Täällä keskustelu tuntuu junnaavan samojen hoitomuotojen ympärillä vuodesta toiseen.
Ulkomaisilla palstoilla ketokonazol saa jatkuvasti enemmän huomiota hiustenlähdön ehkäisyssä. Eräässä japanilaisessa tutkimuksessa oli käytetty keto-shampoon lisäksi myös samaa lääkettä sisältävää voidetta, tulokset saavat hieromaan silmiä (sivulla näytetään kuvat)! Se löytyy googlettamalla, kirjoita hakuun vaikka "ketoconazol cream, hair loss". Kirjoitan puhelimella joten en nyt saa linkkiä tänne. Voin laittaa sen myöhemmin.
Tuota voidetta yhdessä shampoon kanssa käytettynä kyllä hehkutetaan monella foorumilla, joten juttua löytyy. Voiteen etu on luonnollisesti se, että vaikutusaika on shampooseen verrattuna pitkä. Haittana on taas se, että se on hieman sotkuista käyttää.
Itse kävin eilen hakemassa tuubin, maksaa n. 13,5 euroa.
Ketokonazol-voide
56
6179
Vastaukset
- Nainen 56.
Odotellaan mielenkiinnolla sitä linkkiä???
- nitsokitso
Tuohon ensimmäiseen viestiin ei pidä uskoa ennenkuin linkki tulee.
Tässä tietoa voiteesta:
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humpil/9/1742009.pdf
- Ketoon vaan
Pahoittelut viivästymisestä. Linkki on alempana. Tässä yhteydessä voisin kertoa omia kokemuksia voiteesta kuluneiden päivien osalta...
Eilen alkoi kutittaa hoidettavat alueet aika lailla n. tunnin verran voiteen levittämisen jälkeen. Olen käyttänyt voidetta päivittäin, mutta kutinasta johtuen vähennän käyttöä 3 kertaan per viikko. Mitään punoitusta, tai hilseilyä ei ole esiintynyt. Voiteen lisäksi pesen hiukseni keto-shampoolla myös 3 viikossa. Voide on hyvä levittää puhtaaseen päänahkaan heti suihkun jälkeen, kun hiukset vat kuivat. paksusta koostumuksesta huolimatta se imeytyy aika hyvin.
Jatkoa luvassa!
Linkki:
www.hairsite.com/hair-loss/forum-entry_id-25166-page-0-category-0-order-last_answer.html - Ketoon vaan
johonkin arkistoon, vaikka kopsasin sen sivulta.
Tehkää sitten seuraavasti...
Googleen hakusanat:
Japanese study nizoral cream ie ketoconazole
Eka linkki auki ja pääsette suoraan oikealle sivulle! - mies-34v
Erittäin mielenkiintoinen artikkeli. Kovin on vain pienen oloinen tuo kuuden hengen koeryhmä. Normiapteekeissako tuota myydään?
- Ketoon vaan
Jep, apteekista saa ja yksi tuubi kestää pitkään, riippuen tietysti hoidettavasta alueesta ja käytön tiheydestä. Itse olen taas alkanut käyttämään voidetta päivittäin, kun ihoärsytystä ei enää ole esiintynyt. Eli oman kokemuksen mukaan muutama päivä käytön aloittamisesta saattaa esiintyä voimakastakin kutinaa, joka menee kuitenkin ohi.
Mielestäni voide on sen verran lupaava hoitomuoto, että toivoisin myös muiden liittyvän kokeiluun mukaan. On tietysti ilmeistä, että jos käyttää minoxidilia, niin on valittava vain toinen. Noista luontaisaineista on taas vaikea sanoa...
- Linkipälinkki
Tässä oikea linkki:
http://www.hairsite.com/hair-loss/forum_entry-id-25116-page-0-category-0-order-last_answer.html
.. - kysyjä...
mitenkä tuollainen voide, joka on pääasiassa tarkoitettu ihottumaan toimii päässä, siis kun levität sitä päähän, voiko mennä ihmisten ilmoille, vai tahamaako se aine päässä,, entäs nukkumaan,, onko aamulla tyyny aivan aineessa???
-vakavia kysymyksiä! ja jos aine toimii todella,, aion koittaa! - iq
Ei tahmaa, vaan imeytyy ihan kuin mikä tahansa kosteusvoide.
Nostan hiuksia ja hieron jakauksiin, alussa vois näyttää sotkuiselta kun
voidetta jää hiussuortuviin mutta on jo hetkessä imeytynyt. Nyt käyttöä
2 vk:a takana ja aion jatkaa, hiukset ovat kiiltävät, eikä hiuspohjaa enää
kutita. Pitäähän se Nizoral shampoon myös antaa vaikuttaa joitakin minuutteja
ja se kuivattaa hiuksia, tämä voide tuntuu ihan käyttökelpoiselta idealta. - sama...
sitä ei varmaan sitten voi käyttää muiden aineiden kanssa nisim/spectral dnc
kumminkin noilla aineilla saa edes vähän pidettyä hiuksia päässä, siinä on aika suuri riski jotta katoaa kaikki hiukset jos vaihtaa tuohon voiteeseen ja tuloksia ei tule?. - iq
Miksei voisi käyttää muita tuotteita rinnalla? Itse käytän Nisimiä, Rogainea,
Nizoral voidetta ja uutena Renokin liuosta. Käytän Nizoralia pari kertaa/vk
hiusten pesun jälkeen hieron päänahkaan jos kutinaa. Renokinia kun
hiukset puhtaat aamulla töihin lähtiessä. Nisimiä melko puhtaat hiukset ja
Rogainea 50 mg, kun hiusten pesu edessä, sillä tuote tahmaa hiukset, eikä
muutenkaan ole mielyttävää. Noista sarjoista myös shampoot joita myös
vaihtelen päänahan kunnon mukaan. Tuo Renokin tuntuu tosi hyvältä ja
mielenkiintoiselta tuotteelta, on juuri tullut myyntiin Ihonet.fi:n- mies-34v
"Rogainea 50 mg, kun hiusten pesu edessä, sillä tuote tahmaa hiukset, eikä
muutenkaan ole mielyttävää"
Et kai pese hiuksia liian nopeasti Rogainen levittämisen jälkeen? Jos oikein muistan, niin väliä pitää olla öbaut neljä tuntia että Rogaine ehtii vaikuttaa.
- voidetesteri
Voide on ostettu ja tänään alkaa testi. Miten pitkää sen antaisi vaikuttaa? Tunniksi päähän ja sitten pesee pois vai yön ajaksi?
- Ketoon vaan
Ei tarvitse pestä. Aine tosin rasvaa hiuksia jonkin verran, joten sen johdosta tiheämpi pesu saattaa olla tarpeen. Tästäkin huolimatta voide ei ole ihan niin sotkuista käyttää, kuin äkkiseltään kuvittelisi.
Asiasta toiseen... Kun hoitoa on takana näin lyhyt aika, on vielä hyvin kyseenalaista arvioida hoidon mahdollista hyötyä. Olen kuitenkin havainnut, että ohimoiden lahdekkeiden alueella on n. 3mm pituista tummaa hiusta - hyvin harvakseltaan kasvavaa tosin. Olen kuitenkin sen verran tarkka, että tämä mielestäni on uutta kasvua. Tässä vaiheessa tämä on vielä vähän mutua, mutta eiköhän muutamien viikkojen päästä voi tehdä arvioita varmemmalta pohjalta... - mietinpä vain.
Tuli mieleen jotta onkohan tuo terveellistä käyttää tuollaista voidetta pitkäaikaisesti, siis sehän on tarkoitettu joittenkin hiiva ja sieni ongelmien hoitoon, nyt kumminkin jos käyttää sitä kaljuuntumisen ehkäisemiseksi sitähän täytyy käyttä todella kauan.
- iq
Kaljuuntumisen hoitoon ihotautilääkäri suositteli hiusten pesua päivittäin
ja 3krt/vk Nizoralilla jonka annetaan vaikuttaa 5-20 min päänahkaa hieroen,
joten ei sen luulisi vaarallista olevan. - iq
Löysin ohjeen Googlettamalla Nizoral voiteen käytöstä hiustenlähtöön:
2-3 kertaa viikossa annetaan vaikutta päänahassa useiden tuntien ajan. - voidetesteri
Laitoin tosiaan yöksi tuota voidetta ja kyllähän se imeytyi päänahkaan ihan hyvin. Mitään ärsytystä ei tulllut. Mistä löysit tuon ohjeen, että sitä ei kannata laittaa joka päivä?
- Ketoon vaan
No niin, näin reilun kuukauden keto-tehohoidon (shampoo voide) voin sanoa, että odotukset ovat korkealla. Oikealla ohimolla -joka on huonommassa jamassa kuin vasen- on verrattaen vahvaa uutta hiusta työntymässä. Lisäksi vanha ohut hius on kasvanut pituutta, ennen kasvua tapahtunut, päinvastoin heikentymistä.
Voidetta olen käyttänyt lähestulkoon päivittäin ilman ongelmia.
Joku kysyi onko voidetta turvallista käyttää kaljuuntumisen hoitoon, koska se on muuhun tarkoitukseen suunnattu lääke. Miettikääpä lääketieteen historiaa... Iso osa alunperin tiettyä tarkoitusta varten kehitetyistä lääkkeistä on käyttäjäkokemysten, sekä tutkimusten myötä saanut uusia hoitotarkoituksia. Näin myös esim. minoksidili, joka oli alunperin sydänlääke ja on paljon pahempi myrkky, kuin ketokonazol. Ketokonazol vaikuttaa lisäksi suoraan itse androgeenisen hiustenlähdön syihin, minoksidilin vaikutusmekanismit eivät ole kaljuuntumisen kannalta yhtä edulliset - pitkällä tähtäimellä.
Pitäkää kuvapäiväkirjaa hiustenkasvusta, niin huomaatte muutokset paremmin.- nainen 29 v
kiinnostuin voiteesta ja harkitsen kokeilemista. Onko ketokonazolla todella vaikutusta dht:n? Onko tutkimuksia tehty? Kuinka teidän kokeilut ovat edenneet?
Itse kokeilin nizoral shampoota.. annoin vaikuttaa reilu 10 minuuttia ennen huuhtelua ja pää todella kuiva! Onkohan turvallista antaa vaikuttaa ihan näin kauan.. lisäksi vähentänyt ruokavaliosta hiivan, valkoiset jauhot ja liian sokerin. Alkoi kiinnostamaan löytyisikö hiivasta sittenkin syy tähän androgeeniseen hiustenlähtöön ( lääkärin analyysi ). Mikä muuten on hiivan ja hormonien välinen suhde?
Rogainesta oli apua hiustenlähtöön, mutta kun tulin raskaaksi jouduin lopettamaan lääkkeen ja saavutetut tulokset katosivat. Nyt raskauden jälkeen kokeilussa revivogen ja kiinnostuin myös tuosta nizoralista. En viitsi ainakaan vielä palata rogaineen, koska haluan vielä lapsia ja tulos olisi taas vain väliaikainen.
Muuten raskauden aikana hiukset todella tuuheassa kunnossa, koska estrogeenit huipussaan. Eikö hormooneihin todellakaan pystytä vaikuttamaan niin, että hiukset pysyisi päässä myös naisella!
Mutta joo, kertokaa lisää tuosta ketozonalista.
- Kysyyjakysyy
No, onko hyviä tuloksia?
- Alkup. kirjoittaja
Näkyviä tuloksia on. Uutta suhteellisen vahvaa hiusta tulee säännöllisesti - kun melkein joka hiuksesta ohimolla pitää kirjaa, niin laskutarkkuus on muutamissa yksiköissä. On aika selvää, että ohimoiden alueelle ei tule ikinä - ellei tee hiustensiirtoa - entisenlaista kasvustoa, mutta hiukset kasvavat yleisesti ottaen etupuolella todella hyvin. Sen huomaa, kun vetää kammalla hiukset kireäksi (nyt on pidempi tukka), niin pystyssä sojottaa iso määrä tuoretta hiusta (muutamien senttien haarukalla). Levitän voidetta nykyään 2-3 kertaa viikossa, aiemmasta poiketen, kosteisiin hiuksiin laajalle alueelle, en pelkästään ohimoille. Keto-shampoolla pesen hiukset 4-6 kertaa viikossa. Hoito jatkuu.
Hei kertokaahan nyt muutkin jotakin, jotka talvella hoidon aloittivat! - voidetesteri
Joitain kuukausia testiä on takanapäin. Olen käyttänyt vain voidetta enkä lainkaan keto-shampoota. Olisiko tuosta shampoon käytöstä hyötyä verrattuna vain voiteen käyttöön? Kuvia vertaillessa en osaa sanoa onko muutosta tapahtunut. Vaimo sanoo että jotain uutta kasvua olisi. Mutta jatkan käyttöä joitain kuukausia ja otan taas kuvia. Eiköhän silloin jo näe onko siintä ollut hyötyä.
- Myös shampoota
Keto-shampoo syväpuhdistaa hiustupet liiasta talista, joten kannattaa ottaa myös shampoo käyttöön.
- Nainen1980
Käykö tämä myös naisille? Vai mihin teho perustuu? Kaikissa kuvissa kyse oli miesten hiustenlähdöstä.
- niksnaksnoks
Sekä ketokonatsolishampoo että voide (mm. nitzoral) käyvät aivan hyvin myös naislle. Sitä mihin teho perustuu ei tiede tiedä, mutta vaikutuksen tietää ja tunnustaa.
Myös minoksidilli (mm. Rogaine) käy naisille. - kkkkkeee
onko ulkomaan saiteilla ollut hyviä kokemuksia tästä? harmi kun itse en osaa englantia niin en voit tutkia!
kävin itsekkin hakemassa tota voidetta ja nyt vaan toivoo et toimisi!
oletteko nyt levittänyt sitä joka päivä vai 3 viikossa? - sdfgvafeerweghfghnf
Sen mukaan mitä päänahka sietää. Itse levitän aamulla ennen suihkua puoleksi tunniksi.
- Alkup. kirjoittaja
Minulla on hyvin kovat odotukset tälle ketokonazol-hoidolle. Uutta hiusta kasvaa sillä alueella, joka on jo pitkään ollut "dead zone". Yksittäisiä hiuksia -vahvoja sellaisia- kasvaa niillä alueilla, jotka inttiaikoina alkoivat vauhdilla vetäytyä, eli ohimoilla. Painotan vielä, että tämä on AINUT hoitojakso, mikä on tuottanut selkeästi havaittavia tuloksia. Olen kokeillut finasteridia lukuunottamatta kaikkia muita hoitoja.
Puoli vuotta takana ja odotan,että Jouluun mennessä on suoritettu ns. takaisinvaltaus - vanha raja takaisin, jos näin sotasymboliikkaa voi käyttää. - Tikkua täynnä
Minulla takerteli hiustensiirron jälkeen takaraivolle istutetut hiukset. Nyt olen käyttänyt ketokonatsoli-voidetta reilut kaksi kuukautta ja takaraivo on pientä vahvaa "tikkua" täynnä. Näyttää lupaavalta.
Kertoillaan jatkossa kokemuksia. Mitä kokemuksia muilla on? - haaaaaaa
saako voidetta apteekista ilman reseptiä? Miltä hyllyltä löytyy?
- Kilttitäti näyttää
Kyllä se kiltti täti näyttää hyllyn. Rohkeasti vain.
- mies-34v
Lupaavia kommentteja. Harkitsen vahvasti tämän ottamista omaan käyttööni. Tosin vaihdettuani litkurogainen talvella foamiin, on oma kuontaloni tuuhentunut niin paljon että sinällänsä uudelle tuotteelle ei akuuttia tarvetta ole.
- mojito83
moi!
Mikä foamissa on sellaista, että se tuuhensi tukan verrattuna nestemäiseen Rogaineen? Harmi, kun se foam ei kuulu Suomen maahantuontiin apteekeissa =(
Onko siis foam tehokkaampaa ,kuin nestemäinen Rogaine 5%? - nainen täällä
mojito83 kirjoitti:
moi!
Mikä foamissa on sellaista, että se tuuhensi tukan verrattuna nestemäiseen Rogaineen? Harmi, kun se foam ei kuulu Suomen maahantuontiin apteekeissa =(
Onko siis foam tehokkaampaa ,kuin nestemäinen Rogaine 5%?Bioveasta tilaamalla saa Rogaine foamia. En tiedä, tuuhentaako se hiuksia enemmän, koska sama vaikuttava aine siinä on. Mutta kyllähän se vaahtomaisena toimii myös hiusvaahtona : ) Tosin foamkin pitäisi saada päänahkaan eikä hiuksiin.
- m32v_
Pitääkin ottaa tuo voide kokeiluun.
Takana 9kk Rogainea, ilman minkäänlaista tulosta, tai oikeastaan vaan Rogaine lisäsi hiustenlähtöä alkuvaiheessa voimakkaasti ja hiusraja siirtyi ensimmäisten kuukausien aikana nopeasti sentin taaksepäin.
Nyt tilanne normalisoitunut ja hiuksia lähtee suurinpirtein saamaa tahtia kuin ennen Rogainen aloitusta, mutta hiuksia lähti tosiaan alkuvaiheessa hyvin paljon enemmän (uskoin mainoslauseisiin että se on merkki siitä että aine toimii). Tiedän ettei Rogainea suositella ohimoille mutta netissä oli useat saaneet ohimoiden alueelle myös apua Rogainesta joten päätin kokeilla kuitenkin. Vielä yksi purkki jäljellä ja ajattelin sen käyttää loppuun, jos ei apua löydy niin saa jäädä omalta osaltani kokeilu siihen.
Mutta ehkäpä ketokonazolista löytyisi apu. - Miekkonen83
Itse käytin voidetta lähes joka päivä ja shampoota 2-3 kertaa viikossa.
Ehkä jotain kasvua päälaella, mutta todella marginaalista sellaista.
Sanoisinpa melkein, ettei tulos ole vaivannäön arvoista.
Olisihan se kiva saada hiukset jotka oli vielä 2-kymppisenä, mutta
kaipa tuo vain tarvitsee hyväksyä, ettei niin tule enää käymään.- Ai käytit joka päivä
kun vielä kertoisit,että kuinka kauan käytit jokapäivä?
- Ketoon vaan
Ai käytit joka päivä kirjoitti:
kun vielä kertoisit,että kuinka kauan käytit jokapäivä?
Oman kokemuksen mukaan tulokset näkyvät aikaisintaan 4-6kk kuluessa ja kehitys on jatkunut positiivisena jo vuoden käytön jälkeen. Taistelua voitetaan suurinpiirtein hius kerrallaan, joten kärsivällisyyttä on löydyttävä, että jaksaa jatkaa hoitoa.
- Kolme suurta
Minä yllätyin siitä kasvun nopeudesta, jolla hiukset lähtivät kasvamaan kun otin dutasteridin ja minoksidiilin lisäksi käyttöön ketokonatsoli-voiteen.
Käytän nyt ketokonatsolivoidetta puoli tuntia aamulla ennen suihkuun menoa ja yöt ja päivät minoksidiiliä. Pitänee olla kaikki kolme käytössä, että syntyy hyviä tuloksia. - Haiventa
Mitenkäs alkuperäisellä kirjoittajalla tämä takaisinvaltaus on onnistunut?
- Ketoon vaan
Edelleen tapahtuu verkkaista uutta kasvua ja hiukset ovat kauttaaltaan tuuheamman tuntuiset ja näköiset, eli enää ei paista iho hiusten alta. Ohimoalueelta työntyy uutta haiventa kuukausi kuukaudelta, en kuitenkaan usko saavani niitä täysin ennalleen. Hoitoa kuitenkin jatketaan!
PS. Minulla on vuosi sitten otettuja valokuvia päälaesta ja ne kyllä antavat todistusarvoa voiteen teholle. Voitaisiin tehdä jonkinlainen kansio, jossa verrattaisiin eri hoitojen tehoja.
- ei mitään vaikutusta
lähes kaikilla tuntuu olevan positiivisia vaikutuksia tuosta voiteen ja ketokonatsoli shampoon käytöstä.
no itsellä ikää 30v ja finan käyttöä takana n.6 vuotta.rogainea on myös kokeiltu mutta meikäläisen pää ei siedä sitä litkua alkuunkaan eli en pysty käyttämään sitä.suurin huoleni kaljuuntumisen suhteen on takaraivo.päälaelta on myös hiusten ohentumista tapahtunut muttei tilanne ole vielä niin huolestuttava kuin takaraivolla.toki en sieltäkään mistään kohdin ole vielä sentään täysin kalju mutta hyvässä valaistuksessa se paistaa hieman jo läpi.
ketokonatsolin shampoota olen tainnut käyttää n.pari vuotta 2x viikossa kunnes viime kesästä lähtien nostin pesukerrat 3-5 kertaan viikossa.muina päivinä pesen hiukset nisim shampoolla.no nyt on myös ollut tuo ketokonatsolin voidekkin käytössä 5 kuukautta 4-5 kertaa viikossa mutta meikäläisen kohdalla voin sanoa että tulos on ollut -0 eli ei mitään vaikutusta toisin kuin lähes kaikki muut käyttäjät tuntuu olevan saaneen hyötyä.
no tarkoitus on nyt kuitenkin jatkaa tuon voiteenkin käyttöä että tulee ainakin se vuosi täyteen ja katsoa sitten uudestaan tilannetta.- SÄ VALEHTELET!!!;(
"no itsellä ikää 30v ja finan käyttöä takana n.6 vuotta..suurin huoleni kaljuuntumisen suhteen on takaraivo.päälaelta on myös hiusten ohentumista tapahtunut"
TÄNNE EI JUMALAUTA TOLLASTA PASKAA KIRJOTETA
SE ON KIELLETTY SUN PITÄÄ SANOA ETTÄ TUKKU HULMUAA SAATANA
NYT VITTU KORJAAT SANOJAS SAATANA SANOT ETTÄ FINA TOI KAIKI HIUKSET TAKAISIN JA EI MITÄÄN SIVUOIRETA
NYT SAATANA OTAT SANAS TAKAISIN
SAATANA SÄ VALEHTELET
SÄ VALEHTELEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEETTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT
*SNIF*
- Nitsokitso
Olen käyttänyt vuoden Nizoral-voidetta. Olen onnistunut tuuhentamaan sillä ns. kruunun alueen aika mukavasti. Käytin myös Rogainea aiemmin vuoden, mutta minulla se ei toiminut. Hiusten kasvu pysähtyi täysin. Otin Rogainen tilalle Nitzoralin ja olin yllättynyt kun hiukset lähtivät heti hyvään kasvuun ja sittemmin ovat tuuhentuneet paljon.
Tämä on minun positiivinen kokemukseni vuoden ajalta. Kertokaa lisää. - nonnnnnii
"Nitsokitso" voisitko kertoa lisää? ikäsi ja lähtötilanteesi? Miten säännöstelet käytön?
kiitos! - Nitsikitso
Hieron sormenpäillä joka aamu herättyäni päälaen takaosalle eli kruunun alueelle sopivan kerroksen Nizoralia ja se yleensä ehtii vaikuttaa siellä tunniin kun menen suihkuun. Millonkaan muulloin en käytä ko. ainetta. Se on riittänyt minulle. Jos se olisi koko yön päässäni päänahka punottaisi ja olisi arka.
Lähtötilanteessa oli hiuksia ko. alueella, mutta nyt huomattavasti ja silmein selvästi nähtävissä enemmän ja vahvempia. Olen vaalokuvannut tilanteen edistymistä, joten se on dokumentoitu.
Olen 50 v. - taplettia poskeen
Nizoral Tabletti
Vaikuttava aine Ketokonatsoli
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far11933&p_teos=far&p_osio=&p_selaus= - kalekor
Koitin Revivogenia viimeiset 6 kk ei tuntunut auttavan yhtään, kruunu jatkanut tasaisen tappaa harventumista. Rogaine tai Ketokonazol olisi listalla jäljellä, Finaa käytin 5v ja sain jonkin verran sivuvaikutuksia, joten siihen en palaa vaikka se muuten toimikin.
Mistä tuota Ketokonazol-voidetta saa pääkaupunkiseudulla? Vai pitääkö tilata netistä?- 67890gg
Kahdessa viikossa loppui hiusten irtoaminen. Myöskin hiukset alkoivat kasvamaan, mutta uudesta hiuksesta en vielä teidä.
- nizzo28
tyyliin jokaisesta suomen apteekista saa ketokonazol-voidetta ja shampoota. tuotenimellä nizoral. osta poies ja kokeile
- taistojatkuu
Olen 23-v. nainen ja käyttänyt Rogainea n. 3-4 kk sekä Nizoralia n. 2 kk tuosta ajasta. Oma hiustenlähtöni on ainakin masennuksen aiheuttamaa, mutta epäilen myös jonkinlaista hiivasientä. Päänahka hilseili pahasti, oli rasvainen ja kutisi todella paljon. Siinä oli myös finnejä. Erikoista oli myös se, että tämä ongelma sijaitsi vain toisella puolella päätä ja saman puolen korva tuntui kärsivän myös vaivasta. Ulkokorva hilseilee, on punainen ja kutisee. Tästä vaivasta en ole vieläkään päässyt eroon, koska lääkkeet on suunnattu päänahkaan. Kukaan lääkäri ei nähnyt ihossani mitään vikaa... korvan ongelmalle lähinnä nauroi, kun sanoin että sen muoto tuntuu muuttuneen.
Käytin Rogainen miedompaa versiota vain iltaisin. Ensimmäisenä kuukautena Rogainen aloituksesta hiustenlähtö oli todella rajua, mutta en antanut periksi. Rogainen alkoholi poisti ihon rasvaisuuden. Pientä hilseilyä on havaittavissa, mutta se ei ole haitannut. Kunhan tukka kasvaa.
Otin käyttöön Nizoral shampoon ja n. 2 kk kuluttua päänahassa alkoi tuntua hentoa nukkaa. 3 kk jälkeen oli selkeästi uutta hiusta kasvanut ohentuneille alueille. Mitään hirvittävän tuuheaa tukkaa ei ole tullut, mutta entiset täysin kaljut alueet ovat kyllä kasvattaneet hiusta. Ohimoille vaikutus ei ole ollut yhtä hyvä, mutta niilläkin huomattavissa hieman uutta hiusta.
Nyt 4 kk jälkeen olen huomaavinani ettei vaikutus ole enää yhtä voimakas. Uutta hiusta ei ole juuri tullut, mutta ei erityisemmin lähtenytkään. Päänahka on alkanut hieman taas kutista lopetettuani Nizoralin n. kuukausi sitten. Ajattelin kokeilla nyt Nizoral voidetta ja pistää sitä päänahan lisäksi korvan alueelle jossa on ihottumaa..
Sanottakoon vielä että Priorinia kokeilin aikanaan kun hiustenlähtö alkoi ensimmäisen kerran n. 3-4 vuotta sitten. Otin kuurin kahteen kertaan. Ensimmäisellä kerralla huomasin kasvua jopa ohimoilla. Toisella kerralla ei mitään vaikutusta. Mahdollisesti ensimmäinen hiustenlähtö johtui ravintopuutoksista kun taas toinen jostakin sienestä, joka on siis jatkunut ongelmana tähän päivään.- taistojatkuu
Ajattelimpa tulla päivittämään tilannetta. Kokeilin Nizoral voidetta n. viikon. Hilseily oli todella voimakasta, joten lopetin käytön. Huomasin kuitenkin, että kutina lakkasi viimein. Ajattelin että hoito oli sillä selvä enkä viitsinyt hilseilyn vuoksi enää tuotetta käyttää. N. kuukauden päästä unohdin Rogainen käytön kun tukka oli jo sen verran hyvä ettei sitä tullut ajateltua. Olin vain parisen viikkoa ilman ja sen seurauksena hiusta rupesikin lähtemään oikein urakalla. Samaan aikaan iski myös stressijakso, joka tämäkin varmasti vaikutti asiaan. Nyt tilanne palautunut lähes lähtöpisteeseen. Harmittaa tosi paljon.. uuden tukan kasvatus kun vei kuitenkin kuukausia. Rogaine ei siis ole lopullinen ratkaisu vaan tekohengitystä. Meinaan jatkaa nyt molempien tuotteiden käyttöä.
- taistojatkuu
taistojatkuu kirjoitti:
Ajattelimpa tulla päivittämään tilannetta. Kokeilin Nizoral voidetta n. viikon. Hilseily oli todella voimakasta, joten lopetin käytön. Huomasin kuitenkin, että kutina lakkasi viimein. Ajattelin että hoito oli sillä selvä enkä viitsinyt hilseilyn vuoksi enää tuotetta käyttää. N. kuukauden päästä unohdin Rogainen käytön kun tukka oli jo sen verran hyvä ettei sitä tullut ajateltua. Olin vain parisen viikkoa ilman ja sen seurauksena hiusta rupesikin lähtemään oikein urakalla. Samaan aikaan iski myös stressijakso, joka tämäkin varmasti vaikutti asiaan. Nyt tilanne palautunut lähes lähtöpisteeseen. Harmittaa tosi paljon.. uuden tukan kasvatus kun vei kuitenkin kuukausia. Rogaine ei siis ole lopullinen ratkaisu vaan tekohengitystä. Meinaan jatkaa nyt molempien tuotteiden käyttöä.
Ja jälleen päivitys. Tasan kaksi viikkoa uudelleen aloitettuani Rogainen ja käytettyäni Ketokonazol voidetta päähän yön yli kolme kertaa.. voin sanoa, että hiukset ovat elpyneet hämmästyttävän nopeasti. Näköjään tauon jälkeen uudelleen aloitus ei aiheuta samaa reaktiota kuin aloitus ilman aikaisempaa käyttöä. Ihan ensimmäistä kertaa aloitettuani lähti tukkaa n. kuukauden... nyt uusi tukka kasvoi suoraan takaisin ilman sulkasatovaihetta. Näyttää siltä että tulen olemaan riippuvainen näistä tuotteista. Toivottavasti pitkäaikaisella käytöllä ei ole haittavaikutuksia.
- taistohävitty
taistojatkuu kirjoitti:
Ja jälleen päivitys. Tasan kaksi viikkoa uudelleen aloitettuani Rogainen ja käytettyäni Ketokonazol voidetta päähän yön yli kolme kertaa.. voin sanoa, että hiukset ovat elpyneet hämmästyttävän nopeasti. Näköjään tauon jälkeen uudelleen aloitus ei aiheuta samaa reaktiota kuin aloitus ilman aikaisempaa käyttöä. Ihan ensimmäistä kertaa aloitettuani lähti tukkaa n. kuukauden... nyt uusi tukka kasvoi suoraan takaisin ilman sulkasatovaihetta. Näyttää siltä että tulen olemaan riippuvainen näistä tuotteista. Toivottavasti pitkäaikaisella käytöllä ei ole haittavaikutuksia.
Älä jaksa jauhaa paskaa.
Se on ihan sama vaikka kuinka laitat voiteita päähäs ja vedät pilleriä naamaan, geenelleisi et mitään voi.
Noila on yhtä paljon vaikutusta sun hiusten TAKAISIN kasvamiseen kuin sillä että uittaisit kulliasi jogurttikupissa joka ilta.
- haddawda
Eipä taida olla vaivan väärti miestyyppisen hiustenlähtöön käytettynä. Siis mitä nyt muiden käyttäjien kokemuksia lukenut. Toki saattaa auttaa jos on muita päänahanongelmia johon se juuri on tarkoitettukin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 783200
- 492410
- 322127
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311772- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101579Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51320Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264