Moi,
Työmatkoilla Kaliforniassa, olen ihastunut Sequoia puihin.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sequoiadendron
Olen kasvattanut niitä kotonani muutaman vuoden purkeissa. Kesät ulkona, talvet viileällä terassilla. Suurin niistä yltää jo parin metrin korkeuteen.
Netistä olen lukenut, että Sequoia soveltuu myös Bonsaiksi. Tuon puun juurakko on todella suuri. Kysynkin, että miten Bonsai on mahdollista tehdä puusta, jonka juuret ovat valtavat? Typistetäänkö niitä säännöllisesti, vai vaikuttaako oksien ja varren muokkaaminen myös siihen, että juuret eivät kasva niin suuriksi?
Terkuin
Johannes
Sequoiasta Bonsai
Johannes L
1
169
Vastaukset
- minipuu
Kyllä bonsain juuria, runkoa ja oksia pitää leikata pois ja typistää vuosittain, että se ei kasva ruukustaan ulos. Japanissa on yli 500 vuotta vanhoja bonsaita ruukuissa. Luonnossa ne kasvaisivat järeiksi puiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup665201Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1293787Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua483194Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.652267Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4501974Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.771678- 631375
- 641306
- 2611107
- 471082