Onko kukaan käyttänyt migreenin estona ja millainen on ollut vaste l. teho? Onko annokseni liian pieni vai voiko lääke lisätä tai pahentaa kohtauksia?
Vastatkaa mulle, on aika epätoivoinen olo kun mikään ei auta! Lähes kaikki estot kokeiltu, tuloksetta.
Lamictal 25 mg
5
2014
Vastaukset
- Hm
MInuakin kiinnostaisi tämä.. Eikö kellään ole kokemuksia? Itsellä sama lääke&annos, enkä osaa päättää onko migreeni tästä johtuvaa vai ei.
- näinkinpäin
En ole itse syönyt Lamictalia, mutta kerran Neurotolia estoon, joka selvästi mulla lisäsi kohtauksia, joten lopetin sen pikapikaa.
Miksei sama voi "onnistua " Lamictalillakin. Ymmärtääkseni molemmat myös epilepsiaan käytettäviä. En meinannut millään uskoa, että se voisi toimia ikäänkuin käänteisesti.
Sitten taas gababentiini toimi hyvin-4kk....
- Testailija
Itselleni määrättiin eilen myös migreenin estolääkkeeksi Lamictalia niin, että viikon verran syön 25 mg, toisen ja kolmannen viikon 50 mg ja sitten neljännestä viikosta alkaen 75 mg. Estolääkitys kestää kolme kuukautta ja loppupäästä se puretaan vastaavanlaisesti taas pois pienentämällä määriä. Siinä välissä käyn neurologialla ja katsotaan, onko lääkkeestä ollut mitään apua tai haittaa ja varmistetaan niin, että jatketaanko lääkkeen käyttöä koko sen kolmen kuukauden ajan vai vaihdetaanko johonkin toiseen. Itse kärsin todella kovista migreenikohtauksista, jotka saattavat kestää 2-3 päivää ja olen valmis kokeilemaan mitä lääkettä vaan, vaikka vähän arveluttaa tuo Lamictal... Minulle on kerrottu, että tämä lääke auttaisin vaan eiköhän sekin ole yksilöllistä, ketä auttaa ja ketä ei.
- ......-
Lamictalin yhtenä haittavaikutuksena on päänsärky. Aiheuttaa myöskin silmänpaineien nousua ja siit seurauksena näön menetystä. Onko lääkärisi kertonut tällaisia asioita sinulle?
- tonttu77
Moikka! Itse kärsin aikoinaan migreenistä, mutta ajan saatossa kohtaukset vaan poistuivat ja en tiennyt syytä. Uskon todella, että lamictalilla oli vaikutusta asiaan, olen sitä käyttänyt nyt 4 vuotta annoksella 100mg aamulla ja 200mg illalla. Myös lääkäri oli samaa mieltä. Ja mikä parasta lamictalissa, sen käytön voi lopettaa kuin seinään, eikä vieroitusoireita tule.
Tähän kun lisättiin lyrica annoksella 75mg aamulla ja 150mg illalla, kaikki kivut kropasta hävinneet.
Lisäksi miellyttävän tasainen olotila ja ahdistus helpottunut. Muita lääkkeitä en tarvitse, näillä pärjään hienosti.
Näkökyky ei mene lamictalin käytöstä, mutta suositushan on käydä kerran vuodessa optikolla. Myös ihottuma on aivan liian paljon peloteltu riski. Päänsärkyä saattaa ilmetä lääkkeen aloituksen yhteysdessä, mutta menee pian ohi. Itse en tarvinnut yhtään sairaslomapäivää noiden lääkkeiden aloittamisen vuoksi.
Suorittelen lämpimästi kokeilemaan. Tosin lamictalin kanssa valtti on malttia, nosto ku menee niin, että 25mg 2vkoa -> 50mg 2 vkoa ->100mg 2 vkoa -> 200mg 2vkoa, jonka jälkeen lääkeannos 200-400mg. Myös suurempia annoksia käytetään.
Toivottavasto tästä oli jotain hyötyä?
Terkuin, Tonttu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 224224
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu323488Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka543364Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu203318Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1232910Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod272657Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1162350Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint122341MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142155Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S291757