Laitetaan laitonta

Karenssia kiitos

Sain laittoman karenssin 2004. Olin ollut pysyvässä työsuhteessa yhteishaun aikaan
ja kun töihin tuli tauko nostin kesälomarahat ja muutin toiselle paikkakunnalle.
Samalla kun tauko tuli, alkoi työttömyyskorvaukset juoksemaan ja hyvin juoksivatkin 8/2004 asti.
Sen jälkeen sain kuulla, että saan karenssin siihen asti kun työssäoloehto
täytyyy tahi täytän 25.Korvattavaksi määrättiin Kelan maksama työttömyyspäiväraha
ajalata 3-8/2004

Valitin karenssista työkkäriin: ei mennyt läpi.
Valitin karenssista kelaan: ei mennyt läpi
Valitin karenssista eduskunnan-oikeusasiamiehelle :hänellä ei ollut aikaa
Tein valituksen vakuutusoikeuteen: joka ei voi lain mukaan korjata kelan menettelyvirhettä
vahingokseni tai vastoin suostumustani mutta: niin vain tekivät.
Valitin hallinto-oikeuteen: eivät ehtineet käsitellä asiaa.
Valitin uudestaan ottivat asian ksäittelyyn, samaan aikaan Kelasta kelan juristiksi
esittäytyvä nainen soitti minulle ja kysyi, että saako hän tutustua tähän asiaan?
Sanoin ettei se asiaa muuta, mutta
senkus tutustut...

Seuraavaksi sain kuulla, että kela oli vetänyt hallinto-oikeudesta valitukseni pois.
Tein valituksen vielä kertaalleen vakuutusoikeuteen josta kela vastasi,
että valitus on hylätty. Yllätti koska Kela oli valituksen kohteena.
Vakuutusoikeuden päätös tuli Kelan paperille laitettuna.

Tein 2009 keväällä valituksen korkeimpaan hallinto-oikeuteen
vastaus tuli 2011 eli nyt. Hallinto oikeus toteaa,
että olen kärsinyt heidän laskelmiensa mukaan 30 000 € tappiot
mutta sinällään Kelan ja vakuutusoikeuden päätös ei ole sellainen,
että se olisi elämääni vaikuttanut .

Kun itse olet perseauki ja sinua vastassa on kasvoton valtionhallinto joka
työllistää 6000 ihmistä ja sinua piinaamaan on järjestetty 3 tietokonetta ja 42 ihmistä,
niin väkisinkin alkaa tuntumaan väliltä siltä, että taistelee tuulimyllyjä vastaan.
Vielä hullummaksi tuntee itsensä kun käsissä on Te-keskuksen JOHTAJAN alkuperäinen lausunto
siitä, että karenssi oli alkujaan laiton.

Jää 3 vaihtoehtoa

1.oikeuskansleri
2.euroopan ihmisoikeus tuomioistuin

Täytyy sanoa, että kyllä ihmisestä saadaan ruuti märäksi
kun oikein yritetään. Olisin mielumin ollut töissä tämän kuluneen 7 vuotta
mutta koska uutuuden uusi kelan lounais-suomen perintäyksikkö on jatkanut
sinnikäästi perintää vaikka tienaankin alle perintärajan niin ei sitten.

Sain sentään Kelan pääjohtajan joka nyttemmin on jo eläkeellä
kertaalleen puhelimeen, joka
hyvitykseksi lakinaisensa sössimisestä tipautti perittävän summan puoleen.

Olen syvästi pahoillani teidän puolestanen jotka näiden fasistien toimenpiteiden
uhreiksi joutuu. Oikeusvaltio ei naurata enää siinä kohtaa kun ei ole ketään ketä lyödä.
Eikä varaa juristiin.... Oikeusapua saan...mutta minkä laatuista.
Siihen menee oikeudenkäyteineen noin 7 vuotta vielä lisää.

2

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • popkj

      Jaksamista sinulle, vaikka taistelusi taitaa olla turhaa. Ei Suomi ole oikeusvaltio, se on virkaurani aikana tullut todetuksi, mitä työttömyysturvaan tulee.

    • 14+15

      Otan osaa... Olen itse vähän vastaavanlaisessa tilanteessa sairauteen liittyvän ongelman kanssa. Vaikka päätökset ovat olleet laittomia ja ihmeellisiä, näyttää siltä, että millään taholla ei ole aikaa (rohkeudesta puhumattakaan) perehtyä asiaan ja oikaista laittomuuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe