muuttopalvelu Grundell / Tampere

Palle Pettersson

Onko teillä kokemuksia Tampereen Grundellin muuttopalveluista? Hyviä tai huonoja?

Kiitos vastauksista!

32

8132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuupa Uuno

      Grundell Tampereella oli loistava palvelu - suosittelen

      • Palle

        Kiitos ainoasta kommentista!

        Kerro lisää. Tulivatko ajallaan, toimivatko ripeästi, pitivätkö pitkiä taukoja tai muuta vastaavaa? Montako miestä oli hommissa?


      • madonna

        loistava palvelu! muuttomiehet ahkeria ja muutto sujuu hyvin nopeasti ja ammattitaidolla


      • IsoGöran
        madonna kirjoitti:

        loistava palvelu! muuttomiehet ahkeria ja muutto sujuu hyvin nopeasti ja ammattitaidolla

        Ihan hemmetin hyvin homma toimii,olen käyttänyt useasti Hki:sä,ja Treella,Suosittelen todella lämpimästi!!!


      • muuttaja1
        IsoGöran kirjoitti:

        Ihan hemmetin hyvin homma toimii,olen käyttänyt useasti Hki:sä,ja Treella,Suosittelen todella lämpimästi!!!

        Mitähän tämä hupi mahtais suunnilleen maksaa Tampereella?


      • jeppe6
        IsoGöran kirjoitti:

        Ihan hemmetin hyvin homma toimii,olen käyttänyt useasti Hki:sä,ja Treella,Suosittelen todella lämpimästi!!!

        Älä viitti jöörani valehdella, sä oot siellä töissä ni pakko sun on kehua


    • ei Grundellia enää

      Tampereen Grundellin puhelimessa antama hinta-arvio nousi lopulta 170%. Pyytäkää tarjous aina paperilla.
      Pyrkivät muka alhaisemmalla hinnalla saamaan vain asiakkaita. Muuttofirmojen palveluita olen käyttänyt paljonkin, mutta en ole koskaan törmännyt näin törkeään rahastukseen ja töykeään asiakaspalveluun.

      • Hajonnut

        En voi suositella palvelua.
        Valitsin Grundellin hinnan perusteella, eikä olisi kannattanut. Kyselin ikävä kyllä vasta jälkikäteen saman suuruisten muuttojen kestoista ja hinnoista. Grundellin muuttomiehet olivat tuntitaksalla sen verran hitaita liikkeissään, että kuulemani mukaan olisin päässyt halvemmalla, mikäli olisin valinnut hieman kalliimman firman.

        Hitaus ei ainakaan johtunut varovaisuudesta. Muuttomiehet rikkoivat huolimattomalla käsittelyllään antiikkipöytäni. Vahingon ja pöydän olisi saanut vielä korjattua, mutta Grundellin mielestä he eivät olleet siihen velvollisia. Jouduin korjauttamaan pöydän itse, joten Grundellin palvelujen käyttämisestä aiheutui ylimääräisiä kuluja sekä ylimääräistä vaivaa, jota tuskin kukaan muuttokiireissään kaipaa.

        Muuttomiesten asenne oli myös valitettavan huono; he itse kertoivat minulle naureskellen mitä kaikkea olivat saaneet aikaisemmin hajotettua. Mielestäni ei ole hauskaa rikkoa tavaroita joiden omistajat ovat ne luottaneet oletettujen ammattimiesten käsiin.


      • Idiootit

        Mulla lasku oli yli 300% suurempi kuin aluperin sovittiin. Jotain ihme erityistyöllistettäviä jostain puskasta repästy, joiden puheesta ei saanut mitään selvää. Yksi kolmesta kävi tulkkkaamassa toisen suomalaisen puhetta. Kolmas oli joku autokusi, jonka työnkuvaan ei kuulema muut hommat kuten tavarankanto kuulu. Mutta koko ajasta tästäkin tyypistä laskutettiin. En ole ennen nähnyt hitaampaa työtahtia kuin heillä, eivätkä purkaneet esim. sänkyä vaikka puhelimessa oli sovittu ja oli yksi kriteeri miksi muuttopalvelua tarvitsin. Miten huonokuntoisemmat ja vanhemmat ihmiset toimii tilanteessa, kun on sovittu erikseen ja voi päätellä että jotain joutuu purkamaan, jos nämä vaan ilmoitta ettei kuulu hommaan ja on ilta-aika ettei pomoa saa puhelimella kiinni?


    • En suosittele

      Tampereen Grundellista ei ole kokemusta, mutta Helsingissä ei vastata reklamaatioihin. Käytimme toukokuun lopussa kotimuutossa Grundellia, muuttomiehet tulivat viisi tuntia myöhässä. Illan päätteeksi muutomieheltä hajosi kirjoituspöytämme levy. Reklamaatioomme emme ole saaneet vastausta, ei sähöpostiin eikä puhelimella jätettyihin soittopyyntöihin.
      En suosittele.

      • kauhukokemus

        Tilasin muuton ja toimitus ei vastannut yhtäkään sovittua kriteeriä, mutta maksun ottivat täytenä. Tavaroita ei oltu pakattu, toimitus ala-arvoista ja rikkoontuneita esineitä ei korvattu. Reklamaatiohin ei reagoitu. Uskomatonta miten Suomessa voi tällainen yritys toimia. Ala-arvoista. Asiakkaan koin itseni täysin höynäytetyksi. Pitäisikö tällaisessa tapauksessa mennä kuluttajaviranomaiselle? En ole yllättynt josko heillä olisi siellä jo pitkä rekisteri tällä palvelutasolla.

        Jos haluatte muuttaa ilman mureita, välttäkää tätä kioskia.


    • Muna-Voi

      Muuttakaa ihmiset itse!
      On siit niin viimeisen päälle kivaa touhuta sekalaisessa asunnossa pakkaamattoman rojun,lemmikkieläinten ja selkä-ym.vaivaisten asiakkaiden kanssa.
      Kuunnella vittuilua josta jokainen "ammattimies" saisi tarpeekseen ja läväyttäisi pakkinsa kiinni. On muuttomiehiä ja Muuttomiehiä,varokaa sellaisia joilla on housut puolitangossa ja panssariketjuja,pipo silmillä sisätiloissa.
      Oliskohan olematon palkkaus syynä siihen että taitavimmat kaverit hakeutuu muualle? Muuton työergonomia on niin olematon ettei sellaista hyväksyttäisi alkuunkaan toimistoissa tai teollisuudessa. Kahteen pekkaan pitää retuuttaa vaikka 300kiloista pianoa kierreportaissa ja asiakas on vaan huolissaan pianosta. Mehän ollaan itsestään uusiutuva luonnonvara? Olen muuttanut paljon Keski_Euroopassakin ja voin todeta mikä ero on vaikka sveitsiläisellä asiakkaalla ja kotoisella nokiajupilla. Ulkomailla arvostetaan hyvää työtä täällä opistoinssit kattelee pitkin nenänvartta. Tippiä näiltä nokiahemmoilta ei tuu ikinä vaikka ollaan opiskeltu firman koulutuksessa viinilajikkeita ja poskisuudelmia.
      Summa summarum. Vuokratkaa vanha Hiace joltain hämärämieheltä ja saattakaa häpeään kaikki maailman muuttofirmat. Ei tarvii itkeä muutaman kympin tai satasen perään.

    • Supermieskö?

      Joo kyllä se on paljon itsestä kiinni miten se muutto onnistuu!!!
      Ensinnäkin asiakas, kun tilaa muuttoa vähätellään tavaran määrää,otetaan yleensä 2muuttajaa isoa kämppää muuttamaan!!! Tavaroita ei ole pakattu, koska pakkauspalvelu on kallista ja itse ei osata tai viitsitä jotta päästäisiin halvemmalla. Muuttolaatikoitakaan ei oteta koska banaanilaatikoita saa ilmaiseksi kaupasta, sitten tulee pieni sade kuuro ja pohja pettää kun ovat liftillä odottamassa kantajia(jos ei ole jo muutenkin pettänyt kirjojen painosta).Taikka tavarat on pakattu muovipusseihin, joten juoksukertoja tulee lisää ja aikaa kuluu. Eikä banaanilaatikoita voi pinkata päälekkäin niinkuin muuttolaatikoita. On ihan ok jos asiakas tulee auttamaan kannossa, mutta ei voi itse rikkomaansa tavaraa laittaa muutto-firman laskuun!!
      Ottakaa huomioon, että kun tilaatte 2-muuttomiestä roudaamaan 300cm3 talosta tavaraa,NIIN IHAN OIKEASTI vaikka on kuinka kova kunto 12-15tunnin työn jälkeen väsyy!! Te jotka olette lähdössä sauvakävelemään kolmannesta kerroksesta eikä hissi tule heti paikalla, niin miettikää, että voisitte otaa alku lämmöt kävelemällä ne raput alas!! Ja kun olette siinä sauvonnut tunnin, niin miettikää että muuttomies rampaa kokopäivän(12h) kovemmalla tahdilla ja vielä kantaen jotain, ja vielä työkseen joka päivä. JÄRKI HOI ÄLÄ JÄTÄ!!!

      • muuttajatar

        Heh. Vähän kärjistetty vastaus mutta ihan asiaa. Monen monituista kertaa itse muuttaneena olen oppinut että kunnon muuttolaatikot on sujuvan muuton ydin. Ne pinoutuu ja kestää, toisin kuin löysät banaanilaatikot. Kahteen viime muuttoon olen vuokrannut laatikot täältä: http://www.muuttoboxi.fi

        Laatikot tuli silloin kun sovittiin ja kun purkuaikaa piti saada lisää, palautuspäivän pystyi sopimaan helposti. Suosittelen!


      • Apukoululaiset

        Joo mutta näillä mainosfirmoilta kun ei oikein onnistu edes muovisten vuokrattujen laatikoiden muutto.


    • joneksi77

      Hei, pari kommenttia tähän keskusteluun. Muutimme Grundellin poikien kanssa elokuun alussa.

      - Puhelimessa sanoin että meillä on reilusti tavaraa, arvio kaksion muutosta oli 2-3 tuntia kun kerroin tarkalleen mitä tavaraa meillä on.
      - Kolme muuttajaa tuli paikalle ajallaan ja tekivät töitä, tosin hyvin verkkaisasti. Lopputulos: meillä oli 7 ihmistä muuttajien lisäksi kantamassa tavaroita ja aikaa meni lähes kuusi tuntia. Lasku tuli tänään, veloitus 7,5h. Ilmeisesti myös ruokatauoista veloitetaan VAIKKA NE OVAT PALKATTOMIA TYÖNTEKIJÖILLE. Ja taatusti ainoa vuokratyöala jossa asiakasta veloitetaan työntekijöiden matkoista työntekopaikalle (täysin naurettavaa ja ennenkuulumatonta - ihan kuin tilaisin taksin ja se velottaisi ajosta kotiovelleni)
      - Lasku on päältä tuhat euroa. Kyselin kaverilta jolla saman verran kamaa - muuttopalvelu Niemi oli oikeasti hoitanut muuton siihen 2-3 tuntiin ja korkeammalla taksallakin tullut puolet halvemmaksi.

      Mitä voin sanoa? Kirjalliseen tarjouspyyntööni ei vastattu alunperin joten paperillahan ei ole mitään. Nyt alkaa sitten reklamaatiokierre, todennäköisesti vieläpä täysin turhaan...

      Ja kaikki oli pakattu muuten valmiiksi lukuunottamatta sänkyä, sehän piti vielä sanomani. Muuttomatkaa kaikki 100 metriä.

      • Niemeen tyytyväinen

        - Ruokatauot eivät ole palkattomia. Kyllähän muuttomiestenkin täytyy hyvänen aika syödä. Kyseessä kuitenkin fyysinen työ. Sitä kyllä ihmettelen, että ovatko muuttomiehet olleet lounaalla 1 ½h? Puolen tunnin ruokataukoon heillä on tietääkseni lain mukaan oikeus.

        -Kolme sanaa: Niemi muuttaa kaiken. Ei ole halvin vaihtoehto, mutta kokemuksia muutamista eri yhtiöistä allekirjoittaneella on ja Niemi koettu parhaimmaksi. Heillä ei todellakaan ole mitään kilometrikorvauksia hinnoissa. Tuntihinnat ovat könttäsummia, johon sisältyvät myös bensat, alvit ja yms.

        -Tsemppiä reklamaation tekemiseen.


      • qxc

        Ensinnäkin Olet vuokrannut auton ja ukot sen sisällä. Lasku lähtee juoksemaan kun auto täräytetään käyntiin hallilta ja loppuu kun se saapuu hallille. Kyllä taksikin laittaa mittarin päälle kun lähtee hakemaan sua himasta. Muuttomiesten ruokatauko laskutetaan myös. Ihmettelen miksi tilasit ylipäätään muuttomiehiä sinne, jos omasta takaa löytyi noin monta miestä. Tai oisit vukrannut vaan auton ja kuljettajan. Ei 10 äijää uuta kaksiota 6 tuntia. Ja vielä noista "muuttomiehistä" ne on tilattu vuokratyöfirmoista. Ei lökäpöksystä tule ripeää muuttomiestä kun sille laitetaan firmankuteet päälle. Ei 9e/tunti kovasti motivoi työntekoon.
        Jos joutuu hirveästi mainostamaan, se kertoo vaan siitä, että työ ei puhu puolestaan. Kyllä ammatitaitoisilla firmoilla on töitä. Yleensä ne on pikkufirmat maksaa työtekijöilleen kunnon palkkaa ja sieltä sitä ammattitaito löytyy.


      • Göran
        Niemeen tyytyväinen kirjoitti:

        - Ruokatauot eivät ole palkattomia. Kyllähän muuttomiestenkin täytyy hyvänen aika syödä. Kyseessä kuitenkin fyysinen työ. Sitä kyllä ihmettelen, että ovatko muuttomiehet olleet lounaalla 1 ½h? Puolen tunnin ruokataukoon heillä on tietääkseni lain mukaan oikeus.

        -Kolme sanaa: Niemi muuttaa kaiken. Ei ole halvin vaihtoehto, mutta kokemuksia muutamista eri yhtiöistä allekirjoittaneella on ja Niemi koettu parhaimmaksi. Heillä ei todellakaan ole mitään kilometrikorvauksia hinnoissa. Tuntihinnat ovat könttäsummia, johon sisältyvät myös bensat, alvit ja yms.

        -Tsemppiä reklamaation tekemiseen.

        Grundell vähentää työntekijöiltä palkasta ruokatunnit (0,5tuntia/päivä) siitä riippumatta onko niitä ehditty pitämään vai ei


      • joneksi77
        qxc kirjoitti:

        Ensinnäkin Olet vuokrannut auton ja ukot sen sisällä. Lasku lähtee juoksemaan kun auto täräytetään käyntiin hallilta ja loppuu kun se saapuu hallille. Kyllä taksikin laittaa mittarin päälle kun lähtee hakemaan sua himasta. Muuttomiesten ruokatauko laskutetaan myös. Ihmettelen miksi tilasit ylipäätään muuttomiehiä sinne, jos omasta takaa löytyi noin monta miestä. Tai oisit vukrannut vaan auton ja kuljettajan. Ei 10 äijää uuta kaksiota 6 tuntia. Ja vielä noista "muuttomiehistä" ne on tilattu vuokratyöfirmoista. Ei lökäpöksystä tule ripeää muuttomiestä kun sille laitetaan firmankuteet päälle. Ei 9e/tunti kovasti motivoi työntekoon.
        Jos joutuu hirveästi mainostamaan, se kertoo vaan siitä, että työ ei puhu puolestaan. Kyllä ammatitaitoisilla firmoilla on töitä. Yleensä ne on pikkufirmat maksaa työtekijöilleen kunnon palkkaa ja sieltä sitä ammattitaito löytyy.

        "Ei 10 äijää uuta kaksiota 6 tuntia."

        No niinpä, se kai taisi olla asian ydin... Yksi muuttomies ei kantanut vaan oli autolla koko ajan joten oikeastaan 9.

        Tosin tavaraahan oli meillä paljon, mutta silti heitti arvio liikaa, 200 %, joten olisi tullut halvemmaksi ottaa toinen tarjous jossa kiinteä summa esimerkiksi. Katson että tässä on tarjouskilpailu voitettu epärehellisin keinoin.

        Muuttomiehet otettiin kantamaan alunperin koska oli rappusia niin paljon ettei oltas viittitty kavereita vaivata muuta kun purkaa kamoja toisessa päässä mutta toisin kävi; onneksi oli ne kaverit siellä ja useimmat kanto reippaammin paljon kun ne muuttajat!

        Ja vielä nimim. "Niemeen tyytyväinen": Todellakin saavat ja pitää työntekijöiden pitää taukoa, mutta pojat itse sanoivat että tauko on heille palkaton joten en minä siitä asiakkaana ole valmis maksamaan (käsi ylös jonka mielestä pitäisi??). Ja ruokatauko oli siis 1/2h ja loput 1h meni ajellessa ees taas (josta yhä olen eri mieltä että onko se asiakkaan maksettavaa mutta tämä on täysin mielipidekysymys).


      • no jo on
        joneksi77 kirjoitti:

        "Ei 10 äijää uuta kaksiota 6 tuntia."

        No niinpä, se kai taisi olla asian ydin... Yksi muuttomies ei kantanut vaan oli autolla koko ajan joten oikeastaan 9.

        Tosin tavaraahan oli meillä paljon, mutta silti heitti arvio liikaa, 200 %, joten olisi tullut halvemmaksi ottaa toinen tarjous jossa kiinteä summa esimerkiksi. Katson että tässä on tarjouskilpailu voitettu epärehellisin keinoin.

        Muuttomiehet otettiin kantamaan alunperin koska oli rappusia niin paljon ettei oltas viittitty kavereita vaivata muuta kun purkaa kamoja toisessa päässä mutta toisin kävi; onneksi oli ne kaverit siellä ja useimmat kanto reippaammin paljon kun ne muuttajat!

        Ja vielä nimim. "Niemeen tyytyväinen": Todellakin saavat ja pitää työntekijöiden pitää taukoa, mutta pojat itse sanoivat että tauko on heille palkaton joten en minä siitä asiakkaana ole valmis maksamaan (käsi ylös jonka mielestä pitäisi??). Ja ruokatauko oli siis 1/2h ja loput 1h meni ajellessa ees taas (josta yhä olen eri mieltä että onko se asiakkaan maksettavaa mutta tämä on täysin mielipidekysymys).

        No auton kuljettaja yleensä pakkaa autoa, ei ne tavarat itsestään löydä paikkojaan sinne konttiin. Joko teidän porukka muuttomiehet mukaan lukien on ollut todella heikkokuntoisia tai te olette asunnut pilvenpiirtäjässä missä ei ole hissiä. Tolla porukalla rakentais samassa ajassa kerrostalon uudestaan...
        Vähän ihmettelee tääkin.........


    • z

      No, yhestä isosta "muuttofirmasta" tulee pukumies käymään paikan päällä ja tekee tarjouksen muutosta. Tarjous tehdään alakanttiin, sitten tehdään diili lastaus ja purkuajasta jolain "kiinteellähinnalla". Yli menevästä ajasta asiakas tietenkin maksaa. Koska eihän "muutoista koskaan tiedä"...
      JA YLEENSÄ SE AIKA EI TODELLAKAAN RIITÄ!! Ja taas on kustu linssiin.

    • uyuetutu

      Itse käytimme Grundellia Tampereella kesällä. Lämpöä oli 30 astetta. Kolme nuorta poikaa hoitivat muuton todella ripeäasti ja esimies huolehti auton pakkaa misesta ja tavaroiden suojaamisesta. Kolmiosta neliöön mentiin 3,5 tunnissa.
      Pidin myös huolen, että esimies sai minulta heti palautteen näistä kolmesta pojasta.

      Muuton nopeuteen voi itse vaikuttaa pakkaamlla tavarat hyvin. Grundellilta tuli ainakin meille erittäin yksityiskohtainen tarjous. Miksi et kysynyt etukäteen lisätietoja?

      • Viimei

        Ei varmaan montaa laatikkoa ja huonekalua ollut. Eikä matkoihin varmaan mennyt montaa minuttia. Taitaa pomo joutessaan kirjoitella kehuja itsestään, kun ei ole muuta tekemistä. Voi aina yritää näitäkin palstoja käyttää mainostilana ja halpana sellaisena.


    • Apumiespalvelua
    • Göran

      Grundell on hyvä ja loistava yritys, joka tukee muuttavia perheitä, he ovat uskomattomia lime-paitaisia kaiffareita, jotka ovat suurin osa huhujen mukaan käyneet myös kuraattori-koulutuksen.

    • jani1

      Käyttäkää muita muutto firmoja jos ette halua lisälaskuja
      Tai sitten sovittava könttisumma josta vaadittava paperi

      • jani1

        Siis muita kuin Grundell,


    • Grundelin ex-asiakas

      Tilasin kyseisen muuttopalvelun toimittamaan 2km päähän toisistaan 5 isompaa huonekalua. Tämä kokonaisuudessa kesti hieman alle 2 tuntia. Valitettiin myös, että kun ei otettu mukaan kantohihnoja, jotka minusta kuuluu perustarvikkeisiin muuttopalvelun suorittajille?

      Tämän jälkeen laskutettiin 3 tunnin töistä vaikka kohteista grundelin toimipisteelle on matkaa autolla n. 10-12 minuuttia. Yritin saada ainakin kolmesti tietää laskutuksen perusteista, mutta tuloksetta. Asiakaspalveluna suorastaan törkeää. Maksoin pitkin hampain laskusta 2,5 tunnin töistä, joka sekin oli mielestäni yläkanttiin ja kyseinen firma muistutti minua maksumuistutuksella.

      En todellakaan suosittele kyseistä firmaa kenellekään.

    • entinen muuttaja
    • Grundellin Kesähessu

      Kuten jo edelläkin todettu, Grundell on ulkoistanut muuttomiehensä henkilöstövuokrafirmoille, joten jantterit saattavat olla joko ammattimiehiä, tai nöösejä. Kaikki mahdollinen laskutetaan asiakkaalta, tunnit aina alkavalta tunnilta koko tunnin hinta, tarjous mahdollisimman herkullisen kuuloiseksi jotta asiakas tarttuisi juuri tähän. Käsittääkseni kaikki nämä ovat ihan perus käytänteitä lähes kaikissa vähänkään suuremmissa firmoissa riippumatta alasta. Eikös tämä ole ihan perus kapitalismia? Minimoi menot ja maksimoi tuotto. Henkilöstön ulkoistamisen myötä muuttomiehet voi irtisanoa helposti kun sesonki on ohi. Tottakai tämä aiheuttaa paikoitellen surkeaa laatua, epäoikeuden mukaista kohtelua, kiukkua, vihaa, reklamaatioita ja oikeuden käyntejä mutta grundellin kesähessuna näkisin että grundell toimii näin vain siksi että se on taloudellisesti kannattavaa. Tunaroivat kesähessut ja kaikkien mahdollisten kustannusten, kuten rikkoutuneiden tavaroiden ja ruokatuntien (Joista saatu korvaus ei mene työntekijälle, vaan firmalle) maksattaminen asiakkaalla tuo tuloja firmalle, eli osakkeen omistajalle. Isoja asiakkaita, kuten yrityksiä ja kuntia riittää. Näissä tapauksissa muutaman särkyneen esineen tai ylimääräisen tunnin lasku ei niin vielä aiheuta hirveästi hämminkiä. Jos nyt jotkut yksityiset henkilöt jotain kiukuttelevat niin sen nyt markkinointi osasto hoitaa siinä julkisivun kiillottelun yhteydessä. Onhan grundell kuitenkin kansainvälisesti palkittu muuttofirma. http://www.martela.fi/uutiset-ja-lehdistotiedotteet/muuttopalvelu-grundell-palkittiin-maailmanlaajuisesti

    • Muuta

      Huonoja. Kukaan ei toistakertaa ota, jos kerran on nähnyt heidän toimintansa ja muuttomiesten työskentelyn. Ja laskut jotain tähtitieteellistä luokkaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe