Palovaroittimen pariston vaihto

Pätkäää

Minulla on katossa edellisen omistajan asentama palovaroitin, jossa oli pitkäikäinen paristo, joka nyt piippailee loppumista. Voisiko joku kertoa miten palovaroitin avataan: kiertämällä vai onko siinä jokin vipu? Olisi kiva tietää mitä tuolla katon rajassa kannattaisi yrittää (etsiä). Olen lyhyt ja nivelrikkoinen enkä ole ennen joutunut palovaroittimen paristoa vaihtamaan, joten toivon asiallisia vastauksia, kiitos!

5

13526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jommin kummin..

      jotkut lähtee kiertämällä, saat laitteen käteesi, jotkut mallit vaan avautuvat, kuin kirjan kansi, ja patteri on vaihdettava siellä ylhäällä.

      • Anonyymi

        Jösses kysyy mite ylettyä lyhty nivelrikkoinen,


    • lyhyt myös

      kulmikas, se yleensä on kiinni niin että lähtee jompaankumpaan suuntaan katon suuntaisesti vetämällä pois. Yleensä pitkittäinen suuna on se vetosuunta. Eli katossa on "kiinnitysteline" jossa oleviin tinneihin varoitin kiinnittyy. Vetoliike on hyvin lyhyt. Pyöreät ovat kiinni kiertämällä tai varoittimessa on pieni nipukka jota painamalla se avautuu. Ole varovainen ettet putoa jakkaralta! Muista ottaa uusi paristo taskuun ettei tarvitse monta kertaa kiivetä

      • jatkoa edelliseen

        ei suuna...


      • Palovaroitin.
        jatkoa edelliseen kirjoitti:

        ei suuna...

        Palovaroittimiin vaihdetaan patterit kerran vuodessa. Hyvä päivä on 11.2 eli 112 päivä. Varmasti muistaa kun telkkarissakin muistutetaan. Vaikka ne patterit eivät ole tyhjentyneet sen vuoden aikana, mistäs sen tiedät?? Ne voi sitten jättää vaikkapa kaukosäätimeen tai kelloradioon tai lasten leluihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4839
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1326
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1000
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe