Onko kenelläkään tietoa, mikä voisi minulla olla, kun en meinaa parantua sahaavasta matalasta kuumeesta ja kurkkukivusta lainkaan? Kävin juuri kaupassa (yh olen) ja kotiin tultua oli 37,6 kuumetta ja olo tosi kelju.
Joulun alla sairastin angiinan (lääkekuuri), jonka jälkeen viikko ja kolme päivää töissä. Tämän jälkeen alkoi tämä otsikon alla oleva tila. EKG, röntgen keuhkoista ja poskionteloista, crp:t monta kertaa, nielunäyte myös otettu ja kaikki negatiivisia. Voiko olla jotain vakavampaa? Vai onko vain pitkittynyt virus? Alkaa tuntua, että hypin jo seinillä. Töihin pitäisi päästä ja lapsetkin tarvitsevat äitiään.
Sahaavaa matalaa kuumetta ja kurkkukipua KAUAN!
5
3997
Vastaukset
- vahva veikkaus
Itselläni todettiin pitkällisten oireiden ja 4 lääkekuurin jälkeen Mycoplasma, joka onkin sitten vaikeampi häädettävä. Mycoplasmalle on oma testi ja se ei näy esim. tulehdusarvoissa. Hoidettavissa pitkillä antibioottikuureilla (aivan tietty antibiootti, joka tehoaa). Nythän urheilijoilla on ollut paljon tätä sairautta, itse en edes tiennyt siitä aikaisemmin. Todella kipeä olin 3 kuukautta, oireet vaihtelivat jatkuvasti ja kuume sahasi.
- Pahapöpönen
...mycoplasmaa! Kiitokset vastauksestasi! Voitko kertoa, oletko parantunut antibiooteilla ja kuinka monella?
Minkä niminen? Olitko töissä sairauden aikana?
Onneksi koe on otettu viikko sitten ja se kestää 1-2 viikkoa saada vastaus. Huomenna soitan ja kysyn tukosta. Missään muissa labrakokeissa ei ilmennyt mitään! Olen lukenut näiden suomi-sivujen vanhoja kirjoituksia ja oireet ovat miltei samanlaiset. Paitsi että minulla ei ole jatkuva yskä. Oireeni:
- sahaava pitkäjaksoinen kuume (jo 4-5 viikkoa), 36,6-37,7, jos käyn kaupassa, käytän lapsia harkoissa autolla, kuume heti nousee (ai miksi, olen yh ja ollut sairas jo 22.12 asti)
- pääsärky
- kurkkukipu koko ajan, jonka vahvuus VAIHTELEE (tuntuu uskomattomalta!)
- vilunväristyksiä aika ajoin
- välillä kova yskä, välillä ei mitään, välillä nenä vuotaa välillä ei ollenkaan, ääni ei ole painuksissa, välillä korviin koskee ja välillä ei.
Mutta yleistila on nuhjake, väsynyt. Tänä vuonna siis olen ollut 7 päivää töissä...huh!
Onko muilla kertoa kuulumisia MUCOPLASMASTA? Tiedosta kiitollinen! - sgss
Pahapöpönen kirjoitti:
...mycoplasmaa! Kiitokset vastauksestasi! Voitko kertoa, oletko parantunut antibiooteilla ja kuinka monella?
Onneksi koe on otettu viikko sitten ja se kestää 1-2 viikkoa saada vastaus. Huomenna soitan ja kysyn tukosta. Missään muissa labrakokeissa ei ilmennyt mitään! Olen lukenut näiden suomi-sivujen vanhoja kirjoituksia ja oireet ovat miltei samanlaiset. Paitsi että minulla ei ole jatkuva yskä. Oireeni:
- sahaava pitkäjaksoinen kuume (jo 4-5 viikkoa), 36,6-37,7, jos käyn kaupassa, käytän lapsia harkoissa autolla, kuume heti nousee (ai miksi, olen yh ja ollut sairas jo 22.12 asti)
- pääsärky
- välillä kova yskä, välillä ei mitään, välillä nenä vuotaa välillä ei ollenkaan, ääni ei ole painuksissa, välillä korviin koskee ja välillä ei.
Mutta yleistila on nuhjake, väsynyt. Tänä vuonna siis olen ollut 7 päivää töissä...huh!
Onko muilla kertoa kuulumisia MUCOPLASMASTA? Tiedosta kiitollinen! - sgss
Pahapöpönen kirjoitti:
- pääsärky
Onko muilla kertoa kuulumisia MUCOPLASMASTA? Tiedosta kiitollinen!http://www.verkkoklinikka.fi/verkkolaakarit/kysymys/0011226
Toivottavasti näistä on jotain apua. - Pahapöpönen ;-)
sgss kirjoitti:
http://www.verkkoklinikka.fi/verkkolaakarit/kysymys/0011226
Toivottavasti näistä on jotain apua.,,,kiitos vastauksista! Tänä aamuna selvisi, että minulla oli vasta-aineita kyseiseen sairauteen eli mycoplasmaan. Muistaakseni 270...jotain...Vihdoin pitkään piinannut asia selvisi. Lähden hakemaan 2 vkon kuuria itselleni!
Onko myco ollut minulla jo aiemmin (vasta-ainemäärä) vai onko se juuri nyt tullut? Olen ymmärtänyt, että mitä suurempi vasta-ainemäärä, sitä akuutimpi se on. Ja mitä pienempi, se on ollut jo aiemmin minulla. Taitaa olla aika sekavaa....
Onko tietoa, kuinka nopeasti tehoaa/vaste? Selviänkö töihin jo ensi viikolla?
Riittääkö 2 vkon kuuri? (Olen lukenut pitemmistäkin kuureista.)
Onko tauti tarttuvampaa kuin esim. tavan flunssa? Lapset sairaina juuri nyt...
Kiitos, jos joku vastaa. Toki yritän saada lääkärin puhelimen ääreen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60679
- 50665
- 52657