Ihana kamala Thaimaa

Loa

Olempa sairaslomallani ehtinyt tänään tutustua näihin kirjoitteluihin ja summa summarum :
Liikaa turisteja, liian kallista, liikaa maksullisia naisia, liikaa aaltoja, ja merivirtauksia. Liian huonot tiet, liikaa liikennettä, liian vähän kulttuuria..liikaa meteliä..liian kapea olematon ranta..
Liian pitkät lennot, lentoemännät ihan perseestä, lentokoneessa kylmä, ruuat huonot, lennot myöhässä, kaikki kallista...
Hotelleissa huonot sängyt, huono palvelu, kalliit ruuat, likaista, haisee..
Ei mitään nähtävyyksiä, ja muutenkin kaikki ihan hanurista... ym.ym. listaa voisi jatkaa vaikka 100 riviä!

Ohhoh.. Sanon vaan, että valittajat voi ottaa REITTIlennon ja laskuvarjon ja tiputtautua vaikka Afrikan savannille, sielä ei ole turisteja eikä varmaan mikään muukaan huonosti. (?)

Matkustamisessa on mielestäni tärkeää asenne. Jos sillä asenteella lähtee että kaikki on päin peetä, niin varmasti valittamista löytyy maailman kalleimmasta ja parhaimmasta luksushotellistakin.

Itse olen lähdössä toista kertaa Phukettiin, TIEDÄN että siellä on turisteja, koska se sanotaan joka ikisessä oppaassa. Tiedän myöskin että hinnat ovat kohonneet, ja tiedän että sänky saattaa olla hotellissa "liian kova" tai "liian pehmeä". Mutta lomassa on kysymys asenteesta. Ja halvempia ruokapaikkoja varmasti löytyy, jos ei halua jokaista ateriaa nauttia hotellin uima-altaalla. Tai ottaa sitä hotellin vieressä päivystävää kaikista kalleinta taksia.. Järkeä voi käyttää myös siinä mitä suuhunsa laittaa, niin varmasti pystyy myös vatsavaivat välttämään.
Varmasti löydät Phuketistakin sellaisen paikan tai rannan tai poukaman jossa ei ole ainuttakaan turistia. Minä ainakin löysin. Tai jos alkaa "tulemaan aika pitkäksi" (mikä on minusta aika ihmeellistä) niin ainahan voit lähteä sisäisellä lennolla, joka maksaa muutaman kympin, niin vaikka käymään Bankokissa, Krabilla tai jossain muualla, vuokrata veneen ja lähteä autiosaarelle .. Mahdollisuuksia kyllä on, jos vain vähän jaksaa suunnitella, kysellä ja katsella..
Tai sitten voi tietty jättää lähtemättäkin ihan kokonaan. Ei toki kannata maksaa montaa tonnia matkasta jonka jo alunperin tietää ihan paskaksi.. Kotonakin on monesti ihan kiva olla.

Kaikille lähtijöille ihanaa ja iloista Thaimaanlomaa.. Toivottavasti ei kenelläkään ole "liian kuuma" :)

Kamalan ihana Kamala Beach odottaa 2 viikon päästä neljää kamalan onnellista matkustajaa :)

117

11494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiva Pakkanen

      Loistava kirjoitus, kiitos siitä. Teksti olisi kuin itse olisi kirjoittanut, osasit sen vain pukea paremmin sanoiksi. Eipä silti, kyllä nuo vioista paasaajaat ja tälläkin palstalla häiriköijät olisivat oikeasti onnessaan jos uskaltaisivat tai pääsisivät "edes" sinne Phuketiin. Heidän kokemuksensa ulkomaanmatkoista rajoittuu Ruotsin- ja Tallinnanlaivoille, muistit pois tietenkin. No sallittakoon heille pahan olon purkamisensa tälle palstalle, etteivät mitään pahempaa kaikessa katkeruudessaan keksi.

      Pari viikkoa vielä ja "OIKEALLA" asenteella Phuketiin.

    • Karonille, tj 3!

      Olipa osuva kirjoitus. Mukavaa ja rentouttavaa lomaa Sinullekin!

    • että silleen

      tuo kirjoitus laittaa "Kanaria" osioon kun siellä on juuri nuo miksi ei Thaimaahan voi lomalle mennä ja se suurin syy on että kun lentomatka on pitkä. Kukaan ei vielä ole sanonut ettei rahat riitä ja toiseksi suosituin syy on että on liian kuuma kun esim. eilen oli Kanarilla 18 päivällä ja 13 yöllä.

      • espanja,ei taikkula

        Onneksi on vielä jotain asiallisiakin vaihtoehtoja jäljellä. Harva välimereen ihastunut nainen vaihtaa kohteensa miesten taikkulaan.


      • lomalle..
        espanja,ei taikkula kirjoitti:

        Onneksi on vielä jotain asiallisiakin vaihtoehtoja jäljellä. Harva välimereen ihastunut nainen vaihtaa kohteensa miesten taikkulaan.

        se taas siinä..Phuket ei tosiaan oo mikään"miesten taikkula"..Ihme paskaa..
        Noh,jokainen lomailee tyylillään ja ite oon kyl samaa mieltä aloittajan kanssa..


      • Loa
        espanja,ei taikkula kirjoitti:

        Onneksi on vielä jotain asiallisiakin vaihtoehtoja jäljellä. Harva välimereen ihastunut nainen vaihtaa kohteensa miesten taikkulaan.

        Joku voi katos lähteä Thaimaaseen ihan vain lomailemaan, vaikka perheen kanssa, nauttimaan auringosta, lämmöstä ja merestä ja hyvästä ruuasta ja kulttuurista.. Kaikki ei lähde sinne halvan panemisen takia. Enkä kyllä ole välimerellekkään vielä sen takia lähtenyt..


      • lolol
        lomalle.. kirjoitti:

        se taas siinä..Phuket ei tosiaan oo mikään"miesten taikkula"..Ihme paskaa..
        Noh,jokainen lomailee tyylillään ja ite oon kyl samaa mieltä aloittajan kanssa..

        kivaa reissuu,mä lähen Kanarialle vaihteeksi kun ei ole kuin viikon talvi lomaa,mut seuraava matka onkin Phukettiin kolmeksi viikoksi,Ihanaa matkustelemista,minne vain suuntaa ja asenne on oikea!


      • sääliksi käy
        espanja,ei taikkula kirjoitti:

        Onneksi on vielä jotain asiallisiakin vaihtoehtoja jäljellä. Harva välimereen ihastunut nainen vaihtaa kohteensa miesten taikkulaan.

        jotka matkustaa muunkin kuin sen perässä ja itse asiassa en ole ikinä ollut niin puutteessa että lomalta sitä etsisin. Kyllä noita naisten tuomia matkamuistoja tuolla kadulla näkee...ennenkuin takaisin joutuvat ja pahoinpitelysyytteen kanssa.


      • pad thai
        espanja,ei taikkula kirjoitti:

        Onneksi on vielä jotain asiallisiakin vaihtoehtoja jäljellä. Harva välimereen ihastunut nainen vaihtaa kohteensa miesten taikkulaan.

        Olen käynyt Thaimaassa vuodesta -95 ja aina se on ollut ihana...
        Tietenkin jokainen kokee erilailla, mutta en ole pettynyt. Olen kyllä käynyt mm. viime
        vuonna Mexicossa ja siellä eri paikoissa..ihania ihmisiä sielläkin..
        .maita riittää...mutta ei kannata opetella hymyilemään..sitä et täällä kotimaassa tarvitse...


      • not bad at all
        pad thai kirjoitti:

        Olen käynyt Thaimaassa vuodesta -95 ja aina se on ollut ihana...
        Tietenkin jokainen kokee erilailla, mutta en ole pettynyt. Olen kyllä käynyt mm. viime
        vuonna Mexicossa ja siellä eri paikoissa..ihania ihmisiä sielläkin..
        .maita riittää...mutta ei kannata opetella hymyilemään..sitä et täällä kotimaassa tarvitse...

        Mutta sankka realisti. Paljon liikkuvana (ei pakettimatkalaisena) kahteen maahan olen pettynyt totaalisesti Thaimaahan ja Tunisiaan.


      • rami.r
        not bad at all kirjoitti:

        Mutta sankka realisti. Paljon liikkuvana (ei pakettimatkalaisena) kahteen maahan olen pettynyt totaalisesti Thaimaahan ja Tunisiaan.

        Et pety,saat turpaasi jos haluat,ei oo liian kuuma,ym


      • hintavampi

        kuin Thaimaa, joten hinnasta matkustaminen ei ole kiinni. Onneksi on noita halpiskohteita, sillä niiden tultua kaikille mahdollisiksi on Kanaria siistiytynyt huomattavasti. Rähjäistä juoppoporukkaa ei juurikaan näe, ellei satu ruotsalaisten kanssa samalle alueelle.


      • Naurattaa
        espanja,ei taikkula kirjoitti:

        Onneksi on vielä jotain asiallisiakin vaihtoehtoja jäljellä. Harva välimereen ihastunut nainen vaihtaa kohteensa miesten taikkulaan.

        En minäkään jos olisin nainen ja etsisin samaa mitä osa miehista etsii taikkulasta, samaan osa naisista etsii välimeren maista tai vielä alempaa afrikasta. (Huon sitä saa myös tampereelta)


      • KONDOMI 60MM
        espanja,ei taikkula kirjoitti:

        Onneksi on vielä jotain asiallisiakin vaihtoehtoja jäljellä. Harva välimereen ihastunut nainen vaihtaa kohteensa miesten taikkulaan.

        Suomessa on upeat puitteet lomanviettoon,kaikille löytyy jotakin.
        Ja kallis raha jää suomeen ja suomen hyvinvointia lisäämään.
        Ja tauteja ja hyyryläisiä ei tule kiusattaviksi kouluihin.


      • Chiang Mai
        Loa kirjoitti:

        Joku voi katos lähteä Thaimaaseen ihan vain lomailemaan, vaikka perheen kanssa, nauttimaan auringosta, lämmöstä ja merestä ja hyvästä ruuasta ja kulttuurista.. Kaikki ei lähde sinne halvan panemisen takia. Enkä kyllä ole välimerellekkään vielä sen takia lähtenyt..

        Halpa paneminen on ilmaista, tarvii olla aina läskipersemöhömaha jos joudut maksamaan thaimaassa naisesta. Ei niitä katuhuoria bylsi kuin ne jotka ei osaa englantia.


      • onrahaaxxxx
        KONDOMI 60MM kirjoitti:

        Suomessa on upeat puitteet lomanviettoon,kaikille löytyy jotakin.
        Ja kallis raha jää suomeen ja suomen hyvinvointia lisäämään.
        Ja tauteja ja hyyryläisiä ei tule kiusattaviksi kouluihin.

        Sillä saataisiin juuri sinun kaltaiset perseaukiset inisijät pysymään täällä kotimaassa, vituttaa yli kaiken kun lomalla on aina joku valittamassa... on kallista.. liian kylmää... liian kuumaa.. eilen satoi vettä...yms.


      • että silleenkin

        kirjoitus, suora lento thaimaahan kestää n. 11tuntia joskus vähemmän, kanarian lennosta en tiedä koska kohde ei kiinnosta eikä ole aikomustakaan siellä käydä. Esimerkkinä tulee mieleen esim. seuraavaa: Henkilö a sanoo ettei lähde thaimaaseen kun lento on niin pitkä. Henkilölle a, iskee flunssa, hän varaa ajan terveyskeskukseen, odottaa vastaanottoa 2päivää, kun yksityisellä lääkäriasemalla avun vaivaan saisi samana päivänä. Kysymykseni kuuluukin, kumpi ohjaa henkilön a päätöksiä vahvemmin (vertaillen kumpaakin esimerkkiä) käytetty aika vai käytetty raha...?


      • näinontosi
        Chiang Mai kirjoitti:

        Halpa paneminen on ilmaista, tarvii olla aina läskipersemöhömaha jos joudut maksamaan thaimaassa naisesta. Ei niitä katuhuoria bylsi kuin ne jotka ei osaa englantia.

        panoja ei ole olemassakaan, kuten ei ilmaisia lounaitakaan.


      • aroiseppo
        KONDOMI 60MM kirjoitti:

        Suomessa on upeat puitteet lomanviettoon,kaikille löytyy jotakin.
        Ja kallis raha jää suomeen ja suomen hyvinvointia lisäämään.
        Ja tauteja ja hyyryläisiä ei tule kiusattaviksi kouluihin.

        järvenrantamökille 500 euron vero,jolla kustannetaan köyhien lentolippu thaimaaseen. saa köyhäkin lomailla lämmössä ja rahat riittää lomailuun.


      • lomailia talvella
        KONDOMI 60MM kirjoitti:

        Suomessa on upeat puitteet lomanviettoon,kaikille löytyy jotakin.
        Ja kallis raha jää suomeen ja suomen hyvinvointia lisäämään.
        Ja tauteja ja hyyryläisiä ei tule kiusattaviksi kouluihin.

        on suomi ihanaa maa ja tykkaan mutta ennemmin lahen vaikka thaimaahan kun on niin pitkaloma taa kesaloma...en kerkee nauttimaan kesasta suomessa niin taytyy tulla sinne missa se kesa on...ja tykkaaa oleilla taalla thaimaassa.


      • että silleenkin kirjoitti:

        kirjoitus, suora lento thaimaahan kestää n. 11tuntia joskus vähemmän, kanarian lennosta en tiedä koska kohde ei kiinnosta eikä ole aikomustakaan siellä käydä. Esimerkkinä tulee mieleen esim. seuraavaa: Henkilö a sanoo ettei lähde thaimaaseen kun lento on niin pitkä. Henkilölle a, iskee flunssa, hän varaa ajan terveyskeskukseen, odottaa vastaanottoa 2päivää, kun yksityisellä lääkäriasemalla avun vaivaan saisi samana päivänä. Kysymykseni kuuluukin, kumpi ohjaa henkilön a päätöksiä vahvemmin (vertaillen kumpaakin esimerkkiä) käytetty aika vai käytetty raha...?

        ei se nyt pitka toi lento oo...noin 10h ja sen pystyy nukkumaan...no ite teen kesaaikaan 12h tyopaivaa eika sekaan tunnu pitkalta...soveltaaa ja asennetta


      • saigon¨~~~
        pad thai kirjoitti:

        Olen käynyt Thaimaassa vuodesta -95 ja aina se on ollut ihana...
        Tietenkin jokainen kokee erilailla, mutta en ole pettynyt. Olen kyllä käynyt mm. viime
        vuonna Mexicossa ja siellä eri paikoissa..ihania ihmisiä sielläkin..
        .maita riittää...mutta ei kannata opetella hymyilemään..sitä et täällä kotimaassa tarvitse...

        Monargiat alas ja seipään nokkaanpäät.
        Paska maa thaimaa,rumia naisia ,kallista.
        Vietnam halpa hyvä turvallinen


      • KAIKKI SYYNIIN JATUO
        lomailia talvella kirjoitti:

        on suomi ihanaa maa ja tykkaan mutta ennemmin lahen vaikka thaimaahan kun on niin pitkaloma taa kesaloma...en kerkee nauttimaan kesasta suomessa niin taytyy tulla sinne missa se kesa on...ja tykkaaa oleilla taalla thaimaassa.

        TUTTAVA PARISKUNNALTA VARASTIVAT MUNUAISEN RANNALLA OLLESSAAN.
        DIKTATUURIA EI KANNATA KANNATTAA.
        NÄKÖJÄÄN KÖYHILLÄ ON VARAA MATKUSTAA THAIMAAHAN,PITÄÄ KÄRÄYTTÄÄ SOSSULLE JA VEROVIRANOMAISILLE,MISTÄ RAHAT.


      • PIEREVÄ ÄMMÄKONEESSA
        hintavampi kirjoitti:

        kuin Thaimaa, joten hinnasta matkustaminen ei ole kiinni. Onneksi on noita halpiskohteita, sillä niiden tultua kaikille mahdollisiksi on Kanaria siistiytynyt huomattavasti. Rähjäistä juoppoporukkaa ei juurikaan näe, ellei satu ruotsalaisten kanssa samalle alueelle.

        SUOMALAISIA LÄSKIPERSE NAISIA SAA HÄVETÄ,KUSET JA PASKAT ROIKKUEN YRITETÄÄN SAADA MANOLITOA KOUKKUUN.
        hIUSTYYLI ON KARHUN PERSE


      • HÄVETKÄÄ JA TÖIHIN
        asterix_81 kirjoitti:

        ei se nyt pitka toi lento oo...noin 10h ja sen pystyy nukkumaan...no ite teen kesaaikaan 12h tyopaivaa eika sekaan tunnu pitkalta...soveltaaa ja asennetta

        VALTAVA HIILIJALANJÄLKI KUN SOSSUN ASIAKKAAT THAIMAASEEN LENTÄÄ


      • näinhänsemenee
        HÄVETKÄÄ JA TÖIHIN kirjoitti:

        VALTAVA HIILIJALANJÄLKI KUN SOSSUN ASIAKKAAT THAIMAASEEN LENTÄÄ

        ne sossun asiakkaat thaimaaseen lennä, pikemminkin näkyvät kirjaston koneelta huutelevan caps lock päällä pehmoisia keskusteluihin. Ainut (mutta usea) lento taitaa olla se, kun sen lähiöräkälän portsari lennättää ulos baarista(alkuillasta) työkkäri-rahapäivänä ja hiilijäljestä ynnä hajuhaitasta vastaa se hiivakiljun sekoittaman vatsan tuotos housuissa.


      • sekasorto alkaa
        saigon¨~~~ kirjoitti:

        Monargiat alas ja seipään nokkaanpäät.
        Paska maa thaimaa,rumia naisia ,kallista.
        Vietnam halpa hyvä turvallinen

        Mutta hyvä niin. Sehän ei, kuulema, vaikuta mitenkään taikkulan ruttokansantuotteeseen joten tuskinpa
        työttömyyteenkään.


    • hyvästä jutusta.
      Mulla just samat mietteet. Asenne on mulla ollut sama.

      Jotkin maat, maiden ihmiset, käyttäytyminen yms. joista en pidä niin saavat olla rauhassa minulta.

      Sellaisten maiden sivuille en edes lukemaan mene, saati kommentoimaan ja mollaamaan. Paljon maita joissa olen käynyt ja osasta pidän, osasta en.

      Mulla on asenne kohdallaan jo nyt, vaikka on 6vkoa ennenkuin pääsen taas Thaimaahan. Vietnam oli ok kans, Malesia ok mut ehkä ei enää (6 krt), Singapore hieno paikka.
      Ja fiilis vaan kasvaa mitä lähemmäks Loma tulee. Huipussa fiilis lähtöpäivänä kun lähden ajelemaan kentälle päin.
      Eteisessä kamat pakattu ja kaikki asiat hoidettu :).

      Hel-Vantaalle ajoissa ja siinä olutta siemaillessa on niin tyyni olo, ja mietiskelee vain menneitä ja tulevia.
      Ja katselee iloisia ihmisiä ja mietiskelee mihin menis Phuketissa ensimmäisenä päivänä?.

      Täältä "kamalan onnellinen Phuketissa" hauskat lomat;).

      • Loa

        Täällä kaameessa flunssassa .. mutta onneksi nyt vielä vähän aikaa parantua.. :)


      • tuunariduunari

        Niinhän se on, ettei mihinkään kannata lähteä, jos ei oikeasti halua. Miksi en itse ole käynyt Thaimaassa ja tuskin tulen koskaan käymäänkään on puhtaasti se, että minulla on jo pitkä lista muista paikoista, joissa haluan elämäni aikana käydä. Thaimaata en ole kokenut niin kiinnostavaksi että se syrjäyttäisi jonkin listassa olevan valtion, vaikka hauskahan se periaatteessa olisi nähdä, millaista Thaikuissa oikeasti on. Jos minulla olisi äärettömät rahavarat ja mitattamattomasti aikaa, lähtisin sinne varmasti ennemmin tai myöhemmin.

        Vain hyvää olen Thaimaasta kuullut, joten hyvää matkaa kaikille, jotka olette nyt tai joskus sinne lähdössä! :)


    • sorry vaan

      Olen käynnyt Thaimaassa kymmenen kertaa. Nyt kun seuraavaan matkaan on vielä yli puoli vuotta odottamista olen minäkin 'säälittävästi sortunut' lukemaan näitä palstoja.

      MUTTA

      En kyllä tosiaankaan lue näitä juttuja kovin totisella otteella. Niin on paljon mielipiteitä kuin on kirjoittajia
      Suuri osa pelkkää provoilua tahallista tai tahatonta. Kateellista kirjoittelua tosissaan tai vittuillakseen vaan..

      Aloittaja sortuu mielestäni aika halpaan ja menee asiantuntijamaisesti neuvomaan miten maassa pitää mennä ja kulkea. Minä tiedän älkää valittako mentaliteetilla !

      Ja peesaajia riittää...

      • Loa

        Onhan se tietysti näinkin.. mutta valittajat vaan sapettaa, kun ei nähdä asioissa hyvää puolta.. kaikissa pilvissä on kuitenkin kultareunus..niinkuin tässä sinun mielipiteessäsikin :)


      • peesaaja

        eihän se nyt mitää neuvonu, ku sano mitä siä esimerkiksi voi tehdä!
        taisit ittekki vain provoilla!


      • sorry vaan
        Loa kirjoitti:

        Onhan se tietysti näinkin.. mutta valittajat vaan sapettaa, kun ei nähdä asioissa hyvää puolta.. kaikissa pilvissä on kuitenkin kultareunus..niinkuin tässä sinun mielipiteessäsikin :)

        Kauniista jälkikommentistasi sulaneena deletoin aiemman viestini kolme viimeistä riviä pois.

        Aurinkoista lomaa !


      • JÄÄKÄÄ SINNE ASUMAAN
        Loa kirjoitti:

        Onhan se tietysti näinkin.. mutta valittajat vaan sapettaa, kun ei nähdä asioissa hyvää puolta.. kaikissa pilvissä on kuitenkin kultareunus..niinkuin tässä sinun mielipiteessäsikin :)

        RAHALLA SAA KAUNIITAKIN NAISIA SIELLÄ ,MUTTA NUUKUUS ISKEE JA VANHA ILOTYTTÖ NAIDAAN JA TUODAAN SUOMEEN RUMENTAMAAN KAUNISTA SUOMALAISTA RYHDIKÄSTÄ KANSAA.


      • kauniimpi ei tule
        JÄÄKÄÄ SINNE ASUMAAN kirjoitti:

        RAHALLA SAA KAUNIITAKIN NAISIA SIELLÄ ,MUTTA NUUKUUS ISKEE JA VANHA ILOTYTTÖ NAIDAAN JA TUODAAN SUOMEEN RUMENTAMAAN KAUNISTA SUOMALAISTA RYHDIKÄSTÄ KANSAA.

        sen poka kusee. Kauniille ja tuoreelle on aina pitkä tilauslista.


    • Toisen kerran ...

      alkuperäisen kirjoittajan kanssa. Lento 15.3 Phukettiin ...Hyvää ja aurinkoista lomaa..

    • toistaan parempia

      Kyllä reppureissaaja on ainoa, joka ei valita mistään. Veikkaan, että aloittaja ei sellaiselle matkalle kykenisi, koska on mukavuudenhaluinen massaturisti. Jotta se siitä. Mutta meillä suomnalaisillahan on taipumus toisiamme kohtaan esittää jotain muuta kuin itse asiassa lopultakaan olemme. Ei siinä mitään, kamalaa lomaa teille!

      • gg

        Eläinten huono kohtelu pisti silmään Thaimaassa. Intiassa eläimiä kohdellaan hyvin. Pidän ihmisistä jotka osaavat pitää huolta eläimistään, sen jälkeen se varmasti onnistuu myös ihmisten kanssa. Muutenkin "Yes but No" kansaa...ystävällisiä toki. Ei minun paikkani.

        "The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi ...


    • Se on epä ettistä

      Kauko matkailu ylläpitää kohde maiden sortoa ja epädemokraattisia rakenteita.
      Matkailusta saadut tulot menevät rikkaille, niille jotka omistavat hotellit
      ja matkailubisneksen.

      Näiden maiden ihmiset palvelevat matkailijoita saamatta työstään kunnon palkkaa.

      Ja suomalainen eliitti käytää heitä hyväkseen.

      Matkailu diktaattori maihin ja maihin, joissa ihmisoikeudet poljetaan alas on
      epäeettistä.

      Se ylläpitää ihmiseten alistamista puhumattakaan seksiturismista
      tai muista noiden maiden likaisista puolista, joilla ihminen alistetaan toisen
      käytettäväksi.

      Lisäksi mitä useammin ja mitä kauemmaksi matkustaa, sitä enemmän tuhoaa
      maapallomme luontoa ja edistää ilmastonh muutosta.

      • samsonitet

        No, osta paikallisilta, asu paikallisten pitämissä majapaikoissa, syö paikallisten ravintoloissa niin ei mene taskujen ohi herroille. Valintoja, joita kannattaa miettiä aina, kun rahaasi ulkomailla käytät. Ja näin päinvastoin vaikuttaa myönteisesti kohdemaan tilanteeseen ja ehkäisee sortoa. Kunhan sinulla on viisautta katsoa, minne rahasi tunget.

        Epäeettistä on sun asentees.


      • Chiang Mai
        samsonitet kirjoitti:

        No, osta paikallisilta, asu paikallisten pitämissä majapaikoissa, syö paikallisten ravintoloissa niin ei mene taskujen ohi herroille. Valintoja, joita kannattaa miettiä aina, kun rahaasi ulkomailla käytät. Ja näin päinvastoin vaikuttaa myönteisesti kohdemaan tilanteeseen ja ehkäisee sortoa. Kunhan sinulla on viisautta katsoa, minne rahasi tunget.

        Epäeettistä on sun asentees.

        Ärsyttää lukea kirjoitustaidottoman sönkötystä jossa ei ole mitään järkeä. Sopisko nii että jättäisit noi pohdinnat fiksummille?


      • Chiang Mai kirjoitti:

        Ärsyttää lukea kirjoitustaidottoman sönkötystä jossa ei ole mitään järkeä. Sopisko nii että jättäisit noi pohdinnat fiksummille?

        oikeeseen kirjoitukseen?
        Mihin vastasit niin olihan selvästi kirjoitettua, vai ?


      • ffsdfsf

        Niin parempi on olla käymättä ja antaa heidän nääntyä nälkään kuin tukea epädemokratiaa.


      • pyydä armoa
        Chiang Mai kirjoitti:

        Ärsyttää lukea kirjoitustaidottoman sönkötystä jossa ei ole mitään järkeä. Sopisko nii että jättäisit noi pohdinnat fiksummille?

        Luultavasti vihreä,feministi.
        Sinun sanasi on vain oikein.


      • riukee

        Jos sielä ei kävisi matkailijoita niillä olis vieläki kurjempaa. nyt ovat kuitenkin työllistyneitä. Ja sitä työtä siellä on (?) aivan turhaa porukkaa seisoo esim .tavarataloisssa. Ostosten suorittamiseen tarvitaan ainakin 4 henkilöä! yksi johdattelee kassalle, toinen pakkaa,kolmas vastaanottaa rhat ja neljäs lyö kassaan, tais viä joku eri tyyppi ojentaa kuitin ja ostoskassin.... hyvää palvelua on se, että esim. Lootuksessa tavarat pakataaan pusseihin. sellaisen ihmeen ku näkis täälläkin ruokaostoksilla.


      • eli seksiturismiaan
        riukee kirjoitti:

        Jos sielä ei kävisi matkailijoita niillä olis vieläki kurjempaa. nyt ovat kuitenkin työllistyneitä. Ja sitä työtä siellä on (?) aivan turhaa porukkaa seisoo esim .tavarataloisssa. Ostosten suorittamiseen tarvitaan ainakin 4 henkilöä! yksi johdattelee kassalle, toinen pakkaa,kolmas vastaanottaa rhat ja neljäs lyö kassaan, tais viä joku eri tyyppi ojentaa kuitin ja ostoskassin.... hyvää palvelua on se, että esim. Lootuksessa tavarat pakataaan pusseihin. sellaisen ihmeen ku näkis täälläkin ruokaostoksilla.

        Ei turistia liikuta se, onko jossakin kohteessa kurjempaa, jollei kohde ITSE muuta huonoa mainettaan,
        huorahtavaa ilmapiiriään, seksististä asennettaan. Taikkulan kohdalla on enää vaikea sanoa, auttaako tämäkään. Siihen ei ole aiemminkaan ollut maalla pienintäkään halua. Prostu, rikollisuus ja huumeet on
        siksi tuottoisa bisnes, että siinä uhrataan mennentullen turistit.


    • säälittävää

      Itse valitat toisten samanlaisten valittamisesta. Olet samoja nuijia, joita esitellään Matkaoppaat-sarjassa. Siinä ohjelmassa näkee, kuinka Suomi-juntit tutustuvat eri kulttuureihin. Ehkä olisi kivempi vain tietää, että suomalaiset matkustelevat, mutta ei välttämättä kokea sitä telvisioituna.
      Jee, suomioppaan kanssa vähän tässä matkaillaan.
      Inhottaa myöntää, että kaikki ihmiset ollaan yhtä ääliöitä toisiimme verratessa, vaikka itse luullaan olevamme jotain älyttömän fiksua.

      • a

        Nyt oli ihan pakko vastata kun pääkirjoitus oli niin hyvä!
        En ole koskaan matkustanut paljon eli 3 kertaa Espanjassa ja kerran Thaimaassa sekä pakolliset Ruotsi, Norja ja Viro kuviot, mutta niitä en laske ulkomaanmatkoiksi.
        Lähdin yksinäni reppureissulle Thaimaahan ja nautin joka hetkestä (24 vrk), en puhu englantia enkä muitakaan kieli ja valmiiksi olin järjestänyt kavereiden avustuksella itselleni hotellin sekä kuljetuksen Pattayalle.
        Kerrassaan upea paikka sain olla rauhassa, ei häirinnyt turistit eikä seksikauppiaat. Ruoka oli hyvää rantaa riittävästi, paikalliset ihmiset mukavia ja ne kotimaisetkin joihin tutustuin matkalla. Paljon kaunista ja kivaa näin matkallani ja niistä on mielessäni hienoja muistoja.
        Matkalle kannattaa lähteä avoimin mielin ja mennä sinne mistä luulee pitävänsä. On turha valittaa aina kaikesta, mutta nämä ihmiset luultavasti valittavat myös täällä kotona.
        Oikein ihanaa matkaa teille kaikille Thaimaahan menijöille minä jään vielä toistaiseksi värjöttelemään kotimaahan.


      • pakkomatkailu
        a kirjoitti:

        Nyt oli ihan pakko vastata kun pääkirjoitus oli niin hyvä!
        En ole koskaan matkustanut paljon eli 3 kertaa Espanjassa ja kerran Thaimaassa sekä pakolliset Ruotsi, Norja ja Viro kuviot, mutta niitä en laske ulkomaanmatkoiksi.
        Lähdin yksinäni reppureissulle Thaimaahan ja nautin joka hetkestä (24 vrk), en puhu englantia enkä muitakaan kieli ja valmiiksi olin järjestänyt kavereiden avustuksella itselleni hotellin sekä kuljetuksen Pattayalle.
        Kerrassaan upea paikka sain olla rauhassa, ei häirinnyt turistit eikä seksikauppiaat. Ruoka oli hyvää rantaa riittävästi, paikalliset ihmiset mukavia ja ne kotimaisetkin joihin tutustuin matkalla. Paljon kaunista ja kivaa näin matkallani ja niistä on mielessäni hienoja muistoja.
        Matkalle kannattaa lähteä avoimin mielin ja mennä sinne mistä luulee pitävänsä. On turha valittaa aina kaikesta, mutta nämä ihmiset luultavasti valittavat myös täällä kotona.
        Oikein ihanaa matkaa teille kaikille Thaimaahan menijöille minä jään vielä toistaiseksi värjöttelemään kotimaahan.

        Ja epätoimivimmat paikat ovat yleensä juuri ne turistien valtaamat ja pilaamat kohteet. Sellaisiin paikkoihin ei todellakaan tee mieli. Kanarioilta ja kaolakeista ei löydä mitään alkukantaista, kaikki on rakennettu turismille. Ensimmäisen matkamuistomyymälän osuessa kohdalle, olet saapunut turismilaan.

        On ihana saapua ummikkona paikkaan, jossa ei löydy yhteistä kieltä, mutta silti ymmärtää ja keskustella toisen kanssa. On ihana heittäytyä tuntemattoman kulttuurin armoille, ilman ainoatakaan turistiopasta. Tutkia ja oivaltaa itse, nähdä vaivaa ja rikastuttaa omia kokemuksia vaikeuksien kautta. Tuntea onnistumista ja löytää itsestään jotain uutta erehtymisien kautta.

        Loikoileminen rannoilla ja osallistuminen valmiille retkille, syödä valmiista pöydästä ja jättää sotkut toisten siivottaviksi? Mutta, kun teet töitä hikisenä anaitaksesi seuraavan viikon ruuat, keräät itse ruuan ja nukut taivasalla , arvostat enemmän alkuperäisväestöä ja kunnioitat heidän elinolosuhteita, ymmärrät elämää oman navan ulkopuolella ja näet vaivaa pärjätäksesi.

        On siinä eroa, jos vertaa kiukuttelevan ja matkastressaantuneen perheen matkailua vapauttavaan matkailuun. Seuramatkalaiset ovat matkaorjia, he matkustelevat koska muutkin matkustelevat. Vaikka heillä ei ole tahtoa eikä rahaa, mutta täytyy, koska muutkin tekevät niin ja se on hienoa. Takaisin arkeen paluu on tuskaista, rahaa meni, aika kului nopeasti ja ei se niin herkkua ollut.

        Mutta onneksi vuosi kultaa muistot ja vuoden kuluttua taas uudestaan.


      • Loa
        pakkomatkailu kirjoitti:

        Ja epätoimivimmat paikat ovat yleensä juuri ne turistien valtaamat ja pilaamat kohteet. Sellaisiin paikkoihin ei todellakaan tee mieli. Kanarioilta ja kaolakeista ei löydä mitään alkukantaista, kaikki on rakennettu turismille. Ensimmäisen matkamuistomyymälän osuessa kohdalle, olet saapunut turismilaan.

        On ihana saapua ummikkona paikkaan, jossa ei löydy yhteistä kieltä, mutta silti ymmärtää ja keskustella toisen kanssa. On ihana heittäytyä tuntemattoman kulttuurin armoille, ilman ainoatakaan turistiopasta. Tutkia ja oivaltaa itse, nähdä vaivaa ja rikastuttaa omia kokemuksia vaikeuksien kautta. Tuntea onnistumista ja löytää itsestään jotain uutta erehtymisien kautta.

        Loikoileminen rannoilla ja osallistuminen valmiille retkille, syödä valmiista pöydästä ja jättää sotkut toisten siivottaviksi? Mutta, kun teet töitä hikisenä anaitaksesi seuraavan viikon ruuat, keräät itse ruuan ja nukut taivasalla , arvostat enemmän alkuperäisväestöä ja kunnioitat heidän elinolosuhteita, ymmärrät elämää oman navan ulkopuolella ja näet vaivaa pärjätäksesi.

        On siinä eroa, jos vertaa kiukuttelevan ja matkastressaantuneen perheen matkailua vapauttavaan matkailuun. Seuramatkalaiset ovat matkaorjia, he matkustelevat koska muutkin matkustelevat. Vaikka heillä ei ole tahtoa eikä rahaa, mutta täytyy, koska muutkin tekevät niin ja se on hienoa. Takaisin arkeen paluu on tuskaista, rahaa meni, aika kului nopeasti ja ei se niin herkkua ollut.

        Mutta onneksi vuosi kultaa muistot ja vuoden kuluttua taas uudestaan.

        Kuulostaa kyllä vallan ihanalta, ja passaisi mullekkin vallan mainiosti!
        Lasten kanssa vain on helpompi mennä hyvään hotelliin ja retkeillä sieltä käsin, ja joo, tunnustetaan että iän myötä on tullut tietty mukavuudenhalu..

        Mutta kukin tekee tyylillään, ja matkustaa minne tahtoo. Minä lähden perheeni kanssa Thaimaahan koska siellä on lämmintä ja kaunista hyvää ruokaa ja ihanat rannat. Pari vuotta jaksaa säästää ja odottaa.. toivottavasti voin loman jälkeen olla monta kokemusta rikkaampi ja rentoutunut.. ja jaksaa taas tiskata ja tehdä töitä..


      • a kirjoitti:

        Nyt oli ihan pakko vastata kun pääkirjoitus oli niin hyvä!
        En ole koskaan matkustanut paljon eli 3 kertaa Espanjassa ja kerran Thaimaassa sekä pakolliset Ruotsi, Norja ja Viro kuviot, mutta niitä en laske ulkomaanmatkoiksi.
        Lähdin yksinäni reppureissulle Thaimaahan ja nautin joka hetkestä (24 vrk), en puhu englantia enkä muitakaan kieli ja valmiiksi olin järjestänyt kavereiden avustuksella itselleni hotellin sekä kuljetuksen Pattayalle.
        Kerrassaan upea paikka sain olla rauhassa, ei häirinnyt turistit eikä seksikauppiaat. Ruoka oli hyvää rantaa riittävästi, paikalliset ihmiset mukavia ja ne kotimaisetkin joihin tutustuin matkalla. Paljon kaunista ja kivaa näin matkallani ja niistä on mielessäni hienoja muistoja.
        Matkalle kannattaa lähteä avoimin mielin ja mennä sinne mistä luulee pitävänsä. On turha valittaa aina kaikesta, mutta nämä ihmiset luultavasti valittavat myös täällä kotona.
        Oikein ihanaa matkaa teille kaikille Thaimaahan menijöille minä jään vielä toistaiseksi värjöttelemään kotimaahan.

        taa oli hyva kirjoitus..kaikki lahtee omasta mielesta...ite oon taalla jo 5 kertaa ja pattayalla.olen kylla kolonnut lapi thaimaan mut pattaya on tuki kohta...3kk pois suomesta joka vuosi...ei kerkee kesalla viettaa lomia niin pitaaa viettaa talvella.


    • Mauriz5

      Moi! Valittajat jääköön Suomeen. Vaikka täälläkin heille riittää valittamisen aiheita. Olemme olleet Thaimaassa pari kertaa. Viimeksi marraskuu 2010 HuaHin kaksi viikkoa. Oli hyvä lomakohde. Enemmän olemme Intia ystäviä n. seitsemän lomareissua. Nämä valittajat voisivat tyytyä lapin erämaahan. Istua yksin laavulla ja valittaa... Syödä omia tekemiä eväitä ja seurustella porojen kanssa.

    • Mari-Orvokki

      Vaihtoehtoja Phuketille: voi ajaa Kuoleman rautatietä Kwai-joelle ja yöpyä joen päällä
      lauttahotellissa. Viidakko vaan huokailee ympärillä eikä monta ihmistä näy. Tai lentää pohjoiseen
      Chiang Maihin, mennä retkelle vuoristoheimolaisten luo. Ottaa venekyyti Mekong-joelle ja pistäytyä
      Laosin puolelle. Aivan unohtumattomia matkoja olivat eikä näkynyt liikaa suomalaisia! Ei ole pakko
      tunkea Phuketiin.

    • Hhhh....

      Thaimaassa ihmiset eivät todellakaan ole ystävällisiä. Hymy ja hyvä palvelu on suoraan verrannollinen tipin määrään. Thaimaalaiset ovat kaksinaamaisuuden perikuva ja tekevät rahasta mitä vaan. Osaavat olla todella inhottavia ja ikäviä ihmisiä, alkavat kiukuttelemaan jos eivät saa mielestään tarpeeksi tippiä. Kannattaa pysyä kaukana kun thaimaalainen saa raivokohtauksen... Kerran taksikuski ei osannut perille ja eikä suostunut ottamaan neuvoja vastaan (kasvojen menetys) ja lopulta sai sitten raivarin. Oikein karvat nousee pystyyn, kun naiivit suomalaiset kehuvat Thaimaalaisia ystävällisiksi ja palvelua hyväksi. Ko. ihmiset eivät ole varmaan missään muaalla käyneet. Ilmasto on miellyttävä, rannat hienoja ja hintataso on edullinen, mutta kannattaa välttää sinne matkustamista, jos arvostat lomallasi hyvää palvelua ja AITOJA ihmisiä. Käykää vertailemassa hyvää palvelua ja aitoja ihmisiä esim. Mauritiuksella ja Karibialla.

      Jokainen saa tietysti matkailla missä haluaa ja on makuasia mistä kukakin tykkää. Ärsyttää vaan aiheeton jauhaminen ystävällisyydestä yms. Sama kuin jotkut jauhaisivat joka paikassa, että Pohjoisnavalla on mielettömän lämmintä.

      • onnetar3

        Olen kanssasi samaa mieltä. Thaimaa ei todellakaan ole kuin kaksinaamaisten maa! Ja jos annat esim. tippiä reilusti jostakimn asiasta hyvin niin kaikki järjestyy!!! Itse sain hotellissa vaihdettua huoneiston parempaan LAHJONNALLA,- Rahan vuoksi thaimaalaiset hymyileekin! Ja takana tulee puukkoa selkään. Olen käynyt ko. maassa niin monta kertaa, jotta olen jo alkanut ymmärtämään sen kansan fiilikset!


      • kendi 62

        dominikaaninen tasavallan sosuabeach oli aivan perseestä,espanjan hintataso,pitkät lennot,isoperseiset muijat ja huijaavat ihmiset ilman hymyä.se kohde ei ainakaan vedä thaimaalle mitenkään vertoja.
        thaimaa on huono jos on huono tsäkä muuten loistava ja rahaa pitää olla paljon jos paljon actionia,muuten selvii halvalla mut ei sinne asti kannata säästämään lähteä.pimut tosi hyviä varsinkin keskustan ulkopuolella.


      • rt

        että olet tuota mieltä ja toivottavasti et varaa thaimaan matkaa , sillä niitä on aivan riittävän vaikea saada muutenkin , myynti kun alkaa , niin seuraavana päivänä myydään jo eioota joten tee palvelus ja pysy vaan kanarian matkaajana niin olemme kaikki tyytyväisiä.


      • ei phuketille

        palstalle....siellä tosiaan ei ole samaa ystävällisyyttä kuin muualla Thaimaassa on. Phuketissa esimerkiksi taksikuskit ja rättikauppiaat ovat suorastaan vastenmielisiä verrattuna muuhun thaimaahan. Phuketissa vedätetään kokematonta turistia 100-0.


      • Maassa maan tavalla

        Menee varmasti hermot ystävälliselläkin ihmisellä jos joku "kaikkitietävä" antaa "neuvoja" miten ja minne ajetaan itselleen oudossa paikassa. Niin makaa kuin petaa, jos naama väärin päin neuvot ja valitat niin ei ihme jos ei sinua ystävällisesti kohdella. Jos Karibialla tai jossain muualla sinun hanuria lipsutetaan Vmäisyydestäsi huolimatta niin tervemenoa. Karibiahan ei elä turisteista ja kukaan ei kaipaa tippiä ja kaikki on vaan niin ihanan aitoa, hyvin sä vedät...

        Itse olen saanut hyvää palvelua tipin määrästä riippumatta, mutta olen toki ollut itsekkin ystävällinen ja nipottamatta pikku asioista enkä todellakaan ole alkanut opettamaan ketään omassa työssään.


      • Noppa-appoN
        Maassa maan tavalla kirjoitti:

        Menee varmasti hermot ystävälliselläkin ihmisellä jos joku "kaikkitietävä" antaa "neuvoja" miten ja minne ajetaan itselleen oudossa paikassa. Niin makaa kuin petaa, jos naama väärin päin neuvot ja valitat niin ei ihme jos ei sinua ystävällisesti kohdella. Jos Karibialla tai jossain muualla sinun hanuria lipsutetaan Vmäisyydestäsi huolimatta niin tervemenoa. Karibiahan ei elä turisteista ja kukaan ei kaipaa tippiä ja kaikki on vaan niin ihanan aitoa, hyvin sä vedät...

        Itse olen saanut hyvää palvelua tipin määrästä riippumatta, mutta olen toki ollut itsekkin ystävällinen ja nipottamatta pikku asioista enkä todellakaan ole alkanut opettamaan ketään omassa työssään.

        Ai muka liian kallista siinä taisit valehdella!


      • karibian nähnyt
        kendi 62 kirjoitti:

        dominikaaninen tasavallan sosuabeach oli aivan perseestä,espanjan hintataso,pitkät lennot,isoperseiset muijat ja huijaavat ihmiset ilman hymyä.se kohde ei ainakaan vedä thaimaalle mitenkään vertoja.
        thaimaa on huono jos on huono tsäkä muuten loistava ja rahaa pitää olla paljon jos paljon actionia,muuten selvii halvalla mut ei sinne asti kannata säästämään lähteä.pimut tosi hyviä varsinkin keskustan ulkopuolella.

        Odotin otsikon perusteella hieman toisenlaista lähestymistapaa, joten jatkan omalla näkemykselläni. Karibialla olet toisen luokan ihminen samoin kuin arabimaissa. Aina oman väriset ja näköiset ensin, eurooppalaiset muukalaiset, joita ei tietenkään erota jenkeistä, tulevat sitten perässä kun sallitaan.

        Eipä pitäisi silti moisesta valittaa, meiltähän ovat käyttäytymisensä oppineet. Ja entisten orjiksi tuotujen jälkeläiset varmaan muistavat oppinsa vielä useamman sukupolven ajan.


      • pietro.rus
        onnetar3 kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä. Thaimaa ei todellakaan ole kuin kaksinaamaisten maa! Ja jos annat esim. tippiä reilusti jostakimn asiasta hyvin niin kaikki järjestyy!!! Itse sain hotellissa vaihdettua huoneiston parempaan LAHJONNALLA,- Rahan vuoksi thaimaalaiset hymyileekin! Ja takana tulee puukkoa selkään. Olen käynyt ko. maassa niin monta kertaa, jotta olen jo alkanut ymmärtämään sen kansan fiilikset!

        Itseä hymyilyttää kun katson siellä olevan oman omakotitalon parvekkeelta , Aurinko paistaa eikä ole pakkasta-25C ja lumihommii ,ja eläminen on puoli -ilmaista kyl se hymyilyttää mutta täällä suomessa on kyllä tottunut jo ettei väki hymyile. kun valtio veroilla riistää kansaa.


      • Noppa-appoN kirjoitti:

        Ai muka liian kallista siinä taisit valehdella!

        katsoppa kelle vastasit ja korjaa jos olet väärässä?.
        Slurpsin kanssa samaa meiltä.
        21 lomaa viettänyt siellä eikä koskaan ole ongelmia ollut, päinvastoin.
        Mä yleensä tiedän mihin oon ottamassa kyytiä ja jos kuski ei tiedä paikkaa niin kysyy toisilta
        ennen lähtöä.
        Noista Intialaisista sisäänheittäjistä pääsee ohi kun ei edes vilkaise niihinpäin vaikka jotain höpöttävätkin.


      • dg

        Mauritius ja Karibian maat ovat pieniä paikkoja ja paikalliset tuntevat seudut hyvin. Thaimaassa monet lähtevät maalta taksikuskeiksi ja eivät usein tunne seutua jossa ajavat. Se että ei halua menettää kasvojaan tarkoittaa vain sitä, että on "munaa", mikä on hyvä asia. Yltäkylläisyyteen tottuneet suomalaiset tietenkin olettavat, että taksi löytää perille, kuten Suomessa naveilla ajavat.


      • Chiang Mai
        onnetar3 kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä. Thaimaa ei todellakaan ole kuin kaksinaamaisten maa! Ja jos annat esim. tippiä reilusti jostakimn asiasta hyvin niin kaikki järjestyy!!! Itse sain hotellissa vaihdettua huoneiston parempaan LAHJONNALLA,- Rahan vuoksi thaimaalaiset hymyileekin! Ja takana tulee puukkoa selkään. Olen käynyt ko. maassa niin monta kertaa, jotta olen jo alkanut ymmärtämään sen kansan fiilikset!

        Minkäs vuoksi ne sitten hymyilis? Siksikö että olet niin ihana ja suurenmoinen? Pitäiskö olla samanlainen kuin suomalaiset ja murjottaa että tuntisit olosi hyväksi jopa ulkomailla? Ei hemmetti mitä juttua täällä väännetään...Miks joku alkais toimia siksi että sinä satut jotain pyytämään etkä halua maksaa asiasta mitään, eihän siinä ole mitään järkeä. Ja tuo huoneiston vaihto lahjomalla on täyttä puppua, itse olen saanut kaikkialla vaihdettua huoneiston parempaan, tupakalta tuoksuttomaan tai vedottomaan, vähemmän äänekkääseen kertomalla että huone ei ole tarpeeksi hyvä. Rahaa ei ole tarvinnut antaa. Jos ei ole ollut parempaa huonetta, vaihdan majapaikkaa kunnes hyvä löytyy.


      • rahalla saanee
        kendi 62 kirjoitti:

        dominikaaninen tasavallan sosuabeach oli aivan perseestä,espanjan hintataso,pitkät lennot,isoperseiset muijat ja huijaavat ihmiset ilman hymyä.se kohde ei ainakaan vedä thaimaalle mitenkään vertoja.
        thaimaa on huono jos on huono tsäkä muuten loistava ja rahaa pitää olla paljon jos paljon actionia,muuten selvii halvalla mut ei sinne asti kannata säästämään lähteä.pimut tosi hyviä varsinkin keskustan ulkopuolella.

        Räkäisempiä huoria kuin Sosualla en ole nähnyt kuin kuin 70-luvulla Jätkäsaaren pirihuorat.


      • ei kiristä pipo

        hah haa!!! itelles vaan sitä saa mitä tilaa.... vituttaako kun ei tule kenenkään kanssa toimeen.


    • pikkumyytär

      Samalla rahalla millä menisin Thaimaahan menen mieluummin jonnekin vähän harvinaisempaan paikkaan.
      Thaimaa on niin turistien täyttämä ja siellä melko varmasti joku tuttu kävelee vastaan. Joka toinen suunnilleen tuntuu sinne menevän....

      • Sui-Hing on Kiinaa..

        Olet varmaan käynyt Thaimaassa kun olet näköjään aiheen asiantuntija? En ole KOSKAAN Thaimaassa käydessäni törmännyt kehenkään entuudestaan tuttuun, en edes "turistien täyttämässä" Phuketissa. Thaimaan matkailijat ovat kyllä eri rotua kuin nämä buenos tardes-välimeren vyölaukku mister majorkat. Suosittelen kohteessa käyntiä ihan oikeasti niin ei tarvitse kateuspäissään kirjoitella sitä mitä muut mister majorkat kirjoittelevat.
        p.s
        kielioppia kaikille: kun mennään niin mennään Thaimaahan, ei Thaimaaseen....


      • Sui-Hing on Kiinaa.. kirjoitti:

        Olet varmaan käynyt Thaimaassa kun olet näköjään aiheen asiantuntija? En ole KOSKAAN Thaimaassa käydessäni törmännyt kehenkään entuudestaan tuttuun, en edes "turistien täyttämässä" Phuketissa. Thaimaan matkailijat ovat kyllä eri rotua kuin nämä buenos tardes-välimeren vyölaukku mister majorkat. Suosittelen kohteessa käyntiä ihan oikeasti niin ei tarvitse kateuspäissään kirjoitella sitä mitä muut mister majorkat kirjoittelevat.
        p.s
        kielioppia kaikille: kun mennään niin mennään Thaimaahan, ei Thaimaaseen....

        Tulkaa kaikki valittajat tänne,ei ole turisteja mailien säteellä,lentoaika melkein sama ku taikkulaan,kaikki paljon halvempaa ja rauhallisempaa.Olemme Irina vilan kylällä,täällä rauhallinen hotelli C&I Beach,meri hiekkarantoineen 50m päässä ja rantaa riittää yli 20km matkan.Ei ole tungosta rannalla.


      • pikkumyytär
        Sui-Hing on Kiinaa.. kirjoitti:

        Olet varmaan käynyt Thaimaassa kun olet näköjään aiheen asiantuntija? En ole KOSKAAN Thaimaassa käydessäni törmännyt kehenkään entuudestaan tuttuun, en edes "turistien täyttämässä" Phuketissa. Thaimaan matkailijat ovat kyllä eri rotua kuin nämä buenos tardes-välimeren vyölaukku mister majorkat. Suosittelen kohteessa käyntiä ihan oikeasti niin ei tarvitse kateuspäissään kirjoitella sitä mitä muut mister majorkat kirjoittelevat.
        p.s
        kielioppia kaikille: kun mennään niin mennään Thaimaahan, ei Thaimaaseen....

        Ai niinkö se menee että jos on toista mieltä niin on kateellinen? :))
        Jos haluaisin niin menisin Thaimaahan.


      • Sui-Hing on Kiinaa.. kirjoitti:

        Olet varmaan käynyt Thaimaassa kun olet näköjään aiheen asiantuntija? En ole KOSKAAN Thaimaassa käydessäni törmännyt kehenkään entuudestaan tuttuun, en edes "turistien täyttämässä" Phuketissa. Thaimaan matkailijat ovat kyllä eri rotua kuin nämä buenos tardes-välimeren vyölaukku mister majorkat. Suosittelen kohteessa käyntiä ihan oikeasti niin ei tarvitse kateuspäissään kirjoitella sitä mitä muut mister majorkat kirjoittelevat.
        p.s
        kielioppia kaikille: kun mennään niin mennään Thaimaahan, ei Thaimaaseen....

        Varsinainen keilioppi pankki, siinäkö sun tietämys tiivistyy?
        Pitääkö tuota vitun kielioppia tunkea jatkuvasti tänne.
        Aina samaa jauhamista.
        KAIKKI ymmärtää sanoo sen Thaimaan missä muodossa tahansa.

        Kumpi vai Kampi, Vasta vai Vihta, Kuka vai Ketä.


    • Lomsassa vain kannet

      Teille varakkaille Thaimatkailu kuvaelmista. Tuli kansaneläkeläisen matkakin tässä
      samalla tehtyä. Palmut, rannat ja elefantit nähtyä ja koettua. Niin ja ne naiset. Hieman vain jäi
      hipiä vielä vaaleaksi. Ehkä se aurinko joskus tännekin.....Voihan olla että seuraava eduskunta
      nostaa näitä muutaman satasen eläkkeitä, jotta edes joskus lähtisi kattelemaan sinne päin maailmaa.

      • viikko vielä lähtöön

        Krabi odottaa.Neljättä kertaa mennään lapset mukana.Kaikki nauttii ja suosittelen myös lapsiperheille.
        Ja jos joku lässyttää täällä ns tekohymyistä niin haistakoon pitkän.....Kerrankin maa missä saan shoppailla esim rauhassa.Turkissa mut ja lapset heitettiin pihalle kun en suostunut maksaa kyseistä hintaa!!!Phuketissa ,kun olimme ekaa kertaa ja tuolloin nuorin oli 1v6kk.Aamiaiselle kun menimme niin henkilökunta oli tuomassa ystävällisesti heti syöttötuolia HYMYILEN.Vai olikohan tekohymyä vaan!!! Rannalla paikalliset kundit jotka kauppas kaikkee rantajuttuja olivat mukavia.Yks heppu rupes tekee pojan kanssa valtavaa hiekkalinnaa vaikka olis voinut myydä Shingaa.Mutta hän naureskeli ja touhus rannalla lasten kanssa.Ja älkää vaan sanoko että se oli ped.......!! Nautin lomasta missä on lämmintä ja kaunis ympäristö.
        t.äiti ja lapset :)


      • viikko vielä lähtöön kirjoitti:

        Krabi odottaa.Neljättä kertaa mennään lapset mukana.Kaikki nauttii ja suosittelen myös lapsiperheille.
        Ja jos joku lässyttää täällä ns tekohymyistä niin haistakoon pitkän.....Kerrankin maa missä saan shoppailla esim rauhassa.Turkissa mut ja lapset heitettiin pihalle kun en suostunut maksaa kyseistä hintaa!!!Phuketissa ,kun olimme ekaa kertaa ja tuolloin nuorin oli 1v6kk.Aamiaiselle kun menimme niin henkilökunta oli tuomassa ystävällisesti heti syöttötuolia HYMYILEN.Vai olikohan tekohymyä vaan!!! Rannalla paikalliset kundit jotka kauppas kaikkee rantajuttuja olivat mukavia.Yks heppu rupes tekee pojan kanssa valtavaa hiekkalinnaa vaikka olis voinut myydä Shingaa.Mutta hän naureskeli ja touhus rannalla lasten kanssa.Ja älkää vaan sanoko että se oli ped.......!! Nautin lomasta missä on lämmintä ja kaunis ympäristö.
        t.äiti ja lapset :)

        Oikea asenne ja hyvin menee.
        Sit jos alkaa äkäilemään siellä niin takuuvarma et tulee takaisin, samoin se on Suomessakin.
        Jos jostain tulee epäselvyyksiä niin parhaiten asiat selviää rauhassa puhumalla.
        Oon tavannut teidän kaltaisia Suomalaisia pariskuntia paljon Thaimaassa ja ei ne mitään kusetuksia oo jutellu, hienoja ihmisiä. Ainoat kusetukset Malesiassa mulla (taksiohari)ja yhdellä parilla (lompakkovarkaus shortsin taskusta kun ne oli jalassa).

        Päinvastaisia esim. Phuketissa:
        Lähipöydässä ruokaillut pari unohti lompakon pöytään poislähtiessään.
        Tarjoilija meni siivoamaan siihen ja huomasi sen ja pyrähti perään ja palautti lompakon.
        Mulla jäi pussukka kamojani tuktukiin yöllä ja seuraavana aamuna kuski toimitti sen mulle.

        Jos sanot "thank you" niin kaiku vastaa "thank you", ei "fuck you".


      • PROVOOOOOOO
        viikko vielä lähtöön kirjoitti:

        Krabi odottaa.Neljättä kertaa mennään lapset mukana.Kaikki nauttii ja suosittelen myös lapsiperheille.
        Ja jos joku lässyttää täällä ns tekohymyistä niin haistakoon pitkän.....Kerrankin maa missä saan shoppailla esim rauhassa.Turkissa mut ja lapset heitettiin pihalle kun en suostunut maksaa kyseistä hintaa!!!Phuketissa ,kun olimme ekaa kertaa ja tuolloin nuorin oli 1v6kk.Aamiaiselle kun menimme niin henkilökunta oli tuomassa ystävällisesti heti syöttötuolia HYMYILEN.Vai olikohan tekohymyä vaan!!! Rannalla paikalliset kundit jotka kauppas kaikkee rantajuttuja olivat mukavia.Yks heppu rupes tekee pojan kanssa valtavaa hiekkalinnaa vaikka olis voinut myydä Shingaa.Mutta hän naureskeli ja touhus rannalla lasten kanssa.Ja älkää vaan sanoko että se oli ped.......!! Nautin lomasta missä on lämmintä ja kaunis ympäristö.
        t.äiti ja lapset :)

        PROVO NIIN KUIN MUUTKIN!!!!!!


    • jep jep

      Ei se ole Thaimaa vaan se on Naimaa

    • Keke 62

      Suomesta vaan lähtevät sinne sellaiset mitättömyydet jotka eivät pärjää täällä omanrotuisten keskuudessa.
      Siellähän köyhempi ja rupisempikin immeinen läytää rahalla onnen puhumattakaan niistä pikkupoikiin innostuneista.
      Ei kai siinäkään mitään sen kummempaa mutta kun se hiilijalanjälki mokoman pillunmetsästyksen tähden on sama kuin ajaisi autolla vuoden suomessa.Siksi suosittelen,näin vapauden aikana,mieluummin ajamaan vaikka Sortavalaan ta Viipuriin.Ai niin jos teillä ei ole autoa....no pääsee sinne bussillakin halvalla. Hivin saa sieltä samaan hintaan. Pikkupoikia ei ole kyllä minulle ollut tyrkyllä mutta taidan olla niin iso mies etteivät uskalla.Teille pikkumulkkuisille jotka Thaimaaasta sitä haette varmaankin löytyy.Itse olen käynyt katselemassa isäni taistelumaastoja ja katsellut vain sivusta tuota touhua. KOSKAAN en kehtaisi sanoa käyneeni Thaimaassa jos olisin sortunut siihen leikkiin. Entinen änkyttävä työkaverini haki sieltä kaksikin alaikäistä tyttöä kasvatettavaksi....nyt ne varmaankin ovat jo ihan "myyntikunnossa",jos eivät ole karanneet kasvettuaan aikuiseksi.

      • aina huorittelemassa

        muita. Sehän on selvää, että muiden maiden naiset ovat huoria. Jo syntymästään
        saakka he kouluttautuvat prostituoiduiksi, että sitten myöhemmällä iällä kelpaavat
        suomalaisille miehille orjiksi ja huoriksi. Suomalainen nainen on rotunainen, oikea
        Herefordin lehmä, jolla on rotuominaisuutena perse nilkoissa, syljeskelee, juo sidukkaa
        oikein litratolkulla ja on olevinaan tosi jätkää. Sellainen on rotunaisen määritelmä.
        Olenpa tyhmä, kun katson mieluummin paremmannäköistä, hyvätapaista ja iloista
        ulkolaista HUORAA, kuin suomitaistelusikaa.
        No, jospa minäkin sitten joskus oppisin arvostamaan paremmin tätä nautaeläintä.
        Mutta sitä ennen huorat, täältä tullaan.


      • Matkaaja Tyttö
        aina huorittelemassa kirjoitti:

        muita. Sehän on selvää, että muiden maiden naiset ovat huoria. Jo syntymästään
        saakka he kouluttautuvat prostituoiduiksi, että sitten myöhemmällä iällä kelpaavat
        suomalaisille miehille orjiksi ja huoriksi. Suomalainen nainen on rotunainen, oikea
        Herefordin lehmä, jolla on rotuominaisuutena perse nilkoissa, syljeskelee, juo sidukkaa
        oikein litratolkulla ja on olevinaan tosi jätkää. Sellainen on rotunaisen määritelmä.
        Olenpa tyhmä, kun katson mieluummin paremmannäköistä, hyvätapaista ja iloista
        ulkolaista HUORAA, kuin suomitaistelusikaa.
        No, jospa minäkin sitten joskus oppisin arvostamaan paremmin tätä nautaeläintä.
        Mutta sitä ennen huorat, täältä tullaan.

        Täsmälleen samaa mieltä sun kanssasi......osaat sanoa asian juuri niinkuin se on.
        Tulin 16 pvä tätä kuuta Khao Lakista kotiin oltuani siellä 16 päivää, sanon minäkin että:kuuma oli.....mutta sitähän menin sinne hakemaankin. Ihana rentouttava loma oli ja menen uudelleenkin Thaimaahan. Ystävälliset ihmiset kaunista,vehreyttä,hyvä ruokaa....siis kaikkea mitä oletinkin siellä olevan, kun ensikertaa siihen maahan menin. Paljon rantalomia erimaissa kulkeneena sanon, että ei yhtään tosi huonoa paikkaa ole ollut.. Se on todella asenne kysymys ja maassa maan tavalla!!!!
        Hyvää antoisaa ja rentouttavaa lomaa Sinulle!!!


      • Chiang Mai

        Pidät siis itseäsi arvossa? Taidat olla ainoa sillä kirjoituksesi on arvotonta roskaa, muitten haukkumista ja vähättelyä. Jos sulle on mulkun koko pääasia niin saatko isompaa täällä vai Viipurissa?


    • geetta

      Kyllä siellä 1-3 kertaa käy, jonka jälkeen nuo aloittajan alussa mainitsemat asiat, etenkin lentomatka ja ruoka, alkavat ottamaan päähän. Kannattaa myös välttää noita alueita, joissa paljon maksullisia naisia. Varsinkin jos on lapsia, jotka jo ymmärtävät näiden naisten laidan, niin ei ole välttämättä kivaa katsottavaa. Meillä tytär sanoi, että tulee niin huono olo, että ei halua enää sellaiseen törmätä.

      • vanha kääkkä

        Tulin juuri kotiin (toista kertaa) Thaimaasta. Molemmilla kerroilla viikon kiertomatka viikon
        rantaloma. Rantalomakohteeksi valittiiin etukäteen RAUHALLINEN paikka (=lue: korvessa). Ei
        mitään biletyspaikkoja todellakaan... Hotellit siistejä, meluttomia, ruoka mainiota, ihmiset
        ystävällisiä. Kun valitsee tällaisia hotelleja, säästyy myös örveltäviltä suomalaisjuoppoturisteilta.
        Kiertomatkoilla nähtiin kulttuuria, historiaa, luontoa. Ei minkäänlaisia arveluttavia "palvelun-
        tarjoajia". Olen matkustanut paljon monessa eri maassa ja oppinut kantapään kautta sen, että kannattaa välttää keskustassa olevia hotelleja ja suurkaupunkeja. Nytkin oltiin Khao Lakin "takametsässä"
        asumassa, käytiin katsomassa toki kaupungillakin, mutta maaseudun rauhassa asuttiin.
        Tuollainen naisten ja lasten metsästys on niin rikollista, että saisi munistaan hirttää kahvikupin
        korvaan sellaiset turistit, jotka moiseen syyllistyvät. Mielestäni turistin kuuluu aina muistaa
        että ollaan "kylässä". Ko. maa on niiden ihmisten koti ja aina pitää kunnioittaa paikallisia ihmisiä.
        Prostituutio on aina kurjuuden seurausta, äärimmäinen köyhyys ajaa ihmiset ahdinkoon, jota
        sikamaiset ääliöt sitten häikäilemättä käyttävät hyväkseen. En usko että sen enempää thai-naiset kuin suomalaiset tai venäläiset tai yleensä kukaan valitsee prostituutiota ammatikseen niinkuin valitaan vaikka kirjastonhoitajan tai lääkärin työ. Ja vielä: mielestäni mies joka ei saa naista muuta kuin ostamalla... olisi syytä katsoa peiliin, ettei vaan olis omassa kaljamahassa tai örveltävässä käytöksessä jotain vialla....


      • Iloinen reissumies
        vanha kääkkä kirjoitti:

        Tulin juuri kotiin (toista kertaa) Thaimaasta. Molemmilla kerroilla viikon kiertomatka viikon
        rantaloma. Rantalomakohteeksi valittiiin etukäteen RAUHALLINEN paikka (=lue: korvessa). Ei
        mitään biletyspaikkoja todellakaan... Hotellit siistejä, meluttomia, ruoka mainiota, ihmiset
        ystävällisiä. Kun valitsee tällaisia hotelleja, säästyy myös örveltäviltä suomalaisjuoppoturisteilta.
        Kiertomatkoilla nähtiin kulttuuria, historiaa, luontoa. Ei minkäänlaisia arveluttavia "palvelun-
        tarjoajia". Olen matkustanut paljon monessa eri maassa ja oppinut kantapään kautta sen, että kannattaa välttää keskustassa olevia hotelleja ja suurkaupunkeja. Nytkin oltiin Khao Lakin "takametsässä"
        asumassa, käytiin katsomassa toki kaupungillakin, mutta maaseudun rauhassa asuttiin.
        Tuollainen naisten ja lasten metsästys on niin rikollista, että saisi munistaan hirttää kahvikupin
        korvaan sellaiset turistit, jotka moiseen syyllistyvät. Mielestäni turistin kuuluu aina muistaa
        että ollaan "kylässä". Ko. maa on niiden ihmisten koti ja aina pitää kunnioittaa paikallisia ihmisiä.
        Prostituutio on aina kurjuuden seurausta, äärimmäinen köyhyys ajaa ihmiset ahdinkoon, jota
        sikamaiset ääliöt sitten häikäilemättä käyttävät hyväkseen. En usko että sen enempää thai-naiset kuin suomalaiset tai venäläiset tai yleensä kukaan valitsee prostituutiota ammatikseen niinkuin valitaan vaikka kirjastonhoitajan tai lääkärin työ. Ja vielä: mielestäni mies joka ei saa naista muuta kuin ostamalla... olisi syytä katsoa peiliin, ettei vaan olis omassa kaljamahassa tai örveltävässä käytöksessä jotain vialla....

        Intiimiala on Thaimaan tuottoisimpia toimialoja matkailualan kanssa. Intiimiala on mahdollistanut naisille hankkia töitä ja toimeentuloa itselle ja perheelle. Ilman tätä tulonlähdettä naisilla olisi todella surkea kohtalo.

        Intiimialan yrittäjät ovat onnistuneet kehittämään intiimipalveluista tuotteita, jotka ovat vailla vertaa koko maailmassa. Näiden palvelujen hinta-laatusuhde on todella hyvä verrattuna länsimaihin. Palveluita käyttävät miehet, jotka haluavat ylläpitää terveyttään ja työkykyään sekä ylipäätään hyvinvointia.

        Sinun kannattaisi hankkia tietoa luotettavista lähteistä eikä uskoa feministiapinoiden propagandaa, jota he suoltavat erilaisiin medioihin. Tässä kirjassa on kahden suomalaisen naistoimittajan kirjoituksia Thaimaassa intiimiyrittäjinä toimivista naisista. Todella hyvä kirja, suosittelen.

        http://wsoy.fi/yk/products/show/26285?category=170


      • vanajaman
        Iloinen reissumies kirjoitti:

        Intiimiala on Thaimaan tuottoisimpia toimialoja matkailualan kanssa. Intiimiala on mahdollistanut naisille hankkia töitä ja toimeentuloa itselle ja perheelle. Ilman tätä tulonlähdettä naisilla olisi todella surkea kohtalo.

        Intiimialan yrittäjät ovat onnistuneet kehittämään intiimipalveluista tuotteita, jotka ovat vailla vertaa koko maailmassa. Näiden palvelujen hinta-laatusuhde on todella hyvä verrattuna länsimaihin. Palveluita käyttävät miehet, jotka haluavat ylläpitää terveyttään ja työkykyään sekä ylipäätään hyvinvointia.

        Sinun kannattaisi hankkia tietoa luotettavista lähteistä eikä uskoa feministiapinoiden propagandaa, jota he suoltavat erilaisiin medioihin. Tässä kirjassa on kahden suomalaisen naistoimittajan kirjoituksia Thaimaassa intiimiyrittäjinä toimivista naisista. Todella hyvä kirja, suosittelen.

        http://wsoy.fi/yk/products/show/26285?category=170

        että ei käy huonosti maksullisten naisten kanssa. Thaikussa hymyillään ,koska silloin turistilta saa rahat pois ja hymyllä on todellakin kääntöpuolensa!
        Voi käydä niinkuin eräälle tutulleni kävi,ilotyttö ei mielestään saannut riittävä määrää rahaa palveluksestaan vaikka hinta oli sovittu.Yllättäen kaverilta löytyi pieni määrä huumetta kun poliisi "osasi"tulla tutkimaan.Siellä odottelee oikeudenkäyntiä,huumelaki on Thaimaassa kova ja rangaistukset myös ja olot tosi huonot. Muutenkin korruptio ja rikollisuus on lisääntynyt räjähdysmäisesti,siellä vain raha merkitsee ja kaikki on ostettavaissa ihmisiä myöden.


      • ...............
        Iloinen reissumies kirjoitti:

        Intiimiala on Thaimaan tuottoisimpia toimialoja matkailualan kanssa. Intiimiala on mahdollistanut naisille hankkia töitä ja toimeentuloa itselle ja perheelle. Ilman tätä tulonlähdettä naisilla olisi todella surkea kohtalo.

        Intiimialan yrittäjät ovat onnistuneet kehittämään intiimipalveluista tuotteita, jotka ovat vailla vertaa koko maailmassa. Näiden palvelujen hinta-laatusuhde on todella hyvä verrattuna länsimaihin. Palveluita käyttävät miehet, jotka haluavat ylläpitää terveyttään ja työkykyään sekä ylipäätään hyvinvointia.

        Sinun kannattaisi hankkia tietoa luotettavista lähteistä eikä uskoa feministiapinoiden propagandaa, jota he suoltavat erilaisiin medioihin. Tässä kirjassa on kahden suomalaisen naistoimittajan kirjoituksia Thaimaassa intiimiyrittäjinä toimivista naisista. Todella hyvä kirja, suosittelen.

        http://wsoy.fi/yk/products/show/26285?category=170

        Prostituutio on juuri se SURKEA kohtalo, johon nämä naiset joutuvat, koska eivät muuten pysty perhettään elättämään. Yrjöttää nämä vanhat ukot, jotka kuvittelevat olevansa joku maailman lahja näille naisille, kun käyvät imetyttämässä juustoista munaansa näillä köyhillä naisparoilla.

        Tätä irvikuvaa ei voi mitenkään puolustella tai kiistää ja informaatiota näiden naisten asemasta on runsaasti saatavilla jopa suomeksi.

        http://www.studio55.fi/artikkeli/get/?article_id=1165798
        http://www.doria.fi/handle/10024/38307
        http://thaimaan.blogspot.com/2010/08/thaimaalaiset-naiset-ja-thaimaalainen.html
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010112612697631_uu.shtml


      • naisen käyttöön ?
        ............... kirjoitti:

        Prostituutio on juuri se SURKEA kohtalo, johon nämä naiset joutuvat, koska eivät muuten pysty perhettään elättämään. Yrjöttää nämä vanhat ukot, jotka kuvittelevat olevansa joku maailman lahja näille naisille, kun käyvät imetyttämässä juustoista munaansa näillä köyhillä naisparoilla.

        Tätä irvikuvaa ei voi mitenkään puolustella tai kiistää ja informaatiota näiden naisten asemasta on runsaasti saatavilla jopa suomeksi.

        http://www.studio55.fi/artikkeli/get/?article_id=1165798
        http://www.doria.fi/handle/10024/38307
        http://thaimaan.blogspot.com/2010/08/thaimaalaiset-naiset-ja-thaimaalainen.html
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010112612697631_uu.shtml

        No, ensinksi pitää laatia seksin oston ja myynnin kieltävä laki, jolla osoitetaan sekä ulkomaille, miten meillä naisenkin ihmisoikeuksia kunnioitetaan ja arvostetaan ja tuleville sukupolville poikia (tärkein asia !),
        ettei naista osteta kuin hyllyltä huoraa.


    • pienielake

      itse olen viettanyt Thaimaassa nyt kolmatta kertaa talvea.
      Olen sukellellut Similaninsaaristossa ajellut moottoripyoralla Chiang main ymparistossa mutta myos istunut Pattayan kapealla ja ruuhkaisella rannalla.Kuunnellut Claptonia Bangkokissa ym.
      Voihan taalla hyppaa lentokoneeseen ja poistua maisemista jos ei tunne olevansa oikeassa paikassa.
      t.herrapii ajoittain kiitollinen

    • hlindghiodhsi

      kotonanne hemmetin ilmaston tuhoajat!
      Teidän läskiperseiden takia kulutetaan mittaamattomat määrät uusiutumattomia luonnonvaroja,kun se on niin hienoo kun saa istua metalliputkessa taivaalla.
      Menkää kävellen tai lopettakaa marina!

      • pakkasesta pois

        Minkä ikäinen tytär sinulla on? Jos tajus noi "huorat" !! Mun 18v oli kanssa matkalla ja totes vaan että onhan noita jo täällä suomessa.Kertoi kun olivat olleet täällä hki keskustassa kapakassa niin jotkut venäläishuorat olivat tulleet ehdottelee kaikkee ja vielä törkeesti.Eli taitaa noita olla jo ympäri maailmaa.Tuolla Thaikussa se vaan tulee enemmän esiin.Itse suljen vaan ns silmät ja nautin reissusta.Thaimaasta keskutellaaan värikkäästi nimenomaan juuri näitten tyttöjen takia.Mutta onko kukaan miettinyt kun nainen lähtee esim just tonne Turkkiin.Mitä siellä kuulee ja näkeee kun naiset astuu iltaelämään.Miehet perseesssä kiinni ja tuo love sanaa tulee hyvin nopeasti.Itse olen nainen ja sanon ,että silloin tekee pahaa kun ne vanhat äijät ja kädessä todella nuori tyttö tai poika:( .Eräs paikallinen nainen kertoi että hän myy itseään ja isovanhemmat hoitaa hänen lastaan ja toivoi että sais kunnon työtä.Tuohan on tavallaan surullista.Mutta me lähdemme sinne lomalle.....snorklaa,uimaan ja syömään hyvin.


      • mekein mummeli
        pakkasesta pois kirjoitti:

        Minkä ikäinen tytär sinulla on? Jos tajus noi "huorat" !! Mun 18v oli kanssa matkalla ja totes vaan että onhan noita jo täällä suomessa.Kertoi kun olivat olleet täällä hki keskustassa kapakassa niin jotkut venäläishuorat olivat tulleet ehdottelee kaikkee ja vielä törkeesti.Eli taitaa noita olla jo ympäri maailmaa.Tuolla Thaikussa se vaan tulee enemmän esiin.Itse suljen vaan ns silmät ja nautin reissusta.Thaimaasta keskutellaaan värikkäästi nimenomaan juuri näitten tyttöjen takia.Mutta onko kukaan miettinyt kun nainen lähtee esim just tonne Turkkiin.Mitä siellä kuulee ja näkeee kun naiset astuu iltaelämään.Miehet perseesssä kiinni ja tuo love sanaa tulee hyvin nopeasti.Itse olen nainen ja sanon ,että silloin tekee pahaa kun ne vanhat äijät ja kädessä todella nuori tyttö tai poika:( .Eräs paikallinen nainen kertoi että hän myy itseään ja isovanhemmat hoitaa hänen lastaan ja toivoi että sais kunnon työtä.Tuohan on tavallaan surullista.Mutta me lähdemme sinne lomalle.....snorklaa,uimaan ja syömään hyvin.

        Mitäs sitten jos se paratiisiloman tarpeessa oleva mies onkin luuserin sijaan neljän nuoren iskä kuudenkympin kriisin kynnyksellä?? Rantojen ja nuorten, melkein lasten näköisten, naisten hurma voi kyllä voittaa pakkasen ja sopivasti pyörähtäneen vaimon seuran. Sinne sitten katoaa yhteinen vanhuus ja lasten perinnöt... taloon Thaimaassa. Tiettävästi sieltä ei voi ostaa kiinteistöä jos ei mene paikallisen kanssa naimisiin, ja jos menee, niin erossa kaikki jää paikalliselle. Myöskään perintöä et voi sieltä Suomeen jättää. Tämä ihmeen Thaimaabuumi nyt sekoittaa omani lisäksi varmaan monen muun vanhemman pariskunnan elämän. Omalla kohdallani miehen kaveri, jo Thaimaassa oleva, kävi pari kesää täällä Suomessa miestäni mukaan puhumassa ja lopulta siinä onnistui. Nyt, vaikka paljon olen matkustellutkin (esim.Indonesiassa), ne Thaimaan lomat lähinnä oksettavat.........ehkäpä se on tuo kateus mikä vatsassa kiertää...........ja se ajatuskin Turkinmatkoista ko. tarkoituksessa saa aikaan saman oksettavan olon......joten taidan pysytellä pakkasessa yksikseni.Eikä tää oo mikään Amalia juttu..........


      • vanhukset:DDDDDDD
        mekein mummeli kirjoitti:

        Mitäs sitten jos se paratiisiloman tarpeessa oleva mies onkin luuserin sijaan neljän nuoren iskä kuudenkympin kriisin kynnyksellä?? Rantojen ja nuorten, melkein lasten näköisten, naisten hurma voi kyllä voittaa pakkasen ja sopivasti pyörähtäneen vaimon seuran. Sinne sitten katoaa yhteinen vanhuus ja lasten perinnöt... taloon Thaimaassa. Tiettävästi sieltä ei voi ostaa kiinteistöä jos ei mene paikallisen kanssa naimisiin, ja jos menee, niin erossa kaikki jää paikalliselle. Myöskään perintöä et voi sieltä Suomeen jättää. Tämä ihmeen Thaimaabuumi nyt sekoittaa omani lisäksi varmaan monen muun vanhemman pariskunnan elämän. Omalla kohdallani miehen kaveri, jo Thaimaassa oleva, kävi pari kesää täällä Suomessa miestäni mukaan puhumassa ja lopulta siinä onnistui. Nyt, vaikka paljon olen matkustellutkin (esim.Indonesiassa), ne Thaimaan lomat lähinnä oksettavat.........ehkäpä se on tuo kateus mikä vatsassa kiertää...........ja se ajatuskin Turkinmatkoista ko. tarkoituksessa saa aikaan saman oksettavan olon......joten taidan pysytellä pakkasessa yksikseni.Eikä tää oo mikään Amalia juttu..........

        Netistä mieheni pongas aika edullisen asunnon kerran ja tästä mainittiin kerran eräälle pariskunnalle Patongin rannalla.He olivat ostaneet kanssa pienen asunnon sieltä.Asunto on vuokralla pitkään siellä mutta talvisin he viettävät talven siinä asunnossa.Asunnossa oli pieni uimaallas pihalla ja kerran viikossa heillä kävi siivooja.Heh kahvinkeittimen he olivat vieneet täältä ja laatikollisen juhlamokkaa sinne:))
        Kertoivat asumisesta siellä ja olivat olleet myös silloin siellä ,kun oli tuo tsunami.Mutta silti jatkavat lomailuaan siellä.Yhtään negaa eivät sanoneet noista "tytöistä".


      • melkein mummeli
        vanhukset:DDDDDDD kirjoitti:

        Netistä mieheni pongas aika edullisen asunnon kerran ja tästä mainittiin kerran eräälle pariskunnalle Patongin rannalla.He olivat ostaneet kanssa pienen asunnon sieltä.Asunto on vuokralla pitkään siellä mutta talvisin he viettävät talven siinä asunnossa.Asunnossa oli pieni uimaallas pihalla ja kerran viikossa heillä kävi siivooja.Heh kahvinkeittimen he olivat vieneet täältä ja laatikollisen juhlamokkaa sinne:))
        Kertoivat asumisesta siellä ja olivat olleet myös silloin siellä ,kun oli tuo tsunami.Mutta silti jatkavat lomailuaan siellä.Yhtään negaa eivät sanoneet noista "tytöistä".

        Se pointti tuossa Thaimaaseen muutossa oli kyllä se ettei minua kyllä edes mukaan pyydetty.......
        Mitenhän ne bisnekset sitten loppupeileissä siellä sen asunnon kanssa hoituu?? Tietääkseni T:maassa pitää myös osaketalossa olla yli 50% thaimaalaisten omistuksessa, jotta ulkomaalainen voi ostaa yhtiöstä osakkeen (kaiken maailman kieroilua ja epäselvyyksiä, bulvaaneiden yms. käyttöä kyllä löytyy ja suomalaisiakin kavereita jotka muuta vakuuttavat = suomella ei luovutussopimusta rikollisten kohdalla t:maan kanssa). Ja mitä jos jotain satuu esim. molemmille? Kukahan sen 'sijoitusasunnon' sitten oikein omistaa? Taitaa kaikki mennaä lakimiehille . Noista T:maan bisneksistä voi varottavia esimerkkejä lueskella englannin kielisiltä sivustoilta. Englantilaiset kun ovat valoittaneet T:maata vähän pitempään kuin nämä Suomiurhot. Suomalaismiehet itse eivät kyllä koskaan täällä netissä kirjoittele jos on tullut paratiisissa möhlittyä. Joten onnee vaan niiden voittorahojen kotiuttamiseen.........


    • persvako jäätyy

      Siellä se suomipoika örveltää että valkeat perskannikat vaan vilkkaa...

      • hyi...

        No pointtihan on siinä, että Thaimaasta on tullut ruotsilandia, jossa ei ole mitään seikkailumieltä. Se on kuin uusi Kanarian saaret, Suomenkin rupusakki voi leikkiä olevansa kalliilla ja rahakkaala kulttuurilomalla, tosiasiassa Phuketissa et näe mitään, mistään etkä ketään. Oikeiden reissaajien keskuudessa Thaimaa on suuri vitsi nykyään, sama kun kertoisit meneväsi lomalle Tukholmaan. Terveisin ihminen, joka kiertänyt ympäri Aasian.


      • ..................
        hyi... kirjoitti:

        No pointtihan on siinä, että Thaimaasta on tullut ruotsilandia, jossa ei ole mitään seikkailumieltä. Se on kuin uusi Kanarian saaret, Suomenkin rupusakki voi leikkiä olevansa kalliilla ja rahakkaala kulttuurilomalla, tosiasiassa Phuketissa et näe mitään, mistään etkä ketään. Oikeiden reissaajien keskuudessa Thaimaa on suuri vitsi nykyään, sama kun kertoisit meneväsi lomalle Tukholmaan. Terveisin ihminen, joka kiertänyt ympäri Aasian.

        Paljon tukholmassa on noita saaria mihin voi mennä löhöilee,nauttia hyvästä ruuasta ym ja HALVALLA??
        jA phuketissa mä ainakin näin paljon kaikkee kivaa......


      • ulkolainen rumin
        .................. kirjoitti:

        Paljon tukholmassa on noita saaria mihin voi mennä löhöilee,nauttia hyvästä ruuasta ym ja HALVALLA??
        jA phuketissa mä ainakin näin paljon kaikkee kivaa......

        Kyllä muuten pitää paikkansa. Se jos jokin on seksikästä, että perse on
        puolen metrin korkeudella ja sidukkaheijari heiluu edessä.
        Se on pornon näköistä. Latinonaiset ovat navettapiikoja ja
        suomalaiset parhainta A-laatulihaa ( lue, laardia).
        Räkiminen ja jätkämäinen kiroilu vain korostavat tätä sexyä
        ulkomuotoa.


      • Leikkireissaaja
        hyi... kirjoitti:

        No pointtihan on siinä, että Thaimaasta on tullut ruotsilandia, jossa ei ole mitään seikkailumieltä. Se on kuin uusi Kanarian saaret, Suomenkin rupusakki voi leikkiä olevansa kalliilla ja rahakkaala kulttuurilomalla, tosiasiassa Phuketissa et näe mitään, mistään etkä ketään. Oikeiden reissaajien keskuudessa Thaimaa on suuri vitsi nykyään, sama kun kertoisit meneväsi lomalle Tukholmaan. Terveisin ihminen, joka kiertänyt ympäri Aasian.

        Munmielestä sielä on ainakin talvella vähän lämpösempi ku tuossa naapurissa.. ja vähän paremmin näkee snorklaillakin.. toki en oo sundsvallissa sitä kokeillukkaan..


      • Tsemppiisulle
        ulkolainen rumin kirjoitti:

        Kyllä muuten pitää paikkansa. Se jos jokin on seksikästä, että perse on
        puolen metrin korkeudella ja sidukkaheijari heiluu edessä.
        Se on pornon näköistä. Latinonaiset ovat navettapiikoja ja
        suomalaiset parhainta A-laatulihaa ( lue, laardia).
        Räkiminen ja jätkämäinen kiroilu vain korostavat tätä sexyä
        ulkomuotoa.

        Voi pientä finninaamaista luuseria joka ei ole koskaan saanut pesää kuin rahalla,otan osaa,olet todella säälittävä tapaus.


      • reps ja kops
        Leikkireissaaja kirjoitti:

        Munmielestä sielä on ainakin talvella vähän lämpösempi ku tuossa naapurissa.. ja vähän paremmin näkee snorklaillakin.. toki en oo sundsvallissa sitä kokeillukkaan..

        On parempi snorklata ihan tuolla thaikussa ,kun naapurimaassa.Ja kohta voin tilata hyvää shinga olutta
        rasvata kropan ja nauttia kauniista ympäristöstä .


      • hai....
        hyi... kirjoitti:

        No pointtihan on siinä, että Thaimaasta on tullut ruotsilandia, jossa ei ole mitään seikkailumieltä. Se on kuin uusi Kanarian saaret, Suomenkin rupusakki voi leikkiä olevansa kalliilla ja rahakkaala kulttuurilomalla, tosiasiassa Phuketissa et näe mitään, mistään etkä ketään. Oikeiden reissaajien keskuudessa Thaimaa on suuri vitsi nykyään, sama kun kertoisit meneväsi lomalle Tukholmaan. Terveisin ihminen, joka kiertänyt ympäri Aasian.

        Samaa mieltä. Massaturismi pilaa ja on pilannutkin jo maan. Jatkuvan rakentamisen seurauksena rannat vain kapenevat ja luonto ja eläimistö /kärsii/katoaa. Tällä lähinnä tarkoitan mereneläimistöä. Ei varmaan mene kovinkaan kauan kun maa on yhtä mätä kuin monet muutkin massaturismikohteet. Itse en kyseiseen maahan matkustaisi, mieluummin teen omatoimisia matkoja ympäri maailmaa. Vältän mahdollisimman paljon massaturismikohteita. Toki on oma porukkansa, jotka tykkäävät matkustaa sinne mihin muutkin menevät ja eipä heitä voi siitä syyttää. Meitä on monenlaisiksi matkaajiksi.

        Varmaan sitä valitettavaa löytyy aina. Suomalainenhan on hieman sellainen valittaja tyyppi. Valittaa Suomessakin joka asiasta. Ravintoloissa kuuluu jättää tippiä ja palvelusta onkin hyvä jättää vähän pientä. Moni suomalainen ravintolassakin vaatii sitä ja tätä, mutta ei älyä tippiä jättää, mikä taas muissa Euroopan maissa on tavallista. Suomalaiselle pitäisi lähinnä kaikki antaa ilmaiseksi. Onko tuttua kenellekkään? Kuka tahansa hymyilee leveästi, kun saa rahaa!!


      • Makkaraa
        hai.... kirjoitti:

        Samaa mieltä. Massaturismi pilaa ja on pilannutkin jo maan. Jatkuvan rakentamisen seurauksena rannat vain kapenevat ja luonto ja eläimistö /kärsii/katoaa. Tällä lähinnä tarkoitan mereneläimistöä. Ei varmaan mene kovinkaan kauan kun maa on yhtä mätä kuin monet muutkin massaturismikohteet. Itse en kyseiseen maahan matkustaisi, mieluummin teen omatoimisia matkoja ympäri maailmaa. Vältän mahdollisimman paljon massaturismikohteita. Toki on oma porukkansa, jotka tykkäävät matkustaa sinne mihin muutkin menevät ja eipä heitä voi siitä syyttää. Meitä on monenlaisiksi matkaajiksi.

        Varmaan sitä valitettavaa löytyy aina. Suomalainenhan on hieman sellainen valittaja tyyppi. Valittaa Suomessakin joka asiasta. Ravintoloissa kuuluu jättää tippiä ja palvelusta onkin hyvä jättää vähän pientä. Moni suomalainen ravintolassakin vaatii sitä ja tätä, mutta ei älyä tippiä jättää, mikä taas muissa Euroopan maissa on tavallista. Suomalaiselle pitäisi lähinnä kaikki antaa ilmaiseksi. Onko tuttua kenellekkään? Kuka tahansa hymyilee leveästi, kun saa rahaa!!

        On se vaan kyllä kumma, että ihminen joka ei missään nimessä ikinä tule matkustamaan eikä halua Thaimaahan edes matkustaa, sattuu tulemaan Thaimaata ja Phuketia koskevalle keskustelupalstalle... Sinulla sattumoisin on myöskin olemassa mielipide Thaimaasta ja tiedät maan tavat vaikka et ole ikinä Thaimaassa käynytkään ja et sinne edes halua???? Varmaankin tietokone sinut ressukan tälle palstalle vahingossa toi...?


        Ylipäätäänkin kun lukee tätäkin palstaa niin saa lukea kuinka kukaan ei enää halua eikä matkusta Thaimaahan kun se on vanha juttu!? Kummallista kyllä Thaimaahan menee päivittäin turisteja täynnä olevia lentokoneita Suomesta monelta eri kentältä.

        Olette provoilijat ja muut kateelliset inisijät pellejä. Menkää palstoille joissa ette tarvi mielikuvitusta vaan jonka olette itse kokeneet.


    • Palawan rules

      matkustaa Thaimaahan,.sinne minne noin 200000 muutakin Suomalaista vuosittain,.75% heistä on miehiä joilla on pakkomielle pois Suomesta ja täältä holhousvaltiosta jossa seksistä on jo tehty myytti. Olen reissannut Thaimaata kymmenisen kertaa ristiin rastiin,..se oli hienoa aikaa 20 vuotta sitten jolloin löytyi se lomasaari ilman ainukaistakaan länkkäriä,.hintataso pisti hymyn nassulle. Mutta tänäpäivänä,.mikä helvetti ihmisiä vetää massaturismikohteisiin kuten Phuket,.Phi Phi,.Khao Lak, mua oikeastaan huvittaa,..lol,..enemmän vaaleita kui Tukholman keskustassa?;) Tuntuneeko se kotoselta kun kaikki kaveritkin on vaikka Pattayalla?;)

      Jos haluaa todellakin irtioton arjesta,..nähdä upeita trooppisia saaria,..joilla puhutaan hyvää Englantia ja jossa voi lomailla kokonaisen päivän näkemättä turistilaumoja ja vielä paljon edullisempaan hintaan se on Filippiinit!

      Mutta kun nää Charter ressukat kun ei voi lomailla ilman matkaopasta ja lomalentoa?

      • auringosta nautitaan

        Me voidaan matkustaa ilman matkaopasta ym.Itse varataan lennot ja hotelit ym.tuolloin lomasta nauttii enemmän tai ainakin me vaikka lapset mukana.Itse kierellään ns myyntikojua mistä sais edullisen ja kivan retken ym.Aika usein tuollla reissattu ja vielä mennään pariksi viikoksi mutta ehkä ens talvena muualle.


      • Kamalan työtön
        auringosta nautitaan kirjoitti:

        Me voidaan matkustaa ilman matkaopasta ym.Itse varataan lennot ja hotelit ym.tuolloin lomasta nauttii enemmän tai ainakin me vaikka lapset mukana.Itse kierellään ns myyntikojua mistä sais edullisen ja kivan retken ym.Aika usein tuollla reissattu ja vielä mennään pariksi viikoksi mutta ehkä ens talvena muualle.

        Munkin tekis mieli thaikkuihin, mut ei oo rahaa.


    • Valittajat häipykää

      Miesten paikka on pattaya siellä pannaan menemään oikein kunnolla ! HAH HAH HAH

    • Jope3000

      Kyllä se on ihan samanlaista noissa massaturismi kohteissa ihan jokaisessa vähän köyhemmässä maassa, ei Thaimaa varmaankaan ole sen kauheampi kuin muutkaan.Pattaya pom pom pomppii.

      • eipäs kun

        pattis ja phuketti nai,nai,nai.


    • hooseeträvelleri

      juuri näin,thaimaasta saa juuri sellaisen lomamaan/paikan kun haluaa.itse olen käynyt joka vuosi v.1996 alkaen,semmoisia 4-6 vkon reissuja(pisimimmän kestäessä vuoden) ja kierrellyt eripuolella maata,enkä vieläkään ole saanut maasta tarpeekseni!ite suosittelen lämpöisesti kaikille!

      • kotinorsu

        Minä olen ollut kuutena vuotena Thaimaassa puoli vuotta kerrallaan. Minäkin olen kiertänyt maata moneen suuntaan omatoimisesti. En minäkään ole kyllästynyt maahan. Huvittaa lukea kirjoituksia joita laativat henkilöt, jotka ovat kahden viikon valmismatkalla. He tietävät Thaimaasta kaiken. Kyllä todellinen Thaimaa on jossakin muualla, kuin turistikohteissa. Tällä hetkellä olen Pattayalla neljättä päivää. Kyllä on venäläisten osuus lisääntynyt viime käynnistä, joka oli vuosi sitten. Ei tämä paikka todellakaan ole aitoa Thaimaata. Aamulla bussiin ja kohti Udon Thania.


    • UUDEN MATKAN VARANNU

      Joo itsekin olen valittanut, mut en thaimaata,siellä on todella MUKAVAA.. Mut maksanut kalliisti esim. FINNMATKOILLE, ja heiltä on palvelu puuttunut ,. Mun mielestä thaimaahan kun matkustaa, niin on asennoiduttava sen maan tapoihin ja asenteisiin. Todella matkustan toistekin ,mut en FINN matkoilta tilaa enään matkaa.

      • savatdii khab

        Lämmintä on ja halvat hinnat. Nelihenkisen perheen matkabudjetti matkoineen alittaa vastaavantasoisen kanarian loman mennen tullen. Ihmiset ystävällisiä satunnaiselle matkailijalle.


      • mummelix2 ja papat
        savatdii khab kirjoitti:

        Lämmintä on ja halvat hinnat. Nelihenkisen perheen matkabudjetti matkoineen alittaa vastaavantasoisen kanarian loman mennen tullen. Ihmiset ystävällisiä satunnaiselle matkailijalle.

        Tultiinpa taas neljänneltä reissulta Phuketista ja Karonilta. Oltiin kolme viikkoa ja aika kului kuin siivillä. Vietettiin sallainen löhöilyloma, kun olemme kuuskymppisiä ja kaiken phuketissa jo nähneet, niin maattiin vaan hotlan altaalla ja iltasin ja iltapv.llä ajoimme tuk tukeilla ja taksilla ostoksille eri paikkoihin. Oli parhaana iltana 39 lämmintä ja satoi vaan menopäivän iltana ja seur.iltana pikku roppeen, ja muuten paisto aurinko koko ajan täydeltä terältä. Että ilmoissa ei valittamista, ja me otetaan aina laadukas hotelli,jossa on ohjelmaa koko ajan ja iltaisin myös puffet pöytä ja joku "teema" , niin ei ole pakko lähteä edes syömään muualle,jos ei huvita. Loma tuntu tosi lomalta,kun ei kylmyys niveliä väännellyt ja ei tarvinnut paljon vaatteita pukia. Ihmiset on ihania,tosiaanki kun ei ota mitään kantaa näihin intialaisiin ja marokkolaisiin puku myyjiin ja kaupustelijoihin. Seurasin tosiaanki kun pukumyyjä kaiveli väliajat nenäänsä ja sitten kun tuli immeinen kohdalle,niin tormasi sen käteen kätteleen ,niin päätin etten koskaan enää ojenna niille kättäni ,vaan pidän visusti kädet puuskassa. (mikä tauti pesä) Itse taikut on iloisia ja ihania ihmisiä. Aina kun tulee pois jää kaipuu sinne,että jos vieläkin joskus pystymme niin lähdemme sinne. Pitää vaan välillä täällä eläkkeellä "tienata",että pääsee sinne.Mikään ei siellä häiritse,kun ei ole pakko katsoa mitä ei halua, ja ainoa "Örveltäjä" jonka näimme oli suomea puhuva ukko, kengät kädessä ja pelti kiinni . . . .että sillee


      • => evvk-asenne
        mummelix2 ja papat kirjoitti:

        Tultiinpa taas neljänneltä reissulta Phuketista ja Karonilta. Oltiin kolme viikkoa ja aika kului kuin siivillä. Vietettiin sallainen löhöilyloma, kun olemme kuuskymppisiä ja kaiken phuketissa jo nähneet, niin maattiin vaan hotlan altaalla ja iltasin ja iltapv.llä ajoimme tuk tukeilla ja taksilla ostoksille eri paikkoihin. Oli parhaana iltana 39 lämmintä ja satoi vaan menopäivän iltana ja seur.iltana pikku roppeen, ja muuten paisto aurinko koko ajan täydeltä terältä. Että ilmoissa ei valittamista, ja me otetaan aina laadukas hotelli,jossa on ohjelmaa koko ajan ja iltaisin myös puffet pöytä ja joku "teema" , niin ei ole pakko lähteä edes syömään muualle,jos ei huvita. Loma tuntu tosi lomalta,kun ei kylmyys niveliä väännellyt ja ei tarvinnut paljon vaatteita pukia. Ihmiset on ihania,tosiaanki kun ei ota mitään kantaa näihin intialaisiin ja marokkolaisiin puku myyjiin ja kaupustelijoihin. Seurasin tosiaanki kun pukumyyjä kaiveli väliajat nenäänsä ja sitten kun tuli immeinen kohdalle,niin tormasi sen käteen kätteleen ,niin päätin etten koskaan enää ojenna niille kättäni ,vaan pidän visusti kädet puuskassa. (mikä tauti pesä) Itse taikut on iloisia ja ihania ihmisiä. Aina kun tulee pois jää kaipuu sinne,että jos vieläkin joskus pystymme niin lähdemme sinne. Pitää vaan välillä täällä eläkkeellä "tienata",että pääsee sinne.Mikään ei siellä häiritse,kun ei ole pakko katsoa mitä ei halua, ja ainoa "Örveltäjä" jonka näimme oli suomea puhuva ukko, kengät kädessä ja pelti kiinni . . . .että sillee

        Niin johan katoaa koko ulkoilmabordelli ja jää jäljelle tosiaan vaan hotellin all inclusive-paketti ja oma uima-allas.


      • thaimaassa
        => evvk-asenne kirjoitti:

        Niin johan katoaa koko ulkoilmabordelli ja jää jäljelle tosiaan vaan hotellin all inclusive-paketti ja oma uima-allas.

        Ei ollut inculsivea ja liikuimme paljon,mutta mikään ei häirinny . .. Älä puhu,jos et ole käynytkään.!


    • ConstaS

      Juuri tultiin reissuta ja voin sanoa että matka oli onnistunut paitsi tietenkin ensimmäisen viikon sairastelut eivät ollet mieluisia:) Peach blossom hotellissa vietettiin 2 viikkoa mutta en valitettavasti voi suositella hotellia ”vähän” vaatimammalle matkaajalle. Huoneen siisteys ei ollut kehuttava ja muutenkin henkilökunnan asenna asiakkaisiin kohtaan oli erittäin epämukava Muuten ihan iloisin mielin tuli vietettyä tuo loma phuketissa. Karon beachilla ja kata beachilla tuli tietysti aikaa vietettyä ja siitä löytyy mukavasti videomateriaalia. haluaisinkin jakaa sen teidän kanssa jotta saatte visuaalista käsitystä millaista paikan päällä on

      https://www.youtube.com/watch?v=EscTW3Wr8e8 – Reissu paketissa 1
      https://www.youtube.com/watch?v=m2mW5scro_U – Reissu paketissa 2
      https://www.youtube.com/watch?v=Kp_dCzqentM – Snorklaus reissu Kata Beachilla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      83
      6004
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2043
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1805
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe