Onko triptyl vaarallista otettuna esim 2g =2000 mg?
Mietin vaan kun mun ystävälle on määrätty kyseistä lääkettä ja hän on aika itsetuhoinen.
triptyl
20
12768
Vastaukset
- mariamena
mulla oli joskus 10mg nukkumiseen. Mitä olen lukenut ja ymmärtänyt niin sydän toksinen lääke. eli yliannostus on vaarallinen... triptyl kai on lääke millä pääsee hengestään?
onko kenenkään läheinen lähtenyt tällä lääkkeellä ?
itse lopetin kun unirytmi korjaantui.- *vanhempi masis*
Minulla myös ollut Triptyl 10 mg unettomuuteen, pieniä annoksia käytetään myös jännityspäänsärkyyn ja kipulääkkeenä esim. joissakin syövissä.
Käytin Triptyliä 80-luvulla myös masennukseen 75-300 mg/vrk. ja se oli siitä hyvä lääke, että vaikutus oli selvä: ensin vaikutti unta parantavasti ja rauhoittavasti, sitten ilmeni psykomotorista aktivaatiota (esim. halu lähteä iltakävelylle, alkaa tehdä asioita) ja lopulta, hyvin pitkänkin ajan päästä, mieliala kääntyi positiiviseksi. (Ehkä liikaakin, näiden vanhojen lääkkeiden ongelma on niiden "karkea", epätäsmällinen vaikutus masennukseen voimakkaine sivuvaikutuksineen. Mutta varmasti monille toimivampia lääkkeitä kuin nämä nykyiset, vaivattomat valmisteet.).
Ja kyllä, niillä voi päästä hengestään. Sydäntoksisia ovat.
- lifeanddeath
Muakin kiinnostaisi toi kyseinen kysymys niinkuin aloittaja kyselee. onko 2 g eli 2000 mg oikeesti tappava kyseisessä lääkkeessä?
- Lollipoopp
triptyl on vaarallinen piste.
- xz
Lollipoopp kirjoitti:
triptyl on vaarallinen piste.
eikä ole,. hyvin tepsinyt monta vuotta !
- Lähihoitsu
Ei kuole tuolla määrällä aikuinen. Mutta voi aiheuttaa vaikka mitä vahinkoa elimistölle kyllä.
- sydänmyrkyllisyys
On vaarallista. 300 mg on maksimi ainakin avohoidossa ja näillä isoilla hoitoannoksillakin voi olla myrkytysvaara. Lähinnä rytmihäiriöt/sydänpysähdys tulee kyseeseen myrkytyksissä - tai sitten sitä ei tule, ja jättiannos vain tuhoaa sisuskaluja ja munuaisia, aivoista en tiedä. Ei kiva...
- ksksksk
Mä mietin kanssa onko vaarallista.. oon kuullu, että 1g annos on jo vaarallinen ja 2g tappava.... tietääkös kukaan?
- tuovainjo
Minulla triptyl käytössä kipulääkkeenä ja on auttanut tosi paljon.
- Haitallinen kyllä.
Ei ole tappava.
- Tämä on tosi
Haitallinen kyllä. kirjoitti:
Ei ole tappava.
On sitten varmasti tappava aines 1g tätä riittää niin henki veks!
- Vai ei ole tappava!
Ylläoleva kirjoittaja on aivan oikeassa.
Yliannostus:
Amitriptyliinin hengenvaarallinen annos aikuiselle on yli 1 g. Yliannostuksen oireina yllä esitetyt amitriptyliinin haitat ilmenevät voimakkaina. Yleensä ilmenee lyhyt kiihotus ja mahdollisesti kouristuksia, joita seuraavat hypotensio, refleksien heikkeneminen ja nopeasti etenevä kooma. Antikolinergiset oireet voivat olla voimakkaita. Oireet ovat voimakkaimmillaan yleensä noin vuorokausi yliannoksesta, ja hengenvaara voi kestää 4 – 6 vrk.
Lähde Pharmaca Fennica- Pää sekaisin fast
Toihan on hyvää droppia.
- tappava mutta miten
Eli miettii nyt tuota ennen kuin ottaa. Eli kuolema ei todellakaan välttämättä tule kivan sydänpysähdyksen kautta lääketokkurassa, kuten jotkut kuvittelevat tai ehkä toivovat.
- hyvää lääkettä on
No kuka tässä mitään kivusta on kysellyt, vaan että onko kyseinen lääke suurina annoksina hengenvaarallinen perkele.
- triptyl
söin maaliskuussa 60 x 50mg pinkkiä triptyliä. mutsi löysi kotoota tajuttomana. 3 pvä koomassa ja viikko teholla. ei lähteny henki mutta lähellä oli =/
- triptyl
selvisin keuhkokuumeella ja siitä suoraan osastolle
- fgfgfg2
vaarallinen lääke. Kyllä jos 2000 mg ottaa triptyliä niin henki siinä voi lähteä. jossain oli että 3000mg annoksella kuolee varmasti aikuinen, jos ei saa apua ja pian.
- Kallotohtori
Riippuus siitä kuinka nopeasti viedään hoitoon pelastettavaksi.
- Tripanderi
En lähtenyt pois. Otin 100 kpl 25 mg Triptylejä alkon kanssa taannoin ja kaikenlaista muuta sekaan.
En ollut edes sairaalahoidossa.
Noita oloja en kenellekään toivo.
Itse halusin lähteä.
Tuo on pienimpiä doseja joilla kuvitellut lähteväni. Ei ole näköjään mun kädessä toi lähtö - ikävä kyllä!
Älkää kokeilko!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216484Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552251- 1471837
- 821214
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971012- 72960
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.74886Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10823- 30814
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon145747