karvaton kohta gerbun niskassa

gebbu

Mistä voi johtua, että toisen gerbuni niskassa on karvaton, paljas kohta. Alue suurenee jatkuvasti. Olisikohan kaveri sukinut sitä niin ahkeraan että karvatkin on lähtenyt? Kun ostin gerbut kumpikin oli kunnossa eikä toisella ollut mitään karvatonta kohtaa siellä niskassa. Mitä siis minun pitäisi tehdä?

6

3248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Diana/Tel'Quessir-gerbiilit

Karvojen lähtö voi johtua joko: ihottumasta(katso onko iho punainen, haavoilla tai ärtynyt), loisista(tarkista liikkuuko karvan joukossa pisteitä, hanki loishäätö), karvanlähtö-aika(meillä pari poikaa tiputti karvaa aika rajusti niin että tuli kalju läikkä) tai kulunut(gerbiili itse tai kaveri rapsuttanut hiukan liian ahkerasti, varmista onko haavoja kaljussa kohdassa... jos on, desifio. Karvat kasvavat kyllä takaisin. Tarkista terraario onko siellä mitään kohtaa missä gerbiili tykkää kaivella ja samalla kuluttaa turkkinsa)

Tarkista myös että onko uutta karvaa kasvamassa jo takaisin, jos on niin kyse ei ilmeiseseti ole ainakaan ihottumasta. Loiset aiheuttavat gerbiilille kutinaa ja se saattaa rapsutella itsensä ihan verille asti. Jos uutta karvaa on tulossa eikä kalju laajene niin ei ole syytä huoleen, oota pari viikko niin kaljua ei enää ole!

• gebbu

Tarkistin gerbun niskaa, iho on ihan terve eikä mitään ylimääräistä liiku turkissa. Luulenpa että kaveri on sukinut hieman liian ahkeraan toista..Odottelen pari viikkoa, ehkä se siitä!
        Kiitos sulle!

• gebbu

Huomasin tämän karvattoman kohdan niskassa omistavan gerbun kaverillakin jo samanlaista läiskää niskassa, samassa kohtaa. Ei ole vielä niin selvästi näkyvillä mutta pieni kolo on jo ilmestynyt. Ihmettelen vain, että mistä tämä voi johtua, että molemmilla on samanlaiset karvattomat kohdat samassa kohtaa??!!

Voiko johtua stressistä? Ostin gerbat n. 2 viikkoa sitten.

• Diana/Tel'Quessir-gerbiilit

Varmaan kummatkin tykkäävät kaivella terrassa samasta kohtaa jossa joku hankaa karvat pois niskasta. Katso terra läpi ja tarkkaile gerbujasi että missä ne mieluiten kaivelevat.
        Järjestä terraario uudelleen, jos se auttaisi asiaa :)
        Onko toisella kasvamassa karvat jo takaisin?

• gebbu
        Diana/Tel'Quessir-gerbiilit kirjoitti:

Varmaan kummatkin tykkäävät kaivella terrassa samasta kohtaa jossa joku hankaa karvat pois niskasta. Katso terra läpi ja tarkkaile gerbujasi että missä ne mieluiten kaivelevat.
        Järjestä terraario uudelleen, jos se auttaisi asiaa :)
        Onko toisella kasvamassa karvat jo takaisin?

No mä olen jo kattellut että onko terraariossa jotain sellaista kohtaa mihin gerbat hinkkaisivat itseään, mutta en ole keksinyt enkä nähnyt mitään mistä se vois johtua...

toisella ei ole vielä mitään merkkejä siitä että karvat kasvaisi takaisin, että en sitten tiedä...täytyy seurata, kun olen huomannut että karvaton alue leviää sillä jolla huomasin ensimmäisenä karvattoman kohdan..

• Gerbiina

Kiinnostaisi tietää mikä löytyi kaljuuntumisen syyksi näin "muutaman" vuoden jälkeen...? :D
      Löysin keskustelun kun meidän tytsyllä ilmaantui pari päivää sitten isohko laikku selkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe