Ocu ja 1.6 TDI + 7vaihteinen DSG

Dee Äss Gee

Ostin tuossa vuodenvaihteessa Skoda Ocun DSG- laatikolla. Normaali kepin asento D. Olen huomannut autossa ikävää jurnutusta n. 50-65 nopeudessa, automaatti lykkää niinkuin liian isoa pykälää päälle. Muilla nopeuksilla OK. Diisseliä menee kyllä melko paljon 6-8 litraa / 100 km taajama-ajossa näin pakkasilla. Maantiellä päästään 4-litran tuntumaan.
Minkälaisia kokemuksia teillä on tästä koneesta ja DSG- laatikosta.

Ps. 2,0 TDI manuaalilla pääsin taajama-ajossakin n. 5,5 litraan

13

880

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuluttaapiko

palio?

• Aloittaja.

Ajettu vasta 1500 km, löpöä menee.

• kuluttaapiko
        Aloittaja. kirjoitti:

Ajettu vasta 1500 km, löpöä menee.

palio?

• Tyytymätön

Tuosta Ocun DSG-laatikosta kuuluu seuraavaksi jurnutusta ennen liikkeelle lähtöä ja siihen se matka sitten jääkin. Näin ainakin minulle kävi. Auto lavetilla korjaamolle ja siellä se on ollut jo lähes kaksi viikkoa. Mutta minun autolla oli ajettu "jo" 46.000km.

• 7,5

2,0 TDI manuaalilla pääsin taajama-ajossakin n. 5,5 litraan.En väitä että valehtelet mutta muistat väärin.

• ===(S)===

Vekkuli . olen ajanut niin monet Vagina Diisselit ,että tunnen tarkkaan joka koneen mitä mikin kuluttaa. Ei nämä uudet ole sen pieniruokaisempia kuin vanhatkaan. 2.0 TDI manuaalilla pääsee kyllä 5,5 L taajamassakin siitä ei ole epälystäkään. Jo vuosimallin 1980 Pasuunat joissa oli 1500 kuutioiset Dieselit kuluttivat parhimmillaan vaan 4- litraa maantieajossa.

• Kotitarvefyysikko
        ===(S)=== kirjoitti:

Vekkuli . olen ajanut niin monet Vagina Diisselit ,että tunnen tarkkaan joka koneen mitä mikin kuluttaa. Ei nämä uudet ole sen pieniruokaisempia kuin vanhatkaan. 2.0 TDI manuaalilla pääsee kyllä 5,5 L taajamassakin siitä ei ole epälystäkään. Jo vuosimallin 1980 Pasuunat joissa oli 1500 kuutioiset Dieselit kuluttivat parhimmillaan vaan 4- litraa maantieajossa.

Itse asiassa kulutus määräytyy sen mukaan mitä auto painaa. Tietyn painoisen auton liikuttamiseen tarvitaan aina sama määrä energiaa jos samalla tavalla ajetaan. Tietysti uudemmissa moottoreissa hyötysuhde on himpun verran parempi, ja voimansiirron välitykset ym. hiukan vaikuttavat kulutukseen. Monet kuvittelevat että pienempi motti kuluttaa vähemmän, mutta asia voi olla toisinkin päin, jos pannu joutuu tekemään töitä oman hyötysuhdealueensa äärirajoilla. No, dieseleiden tehonanto menee tietysti hiukan eri tavalla kuin bensiinimoottoreissa.

• 7.5
        ===(S)=== kirjoitti:

Kokele esim. Helsingin keskustassa missä 40 rajoitus et pääse alle 7l. Saattaa ehkä Pelkosenniemen taajamassa onnistua.

• ?????????????

1.6 TDI ei vie edes siperiassa 8 litraa sadalla, ei vie, tai sit sun tankkiin on joku kateellinen porannut reiän.
      Toiseksi, jos tuntuu liian isoa vaihdetta lykkäävän, tällöin on järjen käyttö sallittua, vaihtoehtoja kaksi. Vaihda asento S tarpeen vaatiessa tai "manuaalitoimintoon". Ei tää voi olla näin vaikeata käyttää edes vähän omaa pollaa, tai ehkä se näillä uusmunattomilla sitä on.

• nouautomatic

Kerrotko vielä että mille tämä kateellinen olisi kateellinen?

• pyllylle haiset
    • jmx

Kun koneen repäisee käyntiin 20-30 asteen pakkasessa on DSG sen verran jäykkä, että jurisee alle 80 nopeudessa. Pakkasilla taajamassa toimii S-vaihtoehto moiteetta, Uskoisn sen säästävän pitkän päälle myös vaihteistoa kovilla pakkasilla. Taajamakulutus on ihan on lyhyillä ajoilla kovalla pakkasella. Matka-ajossa menee sitten sinne hieman yli neljän litran tuntumaan jos on nastat alla. Kitkoilla vähän enemmän.

• Tserxeks

Jurinoista: uusimmissa bensakoneissa on ilmennyt pakkasella tärinää ja jurinaa, joka saattaa johtua moottorin vaimennuskumeista, uudemmat moottorintyynyt kuulemma jäykistyy pakkasella. Saattaa olla tuossa pikkudieselissä samat vaimennintyynyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      538
      4518
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      3641
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      284
      2322
    4. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      476
      2189
    5. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      88
      1535
    6. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      108
      1401
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      157
      1393
    8. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      64
      1311
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      65
      1244
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      84
      1154
    Aihe