Yksinäinen yksinäiselle paras?

Kumppani?

Kuinka moni yksin oleva, yksinoloon tottunut tai yksinäinen kokisi että kumppaniksi olisi paras juuri toinen yksinäinen?

Olen miettinyt itse asiaa ja vaikken uskalla itteäni laskea yksinäisten joukkoon (kun muutama ystävä/kaveri löytyy) niin yksin olosta on niin paljon kokemusta että ehken sosiaalisissa ympyröissä pyörivä nainen ei olisi sopiva kumppani.

Uskon että esimerkiksi henkilö jolla on iso sisarusparvi, on läheisessä tekemisissä heidän kanssaan sekä laaja kaveripiiri ei tajuaisi ihmistä joka olisi jollakin tavalla "ulkopuolinen" vaikka sinällään esimerkiksi itse olen sosiaalinen sitten seurassa ollessa.

Sanonpahan vain että juuri yksinäisten ja yksin oloon tottuneiden, jotka kaipaavat kumppania on vaikea juuri sellaista löytää varsinkin toisesta samanlaisesta koska heidän kohtaamisensa on harvinaisempaa vaikka ympärillä heitä paljon varmasti onkin.

Omalla kohdalla olen myös enemmän kiinnostunut hieman syrjäänvetäytyvistä epätrendikkäistaä "vaihtoehtoeläjistä", mutta kun en ole koskaan vannonut vaatteita ja pesunkestäviä aatteita myöten minkään tietyn "subgenren" nimeen (hippi jne.) niin vaikeahan minua on sellaiseksi toisaalta tunnistaa.

Senpä takia kiinnostusta ei ole löytynyt ja muutaman kanssa ei ole muuten jutut natsannut yhteen.
Mutta jotenkin aina kun olen tutustunut "normaalimpaan" ja sosiaalisempaan naiseen niin huomaan miten kaukana sellaisen ajatusmaailmasta olen ja miten sitä eroa pitäisi paljon kiriä kiinni että voisi toisen elämään sopeutua.
Olen muuten suht normaali liikunnallinen ja luovista asioista kiinnostunut miekkonen (enkä ujo), mutta jotenkin tiettyjen asioiden välittäminen toiselle tai toisen maailman ymmärtäminen voi jo rajoittua tuosta johtuen.

Ehkä joku ajattelee samalla tavoin asioista? Vai onko niitä jotka haluaisivat kumppaniksi jonkun joka on sosiaalisempi ja "normaalimpi" kuin he itse ovat?

7

596

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 45654645634

Suurempi ongelma voi olla siinä ettei tule toimeen millään tavalla henkilön kanssa joka on erittäin sosiaalinen jos itse on epäsosiaalinen.

Tuossa on varmasti erilaisia variaatioita. Naiselle miehen sosiaalisuus tarkoittaa yleensä sitä että nainen joutuu olemaan mukana erilaisissa tapahtumissa ja tutustumaan muihin ihmisiin. MIehelle taas naisen sosiaalisuus tarkoittaa sitä että nainen käy eri tapahtumissa itsekseen ja mies odottaa kotona. Toki noin voi käydä naisellekin jos miehellä on laaja ystäväpiiri.

Sosiaalisissa ihmisissä onkin se huono puoli, että jos et tule toimeen heidän kaveriensa kanssa niin kaverisuhteet joko loppuvat tai suhde loppuu. Usein aloitteleva suhde voikin olla herkemmin vaakalaudalla. Myös sosiaalisuus tarkoittaa vahvaa pintaliitomeininkiä ja sinun pitää olla "pinnallisesti pätevä" jos haluaa olla vahva sosiaalisessa kanssakäymisessä. Toisaalta sosiaalisuuden hyviä puolia ovat toki ne että sitä kautta saa helpommin ystäviä ja pääsee mukaan erilaisiin tapahtumiin yms.

Se on aika lailla yksilöllistä kenelle sopii mikäkin. Moni kun haluaisi olla sosiaasempi siihen pystymättä ja toiset taas ajattelevat että parempi on olla yrittämättäkin koska ei siitä mitään tule. Mutta yleisesti ottaen näkisin että henkilöt jotka ovat aina olleet epäsosiaalisia nin tuskin helposti muovautuvat siitä erilaisempaan muottiin, vaikka toki oikeanlaisessa seurassa tuollainenkin voi olla mahdollista.

• kysymys.............

Mieluummin haluaisin kumppaniksi introvertin, syvällisesti ajattelevan ja jopa skeptisesti asioihin suhtautuvan ihmisen, joka viihtyy enimmäkseen kotona. Olen sellainen kotihiiri itse. Liian tuttavalliset, "iloiset" ja meneväiset ihmiset osoittautuvat usein petollisiksi, oman edun ajajiksi.
      Huumorintajua pitää olla, se on ehdoton kriteeri ja aito sosiaalisuus sillä tavalla, ettei syrji ketään väärin perustein eikä pidä ketään huonompana kuin toinen. Sosiaalinen kuuluu olla myös sillä tavalla, että puhuu. Enimmäkseen tietysti asiaa mutta välillä kans sitä aivotonta huumoria.... Suorastaan "rakastun" ihmisiin, joilla lanttu leikkaa ironisella -, kuitenkin hyväntahtoisella tavalla. Joilla on sana hallussa.
      En voi koskaan kuvitella kumppaniksi sellaista, joka mennä pyyhältää aamusta iltaan omissa menoissa kuin duracell pupu. Vielä viikonloput kavereiden kanssa niin, ettei yhteistä aikaa jää ollenkaan. Muuta kuin nukkuessa. Toinen ääripää on tosikko, joka ei puhua pukahda ja istuu tietokoneen äärellä aamusta iltaan. Eikä osoita minkäänlaista tunne-elämää.

• 343434343434

Haluan sopivan kumppanin.

• 1+1=2

Olen aloittajan kanssa samoilla linjoilla. Jos ihminen on sopeutunut yksinäisyyteensä, hän ei tarvitse toista ihmistä ponnahduslaudaksi seuraelämään.
      Ehkä yksinäisissä on kaksi päälinjaa: toiset haluavat päästä mukaan 'normaaliin' elämänmenoon, toiset kaipaavat vain kaveria seuraksi kökkimään kotona.
      Välillä täällä palstoillakin saa lukea, kuinka kaveriton ihminen olisi epäkelpo, ja yksinäisyyttä ei haluta edes tunnustaa. Mutta tulisihan se lähemmin tutustuessa pian ilmi.

Toinen asia sitten on se, miten yksineloon tottunut sietää toista ihmistä lähellään. Sietäminen ei taida edes ihan riittää.. pitäisi vielä rakastaakin.

• hiuhhliuh

Kaverien löytäminen on helppoa verrattuna kumppanin löytämiseen. Ja tutustuminen ujoon ihmiseen on vaikempaa kuin avoimeen ihmiseen.

• Kyllä mä mieluiten haluisin löytää kumppaniksi, kaveriksi toisen yksinäisen (naisen). Tai jos hän ees jossakin määrin kokis sitä yksinäisyyttä, jotta oltaisiin lähempänä samoja kokemuksia.

Eri sairauksien yhteydessä puhutaan kuinka tärkeää sairauden hoidossa yhtenä osa-alueena on vertaistuki. Toinen yksinäinen on sitä parasta vertaistukea. Psykot ym. ammattihenkilöstö tarjoaa sitä vertaistukea klo.8-16 palkkaa vastaan, tietty, ja se on siis tavallaan teeskenneltyä välittämistä.

Sosiaalisia suhteita paljon omaava kumppani on jotenkin eri tasolla ja ihmettelee sitä miksi toisella ei ole niitä kavereita. Pahimmilaan tarjoaa sitten omaa keveruuttaan säälistä, ei niinkään aidosta kiinnostuksesta. Parempi toki sekin kaveruus kuin ei mitään.

• mies26v.

Joo. Tavallaan. Omat ominaisuuteni ja arvoni ovat tietenkin omankaltaiseni. Näkemykseni siitä miten sopivan kumppanin löytyminen voi tapahtua on vielä hatara, mutta olen toiveikas. Pidän realistisena sitä arviotani, että se oikea, tai niitä oikeita naisia on olemassa ja löydettävissä, koska he itsekin ymmärtävät että heidän on opittava pitämään silmänsä auki ja kirkastettava ymmärrystään, hyväksyttävä maailma ja itsensä ja hakeuduttava oikeanlaisiin ympyröihin voidakseen löytää mitä voivat saada, ja tulevat siten minua ja kaltaisiani vastaan, ja että itse vastaavasti toimien ja itseäni kehittämällä lähestyn heitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      84
      5850
    2. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3497
    3. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      157
      2023
    4. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      223
      1948
    5. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      173
      1709
    6. Martinan bisnekset rajusti tappiolla

Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      1475
    7. Voiko olla, onko se tosiaan niin että

Kumpikin rakastetaan toisiamme. Nyt pitää sukeltaa pakastimeen ❤️🥵
      Ikävä
      57
      1011
    8. Tiedätkö mitä kaivattusi harrastaa?

Minä en tiedä.
      Ikävä
      67
      981
    9. Metsa Man Extra kanava toimii hyvin

ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.
      Tuusniemi
      21
      980
    10. Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?

Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.
      80 plus
      109
      917
    Aihe