Suomityttö armeijan harmaisiin

*aplodit*

Haku naisten vapaaehtoiseen asepalvelukseen päättyy tiistaina 1. maaliskuuta. Hakemus liitteineen on toimitettava 1.3.2011 kuluessa siihen aluetoimistoon, jonka alueella kotikunta sijaitsee.

Hakeutua voi vuoden 2011 heinäkuun saapumiserään ja vuoden 2012 molempiin saapumiseriin. Erikoisjoukkoihin naiset voivat hakea kunkin joukon omien hakuaikojen ja ohjeiden mukaisesti.

Palvelukseen pääsemisen edellytyksenä on Suomen kansalaisuus, vähintään 18 ja enintään 29 vuoden ikä sekä terveydentilan ja muiden henkilökohtaisten ominaisuuksien sopivuus sotilaskoulutukseen.

Vuoden 2010 haussa vapaaehtoiseen asepalvelukseen haki yhteensä 555 naista.

http://www.mil.fi

12

634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomityttö...

      yleensä tavoittelee sieltä.Ammattiarmeijan kokoon ei Suomi voi mennä mutta reservi on tälläkin hetkellä tarpeetoman suuri.Siis miespula ei ole syy.Onkohan sellainen typerä erikoisuuden tavoittelu vai mikä.
      Jos ammattia tai työtä tavoittelee niin se on eri asia.Seksiähän sieltä kans löytyy olisko se sitten syy.Sanokaas tytöt mulle että minäkin tiedän

    • glamurr

      Eikös sitä saa mennä armeijaan sukupuolesta riippumatta? Ihan samahan se on että onko tyttö vai poika.
      "Onkohan sellainen typerä erikoisuuden tavoittelu vai mikä.
      Jos ammattia tai työtä tavoittelee niin se on eri asia.Seksiähän sieltä kans löytyy olisko se sitten syy.Sanokaas tytöt mulle että minäkin tiedän" No mitä *** jätkät sitten armeijasta tavoitteleen saavansa? Seksiäkö hekin sieltä hakevat? Armeija on pakollinen pojille mutta vapaaehtoinen tytöille ja mielestäni on mahtavaa että myös tyttöjä menee armeijaan opettamaan idiooteille että kyllä naisetkin osaavat yhtä hyvin kuin miehet. Vaikka miehille roikkuukin jotain ylimääräistä siellä jalkovälissä, se ei tarkoita että olisitte jotenkin ah niin paljon parempia kuin tytöt.

      • Suomipoika.

        Kunnioitan suuresti tyttöjä jotka menevät armeijaan!


      • nomomnomnom

        "No mitä *** jätkät sitten armeijasta tavoitteleen saavansa? Seksiäkö hekin sieltä hakevat? Armeija on pakollinen pojille mutta vapaaehtoinen tytöille ja mielestäni on mahtavaa että myös tyttöjä menee armeijaan opettamaan idiooteille että kyllä naisetkin osaavat yhtä hyvin kuin miehet. "

        Venailenpa tässä jotain ihanaa vapaaehtoista menemään mun tilalle, näyttämään kuinka ollaan yhtä hyviä kuin minä. Lähtö ois 2012 kevääl jos ketään muuta inspiroi. Mua ei.


      • ................

        No sehän se tuntuukin olevan se syy, että voi näyttää että "hei, mekin osataan". En ymmärrä miksi joku haluaa vapaaehtoisesti päästä semmoiseen asemaan, että jos rytinä syttyy, niin joutuu menemään tykinruuaksi, vaikka muuten ei olisi mitään velvotteita siihen. Itse menin oikeastaan mielelläni armeijaan, mutta missään helvetin nimessä en tahtoisi tositilanteeseen. Ei tee mieli hytistä mahdollisessa plus kolmenkympin pakkasessa jossain lumihangessa ja todeta jossain vaiheessa, että sieltä se vihollinen tulee rytisten helvetinmoisella ylivoimalla ja järeämmillä aseilla ja tässä täytyisi odottaa, että joku tappaa, tai ampuu pallit kuusenlatvaan. Jälkimmäisessä tapauksessa olisikin sitten vitun kiva jatkaa loppuelämää.


      • musta...
        ................ kirjoitti:

        No sehän se tuntuukin olevan se syy, että voi näyttää että "hei, mekin osataan". En ymmärrä miksi joku haluaa vapaaehtoisesti päästä semmoiseen asemaan, että jos rytinä syttyy, niin joutuu menemään tykinruuaksi, vaikka muuten ei olisi mitään velvotteita siihen. Itse menin oikeastaan mielelläni armeijaan, mutta missään helvetin nimessä en tahtoisi tositilanteeseen. Ei tee mieli hytistä mahdollisessa plus kolmenkympin pakkasessa jossain lumihangessa ja todeta jossain vaiheessa, että sieltä se vihollinen tulee rytisten helvetinmoisella ylivoimalla ja järeämmillä aseilla ja tässä täytyisi odottaa, että joku tappaa, tai ampuu pallit kuusenlatvaan. Jälkimmäisessä tapauksessa olisikin sitten vitun kiva jatkaa loppuelämää.

        kyllä tuntuu ainakin armeijamuistojen perusteella että armeija on niitä viimesiä paikkoja jossa voi osoittaa että "hei mekin osataan".Osaamisen paikkoja yhteiskunta tarjoaa missä ei kysytä mitä on jalkojen välissä mutta sitäkin selkeämmin että mitä on korvien välissä


      • sjj

        Niin kyllähän sinne armeijaan "saa mennä" sukupuolesta riippumatta, joo. Poikiahan ei sinne, tai vaihtoehtoisesti sivariin, vankilan uhalla pakoteta menemään, eihän? Ja tytöillä ei tilanne ole mitenkään erilainen? Ei tietenkään mitään sukupuolista syrjintää, herranen aika sentään eihän sellaisesta saa puhua täällä! Vaan pitää kiltisti teeskennellä, että keisarilla on vaatteet päällä ja Suomessa on asiat mallillaan!

        On huvittavia ne aina säännöllisin väliajoin julkaistavat mielipidemittaukset siitä, kuinka moni nuori mies on valmis käymään armeijan ja sitten puolustusvoimat retostelee sillä kuinka on niin maanpuolustustahtoisia poikia täällä! Ja sitten aina unohtavat (ihan vilpittömästi tietenkin!) mainita sen epäsuhdan, että se kysely ei edes voi kuvastaa todellista halukkuutta sellaisessa tilanteessa, jossa miespuolisten on se armeija, tai sivari, pakko kuitenkin suorittaa. Ja jos kerran 90% joka tapauksessa sen armeijan suorittaisi kuten niissä kyselyissä toistuvasti on mitattu, niin minkä hiton takia se pakko kuitenkin pidetään lainsäädännöllisesti yllä jos kerran vapaaehtoisestikin löytyy noin paljon menijöitä! Siitä yksinkertaisesta syystä, että puolustusvoimien edustajat VALEHTELEVAT noissa kommenteissa, ja he tietävät sen itsekin. Silti muka elvistellään niin rehellisinä, suoraselkäisinä ja oikeudenmukaisina vaikka ne pellet tietävät, että vapaassa valintatilanteessa armeijaan menijöiden määrä romahtaisi.

        Vittu mua oksettaa nuo puolustusvoimien pellet ja pellepoliitikot, jotka valehtelevat päin naamaa ja teeskentelevät, että Suomi on niin oikeudenmukainen maa ja varsinkin asevelvollisuus on niin oikeudenmukainen! Vaikka sukupuolen perusteella toiselta riistetään vapaus ja määrätään valtion pakkotyöhön, niin kaikki on muka niin oikeudenmukaisesti siinä suhteessa! Vitut.. En minä ainakaan tällaista maata ja poliittista järjestelmää jäisi puolustamaan jos sota alkaisi.

        Viimeksi tänään tämä Suomessa vallitseva tekopyhyys ja epäoikeudenmukaisuuden ylistys tuli esille maan presidentin toimesta. Halonen muka on aina niin huolissaan oikeuksista ja silti oikein siunaa tämän pakkotyöjärjestelmän ja että siitä ei saa luopua!


      • Jääk.I/05

        "..myös tyttöjä menee armeijaan opettamaan idiooteille että kyllä naisetkin osaavat yhtä hyvin kuin miehet. Vaikka miehille roikkuukin jotain ylimääräistä siellä jalkovälissä, se ei tarkoita että olisitte jotenkin ah niin paljon parempia kuin tytöt."

        Tarvitsemmeko enään mitään muuta vastausta asialle.Avataan vielä tekstin sisältö;Naiset menevät näyttämään että ovat yhtä kovia "jätkiä" kuin miehet.Eli Heillä on halua näyttää miehille kuka sitä loppupeleissä määrääkään kaapin paikan.

        Ja pakko sanoa itse armeijan käyneenä että se ei ole mielestäni ihmisen paikka eikä varsinkaan naisen paikka.
        Itse en kelpuuttaisi itselleni naista joka on käynyt/menossa armeijaan koska se kertoo jostain sellasesta jätkämäisestä luonteen piirteestä mikä ei mielestäni kuuluu naisellisuuteen.


      • --------
        Jääk.I/05 kirjoitti:

        "..myös tyttöjä menee armeijaan opettamaan idiooteille että kyllä naisetkin osaavat yhtä hyvin kuin miehet. Vaikka miehille roikkuukin jotain ylimääräistä siellä jalkovälissä, se ei tarkoita että olisitte jotenkin ah niin paljon parempia kuin tytöt."

        Tarvitsemmeko enään mitään muuta vastausta asialle.Avataan vielä tekstin sisältö;Naiset menevät näyttämään että ovat yhtä kovia "jätkiä" kuin miehet.Eli Heillä on halua näyttää miehille kuka sitä loppupeleissä määrääkään kaapin paikan.

        Ja pakko sanoa itse armeijan käyneenä että se ei ole mielestäni ihmisen paikka eikä varsinkaan naisen paikka.
        Itse en kelpuuttaisi itselleni naista joka on käynyt/menossa armeijaan koska se kertoo jostain sellasesta jätkämäisestä luonteen piirteestä mikä ei mielestäni kuuluu naisellisuuteen.

        Jotenkin minusta tuntuu, että nämä jotka hehkuttavat eniten sitä miten naiset intissä näyttää että naisetkin pärjäävät, ovat usein sellaisia naisia jotka eivät itse mene inttiin. Enemmänkin sivusta ihastelevat armeijan käyvien naisten rohkeutta ja sisukkuutta jne. kun ovat siinä luulossa että se armeijan käyminen on jotenkin hohdokasta ja kova juttu.

        En jaksa uskoa että kovin moni sellainen, jonka suurin motiivi on muille näyttäminen, jaksaisi intissä homehtua loppuun asti kun huomaa että ei se niin upeaa olekaan. Eiköhän useimmat tällaiset kaikkoa harkinta-ajan puitteissa jos ylipäätään ovat armeijaan asti menneet.


    • nainen armeijaan

      Hei!
      Olen hakenut naisten vapaaehtoiseen asepalvelukseen. Tietäisikö kukaan, milloin tarkalleen järjestetään naisille kutsunnat??Ilmeisesti huhtikuun aikana, mutta tietääkö joku tarkan päivän? Itse asun tällä hetkellä ulkomailla, joten olisi kiva saada tieto kutsuntojen ajankohdasta pikimmiten.. Milloin kutsut kutsuntoihin lähetetään?

    • 50eyjihådpä

      Neitimäistä on yleensäkin mennä armeijaan tai sivariin. Kannattaa kieltää koko valtio ja elää yhteiskunnasta irrallaan

      • Joo...

        ...taistoon työväen puolesta, vitun homo!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      261
      2661
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1745
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      82
      1592
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      60
      1363
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1269
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      96
      1211
    7. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      87
      1116
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      88
      1053
    9. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      114
      1037
    10. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      962
    Aihe