Sain ns normi päänsäryn, joka mulla on jokaisena aamuna. Sitten sattuikin niin, että aloin heti oksentaa ja kipu kävi sietämättömäksi. Oksensin lääkkeet pois ja n. 7 tuntia kotona kiduttua sain soitetuksi taksin. Menin terveyskeskukseen ja matkalla hävisi näkö osittain enkä nähnyt edes kunnolla hlökunnan kasvoja.
Ampparilla keskussairaalaan ja olin osastolla 12 vrk. Kaikki tutkimukset tehtiin (ct, mangneetti, lumbaalipunktio, verikokeet) EI ONNEKSI PAHALAATUISTA.
Ihmetyttää silti, etten muista kaikesta kokemastani alussa kuin pätkiä. En muista esim että minut on puettu sairaalan vaatteisiin? Olinko siis kipushokissa??
Täsmäksi sain Imigran nenäsumutteen ja estoksi Lamigtal 25 mg. Mitään hyötyä ei ole vielä ollut estolääkkeestä?
Kannattaako silti jatkaa ja nostaa annosta lääkärin ohjeiden mukaan? Onko KUKAAN saanut helpotusta ko lääkkeestä?
Ikää mulla on 55-vuotta ja olen sairastanut migua nyt tasan 50 vuotta ja tuntuu että kohtausten taajuus ja kivuliaisuus vain lisääntyy. Onko tuttua?
Kipushokkiko?
5
547
Vastaukset
- jos auttaisi
tämä on tehokas apu.osta e-epaa sinkkiä b-vitamiinia vahvinta,ja vielä mangneessumia alkuun 2 taplettia 350mg,ja sinkkiä 45mg pari viikkoa,sen jälkeen ohjeiden mukaan.
näillä on jokainen saanut avun migreeniin,joille olen tämän ohjeen antanut,siitä huono kun on säännöllisesti syötävä. vävyllä oli tosi paha migreeni,aurat silmissä ja kova kipu,näistä sai avun,säryt ollut pois vuosia..ei mene hukkaan kokeilu,sinkki nostaa testot..
kirjoittele auttaako. - tietoa, tietoa
Jos joku ammattilainen lukee tämän, niin voisitko vahvistaa epäilyni kipushokista? Mua vaivaa tosi paljon kun en muista yhtään kuka mut otti vastaan ja minkä sukupuolen edustajia oli hoitsuissa.
Voisinko käydä tuon keskussairaalan polilla kysymässä asiaa? Mihin muisti katosi muutamaksi päiväksi?
Kiitos vastauksista! aloittaja- SiiliII
Itse kovassa migreenissä oltuani en muista juuri mitään, esim. koulussa kokeesta tai työpäivän tehtävistä. Suoriudun asioista jollain ihme konstilla jotenkuten, mutta seuraavana päivänä muistan vain yksittäisiä tilanteita. Olen ajatellut, että kivun kanssa selviytyminen vie kaikki voimavarat eivätkä asiat tallennu pitkäaikaiseen muistiin. Harmi, etten osaa enempää auttaa, ehkä joku on viisaampi?
- P
Kyllä minusta migreenissä voi käydä juuri noin. Periaatteessa varmaan toimii samoin kuin kipushokki eli suojelee mieltä jälkeenpäin. Mutta migreenissähän on oikeasti aivot "sekaisin", etenkin kun kohtauksesi on ollut noin voimakas. Itselläni pahat häiriöt kehon toiminnassa ovat olleet maksimissaan pari tuntia heti migreenin alkuun. Oma raju kohtauksesi kyllä on hiukan epätyyppinen eli ei ihme, että jäivät tutkimaan noin pitkäksi aikaa.
Kamalan pitkä historia sinulla migreenin kanssa! Itselläni vasta n. 27 vuotta migreeniä takana ja kiitän kyllä joka kerta täsmälääkkeestä, kun muistan ajan ennen sitä. Äitini migreeni helpotti kivuttomaksi 50 jälkeen, varpaatkin ristissä odotan, että tulisin vanhaksi.. - Ketjun aloittaja
P kirjoitti:
Kyllä minusta migreenissä voi käydä juuri noin. Periaatteessa varmaan toimii samoin kuin kipushokki eli suojelee mieltä jälkeenpäin. Mutta migreenissähän on oikeasti aivot "sekaisin", etenkin kun kohtauksesi on ollut noin voimakas. Itselläni pahat häiriöt kehon toiminnassa ovat olleet maksimissaan pari tuntia heti migreenin alkuun. Oma raju kohtauksesi kyllä on hiukan epätyyppinen eli ei ihme, että jäivät tutkimaan noin pitkäksi aikaa.
Kamalan pitkä historia sinulla migreenin kanssa! Itselläni vasta n. 27 vuotta migreeniä takana ja kiitän kyllä joka kerta täsmälääkkeestä, kun muistan ajan ennen sitä. Äitini migreeni helpotti kivuttomaksi 50 jälkeen, varpaatkin ristissä odotan, että tulisin vanhaksi..Kiitän vastanneita! Samankaltaiselta tuntuu olo, jos kohtaus pääsee täysillä päälle.
Yritetään mennä eteenpäin kun taaksekaan ei pääse? Jospa lääketiede kehittäisi vielä kunnon konstit koko sairauden estämiseen.
Tyttärelläni on migu mutta poikani on vapaa siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1384330Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3342169Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik32044Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481871- 1061790
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4561770Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4791604MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar571429Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4761330Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441316