voiko eronnut toimia kaasona?

kaaso-04

Hei!
Olen eronnut, ja minua on pyydetty kaasoksi ensi kesänä häihin.
Kysyisin, jos joku osaisi neuvoa, voinko toimia kaasona?

12

1755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hymyä

      Tottakai voit! Mikäli sinua on pyydetty niin se on ihan ok, nimittäin jos itse haluat. Parhaimmillan se on tosi hauskaa, pahimmillaan ihan hirveää, mutta jokatapauksessa paljon töitä.

      Itse olisin iloinen, jos saisin kaasokseni jonkun kaltaisesi "kokeneen", joka pystyisi ihan oikeasti olemaan tukena, eikä vain hihittelemään takavasemmalla (toki sitäkin saa tehdä).

      Tsemppiä!

      • kaaso-04

        Kiitos vaan kaikille vastanneille, morsian on kysynyt asiaa myös kirkkoherran virastosta, missä sanottiin ettei mitään esteitä ole.Täällä mieleipiteitä puolesta ja vastaan ja kavereilla ei tietoa.
        Itse menin n12v sitten naimisiin ilman kaasoa ym ja muutenkin systeemit muuttuneet.
        Mielestäni en kovinkaan tuulihattu, olen 4lapsen yh ja opiskelen...;)
        Haluan vain että pikkusiskoni hääpäivänä kaikki on täydellistä ja tehty oikein.
        Hyvää kevättä kaikille ja aurinkoisempaa kesää!


    • ei käy

      et todellakaan voi, koska kaason pitää olla naimisissa oleva nainen ja on yleensä morsianta vanhempi, elämänkokemusta omaava nainen.

      • Tirppana

        höpö höpö! Minä ainakin olin kaasona alkuvuodesta, en todellakaan ole naimisissa. Kuka semmosta on keksinyt? ..vai onko se jotain vanhan ajan uskomuksia? eipä tuo pappi ainakaan minulta kysellyt että oonko naimisissa vai en. ja tuskin sitä kiinnostikaan tai ainakaan mitenkään liikuttanu..
        Ei se ainkaan tänä päivänä päde! ..ja kaiken lisäksi olen vielä neljä vuotta morsianta nuorempi! et semmosta!! ..ja hyvin saatiin häät pidettyä!!


      • pappi
        Tirppana kirjoitti:

        höpö höpö! Minä ainakin olin kaasona alkuvuodesta, en todellakaan ole naimisissa. Kuka semmosta on keksinyt? ..vai onko se jotain vanhan ajan uskomuksia? eipä tuo pappi ainakaan minulta kysellyt että oonko naimisissa vai en. ja tuskin sitä kiinnostikaan tai ainakaan mitenkään liikuttanu..
        Ei se ainkaan tänä päivänä päde! ..ja kaiken lisäksi olen vielä neljä vuotta morsianta nuorempi! et semmosta!! ..ja hyvin saatiin häät pidettyä!!

        pappia ei kiinnosta pätkääkään kuka tytön lellukka siellä kaasoilee ja sillä hyvä.


      • Tirppana
        pappi kirjoitti:

        pappia ei kiinnosta pätkääkään kuka tytön lellukka siellä kaasoilee ja sillä hyvä.

        sitä minä ajattelinkin..


    • kaaso

      Et minusta voi toimia kaasona, ellet osaa omilla aivoillasi ajatella niin pitkälle, että sillä ei ole mitään väliä oletko eronnut, karannut, tai mitä tahansa. Kaason pitää olla luotettava, elämää kokenut ihminen eikä mikään tuulihattu joka kyselee tällaisilta palstoilta lupaa mitä tehdä. Mitään kirkollisia tms. sääntöjä asiasta ei ole.

      • Myös kaaso

        Hei haloo! mun mielestä nämä palstat on just sitä varten että täällä voi kysyä niitä "tyhmiä" kysymyksi. Joihin sit saa niitä "fiksuja" vastauksia. Jos semmonen ottaa aivoon, niin ei pidä tulla niitä sitten lukemaan.
        et kyllä nyt sinunkin pitäisi käyttää niitä omia aivoja ja miettiä asiaa!!!


    • Tiina

      Morsian valitsee kaasoksi itselleen läheisen henkilön. Itse valitsen mieheni pikkusiskon, joka ei ole naimisissa ja joka on minua nuorempi. Hän on kuitenkin minusta tehtävään sopivin henkilö; tarpeeksi kylmäpäinen ja organisointikykyinen. Itse haluan häihini kaasoksi henkilön, johon todella voin luottaa. Naimisissa oleviin kavereiheni en valitettavasti täysin voi...

    • Tirppana

      Ilman muuta jos vain itse haluat kaasoksi, ei mitkään vanhan ajan höpötykset voi estää!!! =)
      Onnea kaasolle häihin ja toivottavasti tulee mahtavat häät!

    • Ruova-81

      Meidän häissämmme eronnut isosiskoni toimi toisena kaasona eikä ainakaan siitä kukaan mitään sanonut... Mielestäni suurempi paha on kieltäytyä jos on pyydetty.. :-)

    • ET VOI

      Kaaso ei voi olla naimisissa oleva, saati eronnut. Uskomatonta miten tietämättömiä ihmiset ovat. Näillä asioilla on omat merkityksensä, kuten kaikilla häätraditioilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1706
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1411
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      95
      751
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe