vitamiinia vahvinta,ja vielä mangneessumia alkuun 2 taplettia 350mg,ja sinkkiä 45mg pari viikkoa,sen jälkeen ohjeiden mukaan.
      näillä on jokainen saanut avun migreeniin,joille olen tämän ohjeen antanut,siitä huono kun on säännöllisesti syötävä. vävyllä oli tosi paha migreeni,aurat silmissä ja kova kipu,näistä sai avun,säryt ollut pois vuosia..ei mene hukkaan kokeilu,sinkki nostaa testot..
      kirjoittele auttaako.

• tietoa, tietoa

Jos joku ammattilainen lukee tämän, niin voisitko vahvistaa epäilyni kipushokista? Mua vaivaa tosi paljon kun en muista yhtään kuka mut otti vastaan ja minkä sukupuolen edustajia oli hoitsuissa.

Voisinko käydä tuon keskussairaalan polilla kysymässä asiaa? Mihin muisti katosi muutamaksi päiväksi?

Kiitos vastauksista! aloittaja

• SiiliII

Itse kovassa migreenissä oltuani en muista juuri mitään, esim. koulussa kokeesta tai työpäivän tehtävistä. Suoriudun asioista jollain ihme konstilla jotenkuten, mutta seuraavana päivänä muistan vain yksittäisiä tilanteita. Olen ajatellut, että kivun kanssa selviytyminen vie kaikki voimavarat eivätkä asiat tallennu pitkäaikaiseen muistiin. Harmi, etten osaa enempää auttaa, ehkä joku on viisaampi?

• P

Kyllä minusta migreenissä voi käydä juuri noin. Periaatteessa varmaan toimii samoin kuin kipushokki eli suojelee mieltä jälkeenpäin. Mutta migreenissähän on oikeasti aivot "sekaisin", etenkin kun kohtauksesi on ollut noin voimakas. Itselläni pahat häiriöt kehon toiminnassa ovat olleet maksimissaan pari tuntia heti migreenin alkuun. Oma raju kohtauksesi kyllä on hiukan epätyyppinen eli ei ihme, että jäivät tutkimaan noin pitkäksi aikaa.

Kamalan pitkä historia sinulla migreenin kanssa! Itselläni vasta n. 27 vuotta migreeniä takana ja kiitän kyllä joka kerta täsmälääkkeestä, kun muistan ajan ennen sitä. Äitini migreeni helpotti kivuttomaksi 50 jälkeen, varpaatkin ristissä odotan, että tulisin vanhaksi..

• Ketjun aloittaja
        P kirjoitti:

Kyllä minusta migreenissä voi käydä juuri noin. Periaatteessa varmaan toimii samoin kuin kipushokki eli suojelee mieltä jälkeenpäin. Mutta migreenissähän on oikeasti aivot "sekaisin", etenkin kun kohtauksesi on ollut noin voimakas. Itselläni pahat häiriöt kehon toiminnassa ovat olleet maksimissaan pari tuntia heti migreenin alkuun. Oma raju kohtauksesi kyllä on hiukan epätyyppinen eli ei ihme, että jäivät tutkimaan noin pitkäksi aikaa.

Kamalan pitkä historia sinulla migreenin kanssa! Itselläni vasta n. 27 vuotta migreeniä takana ja kiitän kyllä joka kerta täsmälääkkeestä, kun muistan ajan ennen sitä. Äitini migreeni helpotti kivuttomaksi 50 jälkeen, varpaatkin ristissä odotan, että tulisin vanhaksi..

Kiitän vastanneita! Samankaltaiselta tuntuu olo, jos kohtaus pääsee täysillä päälle.
        Yritetään mennä eteenpäin kun taaksekaan ei pääse? Jospa lääketiede kehittäisi vielä kunnon konstit koko sairauden estämiseen.

Tyttärelläni on migu mutta poikani on vapaa siitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      65
      1802
    2. Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä

Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai
      Ikävä
      366
      1199
    3. Kirjoita jotain

Kivaa, hellää ja piristävää
      Ikävä
      138
      973
    4. Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?

Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu
      Suomussalmi
      16
      871
    5. Voisit nainen joskus vastata minulle

Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.
      Ikävä
      63
      642
    6. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      81
      636
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      41
      628
    8. Päälle hautaus?

Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa
      Lieksa
      96
      604
    9. On tuota ikäeroa meillä kyllä aivan liian paljon

Etsi samanikäistä kuin olet, niin minäkin.
      Ikävä
      45
      528
    10. Mies Naiselle pyydän...

älä satuta minua.
      Ikävä
      47
      515
    Aihe