Deturilla matkalle

kantaoui ♥

Olin syksyllä, marraskuussa '09 Tunisian Port El Kantaouissa Aurinkomatkoilla, nytkun selailin niin Deturilla olisi aika edullisia matkoja Tunisiaan/Turkkiin. Mietin sitten, että eroaako nämä matkatoimistot miten toisistaan? Deturilla vissiin ei ole Finnair vaan joku ulkomaalainen lentoyhtiö? (väliäkös tuolla)

Mitenkäs tuo Sousse, onko se muuttunut jollain tavalla mellakointien seurauksena? Itse ainakin pidin rauhallisesta Port El Kantaouista, taxilla pari kertaa ajoimme Sousseen, siellä sitten rauhattomampi meno.. Hotellina meillä oli Kanta, sijainti oli mielestäni oikein mainio ja muutenkin mukava henkilökunta. Aamupalat, altaat ja huoneistotkin tosi hyviä, suosittelen. Minkäslainen sää on Soussessa kesäaikaan, varmaankin aikamoiset helteet ja turistikausi parhaimmillaan?

26

1239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+17

      Onko sulla vähän ärsyttävä tapa kysyä tyhmiä kysymyksiä ja vastata sitten niihin samantien itse ? No on sulla just sellanen vitun ärsyttävä tapa.
      Miks tuut ees kysymää mitään kun kerran tiedät vastaukset. No vittu siks ku oot ihan urpo.

      • kantaoui ♥

        Varmaankin sulla on sitten lukihäiriö :) Ensinnäkin, tuo Detur juttu, kysyin jotta joku vois kertoo lisää eroja, tiedän vaan että on ulkomaalainen lentoyhtiö (?) Joka ei minua kylläkään haittaa, muttaettä onko jotain muuta, esimerkiksi huono palvelu Deturilla?

        Toiseksi, puhuin tunisian kokemuksestani, kun olin siellä yli vuosi sitten! Nyt kysyin, että onko muuttunut Sousse tuosta ajasta mellakointien seurauksena.. Ja sitten vielä lopuksi, kunhan arvelin että on varmaan aikamoinen helle, mutta joku kokeneempi tunisian matkailija voisi kertoa tarkkoja lukemia.

        Jos siltikkin ärsyttää, niin voithan painua sitten vaikka vittuun :)


      • B.K ;))
        kantaoui ♥ kirjoitti:

        Varmaankin sulla on sitten lukihäiriö :) Ensinnäkin, tuo Detur juttu, kysyin jotta joku vois kertoo lisää eroja, tiedän vaan että on ulkomaalainen lentoyhtiö (?) Joka ei minua kylläkään haittaa, muttaettä onko jotain muuta, esimerkiksi huono palvelu Deturilla?

        Toiseksi, puhuin tunisian kokemuksestani, kun olin siellä yli vuosi sitten! Nyt kysyin, että onko muuttunut Sousse tuosta ajasta mellakointien seurauksena.. Ja sitten vielä lopuksi, kunhan arvelin että on varmaan aikamoinen helle, mutta joku kokeneempi tunisian matkailija voisi kertoa tarkkoja lukemia.

        Jos siltikkin ärsyttää, niin voithan painua sitten vaikka vittuun :)

        Detur on hyvä matkanjärjestäjä ja heidän hotellitasonsa hyvä;)

        Sää Tunisiassa kesällä helteistä ja kotomaamme säähän verrattuna erittäin kuumaa,joten jos hotista tykkäät,sinne siis ;)

        Sousse varmasti palautuu omiin "uomiinsa" ihan piakkoin,ellei jo ole ja sinnehän ei turisteja viedä,ellei ole turvallista....ihastuttava lomakohde,olen käynyt itse ainakin kymmenisen kertaa ja suosittelen lämpimästi ;)


      • kantaoui ♥

        Oi että todellakin tykkään kuumasta kelistä!! Uuuuh tekisi heti mieli lähteä takaisin Sousseen, jos sinne niitä matkoja nyt tehdään milloin.


      • B.K ;))
        kantaoui ♥ kirjoitti:

        Oi että todellakin tykkään kuumasta kelistä!! Uuuuh tekisi heti mieli lähteä takaisin Sousseen, jos sinne niitä matkoja nyt tehdään milloin.

        mukaan aloitetaan turisteja viedä huhtikuun alussa Tunisiaan,joten sinne pääsemme ;))


      • E
        B.K ;)) kirjoitti:

        mukaan aloitetaan turisteja viedä huhtikuun alussa Tunisiaan,joten sinne pääsemme ;))

        Detur (Nouvelair) lentää Tunisiaan tiedotteensa mukaan seuraavaksi vasta syksyllä, ja muutkin matkanjärjestäjät ovat siirtäneet lentoja myöhemmäksi. Vielä viikko sitten löytyi lähtöjä huhtikuun alulle, mutta nyt kaikilla matkatoimistoilla lähdöt on kesäkuun alusta asti. Tjäreborgilla ei ollut lähtöjä ollenkaan myynnissä, edes syksylle.

        Lomakohteissa turvallisuustilanne ei ole vielä hyvä. Ystäväni asuvat Soussessa, ja kertovat, että 10 000 mellakoiden aikana vankiloista paenneet vangit ym. huligaanit ryöstävät edelleen mm. koteja. Paikalliset miehet ovat öisin katupartiossa, ja ystäväni ystävä kuoli huligaanien tulittaessa autosta katupartiolaisia. Myöskin mielenosoituksia on yhä edelleen.

        Ei siis ihme että matkatoimistot eivät sinne vielä huhtikuussa lennätä!


      • Woman;))
        E kirjoitti:

        Detur (Nouvelair) lentää Tunisiaan tiedotteensa mukaan seuraavaksi vasta syksyllä, ja muutkin matkanjärjestäjät ovat siirtäneet lentoja myöhemmäksi. Vielä viikko sitten löytyi lähtöjä huhtikuun alulle, mutta nyt kaikilla matkatoimistoilla lähdöt on kesäkuun alusta asti. Tjäreborgilla ei ollut lähtöjä ollenkaan myynnissä, edes syksylle.

        Lomakohteissa turvallisuustilanne ei ole vielä hyvä. Ystäväni asuvat Soussessa, ja kertovat, että 10 000 mellakoiden aikana vankiloista paenneet vangit ym. huligaanit ryöstävät edelleen mm. koteja. Paikalliset miehet ovat öisin katupartiossa, ja ystäväni ystävä kuoli huligaanien tulittaessa autosta katupartiolaisia. Myöskin mielenosoituksia on yhä edelleen.

        Ei siis ihme että matkatoimistot eivät sinne vielä huhtikuussa lennätä!

        Finnmatkat vievät myöskin turistejaan vasta kesäkuun alusta (jos sittenkään) huonon kysynnän vuoksi.


      • Savonakat
        Woman;)) kirjoitti:

        Finnmatkat vievät myöskin turistejaan vasta kesäkuun alusta (jos sittenkään) huonon kysynnän vuoksi.

        Voe tokkiinsa.


      • tremake
        Savonakat kirjoitti:

        Voe tokkiinsa.

        provoiluun enää uskalla,nimim:savon akat/tampereen rouvat=SÄÄLITTÄVÄÄ.Samat jutut egyptin,turkin ja tunisian palstoille.


      • porinukko
        tremake kirjoitti:

        provoiluun enää uskalla,nimim:savon akat/tampereen rouvat=SÄÄLITTÄVÄÄ.Samat jutut egyptin,turkin ja tunisian palstoille.

        mut sinä et?


      • Hämeen hitain
        Savonakat kirjoitti:

        Voe tokkiinsa.

        Kukaan ei anna rumille Savoakoille. Tollaset hampaattomat kummitukset ei saa edes Suomessa!


    • Olen ollut kolme kertaa Tunisiassa, samalla Detourin matkalla. Viimeksi tulin viime jouluaattona takaisin. Järjestelyt ja henkilökunta OK, ystävällistä, majoitus toiminut.

      Detour käyttää Tunisian kansallista Nouvelair-yhtiötä:

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Nouvelair

      Detour ainakin aienmmin kerran viikossa poikkesi Helsingissä perjantaisin, toi koneellisen väkeä iltapäivällä ja lähti puoli yhdeksän takaisin Tunisiaan Monastiriin, jossa oli noin puoliltaöin.

      Ihan asiallista toimintaa. Yleensäkin, kun esim. Tunisiaan lähtee pitää ottaa huomioon paikalliset olosuhteet. Ihmiset ovat yleensä avuliaita, energisiä, positiivisia.

      Detur näyttää taas myyvän ainakin huhtikuun alusta joitakin lentoja. Tekisi mieleni taas lähteä sinne pariksi viikoksi, jos olosuhteet sallivat. Oletan, että siihen mennessä touhu on sen verran tasaantunut, että olosuhteet ovat ainakin yleensäkin rauhallisemmissa paikoissa tasoittuneet.

      Omasta asenteesta riippuu paljon miten pärjää. Missä tahansa voidaan ryöstää tai hukata omaisuuttaan, jos äveriään oloisesti ja / tai ympärihumalassa esittelee rahojaan tms. Jos kulkee sen näköisenä, ettei ole pennin hyrrää eikä kiinnitytä turhaa huomiota itseensä, todennäköisesti pärjää. Olen reissannut jonkun verran eri maissa ( mm. Venäjällä, Turkissa, kaikissa Baltian maissa sekä useissa Euroopan maissa, eikä koskan minulta ole mitään varastettu eikä minua ryöstetty, lukuunottamatta kotikaupunkiani Helsinkiä. Tunisialaiset ovat olleet lähtökotaisesti varsin rehellistä porukkaa, tietysti missä tahansa on poikkeuksia.
      Tunisiassa ei juuri näy muita humalaisia kuin skandinaaveja, vaikka alkoholia myydään kaupoissa ja tarjoillaan useissa ravintoloissa. Mm. jotkut länsi-, ja etelä-, Tunisian alueet ovat kokemisen arvoisia paikkoja sekä suht lähellä Soussea oleva Kairouanin kaupunki. Erilaisilla jukisilla välineillä olen reissannut, itse asiassa en koskana ole ollut millään pakettikierroksella. Kun nyt olen Tunisiassa usemman kerran käynyt, tavallinen keski-ikäinen suomalainen mies, voin vastata privaatistikin, jos joku asia kiinnostaa.

      -Pentti

      • Woman;))

        Olen itse ollut Tunisiassa noin kymmenkunta kertaa ja monissa eri kohteissa,kaksi kertaa vuodessa vähintään,ei mitään pahaa kerrottavaa,kaikki on itsestä kiinni ;)

        Ja heti keväällä jälleen ;))


      • ehkä aivan

        hullu?


      • no joo

        Kukahan niitä kirjoittaa???????????


      • tuossa "Womani"n
        no joo kirjoitti:

        Kukahan niitä kirjoittaa???????????

        tekstissä voi kenenkään mielestä olla mitään "navan alapuolista."


      • Woman;))
        tuossa "Womani"n kirjoitti:

        tekstissä voi kenenkään mielestä olla mitään "navan alapuolista."

        Kirjoitin omista kokemuksistani matkoillani Tunisiassa esimerkiksi ja olen tyytyväinen tähän foorumiin , josta kukin löytää haluamaansa tietoa muiden matkalaisten kokemuksista , ohitan nuo mielestäni asiattomat " napajuttuset " ;))


      • Savonakat
        Woman;)) kirjoitti:

        Kirjoitin omista kokemuksistani matkoillani Tunisiassa esimerkiksi ja olen tyytyväinen tähän foorumiin , josta kukin löytää haluamaansa tietoa muiden matkalaisten kokemuksista , ohitan nuo mielestäni asiattomat " napajuttuset " ;))

        "napajuttuekspertit" kertokkee tok. Joko suapi?


      • Soinin Paavin Perse
        Savonakat kirjoitti:

        "napajuttuekspertit" kertokkee tok. Joko suapi?

        Taas jotkut persut kirjoittelee Savonakat nimimerkillä vaikka ovatkin jotain persepervoja äijiä!


    • aycha

      hei,olin 2 kertaa 2 viikon lomalla Tunisiassa,ensin kesäkuussa ja sitten syksyllä Deturin matkalla tämä viimeinen.Eikö Keväällä saa 2 viikon matkoja keneltäkään matkanjärjestäjältä...huhti/toukokuulla????en haluaisi reissata Ranskan kautta vällaskuineen ja koneen vaihtoineen...suora lento olisi aina paras vaihtoehto.Kertokaa jos tiedätte jonkun järjestävän matkoja sinne.Mitään levottomuuksia ei ollut kesällä tai syksyllä missään...reissasin monessa kaupungissa ja aivn tavallisen rauhaisaa jokapuolella...ihmettelen miksi ei sinne meiltä matkusteta,sakemannit ,enkut ja muut kyllä siellä tavallisilla turistireissuilla vaan suomalaisia ei juuri näy???missä mättää???

      • #%/)%/)

        Detourilta saa parin viikon matkoja.


    • Nestor Nejma

      Tarkoitus olis lähteä pariks viikkoo sousseen huhtikuun lopulla. Ei taida muut matkatoimistot Detourin lisäksi järjestellä matkoja Tunisiaan? Rajoittunut hotellivalikoima? Ei taideta päästä Abou Nawas Nejmaan, jossa oltiin puolitoista vuotta sitten.

      • HAMSSU

        HEIPPA VAAN KAIKILLE TUNISIAN YSTÄVILLE PITKÄSTÄ AIKAA, WOMAN YNNÄMUUT...HARMITTAA NIIN PALJON TÄMÄ TILANNE KUN EI PÅÅSE KUIN DETURIN KAUTTA TÄLLÄ HETKELLÄ JA VAIN KEVÄISIN JA SYKSYISIN. VIIMEKSI OLIN SYSSYLLÄ -10 HAMMAMETISSÄ JA SITTENHÄN KOHTA JO MATKAT LOPPUIVATKIN. TOSIN NYT ON PAKKA KAIKILLA VÄHÄN SEKAISIN NÄITTEN MATKOJEN OSALTA SIIS YLEISESTIKIN, LIIKAA TARJONTAA YM. PELKÄÄNPÄ ETTÄ ALMA TOUR EI JÄÄNE AINOAKSI JOKA KAATUU. NESTORI, KYSY DETURILTA PELKÄT LENNOT MONASTIRIIN JA VARAA HUONE NEJMASTA ERIKSEEN, HYVÄ HOTELLI HYVÄLLÄ PAIKALLA. HINTA EI NYT PÄÄTÄ HUIMAA, KÄYPÄ NETISSÄ KATSOMASSA HINNAT HUHTIKUULLE.
        ODOTELLAAN AIKOJA PAREMPIA JA MATKOJEN PALAUTUMISTA, ITSE OLEN KIERRELLYT MUITA KOHTEITA TÄLLÄ VÄLILLÄ.
        AURINKOISTA KEVÄÄN ODOTUSTA KAIKILLE.


      • Nestor Nejma
        HAMSSU kirjoitti:

        HEIPPA VAAN KAIKILLE TUNISIAN YSTÄVILLE PITKÄSTÄ AIKAA, WOMAN YNNÄMUUT...HARMITTAA NIIN PALJON TÄMÄ TILANNE KUN EI PÅÅSE KUIN DETURIN KAUTTA TÄLLÄ HETKELLÄ JA VAIN KEVÄISIN JA SYKSYISIN. VIIMEKSI OLIN SYSSYLLÄ -10 HAMMAMETISSÄ JA SITTENHÄN KOHTA JO MATKAT LOPPUIVATKIN. TOSIN NYT ON PAKKA KAIKILLA VÄHÄN SEKAISIN NÄITTEN MATKOJEN OSALTA SIIS YLEISESTIKIN, LIIKAA TARJONTAA YM. PELKÄÄNPÄ ETTÄ ALMA TOUR EI JÄÄNE AINOAKSI JOKA KAATUU. NESTORI, KYSY DETURILTA PELKÄT LENNOT MONASTIRIIN JA VARAA HUONE NEJMASTA ERIKSEEN, HYVÄ HOTELLI HYVÄLLÄ PAIKALLA. HINTA EI NYT PÄÄTÄ HUIMAA, KÄYPÄ NETISSÄ KATSOMASSA HINNAT HUHTIKUULLE.
        ODOTELLAAN AIKOJA PAREMPIA JA MATKOJEN PALAUTUMISTA, ITSE OLEN KIERRELLYT MUITA KOHTEITA TÄLLÄ VÄLILLÄ.
        AURINKOISTA KEVÄÄN ODOTUSTA KAIKILLE.

        Kiitos Hamssu asiallisesta tiedosta! Ja tercveisiä kaikille Tunisiassa viihtyneille. Aurinkoa ja kevättä!


    • Saunalautta

      Just tultiin Deturin retkeltä, kaikki ok. Lentoyhtiö Nouvelair ei mitenkään eroa vaikkapa Finskistä, ainakaan huonompaan suuntaan. Turisteja on nyt vähän, mistä on hyviä ja huonoja seurauksia: kaikkialla on tilaa ja palvelu hyvää. Mutta turistikohteissa saa olla yhtenään hätistelemässä "palveluntarjoajia" loitommalle.

    • oli kyllä hauskaakin

      deturin järjestämällä matkalla One resort monastir all inclusive viime viikolla viinat maustettu neljänä iltana teollisuus liottimella, palveluista suurin osa suljettuina asikkaiden vähyyden vuoksi esim, ohjelmaa 2 iltana. hotelissa jossa 333 huonetta alle 40 asiakasta ravintola tai baari mistä välipalaa ja juomaa vuorokauden ympäri ulko tiloissa jossa yö lampötila 7 astetta ja päivä 15 detur olisi voinut mainita asiasta esitteessään että palveluista 1/5 käytössä

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe