Hei,
Kertoisitteko kokemuksia TOEFL-ibt-testistä. Miten vaikea testi on?
Tarvitsisin vähintään 79/120 pistettä, pidettekö mahdollisena saavuttaa tällaisella keskinkertaisella
kielitaidolla?
Jos teit testin ise, paljonko sait kokonaispisteitä?
TOEFL IBT-kielitesti
5
5595
Vastaukset
- ok.
Moro,
Tää tulee nyt vähän myöhässä sun kannalta, mutta toivottavasti tästä on hyötyä muille.
Mä kävin tekemässä tuon testin pari viikkoa sitten. Mun kokemuksen mukaan tuo on vähän niinkuin englannin yo-kirjoitukset, tosin helpompi.
Testissä on neljä osiota: lukeminen, kuuntelu, puhuminen ja kirjoittaminen. Jos pystyy suunnilleen lukemaan englannin kielisiä lehtiä tai kirjoja tai katsomaan telkkaa ilman tekststitystä, niin pari ensimmäistä kohtaa lienevät aika helppoja.
Puhuminen oli ainakin mulle hankalampaa. Lähinnä se johtui koetilanteen erikoisuudesta. Piti puhua mikrofoniin kun puolen metrin päässä on toinen kaveri puhumassa. Olisi ehkä jos pääsisit vähän sparraamaan jonkun englantia äidinkielenään puhuvan kanssa. Siitä olisi varmaan paljon apua.
Kirjoittaessa kantsii pyrkiä pitämään teksti aika yksinkertaisena ja keskittyä siihen että ajatus tulee esitettyä.
Netti on täynnä kaikenlaisia ilmaisia ja maksullisia harjoittelupaketteja. Itse tein tän: http://www.examenglish.com/TOEFL/. Olisin tehnyt muitakin (google löytää) mutta en oikein työkiireiltäni ehtinyt valmistautua testiin.
Kannattaa muuten muistaa, että tuota testiä tekee ihmiset ympäri maailmaa ja heitä arvostellaan samalla taulukolla. Suomalaisen keskinkertainenkin enkuntaito on varmaan parempi kuin kiinalaisen.- ok.
niin vielä, meitsi sai 105/120. pisteitä meni lähinnä puhe- ja kirjoitusosioista.
- OfflineSam
Treenaa suullista ulosantia, ylppäreissähän sitä ei mitattu. Lukemalla pari kuukautta romaaneja, aikakausilehtiä jne palautat "vanhan" kielitaitosi.
Tein koulua varten ohjesaittia TOEFL- iBT:tä varten http://users.metropolia.fi/~samulita/ - student
http://www.avoin.helsinki.fi/oppimateriaalit/englanti/kielitesti_ohje.htm
Tein tuon testin, jossa kokonaispistemäärä on 180. Sain 155/180 pistettä. En sitten tiedä, onko tuo tekemäni testi kuinka yleinen ja kuinka paljon suuntaa antava. Pitää vielä tehdä noita muita.- student
Tein testin vieläpä hyvin pikaisesti, vaikka ohjeessa suositeltiin käyttämään jokaiseen tehtävään puoli tuntia. On tuo varmaan senkin huomioon ottaen melko hyvä tulos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1656685
- 562018
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes451909- 541172
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3511167Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se511115Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141041Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79940Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384928Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14917