Arvosana nimille 1-10 :)

nimihöperö

Saa perustella ja kertoa omat mielikuvat nimistä. Voisitteko kyseistä nimeä harkita omalle lapselle etunimeksi tai kenties toiseksi nimeksi? :)

Tytöt:

Senni
Selma
Maiju
Meiju
Minja
Alisa
Hertta

Pojat:

Tommi
Aaro
Veikka
Eemi
Miiko

15

804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimihöperö

      Tuomas ja Aleksi :D

    • nimifani

      Senni 8 nätti nimi
      Selma 9 paras näistä
      Maiju 8 kiva nimi
      Meiju 7 ihan ok, tulee vaan mieleen yks laulaja ;)
      Minja 7 vähän liian erikoinen mun makuun
      Alisa 8 kelpo nimi
      Hertta 9 melkein yhtä ihana kuin Selma

      Tommi 7 perusnimi, ihan ok
      Aaro 9 paras näistä, kiva nimi
      Veikka 8, ihan kiva
      Eemi 7 liian erikoinen mun makuun
      Miiko 7 kuin myös liian erikoinen
      Tuomas 7 liian tavallinen, Tommikin ehkä parempi
      Aleksi 8 aika tavallinen tämäkin, mutta silti tykkään

      Kymppejä olis irronnut:
      Hilja
      Saima
      Saimi
      Klaara
      Martta
      Hulda

      Paavo
      Onni

    • nimiiii

      Tytöt:

      Senni - 7, tykkään enemmän Enni nimestä. Sennejä en ole koskaan tavannut, joten mielikuviakaan ole voinut syntyä. En usko laittavani lapselleni Senni nimeä, mielummin laittaisin Enni.
      Selma - 8, Selma on vanhan rouvan nimi. Tämä mielukuva siis minulle syntynyt ja lähinnä Salkkareita katsomalla tämä mielikuva. En ole tosi elämässä yhtäkään Selmaa tavannut. Selma nimeä en varmaankaan laittaisi lapselleni, koska siitä tulee tosiaan mieleen harmaahiuksinen ikäihminen vaikka uskon kyllä, että Selma nimi tulee vielä uudestaan muotiin.
      Maiju - 6, en kauheasti tykkää nimestä. Maijusta tulee mieleen nimi Maija eli heti on selvä, että Maiju on Maijasta väännös. Ja tuskinpa harkitsisin Maijua omalle lapselleni.
      Meiju - 6, samaa sarjaa kuin Maiju. En kamalasti tykkää näistä tälläsistä. Ja en tätäkään laittaisi lapselleni.
      Minja - 7, kuulostaa nuorekkaalta ja nuorekkaamalta kuin Maiju tai Meiju. Minja on kiva nimi. En varmaan kuitenkaan laittaisi harkintaan edes.
      Alisa - 9, tätä olen harkinnut! Tai siis eihän minun vielä tarvitse harkita, kun lapsia ei ole tulossa moneen vuoteen, mutta nimiä miettiessä Alisa nousee aina listalle. Alisa/Aliisa/Alissa on nätti nimi ja tyttömäinen mielestäni. Mielikuvia ei ole näistä Alisoista tosi elämässä tosin Muumeissahan on punahiuksinen Aliisa tyttö. Annoin siksi 9, koska nimen kirjoitusasun alussa olevasta A, l ja i kirjainten kirjoitusyhdistelmästä en kauheasti pidä, koska ne menevät niin kiinni toisiinsa. Tämäkin vain pieni miinus. Voisin siis jopa laittaa tämän nimen lapselleni, en ainoastaan harkita!
      Hertta - 4, Ei ei ei ja vielä kerran ei! Tulee tosiaan mieleen korttipakan Hertta. En laittaisi lapselleni, ei edes harkintaan. En ole tavannut ketään Hertta nimistä.

      Pojat:

      Tommi - 8, pienenä leikkiessäni laitoin usein poikabarbin nimeksi Tommi eli tykkäsin nimestä Tommi. Tommi on edelleen ihan kiva nimi, mutta en ole enää ajatellut laittavani sitä lapselleni. Tuskin siis minun lapselleni vaikka nimi sinäänsä ihan kiva onkin, mutta siis "ihan kiva".
      Aaro - 7, en tykkää niin paljoa kuin Aatu nimestä. Aarosta mielikuva semmonen noin 35-53 -vuotias mies. Nimen lausuminen on suht koht helppo, joten siitä pisteitä. Tosin jos ei osaa ärrää, niin eri asia... Tuskin menisi harkintaan, ei ainakaan ole tähän asti ollut mielessä kertaakaan.
      Veikka - 3, en tykkää! Veikka sanalla on suomenkielessä muukin merkitys kuin vain nimi. Monet sisarukset voivat kutsua veljiään veikaksi, joten ei käy nimenä siis. Tässä on siis ihan OIKEA syy, että miksi ei. En ole tavannut, enkä harkitse lapselleni tätä nimeä.
      Eemi - 6, ei mikään lemppari. Aika väännetyn kuuloinen nimi. Olen tykännyt Vaahterämäen Eemelistä, joten Eemeli nimeä olen tuleville lapsilleni joskus harkinnut ja vieläkin voisin, mutta Eemistä tulee liikaa mieleen Eemeli, joka on parempi vaihtoehto. Emilkin on vaihtoehtona parempi kuin Eemi. En ole tavannut yhtäkään Eemiä, joka osoittaa varmaankin sen, että nimi on uutukaisia suosikkeja. Tuskin laittaisin, mutta en silti sano vielä ei.
      Miiko - 6, samantyyppinen kuin Eemi. Väännetyn oloinen, lempinimimäinen. Ei ole harkinnassa. En ole yhtäkään Miikoa tavannut, mutta uskon, että tulevaisuudessa tapaa nuoria ja lapsia, joiden nimi on Miiko...
      Tuomas - 8, aika perusnimi. Olen tavannut ja mielikuva hyvä. Ei ole ikinä ollut lempinimiä, mutta menettelee ja ei ainakaan ole mikään väännetyn oloinen vaan nykyään yleinen ja kuten sanottu perusnimi. En harkitsisi, en laittaisi, koska en pidä nimestä.
      Aleksi - 6, ihan ok-nimi. Olen tavannut ja hyvä mielikuva tästäkin. En usko, että laittaisin lapselleni, mutta toki harkintaan voisi mennä. On olemassa kuitenkin parempiakin nimi kuin Aleksi.

    • Allu1234576

      Tytöt:

      Senni - En ainakaan ekaksi nimeksi laittaisi. 2.
      Selma - Aivan hirveä. 0.
      Maiju - Voisi jopa mennäkkin. 3.
      Meiju - Vielä parempi kuin edellinen 4.
      Minja - Liian outo väännös. 1.
      Alisa - Varmaan paras näistä. 4.
      Hertta - Kuuluu korttipakkaan. 1.

      Pojat:

      Tommi - Sopiva perusnimi, voisin antaa ensimmäiseksi nimeksi. 8.
      Aaro - Veikeä nimi, sopii kaikenikäiselle. 9.
      Veikka - Mukava, mutta hieman liian harvinainen. 6.
      Eemi - Säälittävä väännös välimuodoksi Emilistä ja Eelistä. 0.
      Miiko - Liian outo. Onko niitä Mikkoja aivan pakko vääntää ympäriämpäri? En edes vaivaudu antamaan miinusykköstä.
      Tuomas - Reipas nimi, parempi kuin Tommi. 9.
      Aleksi - Omalle nimelle aina täydet pisteet. 10.

      • ei nimi lasta pahenn

        Senni tuo mieleeni ikävän ihmisen.. Maiju ja Meiju kivoja. Täydet pisteet Alisalle.

        Naapurissa oli joskus Aaro niminen poika, kuulosti jotenkin niin ärsyttävältä, kun lapsen isä komensi lastaan ulkona aina nimellä, en tykkä. Tommi, Tuomas, Aleksi perusnimiä, kivoja. Pisteet Veikalle.


    • minna.

      Ihan hirveitä nimiä olet löytänyt listallesi. Tommi... liian tavallinen.
      Emiliä voisi ajatella mutta en omalle lapselle.
      Aleksi on hyvä.
      Miiko on ihan hirveä väännös. Samoin Minja. Selmasta tulee mieleen naapurivainaa, lihava ja kiukkuinen juoruakka. Senni on samaa luokkaa.

    • Lm

      Tytöt:

      Senni- 7, ihan suloinen nimi, mutta sopii mielestäni paremmin pienemmälle lapselle kuin vanhalle ihmiselle..
      Selma - 6, en henk. kohtaisesti tykkää.
      Maiju- 5, en tykkää.
      Meiju - 6
      Minja - 5
      Alisa - 4
      Hertta - 6

      Pojat:

      Tommi - 8, Tykkään kovasti ja haluaisin omalle lapselle myös nimeksi, mutta kun on jo suvussa..
      Aaro - 6½ Salkkari-AaroEero, hyi
      Veikka - 5
      Eemi - 6
      Miiko 6
      Tuomas 6
      Aleksi 8

    • ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

      Tytöt:

      Senni 8
      Selma 1
      Maiju 5
      Meiju 2
      Minja 10
      Alisa 6
      Hertta 1

      Pojat:

      Tommi 6
      Aaro 1
      Veikka 5
      Eemi 6
      Miiko 2

    • Misichina

      Tytöt:

      Senni 7 (mieluummin Sanni, sille olisin antanut 9)
      Selma 4 (pidän kyllä vanhoista nimistä, mutta tämä ei todellakaan suosikkini...)
      Maiju 3 (aika järkyttävä!)
      Meiju 1 (siis luulin että Maiju oli kamala, mutta tämän rinnalla jopa siedettävä!)
      Minja 9 (tosi nätti, kympin antaisin vain sellaiselle nimelle jonka olisin itse valmis antamaan lapselleni)
      Alisa 8 (ihan ok, mutta mieluummin Alina, sille olisin antanut 10)
      Hertta 8 (nätti)

      Pojat:

      Tommi 8 (Tommi nyt on sellainen perusnimi...)
      Aaro 2 (ihan kamala)
      Veikka 7 (mieluummin Veikko, sille olisin antanut 8)
      Eemi 0 eikun -100! (kammottava lässynlässyn-nimi, menettelee Emil/Eemil/Eemeli- nimisen lempinimenä...)
      Miiko 8 (ihan kiva, vaikkei oma suosikkini olekaan)
      Tuomas 10 (voisin antaa omalle lapselleni)
      Aleksi 10 (voisin antaa omalle lapselleni)

    • Bienie-

      Tytöt:

      Senni 8
      Selma 5
      Maiju 5
      Meiju 4
      Minja 7
      Alisa 5
      Hertta 2

      Pojat:

      Tommi 5
      Aaro 8
      Veikka 4
      Eemi 7
      Miiko 9

      Itse jos pojan saisin; niin noiden mukaan nimet antaisin Eemi --> Eelis, Eljas, Elias ja Miiko --> Miko, Miitri, Mitro
      Tyttöjen nimiä en huolisi..

    • nimiä.....

      Tytöt:

      Senni tulee mieleen jenni
      Selma vanha mummo
      Maiju.. yök kaikki maijut ketä tunnen on "ongelma pommeja"
      Meiju ei..
      Minja ei
      Alisa kiva nimi
      Hertta tulee mieleen lastenohjelma

      Pojat:

      Tommi ei
      Aaro kiva nimi
      Veikka ihana nimi
      Eemi ihana nimi, tulee mieleen leppoisa ukkini joka oli eemil, käytti eemi nimeä
      Miiko halpa versio mikosta

    • Griffie

      Senni 5. En tykkää yhtään!
      Selma 9. Tämä taas ihana!
      Maiju 7. Ihan ok...
      Meiju 5. En tykkää. Kuulostaa lempinimeltä niin kuin Maiju...
      Minja 3. Ihan suoraan sanottuna väännös.
      Alisa 9. Tässä on aivan ihana nimi!
      Hertta 10. Oikein topakka ja reippaan kuuloinen nimi!


      Tommi 7. Ihan ok, mutta liian tavallinen ja suosittu.
      Aaro 7. Ihan ok.
      Veikka 10. Ihanan reipas ja ei niin suosittu nimi!
      Eemi 8. Ok, mutta aika outo...
      Miiko 7. Ihan kiva.

    • Miri olen

      Tytöt:

      Senni - 9
      Selma - 4 en tyykkää
      Maiju - 6
      Meiju - 6
      Minja - 7
      Alisa - 6
      Hertta - 4 korttipakka

      Pojat:

      Tommi - 4 hirvee
      Aaro - 7
      Veikka - 5
      Eemi - 4
      Miiko - 4

    • kkkkkj

      Tytöt:

      Senni= 8, ihana, pehmeä, ehkä vähän vanhanaikainenkin nimi
      Selma= 5 ehkä jopa liian vanha, tulee kaikki mummot mieleen
      Maiju= 6 ärsyttävän kuuloinen
      Meiju= 7 no ehkä kuitenkin maijua parempi
      Minja= 10 yksi suosikkinimistäni!
      Alisa= 5 blaah..
      Hertta=4 lehmän nimi

      Pojat:

      Tommi= 5 liian yleinen
      Aaro= 8 ihana
      Veikka= 8 söpö nimi pojalle mutta entäs miehelle...
      Eemi= 7 jotenkin kiva mutta samalla vähän outo
      Miiko= 4 kuulostaa väkisin väännetyltä että saisi nimetä lapsensa erikoisella nimellä

    • SelmaHomerinkäly

      Naima Lempi Betty Hulda Vesivalo Uro Kaukomieli Kuutamo Hellitty Mieho Akapus Potenssia Sextus Sipsetti Viriimys Ahteenia Lehma Hiljaa Viriimus Hyväneuvo Nyyrikki Ananias Hykimys Syli Isakus
      Muinaisalmanakasta

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1634
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1472
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1325
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      1304
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe