Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kysymyksiä STS kielimatkasta.

vainoharhainen

Olen ensi kesänä ehkä lähdössä STS:än kautta kielimatkalle Englantiin. Jos jollain olisi kokemuksia olisin kiinnostunut kuulemaan.
Onko hinta paljon muuttunut varaamis hetkestä? onko ne varausmaksut paljon? entäs onko matka ajankohta muuttunut vai pysynyt samana?
STS:än nettisivuilla puhuttiin kaikesta tuosta ja sai ajattelemaan, että tapahuukohan tuollaisia useinkin. rahapussi ei kovin tykkäisi noista hinnan korotuksista ainakaan..

56

2738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vahistosta viisastuu

      Mieti vielä moneen kertaan järjestön valintaa ja tutustu tämän keskustelupalstan mielipiteisiin. Nuo kirjoitukset tulevat kokemuksista ja niistä kannattaa ottaa vaarin. Meillä ainakin hinnat kohosivat sovituista kun olimme maksaneet jo jotain, joten pakko oli suostua hinnan korotuksiin. Kyseessä oli STS ja ovelasti laittoivat maksu osiin ja loppulasku sitten kerralla, joten emme saaneet tietää etukäteen täsmällistä summaa. Aika kieroa....

    • STS kiero

      Kannattaa ollakin vainoharhainen kyseisen järjestön suhteen...!!
      Oman kokemuksemme perusteella, emme voi suositella STS:ää edes varauksella kenellekään. Kannattaa lukea kirjoituksia ja kysyä mielipiteitä STS:n kautta vaihdossa olleilta!!
      Hinnoista: Esitteen mukaisen vaihto-oppilasvuoden hinta oli muistaakseni n. 8.000€ mutta loppulaskun viisumin ja vakuutuksen jälkeen olikin maksettu jo reilusti yli 10.000€.
      STS oli suuri pettymys ja elämäni suurin virhe, jollaista en toivo kenellekään.
      Harkitse tarkkaan!! Kannattaa perehtyä ei kaupallisiin vaihto-ehtoihin...

      • Ei-kaupallinen

        Ihan sama juttu ei kaupallisilla. Viisumi ja vakuutus tulevat lisäkuluina, samoin erilaiset retket. Eivät ei-kaupalliset järjestötkään ilmaiseksi vaihtarihommia tee.


      • Rotary
        Ei-kaupallinen kirjoitti:

        Ihan sama juttu ei kaupallisilla. Viisumi ja vakuutus tulevat lisäkuluina, samoin erilaiset retket. Eivät ei-kaupalliset järjestötkään ilmaiseksi vaihtarihommia tee.

        Kyllä tekevät , katso rotaryt!


    • Ei voi suositella

      EHKÄ... Onneksi voit vielä muuttaa mieltäsi kielimatkan järjestäjän suhteen!
      Harkitse tarkoin, ennen kuin päädyt STS:n kielimatkalle. Emme suosittele.

    • Teppotuppurainen

      Pelkkää huonoa sanottavaa STS:stä, ammattitaidoton, ei resursseja, kaikki perustuu kohdemaan ns. vapaaehtoisiin, henkilökunta ns. lapsen kegissä. En voi suositella kenellekkään.

    • STS:ään pettyneet

      Ei ole myöskään meillä mitään positiivista kerrottavaa STS:stä. Kehottaisin kiertämään kaukaa kyseisen järjestön! Täysin ammattitaidotonta ja välinpitämätöntä porukkaa. Suomessa puuhastelua johdetaan röyhkeällä ja ylimielisellä otteella, mikä vaikeuttaa suunnattomasti asioiden ja ongelmien hoitamista.
      Kannattaa hyvin tarkkaan harkita, onko valmis maksamaan jopa kymppitonnin saamatta vastineeksi muuta kuin pettymyksiä, pahan mielen ja kenties traumoja koko loppuiäksi.
      Yksi varteenotettava vaihtoehto on säästää rahat ja lähteä opiskelemaan hieman myöhemmin - itsenäisemmin ja vapaammin.

    • zxcvxcv

      Tehkää valitus vaikka kuluttajalautakuntaan, turha täällä ruikuttaa

      • Pian kuuluu

        Tehty on ja muutama muukin on tehnyt!


    • Muille varotukseksi

      Ei varmaan ole ihmisillä tarkotus ruikuttaa, vaan varottaa muita. STS on kusettanut siksi monia!

    • käynyt

      olin viime kesänä just englannissa kielimatkalla sts:n kautta ja ei oo muuta kun hyvää sanottavaa tästä järjestöstä! (siks oonkin melko yllättänyt että täällä on näin monia huonoja kokemuksia, mutta koskee varmaan enemmän vaihto-oppilas ohjelmia, ei kielimatkoja.) hintaan tuli lisäks varaamishetkestä ainoostaan polttoainemaksu, mikä oli alle satasen. varausmaksu 140, mikä siis sisältyy siihen kurssin kokonaishintaan. päivämäärä ei muuttunut.
      suosittelen sts:ää kielimatkojen järjestäjänä, suomalaisliideri oli tosi ihana ja muutenkin toimistolla oltiin tosi ystävällisiä ja aurinkoisia, eikä mikään menny pieleen sts:n takia. kannattaa oikeesti lähtee, ihana kokemus!

      • Ihmettelevä!!

        Huhhuh noita vaihtotarinoita.
        Mä(kin) oon lukenu ja kuullu STS kielimatkoista melkeimpä pelkästään hyvää, ja olin ihan ihmeissäni kun löysin noi vaihtaritarinat ::o
        Pitää kyllä vielä kaks kertaa miettiä, että millasella järjestölle sitä rahansa syytääkään.


      • tuhoon tuomittu?
        Ihmettelevä!! kirjoitti:

        Huhhuh noita vaihtotarinoita.
        Mä(kin) oon lukenu ja kuullu STS kielimatkoista melkeimpä pelkästään hyvää, ja olin ihan ihmeissäni kun löysin noi vaihtaritarinat ::o
        Pitää kyllä vielä kaks kertaa miettiä, että millasella järjestölle sitä rahansa syytääkään.

        Mä en kyllä sts:än kautta menis vaihtoon, mut kielimatkaa oon suunnitellu. Oikeesti tosi vaikee tietää et millane se sitte on... Sts:ää oon siis MYÖS sen takia harkinnu, ku niillä on se matka san diegoon... Ja just sinne mä haluaisin et niillä on siellä hyvät aktiviteetit!! Sts:ällä on myös se popstar-kurssi, joka olis myös tosi mielenkiintonen.. Muilla järjestöillä kun ei näistä kumpaakaan oo tarjottavana :d


      • tuhoon tuomittu?
        tuhoon tuomittu? kirjoitti:

        Mä en kyllä sts:än kautta menis vaihtoon, mut kielimatkaa oon suunnitellu. Oikeesti tosi vaikee tietää et millane se sitte on... Sts:ää oon siis MYÖS sen takia harkinnu, ku niillä on se matka san diegoon... Ja just sinne mä haluaisin et niillä on siellä hyvät aktiviteetit!! Sts:ällä on myös se popstar-kurssi, joka olis myös tosi mielenkiintonen.. Muilla järjestöillä kun ei näistä kumpaakaan oo tarjottavana :d

        Korjaan! Popstar kurssi on EF:ällä !! Mut kuiteki :DD olisin vast 2014 kesäl menos mut oon jo nyt iha paniikis ja intopinkeen


      • Kokemus4
        Ihmettelevä!! kirjoitti:

        Huhhuh noita vaihtotarinoita.
        Mä(kin) oon lukenu ja kuullu STS kielimatkoista melkeimpä pelkästään hyvää, ja olin ihan ihmeissäni kun löysin noi vaihtaritarinat ::o
        Pitää kyllä vielä kaks kertaa miettiä, että millasella järjestölle sitä rahansa syytääkään.

        Harkitse, lue ja pohdi täälä kirjoittavat ihmiset kertoakseen plvelusta, aj toimista mitä sts tekee. Helppoa on kun kaikki sujuu vaan odotppa ongelmatilannetta se voi tulla kenelle tahansa, ja sitte toteat että aluksi näytti hyvältä, lopuksi ei. Hyvä kello kuuluu kauas, huono vielä kauemmas toimii tässäkin 100%


      • Paljon valheita
        tuhoon tuomittu? kirjoitti:

        Mä en kyllä sts:än kautta menis vaihtoon, mut kielimatkaa oon suunnitellu. Oikeesti tosi vaikee tietää et millane se sitte on... Sts:ää oon siis MYÖS sen takia harkinnu, ku niillä on se matka san diegoon... Ja just sinne mä haluaisin et niillä on siellä hyvät aktiviteetit!! Sts:ällä on myös se popstar-kurssi, joka olis myös tosi mielenkiintonen.. Muilla järjestöillä kun ei näistä kumpaakaan oo tarjottavana :d

        Ha haa ne ei sua sinne sijoita ne lupailee vaan kyseleppä kuinka monen toinveet ovat toteutuneet! ÄLÄ USKO


    • Kielimatkan käynyt

      Ihmettelen kovasti kommentteja, itselläni ei kielimatkan suhteen ollut mitään valitettavaa! Olin kolme viikkoa Jerseyllä, matka Pariisin kautta. Matkat oli järjestetty hyvin, en kuullut valituksia kenenkään perheistä, koulu oli ok, aktiviteettejä paljon, osa vapaaehtoisia eli valinnanvaraa oli. Varsin iloisena ja matkaan tyytyväisenä tulin takaisin!
      Hinnat olivat mitä sovittiin, eivät muutuneet. Lentoaika muutettiin vajaa kuukausi ennen lähtöä, mutta pysyi saman vuorokauden sisällä, iltapäivästä aamuun.

      • Shit

        Niinmpäniin odotappa kun tulee vaikeuksia niin näät ja koet kuinka asiat selvitellään ja hoidetaan.


    • jjjersey

      heei kerro siitä jerseystä ku itekki maybe sinne? mitä tykkäsit , mitä tekemistä siel?`:)

    • Valintojen edessä ka

      Varo tätä huijari/rahastaja yritystä rahat pois, nuori matkaan ja host perhe on usein sts vapaaehtoistyönteijoitä, preppejä jne tai muita toimijoita, kuulostaa aluksi hyvältä. Lopuksi nuori on täysin yksin ja kielimatkan eriyiset säännöt alkavat toimia mitä hirvittävimmällä tavalla , sts kääntyy sinua ja vastaan ja olet yksin koko sts:ssää vastaan. Uhataan kotiinlähettämisellä, sääntäjen rikkomisella ja tekaistuilla valheilla, varootuksilla ja uskomattomalla selvittelyllä joka aina vaan jatkuu. aluksi uskot että selvitetään palatessasi tiedät, mitä selvittäminen on! Sinua voidaan jopa uhata, tämä ei ole yksittäinen kokemus !!!!!!!!Oikeudessa ja kuluttajasuojassa sekä lautakunnassa on huomattava määrä näitä kokemuksia.

      • Kivi8

        Näin on. En ikinä olisi jälkikasvuani STS:n kielimatkalle laittanut, jos olisin nämäkin tarinat todesta ottanut. Todella ikävää suhtautumista paikalla olleiden pääpomojen ja eräiden laedereiden taholta. Tunnin kotiintulo ajan myöhästymisestä ( mistä perhe oli tietoinen ) soitto kotiin Suomeen ja uhkaus omalla kustannuksella kotiuttaa. Myös suoraa huutoa huudettiin asian tiimoilta, ei kovin asiallista eikä ammattimaista. Koko ajan pientä jäynää leaderin taholta, kun erääseen järjestelyyn kysyttiin syytä, vastaus oli, että kun minä niin sanon. Että huh huh, olkoon tämä sitten valitus ( jonkun mielestä, kuulosti kyllä aiemmin mukana olleelle "pikkuopelle") tai mikä tahansa. Opetuksesta sitten puhumattakaan.


    • Todella huojri yrity

      Varo tätä yritystä lue kokemukset sts ja tee sitten päätös eivät ihmiset näitä huvikeen hauku , ja vie oikeuteen ja kuluttajasuojalautakuntaan! Syy on todellakin olemassa.

      • Kirjotusvihre

        Taitaapa kaikki 19.1. kirjoitusvirheelliset yölliset vuodatukset olla samasta lähteestä peräisin. Kannattaisiko jättää kirjoittelu päiväsaikaan ja nukkua yöt?


    • Eräs äiti

      Voisiko joku nyt rehellisesti sanoa onko sts todella ihan surkea ja voinko lähettää tyttöni maltalle sen järjestön kautta.

      • En suosittele

        Riskit on olemassa ja se kannattaa tiedostaa, jos aikoo olla tekemisissä tämän järjestön kanssa!
        Onko valmis maksamaan riskeistä, missä on kysymyksessä oman lapsen hyvinvointi ja turvallisuus? -Oma valinta! Meillä on tosi järkyttäviä kokemuksia STS:stä enkä sen pohjalta voi suositella ko. järjestöä kenellekään.
        Kanattaa myös ottaa huomioon, ettei kyseessä ole suomalainen yritys. Toiminta on kaikinpuolin vastuutonta ja tuntuu, ettei oikein kukaan vastaa mistään eikä haluakaan vastata.


    • Opettaja2013

      Oon seuraillut näitä vaahtoamiskeskusteluja sivusta jo pidemmän aikaa ja haluan nyt itekin osallistua.

      Ensinnäkin näissä sekoitetaan jatkuvasti kielikurssit ja vaihto-oppilasohjelmat. Niitä hoitaa STS:llä kaksi eri puolta ja ne järjestetään hyvin eri tavalla - hyvin loogista, kun miettii kuinka erilaiset reissut on kyseessä. Esim. tuolla ylempänä joku meuhkasi siitä, ettei joku muka pääse San Diegoon kielikurssille vaikka juuri siitä maksaisi. VÄÄRIN. Kielikursseilla nuori ja tämän vanhemmat saavat päättää tasan tarkkaan mihin nuori lähtee ja maksaa juurikin siitä.

      Kielikursseilla nuoret toimivat ryhmissä lähinnä nuorten aikuisten valvonnan alla. Jokainen leaderi ja opettaja on sitoutunut noudattamaan STS:n sääntöjä ja ovat henkilökohtaisesti vastuussa jokaisesta nuoresta, kuin myös velvollisia olemaan nuorten tavoitettavissa 24/7. Sairastapauksissa, isäntäperheen kanssa sattuvissa väärinkäsityksissä, koti-ikävää potiess ja missä tahansa asiassa nuori voi aina kääntyä ohjaajan puoleen, joka tekee parhaansa auttaakseen.

      Koska kursseille osallistuu satoja ellei tuhansia nuoria vuosittain, on selvää, että joukkoon mahtuu myös niitä negatiivisia kokemuksia. Näissäkin tapauksissa täytyy selvittää, minkä vuoksi kokemukset ovat nuorelle olleet negatiivisia. En todellakaan väitä, ettäkö KAIKKI ohjaajat/isäntäperheet olisivat automaattisesti täydellisiä tai nuorille 100% omistautuvia kursseilla. On kuitenkin myös täysin totta ja ymmärrettävää, että joskus nuorelle se kulttuurishokki ja se, ettei esim. Britannia ole välttämättä sellainen satumaa, miltä se mainoskuvissa näyttää, on suuri pettymys. Kun Suomessa on tottunut saamaan suihkussa lämmintä vettä kunnon paineella tai syömään monipuolisesti maukasta ruokaa, voi tulla yllätyksenä, ettei perienglantilaiset pullamössöleivät tai lirusuihkut vastaakaan kotimaan tasoa.

      Kurssit on myös todella täyteen buukattuja ja uuvuttavia. Kaiken tekemisen on tarkoitus olla hauskaa ja tarjota nuorelle mahdollisimman paljon uusia kokemuksia, mutta tietysti aamusta iltaan kestävät päivät väsyttävät, eikä se tahti sovi kaikille. Kurssilla nuori ei saa omaa rauhaa, sillä siellä asutaan yhdessä ja ollaan aamusta iltaan porukassa ryhmäläisten kanssa, joten kannattaa jutella asiasta nuoren kanssa ja varmistaa, että hän tietää, mihin on lähdössä.

      Nämä Suomi24:n palstat eivät ole mikään luotettavin tiedonhaun lähde. Mielestäni kannattaa lukea esim. STS:n kursseilla olleiden blogeja, katsoa heidän ottamiaan valokuvia tai videoita (esim. Facebookista/YouTubesta) ja vaikka lähettää sähköpostia kursseilla olleille tai ohjaajille. He varmasti vastailevat mielellään.

      Oli reissu mikä tahansa, niin ne eivät ole koskaan riskittömiä. Kun lähetetään 30-40-päinen teinilauma ilman vanhempia maailmalle, on jopa ihme, jos kaikki käyttäytyvät niin kuin toivottavaa olisi tai ettei mitään ongelmia syntyisi. Siinä muuten yksi syy, miksi päivät ovat niin täyteen pakattuja - eivätpähän nuoret ehdi livistää joka välissä vaikkapa pussikaljalle rannalle. Ne ovat kuitenkin niin mahtavia kokemuksia ja siellä on kumminkin aikuisia huolehtimassa nuorista, että itse suosittelen.

      • STS epäluotettava

        Olisi ollut mielenkiintoista tietää, mistä vinkkelistä asioita tutkiskelet ja kommentoit?
        Asiantuntemus ja kannanottosi antavat vahvoja viitteitä, että olet toiminut tai toimit STS:n sisällä.
        Kirjoituksesi on paikkapaikoin suoraa toistoa STS:n esitteestä. Valitettavasti vastuunkanto, tuki ja tavoitettavuus 24/7 osoittautui myös meidän kohdalla pelkäksi sanojen helinäksi.
        STS vaatii oppilaita, heidän vanhempiaan ja nuoria ohjaajia noudattamaan pilkulleen sopimuksia, mutta mitä korkeammalle mennään järjestön sisällä sitä vähemmän tehdyt sopimukset kiinnostavat. Siellä tuntuu käsitys oikeasta ja väärästä hämärtyneen totaalisesti. Lain noudattamisellakaan ei tunnu olevan merkitystä maajohtajalle tai Göteborgissa tahtipuikkoa heiluttavalle John Cedergårdhille.


      • Kielikurssi / vaihto

        Minustakin tämä foorumi on väärä paikka keskustella kielikursseista. Nehän eivät ole varsinaista vaihto-opiskelua, mikä tämän palstan otsikko on. On ihan eri asia viettää pari viikkoa-kuukausi ulkomailla (lähinnä vapaa-aikaa viettäen) kuin koko vuosi koulussa opiskellen. Toki molemmissa tapauksissa voi esiintyä ongelmia isäntäperheen suhteen, joita täällä ruoditaan. Mutta kielikurssilla ryhmän mukana on ohjaaja / vetäjä Suomesta, joten siellä tuskin ongelmat kärjistyvät kuten vaihto-oppilasvuonna, jolloin suomalainen nuori saattaa joutua kohtaamaan mahdolliset vaikeudet aivan yksin. Ei siis käsitellä kielikursseja ja vaihto-oppilasvuotta samoilla kriteereillä. STS:n kielikurssit saattavat siis olla ihan kelvollisia vaikka vaihto-oppilasjärjestelyt mättäisivätkin. (Itselläni on kokemusta EF:n kursseista sekä oppilaana että leaderinä.)


      • En harkitse STS:ää

        Opettaja 2013:lle
        Mitähän mahdat tarkoittaa todetessasi: "Ensinnäkin näissä sekoitetaan jatkuvasti kielikurssit ja vaihto-oppilasohjelmat. Niitä hoitaa STS:llä kaksi eri puolta ja ne järjestetään hyvin eri tavalla.."
        Miten niin kaksi eri puolta?? STS vastaa molemmista puolista: Sama toimisto, sama puhelinnumero ja sama henkilöstö! Suomessa STS:n toiminnasta (sekä kielikurssit että vaihto-ohjelmat) vastaa sama maajohtaja, joka toimii saman, göteborgilaisen johtajan alaisuudessa. Valitettavasti molemmat toimintaa ohjaavat ja johtavat henkilöt vaikuttavat olevan yhtä ammattitaidottomia sekä kokemattomia.
        Nimenomaan järjestön henkilöstö on se, joka on toiminnallaan ensisijaisesti aiheuttanut ongelmia ja riitoja, ei maailmalla olevat nuoret!
        Eiköhän STS:n julkinen maine kerro jo riittävästi kyseisestä järjestöstä, ja mikäli vielä harkitsee heidän kauttaan kielimatkaa, kannattaa myös kysäistä kuluttajariitalautakunnasta ja oikeuslaitoksista riidanalaisia juttuja, joita heillä tuntuu olevan riittämiin...


      • Ala-arvoista
        Kielikurssi / vaihto kirjoitti:

        Minustakin tämä foorumi on väärä paikka keskustella kielikursseista. Nehän eivät ole varsinaista vaihto-opiskelua, mikä tämän palstan otsikko on. On ihan eri asia viettää pari viikkoa-kuukausi ulkomailla (lähinnä vapaa-aikaa viettäen) kuin koko vuosi koulussa opiskellen. Toki molemmissa tapauksissa voi esiintyä ongelmia isäntäperheen suhteen, joita täällä ruoditaan. Mutta kielikurssilla ryhmän mukana on ohjaaja / vetäjä Suomesta, joten siellä tuskin ongelmat kärjistyvät kuten vaihto-oppilasvuonna, jolloin suomalainen nuori saattaa joutua kohtaamaan mahdolliset vaikeudet aivan yksin. Ei siis käsitellä kielikursseja ja vaihto-oppilasvuotta samoilla kriteereillä. STS:n kielikurssit saattavat siis olla ihan kelvollisia vaikka vaihto-oppilasjärjestelyt mättäisivätkin. (Itselläni on kokemusta EF:n kursseista sekä oppilaana että leaderinä.)

        Ketju on avattu otsikolla "Kysymyksiä STS Kielimatkasta".
        Kielimatka kuin kielimatka! STS:n tapauksessa samaa pask** eri paketissa.
        Käsitteleehän STS:kin molempia vaihtoehtoja saman nimikkeen alla.
        Kysymys on enemmänkin järjestön tavasta hoitaa asioita, kantaa vastuuta ja kohdella asiakaskuntaansa. Tämän järjestön kohdalla en paljon pisteitä antaisi, siksi ala-arvoista puuhastelua on toiminta ollut joka saralla.


    • No thanks

      Jos on olemassa vaihtoehtoja ja varaa valita, miksi päätyisi järjestöön, joka aiheuttaa näin paljon polemiikkia?

    • STS Fiasko

      Kokemuksemme STS:stä oli niin ikävä ja traumaattinen, ettemme edes harkitse vaihtoon lähtöä, minkään järjestön kautta, enää nuoremman lapsemme kohdalla.

    • Hyvääkokemusta

      Joku/jotkut täällä jaksavat näköjään tehdä melkeinpä kokopäivätyötä järjestön mustamaalaamiseksi. Meidän nuorimmaisella reissu edessä kesällä ja kaksi vanhempaa ollut aikaisempina vuosina kielimatkalla sekä toinen juuri vaihto-oppilaana. Aina kaikki sujunut hyvin. Ei valittamista. Youtubesta löytyy video "Video STS vaihto-oppilaiden vanhempien ajatuksista" STS:n oikein mukavasta koulutustapahtumasta, missä olimme viime vuoden keväällä. Uskomme ja luotamme nuoriemme olevan turvallisissa käsissä!

      • STSn uhkailema

        Joo, video oli oikein mukava.... Sehän oli STS:n formaatilla tehty mainos, ystävä hyvä!
        Samoin on osa nuorten positiivisista blogeista tehty STSn tilaamina ja korvaamina, jos et sitä sattunut tietämään.
        Videossa, samoin kuin STS:n esitteissäkin näytetään innokkaita ja hymyileviä nuoria, jotka ovat niin innoissaan STSn kielimatkasta että....
        Ne, joilla on päinvastaisia kokemuksia yritetään sitten vaientaa tavalla tai toisella. Ikävä, että STSn uhkailu puree niin moneen!


      • kiinnostunut2
        STSn uhkailema kirjoitti:

        Joo, video oli oikein mukava.... Sehän oli STS:n formaatilla tehty mainos, ystävä hyvä!
        Samoin on osa nuorten positiivisista blogeista tehty STSn tilaamina ja korvaamina, jos et sitä sattunut tietämään.
        Videossa, samoin kuin STS:n esitteissäkin näytetään innokkaita ja hymyileviä nuoria, jotka ovat niin innoissaan STSn kielimatkasta että....
        Ne, joilla on päinvastaisia kokemuksia yritetään sitten vaientaa tavalla tai toisella. Ikävä, että STSn uhkailu puree niin moneen!

        tää oli mielenkiintone teksti. Haluisin tietää mitä tää uhkailu on tai mistä/miksi?


      • STS:n uhkailusta
        kiinnostunut2 kirjoitti:

        tää oli mielenkiintone teksti. Haluisin tietää mitä tää uhkailu on tai mistä/miksi?

        Uhkailu kuuluu osana STS:n toimintaan, kuten valehtelu sekä asioiden salailukin. Kaikki järjestön edun tähden.

        Kysyit nimenomaan uhkailusta. Uhkailua kohdistetaan vaihto-oppilaaseen kohteessa, missä varoituksen antamista (täysin vähäpätöisistä syistä) sekä vaihto- oppilaan erottamista vaihto-oppilasohjelmasta ja kotiin passittamista käytetään tehokkaana keinona sulkea vaihtarin suu ongelmista. Olosuhteet voivat olla miten pöyristyttävät tahansa, kuten esim. MOT-ohjelmassa 7.10. nähtiin, mutta vaihtarille itselleen tehdään selväksi, että hän on hankala, jos ryhtyy valittamaan ja pyytämään jonkinlaista korjausta asioihin.

        Tiedän, että STS on uhkailemalla vaatinut vaihtaria jopa sulkemaan suunsa host-perheessä ilmenneestä, perustellusta huumausaine-epäilystä ja jättänyt selvittämättä asian.

        Vanhemmille mainitaan lähes joka yhteydessä "sopimusrikkomus" jos pyrkivät liikaa puuttumaan asioihin jne.

        Jälkikäteen on kuulemma toimistolta otettu yhteyttä entisiin vaihtareihin, jos ovat
        kertoneet ikäviä kokemuksiaan foorumeilla jne. jne.


      • Frustration

        Uskon kyllä, että monella vaihtovuosi sujuu hyvin. Väistämättä toisille tulee myös ongelmia, myös sellaisia, joihin vaihtarilla ei ole osaa eikä arpaa. En ole löytänyt yhdeltäkään keskustelupalstalta sellaista kirjoitusta, jossa olisi kerrottu miten hyvin STS asian ongelmatilanteessa hoiti. Ei tietenkään, koska sellaista ei ole! On paljolti kysymys tuurista. Useimmat vaihtarit ovat fiksuja ja hyväkäytöksisiä nuoria. Jos jotain ongelmia kuitenkin tulee, käännetään ne oitis vaihtaria vastaan, koska sts ei halua ongelmia itselleen. Eli jos perhe on kiva ja ymmärtävä ja jaksat vähän koulussa uurastaa niin kaikki varmaan menee hyvin. Vaan uskallatko ottaa sen riskin, että perhe ei olekaan sts: n luoman upean kuvan mukainen, vaan vaikkapa väkivaltainen, alkoholiongelmainen ja lastasi hyväksikäyttävä? Silloin on turha odotta järjestön apua vaan traumaattinen syyllistäminen alkaa. Oletko vanhempana niin hölmö, että otat tuollaisen riskin. Minä olin. Nyt on kotona elämänsä ja itsetuntonsa menettänyt nuori, joka tarvitsee ammattiauttajaa.


    • :) positive

      En ole itse ollut STSllä tai EFllä mutta nuo kommentit jotka haukkuvat STSssää ovat luultavasti vaihto-oppilas kursseista, EI kielimatkoista. kielimatkat ovat kuulemma menny ihan moitteettomasti. Kaikki jotka meinaavat mennä kielimatkalle, suosittelen, mutta vaihtariohjelmaa en suosittele STSsälle vaan EFlle.

    • :) positive

      Ja kaikillenoille jotka valittavat että sama pas** ei paketissa, niin menkää itseenne! todella suuri osa kieliMATKOISTA onnistuu. kaikki vaihtarit ei. oikeesti hei, ihmiset ei kaipaa sellasta haukkumista vaan perusteluja miksi ei. olen itse lähdossä vuoden päästä Juan Les Pinssiin, Ranskaan, enkä oo kuullu mitään muuta kun hyvää. Haukkujat kasvakaa vähän. :)

      • Rahat huijareille

        positive:n kaipaamia perusteluja antaa Danielle Grijalva MOT:issa 7.10.
        Kannattaa katsoa ja tosiaankin varoa STS:ää ja EF:ää!!
        EF:hän on jo joutunut luopumaan vaihto-oppilastoiminnastaan ala-arvoisen toimintansa ja jatkuvien oikeusriitojen seurauksena. Kaikesta päätellen loppu lähenee STS:llekin.


      • Stipendit peliin
        Rahat huijareille kirjoitti:

        positive:n kaipaamia perusteluja antaa Danielle Grijalva MOT:issa 7.10.
        Kannattaa katsoa ja tosiaankin varoa STS:ää ja EF:ää!!
        EF:hän on jo joutunut luopumaan vaihto-oppilastoiminnastaan ala-arvoisen toimintansa ja jatkuvien oikeusriitojen seurauksena. Kaikesta päätellen loppu lähenee STS:llekin.

        STS näyttää houkuttelevan nyt vaihtareita stipendeillä. Onko toiminta jo mennyt näin epätoivoiseksi?


      • PIRKKO2

        Älä selitä faktat on tiedossa ja ne eivät ole mitään vaatimattomia pikku juttuja!


    • Luotto STS:ään meni

      Eiköhän Motissa tullut riittävän tyhjentävästi vastaus siihen, millainen järjestö STS-Kielimatkat on ja voiko siihen luottaa.

    • Yhteydenotto STS:ltä

      STS jatkaa uhkailujaan vielä vaihtarivuoden jälkeenkin! Jos kertoo omista ikävistä kokemuksistaan nettifoorumeilla, tulee toimistolta herkästi puhelinsoitto.
      "Suomalaiset suosittelevat STS:ää" Näin halutaan uskotella ja ne, jotka eivät suosittele, yritetään vaientaa!!!
      Hyvä, että nuoret ovat alkaneet itsekin kertomaan ahdistavista kokemuksistaan tämän huijarilafkan pauloissa!

    • Pirkko2

      Kyllä tapahtuu katso MOT vaihto-oppiloashelvetti ja valise k´joku muu kuin STS! Ovat todellisia sikoja! Kokemusta on ja paljon!

    • antaa mennä!

      Suomi24 ihmisillä on yleisesti jokin pinttynyt asennevamma STS:ää kohtaan. Itse olin Japanissa järjestön kautta ja todellakin tyytyväinen kun päätin olla välittämättä tämän sivuston kokopäivämustamaalaajista: lopputuloksena nimittäin elämäni paras 3 viikkoinen!
      Laskut tuli niinkuin pitikin ja loppusummakin oli mikä alunperin luvattiin. Itseasiassa jopa hämmästynyt miten sulavasti kaikki sujui. Samaten matkaan liittyviin kysymyksiin tuli vastaukset kuin apteekin hyllyltä joten en keksi valittamista.
      Lyön vetoa ettei näistä 24:n itkijöistä suurin osa ole koskenutkaan koko järjestöön pitkällä kepilläkään. Tiedän myös tapauksia jotka ovat joutuneet perumaan matkan ja rahat ovat kuin ovatkin tulleet takaisin. Suomi24 tarinoita olen kuullut kavereiltani muista järjestöistä...

      Tulipa kokemusten jälkeen tämän palstan kirjoittelijoiden uskottavuus ilmi :D

      • Varoa kannattaa

        Ihan monikossa puhut yhdestä omasta kokemuksestasi.
        Tämä palstahan ei ole ainoa kanava, mikä valottaa esim. STS:n toimia!
        Asioista kiinnostuneet toivottavasti selvittävät tämän organisaation toimintaa myös muilta tahoilta! Esim. kuluttajariitalautakunnassa on viimeisin STS:n riitatapaus, jossa STS:n taho on määrätty korvauksiin, on nyt vuodenvaihteesta. Lisää juttujahan piisaa oikeuslaitoksia myöten, joten voidaan todeta, että: "Näin sulavasti kaikki sujuu!"
        Järjestön saamista tuomioista maailmalla löytyy tietoa mm. amerikkalaisen Danielle Grijalvan sivuilta.

        Kukin uskoo, mitä tahtoo. Kukaan, joka joutuu tekemisiin tämän lafkan kanssa, tuskin on liian varovainen!


      • Laskutus sujuu

        Vai että hämmästyit ihan miten sulavasti laskutus sujui?! :DD Anna mun kaikki kestää!! "Laskut tuli niinkuin pitikin...." Just! Aivan varmasti laskut tuli ajallaan, sitä en epäile hetkeäkään. Taitaa olla niin, että laskutus on ainoa mikä toimii STSllä!


    • miksivalitatte

      En tiiä et johtuuko se siitä että sts ei oo muutaku valittammist että kukaan ei koskaa kerro mitään hyvää siitä vaikka tälläkin hetkellä on tuhansia oppilaita ympäri maailmaa sts kautta. Olisi kiva välillä tietää jotain muutakin tietoa kun varokaa sts:ssää. itse olen ollut nyt puolvuotta vaihossa sts kautta eikä sts toimintaan liittyen ole valittamista. Itse luin näitä samaisia valitus teksteijä ennenkuin lähdin ja mutta nyt täällä olen eikä ole valittamista.

      • Kyseenalainen STS

        Onneksi olkoon, jos kaikki on sujunut hyvin! Toivottavasti sujuu loppuun asti.....

        STS:n päättäjät ja johto senkun vaihtuu. Nyt ovat nimet taas vaihtuneet kaupparekisterissä. Mielenkiintoista, että syksyllä nähdyssä MOT-ohjelmassa esiintyneen lipevän STS-pomon John Cedergårdhin nimi on poistettu kauppareisteristä. Ei kuulu enää STS:n johtoon.

        Jotain kertoo yrityksen toiminnasta sekin, että nimet vaihtuu näin tiuhaan tahtiin ja vuodesta toiseen. Miksi johto ei sitoudu tähän "perheyritykseen", vaan vaihtuu muutamien kuukausien välein??


      • Vakava varoitus!

        Googlaa tai etsi tekstit mira silvonen sts, suomin 24 palstalta. kysy kuluttajariitalauitakunnasta valitusten aj oikeudenkäyntien määrää niin et taatusti käytä STS! Varoitan erittäin vakavasti!


    • Muualle ja pian

      STS on alaarvoinen yritys, ota selvää vaikka valituksista ja lue sts mira silvonen , täältä suomi24 palstalta. Ryöstäjiä ja täydellisen vastuuntunnottomia ala-arvoisia henkilöitä ja toiinta tapoja !!!!!!!!!!

    • Jotain STS.stä
    • STS järjestöstä
    • En tiiä ?

      Kumpaa kanattaaa mennä sts tai ef yks sano et ef on paska ja toine sano et sts on paska kumpi on luottavampi ef tai sts ??? Mietin että meen maltalle tai usaa ?

      • Joku muu

        Kaksi eniten kritiikkiä, valituksia ja riitoja aiheuttanutta järjestöä ovat STS ja EF.
        Eikö kannattaisi kiertää molemmat kaukaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      31
      1781
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1530
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1496
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1402
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe