Moikka ! Täälä kirjoittelee 16 vuoden vanha nuori. Olen tapani mukaan huolestunut kaikista vähänkään vakavemmista sairauksista ym. oireista. Muutama vuosi sitten lomalla ollessamme isältäni lähti vasemmasta kädestä tunto, ja se "halvaantui". Noh... Äkkiä kiidätettiin sairaalaan, aivoinfarktin (tai vastaava) pelossa. Mitään vakavaa ei (Kai???) ollut. Tai vanhempani ovat jättäneet kertomatta... Tästä huolestuin kovasti, ja netistä aloin hullunlailla etsiä tietoa yms...
Nyt viime viikkojen aikana äidilleni on tullut muistikatkoksia. Nämä voinee johtua stressistä, ja tietty hajamielisyydestäkin, toivonmukaan.Esimerkiksi... Hän on unohtanut laittaa tiskikoneen päälle, hän täyttää koneen, mutta unohtaa painaa virtanappia. Lisäksi hän unohtelee henkilöiden nimiä, jotka hän on yli 6v tuntenut.
Tämä voi johtua stressistä, sillä hän tekee paljon kotitöitä (pyykit, siivoaa keittiötä, laittaa ruokaa, käy koulua, ja töissä). Koitan aina auttaa keittiön siivoamisessa, ja muissakin asioissa, jottei äitini joudu tehdä niin paljoa töitä.
Olen pahoillani, että tulen vuodattamaan ajatuksiani tänne suomi24-foorumeille, kun moni täälä oikeasti kärsii näistä taudeista, ja minä senkun kyselen muutamista oireista. Toivon että lukijat täälä ottavat minut tosissaan, eivätkä hauku tms. Haluaisin vain auttavia vastauksia, ja linkkejä. Mitä kannattaa tehdä? Voiko Dementiaa, TAI muuta muistisairautta parantaa, miten? Voiko lievittää, mitä voin tehdä?
Terveisin: Huolehtivainen Teini
Dementiaako?
2
243
Vastaukset
- Miisuliini
nuo muistamattomuudet johtuu vain stressistä. Usein voi unohtaa myös siksi, kun ajattelee monia asioita yhtäaikaa. Meillä naisilla se varsinkin tapahtuu usein. Ole ihan rauhassa. Kyse tuskin on mistään dementiasta.
Jos olisi, niin sitten varmaan minullakin olisi. Itselleni sattuu vielä pahempiakin unohduksia. :)
Kaikkee hyvää sulle. :) - .....
Olen samaa mieltä, kuin tuo Miisuliinikin. Tuontyyppiset asiat ovat ihan tavallisia unohduksia. Jotkut ihmiset ovat vielä hajamielisempiä kuin toiset. Minulla on jo aikuiset lapset, mutta muistan hyvin, kun oli paljon töitä kotona ja töissä ja kaikenlaista huolehdittavaa. Kyllä siinä unohtelee jokainen.
Dementian muistamattomuudet ovat erityyppisiä kuin nuo. Hienoa, että otat asioista selvää. Olet hyvä tyyppi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.525280- 813870
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3222275Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2661912Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1171788Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain561362Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951290- 701232
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331197Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2951172