Täytin hiljattain 17v, joten voisin hakea opintotukea. Opiskelen ensimmäistä vuotta rakennusalaa ammattikoulussa.
Koulumatkaa on n.3km. Itellä ei ole minkään näköisiä tuloja.
Äidin nettopalkka on 2000-2500e/kk ja isän n.1500e/kk.
Eli onko mahdollisuuksia saada opintotukea?
Kannattaako hakea opintotukea?
9
925
Vastaukset
- -
Laske Kelan sivuilta löytyvällä laskurilla. Jätit tästä pois olennaisia tietoja.
- tahtoorahaaaaa
Tuommonen tulos tuli: http://asiointi.kela.fi/otlaskenta_app/OTLaskentaApplication
Onko tuo nyt varmaa että saan tuon verran jos haen opintotukea?
Muutama vuosi sitten, isoveli haki opintotukea muttei saanut ja kävi samaa koulua kuin minä joten onko mullakaan mahdollisuuksia? - tahtoorahhaaahhaaa
tahtoorahaaaaa kirjoitti:
Tuommonen tulos tuli: http://asiointi.kela.fi/otlaskenta_app/OTLaskentaApplication
Onko tuo nyt varmaa että saan tuon verran jos haen opintotukea?
Muutama vuosi sitten, isoveli haki opintotukea muttei saanut ja kävi samaa koulua kuin minä joten onko mullakaan mahdollisuuksia?Tuo linkki ei toimikkaan mutta tämmnen tuli että saisin jopa 196,10e/kk.
Jännä vaan ku tosiaan isoveli ei saanut penniäkään mutta laskuri näyttää noinkin isoa summaa..:O - auttoiko?
tahtoorahhaaahhaaa kirjoitti:
Tuo linkki ei toimikkaan mutta tämmnen tuli että saisin jopa 196,10e/kk.
Jännä vaan ku tosiaan isoveli ei saanut penniäkään mutta laskuri näyttää noinkin isoa summaa..:OHuomasithan, että tuo summa koostuu opintorahasta, asumislisästä (sinulla siis 0 euroa) ja opintolainan valtiontakauksen osuudesta (160eur)
Eli rahaa saisit sen jonkun 30 euroa opintorahana ja loput tuosta 196 voisit ottaa opintolainana. - tahtoorahaa,eilainaa
auttoiko? kirjoitti:
Huomasithan, että tuo summa koostuu opintorahasta, asumislisästä (sinulla siis 0 euroa) ja opintolainan valtiontakauksen osuudesta (160eur)
Eli rahaa saisit sen jonkun 30 euroa opintorahana ja loput tuosta 196 voisit ottaa opintolainana.Ok, eli saisin n.30e. En tarvi mitään opintolainaa. Eihän tuo 30e ole juuri mitään mutta on siis todennäköistä että kuitenkin saan opintorahaa?
- tt
tahtoorahaa,eilainaa kirjoitti:
Ok, eli saisin n.30e. En tarvi mitään opintolainaa. Eihän tuo 30e ole juuri mitään mutta on siis todennäköistä että kuitenkin saan opintorahaa?
Ei kukaan voi luvata sitä täällä sulle.
Mutta ei se hakeminen oo iso prosessi, eikä siinä mitään menetä, vaikka hakis ja ei sais, että ehkä kannattaa koittaa? - tahtoorahaa,eimahaa
tt kirjoitti:
Ei kukaan voi luvata sitä täällä sulle.
Mutta ei se hakeminen oo iso prosessi, eikä siinä mitään menetä, vaikka hakis ja ei sais, että ehkä kannattaa koittaa?Ok, koitan hakea, mutta kysyin täällä siksi että onko mitään toivoa saada, ja pieni toivon kipinä on olemassa mutta tiedä sitte...
- ssssssasii
tahtoorahaa,eimahaa kirjoitti:
Ok, koitan hakea, mutta kysyin täällä siksi että onko mitään toivoa saada, ja pieni toivon kipinä on olemassa mutta tiedä sitte...
Ei se oo mitää arpapeliä ole. Sieltä ne katsovat ja laskevat ja kertovat. Ihan listoista katsovat, ei tarvii mitenkään erityisesti toivoa..
- Tarkkaa
Opintotuen saamiseen ja sen määrään vaikuttavat myös vanhempien edellisen vuoden tulot. Kun olin itse toisen asteen koulussa, tuet tippuivat juuri vuodenvaihteen jälkeen niin että oli pakko luopua vuokra-asunnosta kolmen kilometrin päästä koulusta ja muuttaa takaisin kotiin 60 kilometrin päähän koulusta. Vanhempani olivat tienanneet edellisenä vuonna liikaa ja siksi en saanut enää tukia. Eivät ota kelassa huomioon esimerkiksi sitä että meitä oli neljä lasta jakamassa nämä äidin ja isän tienaamat rahat. Ei paljon naurattanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272860- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391331