OPISTOTASO Vs. AMK

MIETINTÖ,

Suoraan Maisteritason suoravalintaan voi osallistua jos on AMK tutkinto mutta ei väh. 3.vuoden opistotason tutkinnolla .
Mikä on AMK sanovat Korkeakouluksi siksi voi hakea suoraan Maisteritason suoravalinta haussa miksi ei Opistotasoinen tutkinto kuten Ins. sanovat koska ei ole Korkeakoulun tutkinto joten ei hyväksytä hakukelpoiseksi tutkinnoksi .
AMK kertoo opintoviikkojen määräksi 240.opv / 3,5 vuotta ( Laboratorio Analyytikko ) Vs. Kemian Laborantti YO. 2.vuotta opiskeluaika ja 3.vuotta peruskoulupohjainen 120.opv .
Kuinka on mahdollista että voisi 3.5 vuotinen AMK olla 240.opv kun päivään ei voi sisältyä esim. ( arvio ) 14.h koulutunteja ?
Teollisuudessa yhä on Opistotasoinen tutkinto kun haetaan työntekijöitä esim. Insinööri ( väh. kolmen vuoden opistotason tutkinto ) ja DI Ins. ( Korkeakoulututkinto esim. TKK ) .
Täten katson että mihinkään asemaan kuten Tuotanto Ins., Tuotantopäälikkön toimeen ei voi hyväksyä AMK tutkintoa jne. tehtäviin .

4

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20 + 11 = 31

      Sinulla näyttää menevän autuaasti opintoviikot ja opintopisteet sekaisin. 3 vuotinen ammatillinen tutkinto on 120 ov eli 40 ov vuodessa (40 ov vastaa noin 60 op), eli 3,5 kertaa 60 op = 210 op. Laboratorioanalyytikon tutkinto on sen 210 op, kun taas insinööri (AMK) on sen neljä vuotta ja 4 kertaa 60 op eli 240 op. Toisekseen syy, miksi ammattikorkeakoulutasoinen hakija voi hakea suoraan maisteritason valinnassa on se, että ammattikorkeakoulututkinto on kuitenkin korkeakoulututkinto ja sisältää jonkin verran niitä tutkimusopintoja, joita tarvitaan maisterintutkinnossa. Tietääkseni niitä ei ollut ainakaan samassa laajuudessa opistotason tutkinnossa.

    • the difference

      Syy siihen, miksi amk:sta pääsee suoraan maisteritutkintoon on se, että amk:ssa opinnot ovat korkeakoulutasoisia ja siten hyväksyttävissä yliopistoissa. Opistotason opinnot eivät sitä ole!

    • agrjöl

      Kyseisellä kirjottajalla on sulassa sekasovussa todellakin opintopisteet ja opintoviikot. Lisäksi hänen kirjallinen ilmaisunsa on niin sekavaa, että tällä tasolla olevaa ei missään olosuhteissa voisi valita yliopistoon, jossa on tärkeää saada jokin tolkku kirjoitetun tekstin sisällöstä ja sen tarkoituksesta.

      • kyklooppiiiiiii

        Nimimerkille: agrjöl 14.2.2011 11:42

        Olen täysin samaa mieltä. Alkuperäinen kirjoittaja on todennäköisesti trolli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      97
      1150
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      978
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      729
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe