karvaton kohta gerbun niskassa

gebbu

Mistä voi johtua, että toisen gerbuni niskassa on karvaton, paljas kohta. Alue suurenee jatkuvasti. Olisikohan kaveri sukinut sitä niin ahkeraan että karvatkin on lähtenyt? Kun ostin gerbut kumpikin oli kunnossa eikä toisella ollut mitään karvatonta kohtaa siellä niskassa. Mitä siis minun pitäisi tehdä?

6

3142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Diana/Tel'Quessir-gerbiilit

Karvojen lähtö voi johtua joko: ihottumasta(katso onko iho punainen, haavoilla tai ärtynyt), loisista(tarkista liikkuuko karvan joukossa pisteitä, hanki loishäätö), karvanlähtö-aika(meillä pari poikaa tiputti karvaa aika rajusti niin että tuli kalju läikkä) tai kulunut(gerbiili itse tai kaveri rapsuttanut hiukan liian ahkerasti, varmista onko haavoja kaljussa kohdassa... jos on, desifio. Karvat kasvavat kyllä takaisin. Tarkista terraario onko siellä mitään kohtaa missä gerbiili tykkää kaivella ja samalla kuluttaa turkkinsa)

Tarkista myös että onko uutta karvaa kasvamassa jo takaisin, jos on niin kyse ei ilmeiseseti ole ainakaan ihottumasta. Loiset aiheuttavat gerbiilille kutinaa ja se saattaa rapsutella itsensä ihan verille asti. Jos uutta karvaa on tulossa eikä kalju laajene niin ei ole syytä huoleen, oota pari viikko niin kaljua ei enää ole!

• gebbu

Tarkistin gerbun niskaa, iho on ihan terve eikä mitään ylimääräistä liiku turkissa. Luulenpa että kaveri on sukinut hieman liian ahkeraan toista..Odottelen pari viikkoa, ehkä se siitä!
        Kiitos sulle!

• gebbu

Huomasin tämän karvattoman kohdan niskassa omistavan gerbun kaverillakin jo samanlaista läiskää niskassa, samassa kohtaa. Ei ole vielä niin selvästi näkyvillä mutta pieni kolo on jo ilmestynyt. Ihmettelen vain, että mistä tämä voi johtua, että molemmilla on samanlaiset karvattomat kohdat samassa kohtaa??!!

Voiko johtua stressistä? Ostin gerbat n. 2 viikkoa sitten.

• Diana/Tel'Quessir-gerbiilit

Varmaan kummatkin tykkäävät kaivella terrassa samasta kohtaa jossa joku hankaa karvat pois niskasta. Katso terra läpi ja tarkkaile gerbujasi että missä ne mieluiten kaivelevat.
        Järjestä terraario uudelleen, jos se auttaisi asiaa :)
        Onko toisella kasvamassa karvat jo takaisin?

• gebbu
        Diana/Tel'Quessir-gerbiilit kirjoitti:

Varmaan kummatkin tykkäävät kaivella terrassa samasta kohtaa jossa joku hankaa karvat pois niskasta. Katso terra läpi ja tarkkaile gerbujasi että missä ne mieluiten kaivelevat.
        Järjestä terraario uudelleen, jos se auttaisi asiaa :)
        Onko toisella kasvamassa karvat jo takaisin?

No mä olen jo kattellut että onko terraariossa jotain sellaista kohtaa mihin gerbat hinkkaisivat itseään, mutta en ole keksinyt enkä nähnyt mitään mistä se vois johtua...

toisella ei ole vielä mitään merkkejä siitä että karvat kasvaisi takaisin, että en sitten tiedä...täytyy seurata, kun olen huomannut että karvaton alue leviää sillä jolla huomasin ensimmäisenä karvattoman kohdan..

• Gerbiina

Kiinnostaisi tietää mikä löytyi kaljuuntumisen syyksi näin "muutaman" vuoden jälkeen...? :D
      Löysin keskustelun kun meidän tytsyllä ilmaantui pari päivää sitten isohko laikku selkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1947
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1696
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1411
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      74
      1078
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      944
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      911
    Aihe