1.6 TDI + DSG vaihteisto

luumotioni

Minkälaisiin kulutuslukemiin tuolla moottorilla ja vaihteistolla päästään, noin käytännön ajossa.
Taajama ,kaupunki....... Itsellä vetää taajama-ajossa Golfi näin kylmillä 6-8 litraa / 100 km. Maantiellä noin 4 -litran tuntumaan. Lämppäri on mutta ei Vebaa.

30

3909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuolta noin

      tankkaus.com varmaan löytyy

    • naurettavaa!
      • Luumotioni

        Hullulla on halvat huvit. Naura vaan.


    • Golfari.

      Niin pirusti kaupunkiajossa ei alle 7-litran pääse ollenkaan näin talvella.
      Valmistajan ilmoittamat kulutus lukemat YLITTYY 2-3-litralla kaupunkiajossa näin talvella ainakin.
      Valmistaja VW-valehtelee suoraan lupailee 5-litran kulutuslukemia/ kaupunki.
      HÖPÖ PUHETTA älkää uskoko nuita valmistajan ilmoittamia lukuja alkuunkaan niin paljon niissä on laitettu ehdolle.

      • 1.6 TDI Bluemotion

        Itselläni on nyt käytössä Passat 1.6 TDI ja pääsen jopa sillä näillä keleillä pienempiin lukemiin kuin mitä sinä väität.


      • Orava.
        1.6 TDI Bluemotion kirjoitti:

        Itselläni on nyt käytössä Passat 1.6 TDI ja pääsen jopa sillä näillä keleillä pienempiin lukemiin kuin mitä sinä väität.

        Puhetta. 20 asteen pakkasessa menee jopa kahdeksaa litraa taajama-ajossa, kun kone ei ehdi kunnolla lämmetä. Syökö tuo saatanan PTC-elementti niin paljon energiaa. Maantiellä ajelin tuossa äsken trippasin mittarin lämpimällä koneella ja 20 km matkalla näyttö näytti 4,2 L / 100 km. KYLLÄ kylmällä vetää ainetta ainakin tämä mun uusi Golfi 1.6 TDI/DSG ml n. 1500 km. Liekö Pasuuna kovinkaan paljon painavampi kuin Golf. Ei pitäisi kulutuksessa olla kovin isoja eroja. Tuolle mun autolle ilmoitetut lukemat ovat: Kaup. 5.0 Maant. 4.1 Yhd. 4.4 joten ei alkuunkaan pääse nuihin lukemiin vaikka ajaa kuinka iisisti. 10 % valhtelemisen vielä maahantuojan ja tehtaan taholta ymmärtää, mutta liika on liikaa.
        Olisi Volkkarin kannattanut enemmän ottaa vanha kunnon 1.9 Diesel ja kehitellä siitä koneet eikä mennä mopokoneisiin. Vituttaa kuin pientä oravaa kun tuli 2.0 litrainen TDI vaihdettua tuohon mopoon. Se ei kuluttanut koskaan max 5.5 L / 100 km.


    • Jetta 1.6 TDI DSG 7v

      Yhdyn edellisen puhujan mielipiteeseen. Minulla on 2010 mallinen Jetta 1.6 TDI 7 v DSG (ajettu nyt n. 7000 lm) ja jos ajan kaupunkiajoa siten että olen lämmittänyt lokilämppärillä Motivan suositteleman ajan, niin keskikulutus on n. 7 litraa kun käyn kaupungissa (yhteensä n. 16 km matka josta suurin osa on n. 60 km/h vauhtia). Kulutus riippuu pakkasesta mutta se on paljon yli luvatun kulutuksen. Jokin tuossa yhdistelmässä ei toimi kunnolla. Tosin se on syönyt yli luvatun kulutuksen heti uudesta asti (sain sen syyskuussa 2010) joten ei tämä liittyne suoranaisesti pakkaseen mutta korostuu silloin erityisesti. Se on varma että seuraava autoni ei tule olemaan DSG eikä todennäköisesti edes VW vaikka minulla on edelliset 3 autoa olleetkin vm. 2003 Golf Variant 1.6 bensa, VW Passat vm. 2004 1.9 TD ja Passat vm. 2007 1.9 TDI.

      • Golfari...

        Kiva kun kirjoitit vastaavista huomioista. Pahimmillaan vetää lähemmäs 8-litraa kovalla pakkasella. Olisiko näillä hiukkaspolttosydemeillä jotain tekemistä asian kanssa? Ihmetyttää nuin kovat kylmäkulutuslukemat. Maantieajossa menee sinne 4,2 helposti ja jopa alle4 litrankin. 1.6 TDI -DSG Luumotioni.


      • 8+20=?
        Golfari... kirjoitti:

        Kiva kun kirjoitit vastaavista huomioista. Pahimmillaan vetää lähemmäs 8-litraa kovalla pakkasella. Olisiko näillä hiukkaspolttosydemeillä jotain tekemistä asian kanssa? Ihmetyttää nuin kovat kylmäkulutuslukemat. Maantieajossa menee sinne 4,2 helposti ja jopa alle4 litrankin. 1.6 TDI -DSG Luumotioni.

        Teoreettiset kulutusmittaukset tehdään lämpöisessä hallissa dynolla, niillä ei ole mitään tekemistä todellisen kulutuksen kanssa, varsinkaan kovilla pakkasilla.
        Paljon lyhyttä kaupunkiajoa nostaa kulutuksen pilviin dieselissäkin - bensasta voin antaa vastaavia esimerkkejä - 1,6l bensa Golf vei 12l/100km, v6 Passat 18l/100km. 7-8l/100km kovilla pakkasilla dieselillä ei ole mitään ihmeellistä vaikka olisi kuinka sinistä-liikettä.
        Uudemmat dieselit vielä joutuvat nokipönttöään polttamaan useammin kaupunkiajossa, jolloin sekin nostaa kulutusta. Kovilla pakkasilla vielä enemmän.

        Nykyisissä kulutusmittauksissa ei myöskään oteta huomioon auton massaa tai korkeutta. Plus Golf kuluttaakin todellisuudessa enemmän kuin teoreettinen kulutus pitäisi olettaa.


      • -.-
        8+20=? kirjoitti:

        Teoreettiset kulutusmittaukset tehdään lämpöisessä hallissa dynolla, niillä ei ole mitään tekemistä todellisen kulutuksen kanssa, varsinkaan kovilla pakkasilla.
        Paljon lyhyttä kaupunkiajoa nostaa kulutuksen pilviin dieselissäkin - bensasta voin antaa vastaavia esimerkkejä - 1,6l bensa Golf vei 12l/100km, v6 Passat 18l/100km. 7-8l/100km kovilla pakkasilla dieselillä ei ole mitään ihmeellistä vaikka olisi kuinka sinistä-liikettä.
        Uudemmat dieselit vielä joutuvat nokipönttöään polttamaan useammin kaupunkiajossa, jolloin sekin nostaa kulutusta. Kovilla pakkasilla vielä enemmän.

        Nykyisissä kulutusmittauksissa ei myöskään oteta huomioon auton massaa tai korkeutta. Plus Golf kuluttaakin todellisuudessa enemmän kuin teoreettinen kulutus pitäisi olettaa.

        Millä ilveellä pääsee noihin kulutuksiin...itse olen liikkunut ihan kaupunkiajossakin 7-8L kulutuksella...Ennakoiva ajotapa säästää, apinan raivolla riehuminen taas ei.


      • Golfari...
        8+20=? kirjoitti:

        Teoreettiset kulutusmittaukset tehdään lämpöisessä hallissa dynolla, niillä ei ole mitään tekemistä todellisen kulutuksen kanssa, varsinkaan kovilla pakkasilla.
        Paljon lyhyttä kaupunkiajoa nostaa kulutuksen pilviin dieselissäkin - bensasta voin antaa vastaavia esimerkkejä - 1,6l bensa Golf vei 12l/100km, v6 Passat 18l/100km. 7-8l/100km kovilla pakkasilla dieselillä ei ole mitään ihmeellistä vaikka olisi kuinka sinistä-liikettä.
        Uudemmat dieselit vielä joutuvat nokipönttöään polttamaan useammin kaupunkiajossa, jolloin sekin nostaa kulutusta. Kovilla pakkasilla vielä enemmän.

        Nykyisissä kulutusmittauksissa ei myöskään oteta huomioon auton massaa tai korkeutta. Plus Golf kuluttaakin todellisuudessa enemmän kuin teoreettinen kulutus pitäisi olettaa.

        Oletko aivan varma ,että ne lukemat ajetaan penkissä? EPÄILEN..... Ei ne kulutukset juurikaan litraa enemmän olleet vanhalla kunnon 1.9 ja 2.0 pumppareilla vaikka surrasi kuinka kaupungilla. Ei koskaan yli 6-litran. Kyseisillä moottoreilla pääsi paljon pienempiin kaupunkikulutuslukemiin kuin 1.6 TDI Raileilla. Olen ajanut lukuisilla bensakärryillä sekä VW-dieseleillä eikä missään muussa autossa ole nuin järisyttävät kulutuserot kaupunki/kylmäajossa.

        No kyllä varmaan otetaan kulutusmittauksissa huomioon auton painot ja poikkipinta-alat. Tuollaisia väitteitä en usko alkuunkaan. Viimeinen lauseesi kyllä jää hieman ihmetyttämään. Käy maahantuojan sivuilla ja vertaa perus HB ja Plussa kulutuslukemia samoilla myllyillä kyllä sielä tietysti erot löytyy.


      • 10+14=?
        -.- kirjoitti:

        Millä ilveellä pääsee noihin kulutuksiin...itse olen liikkunut ihan kaupunkiajossakin 7-8L kulutuksella...Ennakoiva ajotapa säästää, apinan raivolla riehuminen taas ei.

        1.6l bensa oli vanha 8v joka vei moottoritielläkin 7-8l/100km.
        v6 on tippi ja neliveto, joten jos ajat sillä parin kilometrin pätkäajoa kaupungissa niin kulutus on helposti tuo.
        Riippuu niin paljon missä ajaa ja miten, kuten jo aiemmatkin kirjoittajat totesivat maantiellä pääsee vähemmällä.


      • 8+10=?
        Golfari... kirjoitti:

        Oletko aivan varma ,että ne lukemat ajetaan penkissä? EPÄILEN..... Ei ne kulutukset juurikaan litraa enemmän olleet vanhalla kunnon 1.9 ja 2.0 pumppareilla vaikka surrasi kuinka kaupungilla. Ei koskaan yli 6-litran. Kyseisillä moottoreilla pääsi paljon pienempiin kaupunkikulutuslukemiin kuin 1.6 TDI Raileilla. Olen ajanut lukuisilla bensakärryillä sekä VW-dieseleillä eikä missään muussa autossa ole nuin järisyttävät kulutuserot kaupunki/kylmäajossa.

        No kyllä varmaan otetaan kulutusmittauksissa huomioon auton painot ja poikkipinta-alat. Tuollaisia väitteitä en usko alkuunkaan. Viimeinen lauseesi kyllä jää hieman ihmetyttämään. Käy maahantuojan sivuilla ja vertaa perus HB ja Plussa kulutuslukemia samoilla myllyillä kyllä sielä tietysti erot löytyy.

        http://tinyurl.com/224huk - linkki HS:n sivuille lyhennettynä jotta tämä sivusto ei rikkoisi sitä.
        HS selittää sinullekin miten tuo tapahtuu. Googlella löytyy vielä lisää, mutta tuo oli ensimmäinen linkki mikä osui silmään. Todellisella kulutuksella ja EU kulutuksella ei ole mitään tekemistä keskenään. Toki siihen voi päästä pihistelemällä, mutta ei kannata ihmetellä jollei pääse.
        Auton paino ja aerodynamiikka ei juuri merkitse kun auto on dynossa mittauksessa.

        Pienempi kone aina kylmällä kuluttaa suhteellisesti enemmän - sama pätee 1.2l TSI koneisiinkin. 1.9l ja 2.0l TDI ei niin paljoa 'kärsinyt' kylmän lisäämästä kulutuksesta. Sitten kun taas mennään v6:n niin niissä tuo lisäys on myös melkoista.
        Nyt saa melkoisia kulutuksia aikaan kun on ollut talvi taas poikkeuksellisen kylmä, kuten viime talvikin. Tämä saa monet ihmettelemään miksi auto kuluttaa niin paljon polttoainetta - oli se sitten dieseliä tai bensaa.
        Moniko talvi on ollut aiempien autojesi kanssa näin kylmä ja runsasluminen? Ei kovinkaan moni jos nyt ihan totta puhut - eikö :)
        Lumi ja vesisadekin nostavat yllättävän paljon kulutusta, ei pelkästään kylmä ilma.


      • Golfari...
        8+10=? kirjoitti:

        http://tinyurl.com/224huk - linkki HS:n sivuille lyhennettynä jotta tämä sivusto ei rikkoisi sitä.
        HS selittää sinullekin miten tuo tapahtuu. Googlella löytyy vielä lisää, mutta tuo oli ensimmäinen linkki mikä osui silmään. Todellisella kulutuksella ja EU kulutuksella ei ole mitään tekemistä keskenään. Toki siihen voi päästä pihistelemällä, mutta ei kannata ihmetellä jollei pääse.
        Auton paino ja aerodynamiikka ei juuri merkitse kun auto on dynossa mittauksessa.

        Pienempi kone aina kylmällä kuluttaa suhteellisesti enemmän - sama pätee 1.2l TSI koneisiinkin. 1.9l ja 2.0l TDI ei niin paljoa 'kärsinyt' kylmän lisäämästä kulutuksesta. Sitten kun taas mennään v6:n niin niissä tuo lisäys on myös melkoista.
        Nyt saa melkoisia kulutuksia aikaan kun on ollut talvi taas poikkeuksellisen kylmä, kuten viime talvikin. Tämä saa monet ihmettelemään miksi auto kuluttaa niin paljon polttoainetta - oli se sitten dieseliä tai bensaa.
        Moniko talvi on ollut aiempien autojesi kanssa näin kylmä ja runsasluminen? Ei kovinkaan moni jos nyt ihan totta puhut - eikö :)
        Lumi ja vesisadekin nostavat yllättävän paljon kulutusta, ei pelkästään kylmä ilma.

        Kyllä on ollut moni talvi vielä kylmempi kun tämä talvi. Olen ajanut Volkkareiden Dieseleillä vuodesta -80 alkaen jollion moottorit olivat 1.5 ja 1.6 dieseleitä eikä niissäkään kulutukset nousseet koskaan yli kuuden litran.

        Kerronpa tässä VW-dieseleistä mitä olen omistanut. Passat -80 1,5 D * Passat -82 1.6 D * Passat -84 1.6 Turbodiesel * Golf -00 1.9 TDI * Golf - 02 1.9TDI (105) * Golf - 05 2.0 TDI ja monia bens. Volkkareita välillä. Joten minulla on kyllä tietävä ja vahva kokemus VW Dieseleiden kulutuksesta, 5,5 pintaan ne ovat kaikki kulkeneet. Tänäänkin ajelin tuossa taajama-ajoa 15 kilsaa yli 8-litraa näytti jälleen keskikulutukseksi. Ilman lämpötila 5 astetta ettei voi kylmänpiikkin laittaa.
        Viikon päästä pajalle katsotaan olisiko jotain häikkää tai uusia päivityksiä sama virsi aina pajalta tulee. Ei voi oikein energiaystävälliseksi sanoa ainakaan tuota minun BL 1.6 TDItä.


      • vikaa vikaa
        Golfari... kirjoitti:

        Kyllä on ollut moni talvi vielä kylmempi kun tämä talvi. Olen ajanut Volkkareiden Dieseleillä vuodesta -80 alkaen jollion moottorit olivat 1.5 ja 1.6 dieseleitä eikä niissäkään kulutukset nousseet koskaan yli kuuden litran.

        Kerronpa tässä VW-dieseleistä mitä olen omistanut. Passat -80 1,5 D * Passat -82 1.6 D * Passat -84 1.6 Turbodiesel * Golf -00 1.9 TDI * Golf - 02 1.9TDI (105) * Golf - 05 2.0 TDI ja monia bens. Volkkareita välillä. Joten minulla on kyllä tietävä ja vahva kokemus VW Dieseleiden kulutuksesta, 5,5 pintaan ne ovat kaikki kulkeneet. Tänäänkin ajelin tuossa taajama-ajoa 15 kilsaa yli 8-litraa näytti jälleen keskikulutukseksi. Ilman lämpötila 5 astetta ettei voi kylmänpiikkin laittaa.
        Viikon päästä pajalle katsotaan olisiko jotain häikkää tai uusia päivityksiä sama virsi aina pajalta tulee. Ei voi oikein energiaystävälliseksi sanoa ainakaan tuota minun BL 1.6 TDItä.

        Ei voi olla kaikki kunnossa. 1.4 TSI:lläkään ei näillä keleillä saa noin paljoa kulumaan kaupunkiajossa. Eikä kyllä edes kovimmilla pakkasilla ole kahdeksaa kulunut pätkäkaupunkiajossa vaikka lämmitystyhjäkäyntiäkin on ollut runsaasti.


      • 14+18=?
        Golfari... kirjoitti:

        Kyllä on ollut moni talvi vielä kylmempi kun tämä talvi. Olen ajanut Volkkareiden Dieseleillä vuodesta -80 alkaen jollion moottorit olivat 1.5 ja 1.6 dieseleitä eikä niissäkään kulutukset nousseet koskaan yli kuuden litran.

        Kerronpa tässä VW-dieseleistä mitä olen omistanut. Passat -80 1,5 D * Passat -82 1.6 D * Passat -84 1.6 Turbodiesel * Golf -00 1.9 TDI * Golf - 02 1.9TDI (105) * Golf - 05 2.0 TDI ja monia bens. Volkkareita välillä. Joten minulla on kyllä tietävä ja vahva kokemus VW Dieseleiden kulutuksesta, 5,5 pintaan ne ovat kaikki kulkeneet. Tänäänkin ajelin tuossa taajama-ajoa 15 kilsaa yli 8-litraa näytti jälleen keskikulutukseksi. Ilman lämpötila 5 astetta ettei voi kylmänpiikkin laittaa.
        Viikon päästä pajalle katsotaan olisiko jotain häikkää tai uusia päivityksiä sama virsi aina pajalta tulee. Ei voi oikein energiaystävälliseksi sanoa ainakaan tuota minun BL 1.6 TDItä.

        Vasta -05:sta voit verrata uuteen Golfiin, mutta kuten sanoin niin siinä oli suurempi kone. Sitä edeltävät olivat jakajapumpullisia ja puuttui jopa katalysaattorit niistä. Samoin painoakin autolle on tullut sen jälkeen reiluusti. Eikä tämmöisiä lumikasoja ja pakkasia ole ollut toviin joten et ole kokenut moista nykyisillä autoilla joissa on enemmän lisälaitteita ja 'suodattimia' kuin monissa vanhoissa autosarjoissa konsanaan.
        Vanhempia pienitilavuuksisia on aivan turha verrata nykyisiin kun ollaan ihan eri tekniikassa ja aivan eri teholuokassakin. Ahtimia ei aiemmin ollut kuin harvoissa dieseleissä, saati sitten välijäähdyttymiä jne. Kaikki nuo lisäävät tehoa, mutta samoin myös kulutusta jos tehoa käyttää.
        Kylmällä uudemmat koneet kuluttavat noiden lisälaitteiden avustamana reiluusti lisää polttoainetta.
        Jos kulutus on maantiellä ja normaaleissa lämpötiloissa 'normaalimpaa' niin ei mikään varsinaisesti viittaa pelkän kulutuksen perusteella mihinkään vikaan autossasi. Ei siis ihme jos saat vastaukseksi huollosta tuommoista.
        Siis en tarkoita etteikö tuo olisi huonoa että kulutus on noin suuri, mutta pätkäajossa se on oletettavaa nykyisellä tekniikalla.


      • Golfari...
        14+18=? kirjoitti:

        Vasta -05:sta voit verrata uuteen Golfiin, mutta kuten sanoin niin siinä oli suurempi kone. Sitä edeltävät olivat jakajapumpullisia ja puuttui jopa katalysaattorit niistä. Samoin painoakin autolle on tullut sen jälkeen reiluusti. Eikä tämmöisiä lumikasoja ja pakkasia ole ollut toviin joten et ole kokenut moista nykyisillä autoilla joissa on enemmän lisälaitteita ja 'suodattimia' kuin monissa vanhoissa autosarjoissa konsanaan.
        Vanhempia pienitilavuuksisia on aivan turha verrata nykyisiin kun ollaan ihan eri tekniikassa ja aivan eri teholuokassakin. Ahtimia ei aiemmin ollut kuin harvoissa dieseleissä, saati sitten välijäähdyttymiä jne. Kaikki nuo lisäävät tehoa, mutta samoin myös kulutusta jos tehoa käyttää.
        Kylmällä uudemmat koneet kuluttavat noiden lisälaitteiden avustamana reiluusti lisää polttoainetta.
        Jos kulutus on maantiellä ja normaaleissa lämpötiloissa 'normaalimpaa' niin ei mikään varsinaisesti viittaa pelkän kulutuksen perusteella mihinkään vikaan autossasi. Ei siis ihme jos saat vastaukseksi huollosta tuommoista.
        Siis en tarkoita etteikö tuo olisi huonoa että kulutus on noin suuri, mutta pätkäajossa se on oletettavaa nykyisellä tekniikalla.

        Joo kyllä minä tiedän mitä autoja pystyy vertailemaan keskenään ja mitä ei, seuraan niin paljon autoista kirjoitettuja juttuja ja ostan miltei kolmen vuoden välein uuden pirssin. Eikö kuitenkin jos puhutaan pienikulutuksisista ja ekologisista autoista niin ole menty taaksepäin eikä kehitys ole kulkenut niinkuin annetaan ymmärtää. Eihän sitä nyt kukaan aina aja maantieajoa. No eipä kuule painoa ole tullut juurikaan lisää jos vertaa HB-golfia Vm 2000. Pahasti kyllä mainospellet vetää retkuun kuluttajia. Kyllä harmittaa kun tuli tuollainen "pellevehe" hankittua mopokoneella ja isolla kulutuksella, kun vertaa 2.0 TDI manuaaliin minkä keskari jäi kesä/talvi-kulutus 5.4 L
        Minä se oon ajellu ahtimella varustetulla Pasuunalla jo -80 luvulla. Silloin maksoi 1.6 Pasuuna Turbodiesel n.90 000 mk. Kulutus parhimmillaan lähelle 4 litraa maantieajossa ja koneen kokoon nähden kivasti vääntöä.


      • eipä mullakaan mitää
        Golfari... kirjoitti:

        Joo kyllä minä tiedän mitä autoja pystyy vertailemaan keskenään ja mitä ei, seuraan niin paljon autoista kirjoitettuja juttuja ja ostan miltei kolmen vuoden välein uuden pirssin. Eikö kuitenkin jos puhutaan pienikulutuksisista ja ekologisista autoista niin ole menty taaksepäin eikä kehitys ole kulkenut niinkuin annetaan ymmärtää. Eihän sitä nyt kukaan aina aja maantieajoa. No eipä kuule painoa ole tullut juurikaan lisää jos vertaa HB-golfia Vm 2000. Pahasti kyllä mainospellet vetää retkuun kuluttajia. Kyllä harmittaa kun tuli tuollainen "pellevehe" hankittua mopokoneella ja isolla kulutuksella, kun vertaa 2.0 TDI manuaaliin minkä keskari jäi kesä/talvi-kulutus 5.4 L
        Minä se oon ajellu ahtimella varustetulla Pasuunalla jo -80 luvulla. Silloin maksoi 1.6 Pasuuna Turbodiesel n.90 000 mk. Kulutus parhimmillaan lähelle 4 litraa maantieajossa ja koneen kokoon nähden kivasti vääntöä.

        Aika kultaa muistot. Kaikkihan me muistetaan miten mahtavia ensimmäiset matkapuhelimet olivat. Ne eivät jääneet huomaamatta taksiin, siis siihen turbo-pasuunaan, joka kulki kuljettajan sukkahiellä. Heh.

        Jos oikiasti vaihtaa autoa lähes 3 vuoden välein, niin liekkö väliä kuluttaako uutuus 5 vai 5.5 litraa sadalla kilometrillä. Ja aikuisten oikeasti, jos lukisi autojuttuja muualtakin kuin suolesta, niin autoista voisi tietääkin jotakin.


      • Satusedän eno
        eipä mullakaan mitää kirjoitti:

        Aika kultaa muistot. Kaikkihan me muistetaan miten mahtavia ensimmäiset matkapuhelimet olivat. Ne eivät jääneet huomaamatta taksiin, siis siihen turbo-pasuunaan, joka kulki kuljettajan sukkahiellä. Heh.

        Jos oikiasti vaihtaa autoa lähes 3 vuoden välein, niin liekkö väliä kuluttaako uutuus 5 vai 5.5 litraa sadalla kilometrillä. Ja aikuisten oikeasti, jos lukisi autojuttuja muualtakin kuin suolesta, niin autoista voisi tietääkin jotakin.

        Älä "sippijätkä" ruikuta siellä sen osamaksu autosi kanssa. Kysy äitiltäsi jos se maksaisi sinun osamaksulaput.
        Ei ole väliä minulle mitä se kuluttaa on lähinnä kysymys siitä miten harhaanjohtavaa nykyinen markkinointi on autojen ja varsinkin Volkkareiden kulutuslukemien kohdalla. Sun on ihan turhaa puhua mulle paskaa olen kuules ajellut tienpäällä kymmeniä vuosia ja omistanut liki 30 autoa jotka suurimmalta osalta ovat ostettu uusina. Kilometrejä on niin paljon takana ,että silloin kun minulla meni ensimmäinen miljoona kilsaa rikki niin sinä kusit vielä rättiin joka oli housuissasi. Sellaisen ajokokemuksen omaava kuljettaja kuin minä tietää varmaan mistä on kyse. Polttoainetalouden kohdalla on ainakin Volkkarin kohdalla menty persmäkeen.
        Järkevintä olisi ollut Volkkarinkin vaan kehittää hyvää 1.9 dieselmoottoria nykyaikaisemmaksi eikä mennä nuihin kahvimyllymoottoreihin. Tällä hetkellä ajan trendi on mopokoneissa josta vielä muutaman vuoden kuluttua palataan isompiin moottoreihin se on varma.

        Ps. Minulla on varaa ostaa uusi auto milloin vaan haluan ei se siitä kiinni ole, mutta olin kyllä mainoksen uhri tällä kertaa.
        Tuntuu hieman omituiselta,että tuollainen ihminen, kuin sinä alkaa laukomaan viisauksiaan sellaiselle kuljettajalle jolla on kymmenien vuosien kokemus autoista ja autoilusta. Heh heh......
        Aikuisten oikeesti mee nukkumaan....ZZZZZZZZ


      • tyhjä tynnyri kolisi
        Satusedän eno kirjoitti:

        Älä "sippijätkä" ruikuta siellä sen osamaksu autosi kanssa. Kysy äitiltäsi jos se maksaisi sinun osamaksulaput.
        Ei ole väliä minulle mitä se kuluttaa on lähinnä kysymys siitä miten harhaanjohtavaa nykyinen markkinointi on autojen ja varsinkin Volkkareiden kulutuslukemien kohdalla. Sun on ihan turhaa puhua mulle paskaa olen kuules ajellut tienpäällä kymmeniä vuosia ja omistanut liki 30 autoa jotka suurimmalta osalta ovat ostettu uusina. Kilometrejä on niin paljon takana ,että silloin kun minulla meni ensimmäinen miljoona kilsaa rikki niin sinä kusit vielä rättiin joka oli housuissasi. Sellaisen ajokokemuksen omaava kuljettaja kuin minä tietää varmaan mistä on kyse. Polttoainetalouden kohdalla on ainakin Volkkarin kohdalla menty persmäkeen.
        Järkevintä olisi ollut Volkkarinkin vaan kehittää hyvää 1.9 dieselmoottoria nykyaikaisemmaksi eikä mennä nuihin kahvimyllymoottoreihin. Tällä hetkellä ajan trendi on mopokoneissa josta vielä muutaman vuoden kuluttua palataan isompiin moottoreihin se on varma.

        Ps. Minulla on varaa ostaa uusi auto milloin vaan haluan ei se siitä kiinni ole, mutta olin kyllä mainoksen uhri tällä kertaa.
        Tuntuu hieman omituiselta,että tuollainen ihminen, kuin sinä alkaa laukomaan viisauksiaan sellaiselle kuljettajalle jolla on kymmenien vuosien kokemus autoista ja autoilusta. Heh heh......
        Aikuisten oikeesti mee nukkumaan....ZZZZZZZZ

        Taidat olla se suulas ja kärkäs vanha setä, joka oli jo pari vuotta sitten ajanut tuhannella uudella autolla 50 miljoonaa kilometriä. Varmaankin parissa vuodessa ottanut loppukirin ja paahtanut 25 miljoonaa kilometriä lisää. Tietysti 16 uudella autolla.

        Tai ehkä et olekaan se sama setämies, koska hän oli ostanut lapsilleen autot, talot ja etelänmatkat. Eikai sellainen pehmo-isi, pullamössön kasvattaja, ilkiäisi vihjailla toisia ihmisiä äidineläteiksi. Vaikka mistäpä noista 40- ja 50-luvun tukkijätkistä tietää.

        Mutta jatketaan asiasta. Kulutuksen kasvu ei johdu markkinoinnista. Tarkkaile hieman ajotapojasi ja jos olet edellee sitä mieltä, ettei kulutuksen kasvu johdu niistä, niin vie koslasi huoltoon. Jotakin vikaa siinä (tai kuskissa) on, koska ei se normaalisti tuolleen kuluta.

        Huomaa myös, että VW on kehittänyt 1.9 litran dieseliään. Se on nykyään kaksilitrainen, siis ihan toivomasi kaltainen isompi moottori.


      • Golfari...
        tyhjä tynnyri kolisi kirjoitti:

        Taidat olla se suulas ja kärkäs vanha setä, joka oli jo pari vuotta sitten ajanut tuhannella uudella autolla 50 miljoonaa kilometriä. Varmaankin parissa vuodessa ottanut loppukirin ja paahtanut 25 miljoonaa kilometriä lisää. Tietysti 16 uudella autolla.

        Tai ehkä et olekaan se sama setämies, koska hän oli ostanut lapsilleen autot, talot ja etelänmatkat. Eikai sellainen pehmo-isi, pullamössön kasvattaja, ilkiäisi vihjailla toisia ihmisiä äidineläteiksi. Vaikka mistäpä noista 40- ja 50-luvun tukkijätkistä tietää.

        Mutta jatketaan asiasta. Kulutuksen kasvu ei johdu markkinoinnista. Tarkkaile hieman ajotapojasi ja jos olet edellee sitä mieltä, ettei kulutuksen kasvu johdu niistä, niin vie koslasi huoltoon. Jotakin vikaa siinä (tai kuskissa) on, koska ei se normaalisti tuolleen kuluta.

        Huomaa myös, että VW on kehittänyt 1.9 litran dieseliään. Se on nykyään kaksilitrainen, siis ihan toivomasi kaltainen isompi moottori.

        Sitäpaitsi nykyinenkin 2-litrainen on alunperin kehitelty 1.9 dieselistä-se siitä Heh heh


    • Satusedän kummi

      Olet aivan oikeassa olen hankkinut lapsilleni autot ja avustanut asuntojen hankinnassa. Lisäksi meillä on aina ollut kaksi autoa vaimollani ja minulla oma, yleensä VW:t. On nuita MB-autojakin ollut kaksi jotka olivat tosi lämpimiä pelejä, vaan ruosteet rupesi lykkäämään läpi jo 3-vuotisena. Toistan ,että on minulla kyllä niin vahva kokemus Volkkareiden käytöstä, että sinun kaltaisesi on turha tulla neuvomaan ja varsinkin DIESEL-autoista. Kyllä uudessa 1.6 TDI moottorissa täytyy olla jotain vikaa jos se Golfin koriin ruuvattuna kuluttaa taajama-ajossa sievällä ajolla 8-litraa, ilman lämpötilan ollessa 5 astetta, mutta samapa se sille. Valitteli joku Variantterikin samaa asiaa. Pidin 1.6 litraista TDI:tä ekoloogisempana hankintana verrattuna 2.0 TDI mootttoriin justiin ilmoitettujen pienten kulutuslukemien vuoksi joten hankintani kohdistui siihen. Paska mikä paska toivottovasti keksivät muka jotain päivityksiään, maanantaina pajalle. Jos joskus satut omistamaan uuden auton annan hyvän vinkin kannattaa kirjauttaa huoltohistoriaan KAIKKI takuuaikana esiintyvät pienetkin ongelmat, sillä niistä on monesti jälkeenpäinkin hyötyä jos auto oireilee samalla tavalla. (takuuajan jälkeenkin)

    • Hehkutulppa

      Kulutukset kuullostaa varsin huimilta. Itsellä -99 Golf 1.9 TDi:llä ja talvirajoituksilla tankilla pääsee ripparappa vajaat 1000km, joten siitä laskennalisesti noin 4.8l/100km, 90% matkaa 10% kaupunkia. Jos enemmän kaupunkia ja 100km/h rajoitusta, niin kulutus luokkaa 5-5.3l/100km. Pelkässä kaupunkiajossakaan ei mene juuri yli 6l/100km. Tosin ajotyylini on suht' ennakoiva, muttei kuitenkaan mikään jonotulppatyylinen ;)

      Nykydieseleillä ajotyyli vaikuttaa huimasti. Tuttu ei pääse uudella A4 2,0 TDi:llä alle 7l/100km juuri missään ja koskaan. Ajotyyli on perinteistä pääkaupunkiajotyyliä...

      • Golfari...

        Näin se on, kulutukset ovat nousseet ja puhutaan pienistä kulutuksista ja EGO-autoista. Asia on kääntynyt itseään vastaan.


    • Ostamassa Jettaa
      • Golfari...

        GOLF PLUS Luumotioni 1.6 TDI DSG-vaihteistolla kuluttaa tällähetkellä noin 5,5 litraa satkulle. Ajossa on taajamaa n. 70%. Talvikulutus kyllä oli huimaa parhaillaan 20 km reissulla n. 8 litraa satkulle,näytti tietokoneen-näyttö.
        Kylmälle vaikuttaisi olevan arkoja nuo uudemmat "mopotiisselit", kulutus kasvaa huimasti. Voi myös tuossa uudessa autossa vaikuttaa nuo PTC-vastukset, kulutusta lisäävästi.


    • jaappanialainen

      Aika kovilta lukemilta kyllä kuulostaa. Itsellä alla Mazda 3 PSA:n 1.6-litraisella dieselillä. Viime talvena ajelin 80% ajosta Kehä III:n sisäpuolella ja Webasto oli ahkerassa käytössä. Tankkausmääristä lasketut kulutukset vaihtelivat 6-6,5 litran tietämillä.
      Tuota nostaa reilusti Webasto, mitä tuli käytettyä esilämmitykseen reilusti viime talven pakkasilla. Ajoa tuli sunnilleen 100km per päivä ja siihen sisältyi yleensä kaksi tai kolme noin 30min esilämmitystä mikä nostaa kyllä tankkausten mukaan laskettua keskikulutusta aikalailla.

      Nyt kesällä tuo menee samassa ajossa noin 5,1 l/100km per tankkaus.

      • Toinen golfari

        Ostin juuri käytettynä 11vm golf 1.6 tdi dsg farkun. Olen järkyttynyt kulutuksesta. Aiempi auto oli mondeo 2.0 tdci econetic ja siinä keskikulutus 4.9l. Tällä golfilla litran enemmän. Äkkiä vaihtoon tää.


      • Toinen golfari

        Ostin juuri käytettynä 11vm golf 1.6 tdi dsg farkun. Olen järkyttynyt kulutuksesta. Aiempi auto oli mondeo 2.0 tdci econetic ja siinä keskikulutus 4.9l. Tällä golfilla litran enemmän. Äkkiä vaihtoon tää.


    • Aasinkorvanrutistaja

      Juu noilla lukemilla se menee. Pakkasilla noi PTC vastukset nostaa kulutusta aika paljon. Omassa Golfissani niitä ei voinut kytkeä pois päältä.
      A3 Sb:ssä 1.6 TDI ne voi ottaa pois päältä ja kulutus on maltillisempaa.
      Tuo 8 ltr kyllä vaikuttaa aika paljolta,mutta pakkanen ja pätkäajo tekee tehtävänsä.
      Laita ainakin keulaan suojaa saat peittää kaikki reijät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10682
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3033
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2849
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1478
    Aihe