niin onko kokemuksia ala-talkari tai säätötuli stokerista 20kw
mikä stokeri
7
959
Vastaukset
- tehoa varalla enemmä
Puuhake palaa , kuin polttoöljy, mitä nyt vähän enemmän kipinöitä . Liekkilämmittää mukavasti.
Jos haketta ja,tai turvepellettiä on riittävästi tarjolla ja puulämmitykselle on kiinnostusta ja aikaa - niin miksi lämmittäisit kalliilla öljyllä.
Miksi ette laita 40 kw stokeria - voi polttaa myös osteholla , kun säätää syötöä ja ilmaa pienemmälle.
Kaipa 20 kw toimii ja poltin mahtuu pienempään polttoaukkoon.- Einari Eräs
Pienimmissä stokereissa on pienet ruuvit ja putket, vaatii pienipalaista haketta, pellettei varmaan pelaa paremmin.
Hakeurakoitsijat tekee yleensä aika isoa haketta, joka pelaa kyllä hyvin isoissa hakelaitteissa, itse mietin samaa hommaa ja kun en voinut olla varma hyvän hakkeen saannisata, päädyin laittamaan klapikattilan ja varaajan. Säätötulen Handy Strongia harkitsin, mutta sitten peruin homman kuitenkin. - lämmittää.
Einari Eräs kirjoitti:
Pienimmissä stokereissa on pienet ruuvit ja putket, vaatii pienipalaista haketta, pellettei varmaan pelaa paremmin.
Hakeurakoitsijat tekee yleensä aika isoa haketta, joka pelaa kyllä hyvin isoissa hakelaitteissa, itse mietin samaa hommaa ja kun en voinut olla varma hyvän hakkeen saannisata, päädyin laittamaan klapikattilan ja varaajan. Säätötulen Handy Strongia harkitsin, mutta sitten peruin homman kuitenkin.STOKERI ON MAASEUDUN PELASTAJA.
- pdjh
Moro!
Itsellä Säätötulen strong 40 kw stokeri ja pelaa todella hyvin. Olen poltellut pellettiä, ja muutaman eri laadun hakkeita ja kaikki minkä pönttöön työntää palaa mukavasti. Tutut poltellu samanlaisella laitoksella jo 80- luvulta koko maatilaa tyytyväisenä.
Varmasti edullisin lämmitysmuoto, jos viitsii vähänkään tehdä itse mitään.
Ise valitsin 40 kw strong mallin, koska kelpaa myös teollisuushake. Syöttöruuvi isompi ja muutenkin vahvempi laitos.
Lämmitettävää on n. 280m2 okt ja paukkuja riittäs lämmittää helposti enemmänkin.> valitsin 40 kw strong mallin, koska kelpaa myös teollisuushake
noissa kai voisi polttaa myös turvetta ja pellettiä ... mutta jostain kuvasta katselin että vaativat runsaasti tilaa. Minullä on nyt Jämä Nova öljykattila ja sen edessä vain puolisen metriä kulkutilaa.
luinkohan ohimennen jostain että olisi olemassa suorastaan muunnossarjoja öljystä stokerille?- tyyski
Vai olet polttanut pellettiä Strong-mallilla ja sitten tulet kehumaan, että hyvin pelaa, kyllähän pelletti on niin hyvin juoksevaa, että se pelaa hyvin vaikka missä, mutta tikkuinen ja oksanpätkäinen ja isopalainen hake on jo eri juttu.
Ja onkos stokerisi asuinrakennuksessa, vai jossain ulkorakennuksessa. Minua varoiteltiin, että älä laita asuinrakennuksen yhteyteen, niinpä en sitten laittanut ollenkaan, vaan valitsin klapikattilan.
- stokerihommia
17 vuotta ollut säätötulen 40 poltin järjestelmä pitkällä ruuvilla. kaksi kertaa pitänyt ruuvi uusia ja kolme laakeria sekä pari liekkivahtia. asuinrakennuksessa. ei mitään ropleemaa ollut. menee ruuvin läpi melkein mikä vain. (on ollut pulttia ja sakkelia arinan päällä)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau697464Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens435094- 983484
- 442359
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat462319- 222168
- 342123
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil211993- 281791
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,141683