Eihän dokatessa kannata syödä?

Teuvo Tuumiainen

Olen miettinyt tätäkin asiaa paljon, ja olen tullut siihen johtopäätökseen, että on paljon enemmän syitä olla syömättä dokatessa kuin syödä. Tässä muutamia:

-Alkoholijuomissa on paljon sokeria ja kaloreita. Näin ollen niistä saa tarvittavaa verensokeria ja varsinkaan ylipaino-ongelmista kärsivän henkilön ei kannattane enää lisätä kaloreita syömällä.

-Alkoholijuomissa, ainakin oluessa, on paljon vettä. Eli ruoka ja juoma oikeastaan samassa.

-On vaikea löytää sellaista ruokaa, joka sopisi hyvin yhteen juopottelun kanssa.

Mielipiteitä?

14

2068

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keskiolut´

Ainakaan keskiolut ei nouse päähän jos sitä ei vedä tyhjään vatsaan.

• Maroolöfi

Niin, ja juuri nimenomaan oluessahan on oikeastaan ruoka ja juoma samassa. Vettä, ruista ja jopa hieman BÖÖ-vitamiiniakin.

• +

Hyvä vasikka elää pelkällä juomalla.

• =====

ravintoaineita, vain tyhjiä kaloreita, ja se lisäksi tuhoaa monet ruoan antamat ravintoaineet, sekä aiheuttaa myrkytystilan, jonka koet humalan jälkeen krapulana.

• Maroolofi

Mitä sitten kannattaisi syödä dokatessa? Ei ainakaan tonnikalaa, koska ne kalaoksennukset haisee ikävästi lattialla. Pizza taas on niin epätervbeellistä, ettei sitä oikein ruoaksi voi kutsua.

• Ongelma vain tahtoo olla siitä, että kun on nauttinut 12-15 annosta ravitsevaa alkoholia, se ottaa ohjakset käsiinsä ja hyvin laaditut ruoka- ym. suunnitelmat valuvat vessanpönttöön ja sen ympäristöön kuin juopuneen kusi.

• :-:-:-:-:-:-:

Ainakin kankkunen on pahempi jos vaan tyhjään vatsaa juo. Elimistö tarvitsee muutakin kuin vettä ja sokereita. Etenkin B1-vitamiinin puutos nopeuttaa alkoholin maksatuhoja. Alkoholi kuluttaa tryptofaania mistä seuraa serotoniinivaje ja ahdistus pahenee kankkusessa.

• Maroolofi

Johtuuko tuo tryttofaanin puutekin B-vitamiinin puutteesta? Mulla on usein juopottelun jälkeen ollut todella paha masennus ja ahdistus. Miten sitä voisi ennaltaehkäistä?

• pam pam
        Maroolofi kirjoitti:

Johtuuko tuo tryttofaanin puutekin B-vitamiinin puutteesta? Mulla on usein juopottelun jälkeen ollut todella paha masennus ja ahdistus. Miten sitä voisi ennaltaehkäistä?

Kannattaa ottaa diapameja viinan kanssa, ei tule niin pahaa krapulaa. Ehkäisee myös rännin jälkeistä ahdistusta.

• Maroolofiu
        pam pam kirjoitti:

Kannattaa ottaa diapameja viinan kanssa, ei tule niin pahaa krapulaa. Ehkäisee myös rännin jälkeistä ahdistusta.

Ei hyvä. Siitä menee liian sekaisin, sammuu ja sitten ryöstetään.

Kertokaa jotain TERVEELLISIÄ tapoja.

• ArskaX.
        Maroolofiu kirjoitti:

Ei hyvä. Siitä menee liian sekaisin, sammuu ja sitten ryöstetään.

Kertokaa jotain TERVEELLISIÄ tapoja.

No eikai nyt mitään kannata ottaa sellaisissa paikoissa övereitä, että tipahtaa maastoon jossa "menee sekaisin, sammuu ja ryöstetään". -> Tai ainakin ystäväsi ovat sitten laadukasta tasoa, jos tuo tapahtuisi helposti omassakin kämpässäsi frendi-illan keskellä.

Mutta jos nyt ihan ne perinteiset eli B-vitamiini, Magnesium ja Kromi noin ensi alkuun. Eiväthän nuokaan ihmelääkkeitä ole, mutta aina voivat tyhjää parempia olla. Ja sokerin sekä suolan riittävästä saatavuudesta kannattaa huolehtia. Kun kroppa on ns. tyhjä ja käy hitaalla, niin se sitten vaikuttaa niin fyysisesti kuin psyykkisestikin miten milloinkin.

• Maroolofi
        ArskaX. kirjoitti:

No eikai nyt mitään kannata ottaa sellaisissa paikoissa övereitä, että tipahtaa maastoon jossa "menee sekaisin, sammuu ja ryöstetään". -> Tai ainakin ystäväsi ovat sitten laadukasta tasoa, jos tuo tapahtuisi helposti omassakin kämpässäsi frendi-illan keskellä.

Mutta jos nyt ihan ne perinteiset eli B-vitamiini, Magnesium ja Kromi noin ensi alkuun. Eiväthän nuokaan ihmelääkkeitä ole, mutta aina voivat tyhjää parempia olla. Ja sokerin sekä suolan riittävästä saatavuudesta kannattaa huolehtia. Kun kroppa on ns. tyhjä ja käy hitaalla, niin se sitten vaikuttaa niin fyysisesti kuin psyykkisestikin miten milloinkin.

Joo, hyvä. Kiitos asiallisesta vastauksesta!

Kyllä suurin osa mun kavereista on kyllä just semmosia, että jos sammuu, niin ne voi viedä vaikka kengät jalasta.

• .|.|.|.||||
        Maroolofi kirjoitti:

Alkoholi nyt vaan kuluttaa tryptofaania. Tällä ei ole tekemistä B-vitamiinien kanssa.

Itsellä menee valitettavasti alkoa yli normien ja pidän itseni kasassa seuraavasti. Vettä aina alkon käytön jälkeen yksi litra ja jos yöllä herää puoli litraa lisää (olo on aamulla huomattavasti virkeämpi). Esim. Beko Long yöksi (pitkävaikutteinen) ja tryptofaania 1,0 - 2,0 grammaa päivisin tyhjään mahaan.

5-HTP on tehokkaammpaa ja tätä 100 - 300 mg päivisin. Tryptofaaneja ei kannata ottaa nukkumaan mennessä koska useimpia ne silloin virkistävät. 5-HTP löytyy nykyisin esim. Solgarin valmisteena melkein joka lountaiskaupasta. Nämä eivät sovi SSRI- tai SNRI-lääkkeiden käyttäjille.

Tryptofaani esim.
        http://www.bodyboost.ws/tryptofaani-60x900mg-p-228.html

• ,

olutta juodessa jos syö niin ei se mene päähän itse otan aina kumminkin vitamiinit multitabs ja muutaman b-vitamiinin ettei krapulassa aivan sekoa apteekista saa myös juotavaa ruokaa 2-desin purkeissa se on kai tarkoitettu leikkaus potilaille jotka eivät voi syödä kiinteää ruokaa se ei estä alkoholia imeytymästä purkki maksaa noin 2-3 € .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      6336
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      39
      4062
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3373
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      13
      3044
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2332
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2317
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162