Olen ollut kantakalvon tulehduksen vuoksi sairaslomalla yhteensä nyt n. 3 viikkoa. Sain 5 vrk sitten kortisonipiikin. Aluksi tuntui ihan hyvältä, mutta nyt taas kipu kova kantapäässä. Myös nilkkaluun alta särkee ja säärestä sekä pohkeesta yhä enemmän ja pakaran alle saakka.
Muutaman päivän kuluttua pitäisi palata töihin ( seisomatyö ).
Onko tässä tilanteessa syytä vaan jatkaa sairaslomaa, eikä mennä edes kokeilemaan seisomatyötä, koska kotonakin ollessa jalkaa särkee ja vaikea astua ? Silikonista kantakuppia olen kokeillut, ei apua.
Jalan muodon mukaan tehdyt pohjalliset olleet nyt käytössä 4 vrk. Vielä ei ainakaan apua mainittavasti.
Kauanko olette joutuneet olemaan poissa töistä tämän vaivan takia ? Taitaa olla sitkeä vaiva.
Kantakalvon tulehdus. Pitkällinen ?
5
4733
Vastaukset
- mummo -56
Kantapääni alkoi kipuilla lokakuussa 2010 jolloin laitettiin kortisoni-injektio ja on hoidettu plantaarifaskiitin nimellä. Röntgenissä kävin tässä kuussa jolloin nilkkani ja kantapääni kuvattiin. Tiedän kuvauksen tuloksen fysiatrin vastaanotolla ensikuussa. Kortisoni-injektioita ei voitu jatkaa koska sain kutiavan allergiaoireen lisäksi jalkaan. Kutina oli sietämätöntä parisen viikkoa. Olen eläkkeellä tuki- ja liikuntaelin sairauksien vuoksi. Minullekin tehtiin tukipohjalliset kolmisen viikkoa sitten mutta ei ole ollut niistä apua ko. vaivaan. On kivulias ja liikuntakykyä rajoittava sairaus.
- mummo -56
No nyt olen sitten käynyt fysiatrilla. MRI-kuvaukseen jalkaterä kiirreellisenä....kipu on jatkuvaa sytkytystä. Kantapäällä ei kärsi astua ollenkaan. Tiedä mikä diagnoosi tulee kuvauksen jälkeen.
- mummo -56
MRI tutkimus on sitten kolmen viikon päästä. Fysiatri soitteli aloitin Arcoxia 120 mg kuurina 7 päivää. Toivottavasti vähän kipuilua helpottaa. Kipu on jo sietämätöntä. Yöt menee valvoissa kivun kanssa.
- mummo -56
Onko kokemusta Arcoxia 120 mg tulehduskipulääkkeestä kerryyttääkö nestettä elimistöön. Minulla ainakin hankalaa tämän turvotuksen kanssa. Olen käyttänyt lääkettä 5 päivää. Kantapää oireilee edelleen ja pohkeessa kipua. Vielä olisi reilut kaksi viikkoa MRI-kuvaukseen.
- Meuvi
Mulla kantakalvon tulehdus 11/2017 aina vaan TÖISSÄ kassa/tarjoilija.... idiootti vai SITKEE SISSI, kuin sano FYSSÄRI....saiskohan saikkua kun kohta alkaa kesälomakin....vai pitääkö olla KOTONA mitään tekemättä 5 viikkoo..... ja sitten taas töihin ?????? PRKL.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4022142Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek122009Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501405Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821059Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel57977Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402948Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39828- 56789
- 75770
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70734