Hei pakkasesta valittajat, mitä se pakkanen haittaa?
Sen mä ymmärrän jos valittaa tukalasta kuumuudesta, ei kaikilla ole ilmastoitua kämppää. Mut onko teillä kotona kylmä?
Meil on sisällä lämmintä ja mukavaa vaikka pakkasta on 3-kymmentä. =))) Ja ulos laitetaan vaatetta päälle!
Mitä pakkanen haittaa?
51
1461
Vastaukset
Jota ei pakkanen haittaa . . .päin vastoin. Kunnon pakkanen kuuluu talveen. Katselin kotiin päin tullessani miten kaunista on.
Ainoastaan liikkeissä asioidessa ....tulee lämmin:)) Siitäkin selviää avaamalla takin tai riisumalla takin.
Tulee punaiset posket (ja punainen nenä) ulkoilessa. Lumi narskuu mukavasti jalkojen alla.
Meillä oli aamulla noin -25 astetta ja kotiin tullessani -17 astetta. Viima toki lisää pakkasen purevuutta, mutta siitäkin selviää.- '/,
Okkosä valehdelt sen astmankii, vai onkko se sellain astama joka tulloo ainko tilanne sit vaatii.
Jos siul oikiast ois astma, nii -25 on jo toella paha astmaatikoille, tiedän kun kuulun vertaistukiryhmään. - 19+16
'/, kirjoitti:
Okkosä valehdelt sen astmankii, vai onkko se sellain astama joka tulloo ainko tilanne sit vaatii.
Jos siul oikiast ois astma, nii -25 on jo toella paha astmaatikoille, tiedän kun kuulun vertaistukiryhmään.No ei ole kaikille astmaatikoille -25 astetta 'toella paha', et nyt taida kovin laajalla kokemuksella puhua.
- ./.
19+16 kirjoitti:
No ei ole kaikille astmaatikoille -25 astetta 'toella paha', et nyt taida kovin laajalla kokemuksella puhua.
Nen kovin laajalla kokeemuksella, sata astmaatikkohenkilöö kuuluup mein ryhmähän, ja si o nää mein keskustelu palstat. Sinul o sit enämi kokemust. Kyl nämä ryhymäläiset järreestään vääntävät rättii suhun etteen ulkon ko pakkain ylittääp kahekymmenen, ja kukkaa heist ei nautiskele pakkasest.
- Mitä ???
"Siitepölylle allergiset astmaatikot oireilevat tyypillisesti kevät- tai kesäaikaan. Pakkanen aiheuttaa oireilua useimmille astmaatikoille."
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,818,1733,1996,1934 - 3+8
./. kirjoitti:
Nen kovin laajalla kokeemuksella, sata astmaatikkohenkilöö kuuluup mein ryhmähän, ja si o nää mein keskustelu palstat. Sinul o sit enämi kokemust. Kyl nämä ryhymäläiset järreestään vääntävät rättii suhun etteen ulkon ko pakkain ylittääp kahekymmenen, ja kukkaa heist ei nautiskele pakkasest.
Justiinniin ja kaikilla niillä sadalla on suuria ongelmia 25 asteen pakkasessa, joopas joo. =))
Nope, ei pidä paikkaansa! - ./.
3+8 kirjoitti:
Justiinniin ja kaikilla niillä sadalla on suuria ongelmia 25 asteen pakkasessa, joopas joo. =))
Nope, ei pidä paikkaansa!Kuka on puhunut suurista ongelmista, kaikki nuo sata joko pysyvät mökissään yli kakskymppisissä pakkasissa tai vetävät rättiä suusuojaksi ulkona.
- Myy-Pikkuinen
helteitä odottelen innoissani kuin vissypullo... =)))))
Tuo jatkuva pakkanen, se vaan on perseestä silloin kun odottaa innoissaan että kevät, kevät kevät kevät!! haittaavan ainakin etelämpänä joukkoliikennettä, junat ja bussit jää seisomaan kun ei hienot vimpaimet toimi. Ja aika monen auto oli myös jättänyt käynnistymättä tänä aamuna, en ollut onneksi ainut joka vähän myöhästyi töistä (vaikka omalla kohdalla se ei ollut auton syytä). Sitten kun pakkanen äkkiä lauhtuu niin moni vesiputki tai muu putki jäätyy ja jopa halkeaa. Ja on ihmisiä joille pakkasesta on oikeasti terveydellistä haittaa, monesti vielä ne samat ihmiset joille viime kesän hellejakso oli vaikea.
Itseä ei haittaa, kyllä helmikuussa kuuluu olla kunnon pakkaset Pohjolassa kun on oikea talvi. Ja sisälämpötila on plussan puolella... :D- 20+8
sun viestin joka poistettiin eilen, sen missä oli video?
Ne kantsii kuulemma ottaa talteen niin on todisteet asiattomista poistoista! 20+8 kirjoitti:
sun viestin joka poistettiin eilen, sen missä oli video?
Ne kantsii kuulemma ottaa talteen niin on todisteet asiattomista poistoista!ja Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen laitan valituksen siitä että viesti poistettiin keskustelupalstalta. 8-)
Olisitko kiltti . .oikein kiltti..oikein kiltin kiltti jookos, ja laittaisit mulle sähkäriin sen linkin siitä videosta.
Haluttaisiin katella sitä porukalla, kun ehdin sen kehumaan:)- arkipirulainen
umalehtinen kirjoitti:
Olisitko kiltti . .oikein kiltti..oikein kiltin kiltti jookos, ja laittaisit mulle sähkäriin sen linkin siitä videosta.
Haluttaisiin katella sitä porukalla, kun ehdin sen kehumaan:)Sä ja Leksa vai?
- voe voe voe
umalehtinen kirjoitti:
Olisitko kiltti . .oikein kiltti..oikein kiltin kiltti jookos, ja laittaisit mulle sähkäriin sen linkin siitä videosta.
Haluttaisiin katella sitä porukalla, kun ehdin sen kehumaan:)onks teil taas pikkujoulut ja ohjelmasta pulaa, vai muutesko vaan laittasit levityksee.
- nettiselailija
voe voe voe kirjoitti:
onks teil taas pikkujoulut ja ohjelmasta pulaa, vai muutesko vaan laittasit levityksee.
laittasit levitykseen, ursahan ne viteot on laittanu levitykseen, ei kait tuubin katsomiseen tartte keltään lupaa kysellä vai hä??
Ihan on julkinen sivu
http://www.youtube.com/user/Soyalecitin?feature=mhum - 9+4
nettiselailija kirjoitti:
laittasit levitykseen, ursahan ne viteot on laittanu levitykseen, ei kait tuubin katsomiseen tartte keltään lupaa kysellä vai hä??
Ihan on julkinen sivu
http://www.youtube.com/user/Soyalecitin?feature=mhumOnks joku lupii kyselt, tuo ossaa kyl se nekatiivises miäles levittelyn iha koko turun työttömie yhdistyksel.
- nettiselailija
9+4 kirjoitti:
Onks joku lupii kyselt, tuo ossaa kyl se nekatiivises miäles levittelyn iha koko turun työttömie yhdistyksel.
Miten noita videoita vois levitellä negatiivisessa mielessä?
Entä miten ne voi laittaa levityksen kun ne jo on netissä? Eikö turun työttömien yhdistyksen jäsenet saa sun mielestäsi katsoa netistä videoita? umalehtinen kirjoitti:
Olisitko kiltti . .oikein kiltti..oikein kiltin kiltti jookos, ja laittaisit mulle sähkäriin sen linkin siitä videosta.
Haluttaisiin katella sitä porukalla, kun ehdin sen kehumaan:)Sori kun en ole huomannut tätä viestiä mutta Youtubesta löytyy, minun kanavan (profiilin) nimi on Soyalecitin (älä vain kysy miksi).
nettiselailija kirjoitti:
laittasit levitykseen, ursahan ne viteot on laittanu levitykseen, ei kait tuubin katsomiseen tartte keltään lupaa kysellä vai hä??
Ihan on julkinen sivu
http://www.youtube.com/user/Soyalecitin?feature=mhumEn ole kyllä todellakaan koskaan kysynyt keneltäkään lupaa linkittää heidän videoitaan YouTubesta johonkin. :) Yhdesti olen itse saanut kysymyksen, saako linkittää videon facebook-sivulle, on kai se tietysti kohteliasta kysyä mutta minusta ihan tarpeetonta.
- hyvä mieli??????????
Onko hyvä mieli???
- Kyllä, entä itse?
hyvä mieli?????????? kirjoitti:
Onko hyvä mieli???
Onks hyvä miäli ?
Kyllä siitä on monenlaista haittaa.
Että sulla on sisällä lämmintä pitää tuottaa energiaa huimasti enemmän kuin lämpimillä säillä mikä onkin huono juttu.
Astmaatikot ovat oikeasti pahoissa pulmissa näillä asteilla.
Vanhukset jotka eivät pysty liikkumaan reippaasti eivät pysty lähtemään ulos kovilla pakkasilla koska jäätyisivät rollaattoriensa kanssa.
Luonnon eläimillä on tosi vaikeaa. Paksu lumi haittaa ruuan etsimistä ja kun on kylmä tarvii ruokaa huomattavasti enemmän kuin lämpimällä.
Vaikka sulla onkin kaikki ihanaa ei niin ole likimainkaan kaikilla. Ei kannattaisi tuijottaa vain omaa napaa vaan ajatella asiaa vähemmän itsekkäästi.- talvi <3
Ai oliks itsekästä myös hehkuttaa niitä ihania helteitä palstalla?
talvi <3 kirjoitti:
Ai oliks itsekästä myös hehkuttaa niitä ihania helteitä palstalla?
noita säitä saa kuitenkin aika hyvällä omatunnolla siinä mielessä itsekkäästi hehkuttaa että se niistä valittaminen harvemmin auttaa sen enempää kuin niiden kehuminenkaan. :)
- arkipirulainen
veit sanat suustani. On sussa sentään vielä jotain hyvääkin jäljellä.
- sakuli-ex
talvi <3 kirjoitti:
Ai oliks itsekästä myös hehkuttaa niitä ihania helteitä palstalla?
tuottaa todellisia ongelmia astmaatikoille ja sydänsairaille.Vanhukset meinaa kuolla kuumuuteen ja nestehukkaan asunoissaan, joissa ei ole mahdollista saada läpivetoa tai kunnollista viilennystä aikaan.Allergikoille kuuma ja pölyävä ilma on tappokeliä. Nestehukkaa voi helposti potea kuumalla ilmalla myös tavallinen väestö ja varsinkin lapset,kun ei muisteta juoda. Nukkuminen on tuskaa kuumalla ja se unettomuus taas aiheuttaa omat ongelmansa. Kuumuus haittaa myös tiettyjä herkkiä laitteita ja koneita joita mm. hengityshalvauspotilaat joutuvat käyttämään. Kuumuus aiheuttaa ongelmia myös luonnossa.Kuuma ja kuiva ilma polttaa ruohon,nuuduttaa kasvit ja miettiä sopii elukoita joilla on turkki kuinka tukalaa on kuumalla niillä.
Että varmaan kannattaisi olla vähemmän itsekäs ja lopettaa sillä helteellä hehkuttamisen.
Kylmä ilma on tutkitusti vähemmän rasittavaa ihmisen elimistölle kun kuuma ja kostea!
Otetaan asioista ensin selvää ja tullaan sitten vasta heittämään moraalisaarnoja pyhimyksenä tänne! - 8+22
sakuli-ex kirjoitti:
tuottaa todellisia ongelmia astmaatikoille ja sydänsairaille.Vanhukset meinaa kuolla kuumuuteen ja nestehukkaan asunoissaan, joissa ei ole mahdollista saada läpivetoa tai kunnollista viilennystä aikaan.Allergikoille kuuma ja pölyävä ilma on tappokeliä. Nestehukkaa voi helposti potea kuumalla ilmalla myös tavallinen väestö ja varsinkin lapset,kun ei muisteta juoda. Nukkuminen on tuskaa kuumalla ja se unettomuus taas aiheuttaa omat ongelmansa. Kuumuus haittaa myös tiettyjä herkkiä laitteita ja koneita joita mm. hengityshalvauspotilaat joutuvat käyttämään. Kuumuus aiheuttaa ongelmia myös luonnossa.Kuuma ja kuiva ilma polttaa ruohon,nuuduttaa kasvit ja miettiä sopii elukoita joilla on turkki kuinka tukalaa on kuumalla niillä.
Että varmaan kannattaisi olla vähemmän itsekäs ja lopettaa sillä helteellä hehkuttamisen.
Kylmä ilma on tutkitusti vähemmän rasittavaa ihmisen elimistölle kun kuuma ja kostea!
Otetaan asioista ensin selvää ja tullaan sitten vasta heittämään moraalisaarnoja pyhimyksenä tänne!Haista sinä pikkupyhimys oma haisevas jos niskas taipuu.
Hehkuttaa täällä kuka mitä tahansa niin säät on säitä, ja ne ei kenenkään hekutuksesta miksikään muutu !
Otetaan asioista ensin selvää ja tullaan sitten vasta heittämään moraalisaarnoja pyhimyksenä tänne! - sakuli-ex
8+22 kirjoitti:
Haista sinä pikkupyhimys oma haisevas jos niskas taipuu.
Hehkuttaa täällä kuka mitä tahansa niin säät on säitä, ja ne ei kenenkään hekutuksesta miksikään muutu !
Otetaan asioista ensin selvää ja tullaan sitten vasta heittämään moraalisaarnoja pyhimyksenä tänne!herne nokkaan kun huomasit ,ettet taaskaan ollut oikeassa. :-))
Turhaa sinä mulle haistattelet sama oikeus mulla tässä on mielipiteeni sanoa kun muillakin ärsyttää se sinua kuinka paljon tahansa.
Ja jos tulee tänne pitämään moraalisaarnaa siitä kuinka pakkanen haittaa ja loppukanettina vielä pitää mainita;
Ei kannattaisi tuijottaa vain omaa napaa vaan ajatella asiaa vähemmän itsekkäästi.
Eli mene siis urputtamaan tuon kirjoittajalle, älä minulle joka vain vastasin siihen faktaan että enemmän helteitä kun pakkasista haittaa on!
Säät on säitä ja niitä ei ihminen säätele. - 00+00
sakuli-ex kirjoitti:
herne nokkaan kun huomasit ,ettet taaskaan ollut oikeassa. :-))
Turhaa sinä mulle haistattelet sama oikeus mulla tässä on mielipiteeni sanoa kun muillakin ärsyttää se sinua kuinka paljon tahansa.
Ja jos tulee tänne pitämään moraalisaarnaa siitä kuinka pakkanen haittaa ja loppukanettina vielä pitää mainita;
Ei kannattaisi tuijottaa vain omaa napaa vaan ajatella asiaa vähemmän itsekkäästi.
Eli mene siis urputtamaan tuon kirjoittajalle, älä minulle joka vain vastasin siihen faktaan että enemmän helteitä kun pakkasista haittaa on!
Säät on säitä ja niitä ei ihminen säätele.Turhaa sinä mulle urputat sama oikeus mulla tässä on mielipiteeni sanoa kun muillakin ärsyttää se sinua kuinka paljon tahansa.
- Rauhotu nyt
sakuli-ex kirjoitti:
herne nokkaan kun huomasit ,ettet taaskaan ollut oikeassa. :-))
Turhaa sinä mulle haistattelet sama oikeus mulla tässä on mielipiteeni sanoa kun muillakin ärsyttää se sinua kuinka paljon tahansa.
Ja jos tulee tänne pitämään moraalisaarnaa siitä kuinka pakkanen haittaa ja loppukanettina vielä pitää mainita;
Ei kannattaisi tuijottaa vain omaa napaa vaan ajatella asiaa vähemmän itsekkäästi.
Eli mene siis urputtamaan tuon kirjoittajalle, älä minulle joka vain vastasin siihen faktaan että enemmän helteitä kun pakkasista haittaa on!
Säät on säitä ja niitä ei ihminen säätele.Mitä moraalisaarnaa piti tää kirjottaja jonka kimppuun sä taas kävit
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9665484/48104700 - uuuuuuuuuuuuuuu
sakuli-ex kirjoitti:
tuottaa todellisia ongelmia astmaatikoille ja sydänsairaille.Vanhukset meinaa kuolla kuumuuteen ja nestehukkaan asunoissaan, joissa ei ole mahdollista saada läpivetoa tai kunnollista viilennystä aikaan.Allergikoille kuuma ja pölyävä ilma on tappokeliä. Nestehukkaa voi helposti potea kuumalla ilmalla myös tavallinen väestö ja varsinkin lapset,kun ei muisteta juoda. Nukkuminen on tuskaa kuumalla ja se unettomuus taas aiheuttaa omat ongelmansa. Kuumuus haittaa myös tiettyjä herkkiä laitteita ja koneita joita mm. hengityshalvauspotilaat joutuvat käyttämään. Kuumuus aiheuttaa ongelmia myös luonnossa.Kuuma ja kuiva ilma polttaa ruohon,nuuduttaa kasvit ja miettiä sopii elukoita joilla on turkki kuinka tukalaa on kuumalla niillä.
Että varmaan kannattaisi olla vähemmän itsekäs ja lopettaa sillä helteellä hehkuttamisen.
Kylmä ilma on tutkitusti vähemmän rasittavaa ihmisen elimistölle kun kuuma ja kostea!
Otetaan asioista ensin selvää ja tullaan sitten vasta heittämään moraalisaarnoja pyhimyksenä tänne!Ilmankosteus nousee ilman lämpötilan noustessa, joten kasvihuoneilmiön takia lämpenevä ilmasto voi hyvinkin johtaa astman yleistymiseen. Kosteus ja lämpö itsessään eivät lisää astmaoireita, mutta ne tarjoavat hyvät olosuhteet esimerkiksi pölypunkeille ja homeitiöille, jotka puolestaan ärsyttävät hengitysteitä. Monet rakennusaineet sisältävät myös haitallisia yhdisteitä, jotka voivat vapautua ilmaan kosteissa olosuhteissa.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=uut05767&p_teos=uut&p_osio=&p_selaus=
- 9+4
Ilmaston lämpötilat haittaavat monilla tavoilla ihan terveitäkin ihmisiä, sillä kylmä ja kuiva ilma johtaa nenäkäytävän ja ylähengitysteiden kuivumiseen, jolloin mikrobit ja virukset (esimerkiksi influenssat) leviävät helposti. Ilman kylmeneminen yleensä tietääkin influenssa-aallon leviämistä ja yleistymistä.
Ei se kylmäilma puhallin niin paljoa maksa etteikö sitä pysty ostamaan pienituloisetkin, jos helteet oikeasti haittaa.- 2+13
toimii ulkona liikkuessa?
- .l.
2+13 kirjoitti:
toimii ulkona liikkuessa?
Ei alotuksess o mittää puhuttu ulokon kävelyst heltehellä?
Opettele sie lukkee !
'''ei kaikilla ole ilmastoitua kämppää.''' - Myy-Pikkuinen
2+13 kirjoitti:
toimii ulkona liikkuessa?
ettei kaikilla ole ilmastoitua kämppää, eli sinne asuntoon se puhallin.
- arkipirulainen
2+13 kirjoitti:
toimii ulkona liikkuessa?
Olkapäälle sijoitettu pieni puhallin toimii pattereilla ja viilentää sopivasti kasvoja.
- 20
että astman takia ei pysty juuri yli -10 asteen lämpötiloilla mennä ulos.Loppuu happi,nääs.Laittakaa te vaatetta päälle ja menkää ulos.Mä pysyn sisätiloissa.....
Jos nyt vaan itseäni aattelen, niin ei se pakkanen haittaa mitään, ainakaan vielä, lämmin koti, ja ei ole pakko lähteä mihinkää...kauppaan ym. pääsee lämpimällä autolla...
Säälittää vaan nuo vanhukset ja astmaatikot...heille ei kaikki ole noin helppoa...
Ja vielä on syrjäseuduilla asumuksia jotka pitää lämmittää kokonaan puilla, saa olla puuta kantamassa jatkuvasti sisälle, ja kantaa vedet sisään ja ulos...kesällä on helpompaa heilläkin...- arkipirulainen
Ihmettelen kyllä edelleenkin sitä, jos ja kun sä istut kotona lämpöseessä päivät pitkät,niin mitä sä kylmästä ees tiedät ja kuka koiria ulkoiluttaa? Et nimittäin nyt edes viitannut siihen tosiasiaan, että niitäkin on jonkun ulos vietävä, vai onko teilläkin kuten eräällä astmaatikolla, jonka ei tarvitse koiristaan huolta kantaa laisinkaan?
- liikettä niveliin
Eipä tuo haittaa paljoakaan; päivät saa kanniskella puita sisälle ja lämmittää asuntoa. Sähkömittarin luentahetkellä sitten mukava muistella näitäkin pakkasia.
Sauna lämpiää 2x päivässä, uunit sitten pitkin päivää.
Vähän miettimistä nyt kyllä aiheuttaa vesimittari. Se kun on viileässä tilassa ja pakkasten pitkittyessä myös viileä tila jäähtyy. Eipä siinä eristeet paljoa auta, putkistossa oleva seisova vesi jäätää aika pian ja rikkoo vesimittarin.
Naapurilla näytti olevan ongelmia tänään autonsa kanssa.
Muuten ihan mukavia nämä rapsakat kelit, koirat tykkää mutta astmaatikkona käytän vain lyhyemmät ulkoilut, isäntä hoitaa sitten pitkät lenkit. Sydänkäpysten pikku-pikku-tassusia paleltaa vaan... ihanan raikkaat kakulitkin tehdään ihan
lähimaastoon, ja äkäisesti kotio! :DMinä nautin käristellä itseäni kesällä auringonpaisteessa,pitkäänkin.
Ikinä ei ole ollut niin kovia pakkasia,ettenkö olisi itse lenkille tarjennut mennä.
"Ääri-olosuhteet" ei vaan kaikille sovi,ja monesti vaikuttaa moni asia,tilanteetkin ym.
Henk.kohtasesti kovissa pakkasissa harmittaa tosin,että se lisää asumiskustannuksia,mitkä ei muutenkaan kovinkaan halpaa ole, ja toiseksi,rajoittaa koirien lenkkeilemistä.- nettiselailija
ei ole meiltäkään jääny lenkki koskaan tekemättä pakkasen takia, ei edes eilen kun oli 29,8 astetta! =) Mulla on villakoira ja se rakastaa talvea.
Ja nyt on ollu niin pitkään kylmä et se on niin tottunu ettei tassutkaan palele. tietysti liikutaan reippaasti koko ajan!
- (((((((((((((((((
Jos olisi sinunkin elantosi säistä kiinni niin ehkä vähemmän ilkkuisit, koneet, junat ja autot hyytyy, rakennuksilla on pakkasrajat, maatilalla eläinten hoitajien elo vaikeutuu pakkasilla. Kyllä kovista pakkasista ei ole muuta kuin vahinkoa, -20 riittäisi suomessa, niin kaikki vielä toimisi.
- 9+9
Kuka tässä ilkkui?
Aloittajahan esitti kysymyksen että mitä ne pakkaset haittaa. Tarkotettu kai keskustelun avaukseksi eikä ilkkumiseksi.
Sitten vielä että ei ne kovat pakkaset ole niiden syy jotka niistä pakkasista tykkää / ei kärsi niistä! - Lue niiko kirjoiteta
9+9 kirjoitti:
Kuka tässä ilkkui?
Aloittajahan esitti kysymyksen että mitä ne pakkaset haittaa. Tarkotettu kai keskustelun avaukseksi eikä ilkkumiseksi.
Sitten vielä että ei ne kovat pakkaset ole niiden syy jotka niistä pakkasista tykkää / ei kärsi niistä!'' Hei pakkasesta valittajat, mitä se pakkanen haittaa?''
- 17+2
Lue niiko kirjoiteta kirjoitti:
'' Hei pakkasesta valittajat, mitä se pakkanen haittaa?''
Ketä se ilkkuu? Kysyy pakkasesta valittavilta mitä pakkanen haittaa!
Sekö on sun mielestä ilkkumista, voi taivas......
- höprömaija
Ei haittaa mitään, pukeutumis kysymys!!Kunnon vaatetus säässä kuin säässä on ratkaisu.Tänä vuonna hiihtänyt koirien kanssa ennätykselliset 1155km!Kaksi vetokisaakin käyty ilman menestystä, mutta kivaa oli, ja porukka on mukavaa vetokisoissa.Terveydelliset syyt on tietty eri asia, mutta muut säistä valittajat Kiannon sanoin:"..raukat ne menkööt merten taa.."
pakkanen monessa mielessä. meillä ei kotona voi lämpöä säädellä. varsinkin aamulla on tosi kylmää.
pikkuchihut ei oikein ihan kylmimmillä ilmoilla viihdy ulkona. tassuja paleltaa :-(
eniten säälittää kodittomat ihmiset joilla ei paikkaa missä nukkua lämpöisessä. venäjälläkin kuolee tosi paljon ihmisiä kylmän aikaan. harvalla varmaan on sellaista vaatetusta joka kestää -30 asteen pakkasta. samoiten myös helteillä kuolee ihmisiä usein joka puolella maailmaa.
monet linnut, joutsenet, sorsat jäätyvät kiinni vesiin pakkasella taikka eivät saa ravintoa tarpeeksi- kuolevat :-(
monet muutkin eläimet kärsivät ravinnon puutteesta talviaikaan jos on paljon lunta ja pakkanen kestää pitkään.
no, toivottavasti kuitenkin osaat olla kiitollinen siitä mitä sinulla on.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1821800
- 108997
- 94884
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19703- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m172534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä26511Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466