Vastaus RIKOLLISUUDEN SAKRA´MENTILLE

teu.

KUN TARKOITUKSES ON SAADA PAHAA AIKAISEKSI ,en millään voi ymmärtää että
et sinä saa asioita päähäs, Tuo Luuk. 17:2 , on selitetty Matt. 18:6-7. seuraavasti
JEESUS EI SANO ,ETTÄ KAIKKI PIENET ELI NUORET LAPSET USKOVAT HÄNEEN , VAAN HÄN SANOO NIISTÄ PIENISTÄ , JOTKA USKOVAT HÄNEEN . SYNNYNÄISESTI LUKAAN EI OLE USKOVA , VAAAN "LIHASTA SYNTYNYT " ,"LIHA " LIHANMIELI ON VIHOLLISUUS JUMALAA VASTAAN (rOOM . 8:7. KAIKKI OVAT "LUONNOSTAAN VHAN LAPSIA ",KS. jOH. 3:1-21 ;eF. 2::1-3. )

Syntiturmeluksen pahimpia puolia on taipumus ja halu saada syntitovereita ja vietellä toisia samoihin synteihin . Niin kuin missä itse elää . Näin tehdessään ihminen on erityissä, määrin saatanan
työtoveri /apulainen (kuten örvelö) ansaiten ankaran rangaistuksen . Uskovien lasten viettelemisetä
on erikoisenraskas synti . Jos myllynkivi ripustetaan ihmisen kaulaan ja hänet heitetään mereen ,
hänellä ei ole mitään mahdollisuutta pelastautua hukkumiselta . Samoin lasten syntiin viettelijä ei
voi välttyä helvetin tulijärveen , joutumiselta ellei tee siitä ARMONAJASSA parannusta ja saa
JEESUKSEN VERESSÄ JA NIMESSÄ ANTEEKSI.

71

918

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • savon ukko

Hänen viestinnsä sisältävä omaa pirullista salasaatanillisuutta. Lapsikaste on nyt meillä normaalisti kaunis tapa. Ja kai sen Jumalakin hyväksyy. Ei siinä mitää pilkkaa hätä kohtaan ole.

Mutta kun katselin tätä Nokialaista raakkipappia kylpyammeineen, jossa hän upotteli sekopäitä ylipuhuttuja ihmisiä omaan" kostouskoonsa"riihipaita päällään,olihan se vähän säälittävä näky. Jumalakin nauroi, tai itki.

Jos muuten myllynkiveä ruvettaisi kaikkien vähänkin syntisten kaulaan asettamaan, niin mistä hemmetistä näitä kiviä enää löytyisi. Ne on joko maatuneet tai niillä on hukutettu kaikkia lahkolaisia järviin ja meriin.

Nyt olisikin tilalle saatava joku toinen konsti. Esimerkiksi tynämiitti pötkö pessilmään ja tarpeeksi pitkä tulilanka päähän, ettei synnittömät tulilangan sytyttäjät suurempia vammoja saisi. Sen voisi raamatun uudistajat huomioida taas kirjan tekstejä ja tarkoitusta muunnellessaan.

• teuta

joku konti pitäis olla , joka ei oli liian raju , ettei voisi syytöstä saada,
        jos hänestä saisi saman kuin ihmisestä jossakin olisi silloin väärin tehtyä
        koska ei mikään normaali kehoitus , hänelle riitä.

• hgft.dr.ew

ei pahalla mutta koska sinulle kelpaa raamatullinen Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan totuus?

Lapsikasteen suhteen on kysymys monien Lakien vastaisuuksista, mm. Jumalan ja Jeresuksen antaman Lain sekä Suomen Perustuslain!

SUOMEN PERUSTUSLAKI:

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731

2 luku

Perusoikeudet

6 §

Yhdenvertaisuus

Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.

Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

>>>>Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.

Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.

7 §

Oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen ja koskemattomuuteen Jokaisella on oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen, koskemattomuuteen ja turvallisuuteen. Ketään ei saa tuomita kuolemaan, kiduttaa eikä muutoinkaan kohdella ihmisarvoa loukkaavasti. Henkilökohtaiseen koskemattomuuteen ei saa puuttua eikä vapautta riistää mielivaltaisesti eikä ilman laissa säädettyä perustetta. Rangaistuksen, joka sisältää vapaudenmenetyksen, määrää tuomioistuin. Muun vapaudenmenetyksen laillisuus voidaan saattaa tuomioistuimen tutkittavaksi. Vapautensa menettäneen oikeudet turvataan lailla.

---

Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."

---

Noiden lisäksi Suomi on allekirjoittanut useita kansainvälisiä ja YK:n lasten suojeluja koskevia sopimuksia joten Savon Ukko on hyvä ja hyvääksyy tai kieltää Lait ja sopimukset ja siten valitsee herransa!
        Ja jos kiellät Jumalan ja Jeesuksen Lain niin palvele herraasi sen herran omassa nimessä se on Lailla suojattu oikeus joten älä häpeä olla heran palvelija ja palvella sitä Jumalan ja Jeesuksen nimisssä Heitä pilkaten! Valinta ja valinnan oikeus sinulla!!! ...ja anna se oikeus lapsillekkin koska se oikeus on henkilö kohtainen!!! ok???

• gf,d-.se
        teuta kirjoitti:

joku konti pitäis olla , joka ei oli liian raju , ettei voisi syytöstä saada,
        jos hänestä saisi saman kuin ihmisestä jossakin olisi silloin väärin tehtyä
        koska ei mikään normaali kehoitus , hänelle riitä.

olen sinulle ohjeen antanut!
        Ainakin kolme kertaa olen sinulle opettanut, että palvele herraasi sen herran omalla nimellä niin et saa minusta keskustelu kaveria!
        Uskonvapautta koskeva Laki on voimassa joten tee niinkuin pyydän!
        Olet jo Jumalan ja Jeesuksen Lain ja samalla Heidät kieltänyt joten ota seuraava askel ja jätä Heidän Sanat pois ja toimi sen vanha rippikatekismuksen opeille Lutheria palvellen hänen omalla nimellä!

ei ole sinun eikä minun vika että Lutheri oppi ei ole sama kuin Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tiedot joten valitse ketäpalvelet äläk epätoivoisesti yritä palvella kahta yhtä aikaa!

Itse teet itsellesi ja toisille vaikeaksi asioita!
        =================================

• Teuta
        gf,d-.se kirjoitti:

olen sinulle ohjeen antanut!
        Ainakin kolme kertaa olen sinulle opettanut, että palvele herraasi sen herran omalla nimellä niin et saa minusta keskustelu kaveria!
        Uskonvapautta koskeva Laki on voimassa joten tee niinkuin pyydän!
        Olet jo Jumalan ja Jeesuksen Lain ja samalla Heidät kieltänyt joten ota seuraava askel ja jätä Heidän Sanat pois ja toimi sen vanha rippikatekismuksen opeille Lutheria palvellen hänen omalla nimellä!

ei ole sinun eikä minun vika että Lutheri oppi ei ole sama kuin Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tiedot joten valitse ketäpalvelet äläk epätoivoisesti yritä palvella kahta yhtä aikaa!

Itse teet itsellesi ja toisille vaikeaksi asioita!
        =================================

Kun taas minä en luule , minä puhun Jumalan sanaa , ja JEESUKSEN OHJEITA JA JOS TARVITSEN
        SIIHEN Lutherin sanoja niitä käytetään , silloin kuin ne on paikallaan . Ja kaikki minkä sanotte
        tehkää se ISÄNI NIMIIN . SANOO JEESUS. Meillä on Raamatusta opetettu , älkää yrittäkö sitä itse
        ohjailla , selittää , eikä pahennukseksi saattaa (örvelö) vaan kuin Raamatun selittäjät joilla
        ohje on JUMALASTA , PYHÄN HENGEN KAUTTA SAATU,.
        En minä sano että minä osaan , mutta niin paljon olen lukenut että örvelö ei edes tajuu
        miksi minä katson hänen kirjoitukset , suohon sotkuttaviksi , joku viisaampi voisi joskus
        heittää pari hetulaa , eikä vain nauraa partaansa , paljonko teen kirjoitus virheitä .
        ne virheet on ulkokultaisuutta huomata toisesta. PELKÄSTÄÄN.

• uy6.lin
        Teuta kirjoitti:

Kun taas minä en luule , minä puhun Jumalan sanaa , ja JEESUKSEN OHJEITA JA JOS TARVITSEN
        SIIHEN Lutherin sanoja niitä käytetään , silloin kuin ne on paikallaan . Ja kaikki minkä sanotte
        tehkää se ISÄNI NIMIIN . SANOO JEESUS. Meillä on Raamatusta opetettu , älkää yrittäkö sitä itse
        ohjailla , selittää , eikä pahennukseksi saattaa (örvelö) vaan kuin Raamatun selittäjät joilla
        ohje on JUMALASTA , PYHÄN HENGEN KAUTTA SAATU,.
        En minä sano että minä osaan , mutta niin paljon olen lukenut että örvelö ei edes tajuu
        miksi minä katson hänen kirjoitukset , suohon sotkuttaviksi , joku viisaampi voisi joskus
        heittää pari hetulaa , eikä vain nauraa partaansa , paljonko teen kirjoitus virheitä .
        ne virheet on ulkokultaisuutta huomata toisesta. PELKÄSTÄÄN.

uskoa ja luulla on sama asia ja minä en usko enkä luule!

Minä en ole opettajasi, se opettajasi on katekismuksesi kuten olet moneen kertaan tehnyt selväksi!
        MUTTA
        minä olen sinulle ilmoittanut, että en puutu aivopieruihisi jos päästelet niitä herrasi nimissä!

Opettele erottamaan herra epäjumalasi, kateksmuksen kirjoittaja ja JUMALASTA JA JEESUKSESTA JA ÄLÄ ESIINNYT epäjumalan palvelijana JUMALAN JA JEESUKSEN NIMISSÄ JA HEIDÄN OPPIA RIKOLLISEN LUTERILAISUUDEN OPPEJA OPETTAEN. JOS NOIN JATKAT NIIN EDELLEEN TEET JUMALASTA JA JEESUKSESTA SYYLLISIÄ KAIKKIIN NIIHIN RIKOKSIIN JOITA RIKOLLINEN KRISTINUSKO, LUTERILAISUUSKIN ON TEHNYT JUMALAN, JEESUKSEN JA PYHÄN HENGEN NIMISSÄ ESIM. OMIA USKOVAISIA, PIKKU LAPSIAKIN NOITAROVIOILLA TAPPAESSAAN!
        sinulla on vaikea ymmärtää, että olet törkein Jumalan ja Jeesuksen sekä Pyhän Hengen pilkkaaja jonka olen kohdannut. olen lukemattoman monta kertaa sinua siitä kehoittanut luopumaan.
        SINULLA ON LAILLA SUOJATTU OIKEUS PALVELLA epäjumalaasi NIIN TEE SE SEN herrasi OMASSA NIMESSÄ KUN SITÄ herraasi jumalanas jumaloit oppeinesi:

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9616541/48095597
        "Ei ole Jeesus vahvistanut
        teuta 8.8.2010 12:12
        Mooseksen lakia , muuta kiun 10 käskyä kaiken lainen muu mooseksen laki hylättiin 30 jKr.
        Sinä et ymmärrä oikeastaan mitään. Miksi räävit poskeasi jatkuvasti ."

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9461899/46725910
        Kiva kun olit tarkkana
        teuta 13.11.2010 14:18
        Tuo yks joka hilluu nyt suuna päänä , ei ole löytänyt tuotakaan oikesta kirjasta
        Mä hain vanhan Rippikoulu katekismuksen , ja siinä se on aivan oikein .

• teuta
        uy6.lin kirjoitti:

uskoa ja luulla on sama asia ja minä en usko enkä luule!

Minä en ole opettajasi, se opettajasi on katekismuksesi kuten olet moneen kertaan tehnyt selväksi!
        MUTTA
        minä olen sinulle ilmoittanut, että en puutu aivopieruihisi jos päästelet niitä herrasi nimissä!

Opettele erottamaan herra epäjumalasi, kateksmuksen kirjoittaja ja JUMALASTA JA JEESUKSESTA JA ÄLÄ ESIINNYT epäjumalan palvelijana JUMALAN JA JEESUKSEN NIMISSÄ JA HEIDÄN OPPIA RIKOLLISEN LUTERILAISUUDEN OPPEJA OPETTAEN. JOS NOIN JATKAT NIIN EDELLEEN TEET JUMALASTA JA JEESUKSESTA SYYLLISIÄ KAIKKIIN NIIHIN RIKOKSIIN JOITA RIKOLLINEN KRISTINUSKO, LUTERILAISUUSKIN ON TEHNYT JUMALAN, JEESUKSEN JA PYHÄN HENGEN NIMISSÄ ESIM. OMIA USKOVAISIA, PIKKU LAPSIAKIN NOITAROVIOILLA TAPPAESSAAN!
        sinulla on vaikea ymmärtää, että olet törkein Jumalan ja Jeesuksen sekä Pyhän Hengen pilkkaaja jonka olen kohdannut. olen lukemattoman monta kertaa sinua siitä kehoittanut luopumaan.
        SINULLA ON LAILLA SUOJATTU OIKEUS PALVELLA epäjumalaasi NIIN TEE SE SEN herrasi OMASSA NIMESSÄ KUN SITÄ herraasi jumalanas jumaloit oppeinesi:

Mooseksen lakia , muuta kiun 10 käskyä kaiken lainen muu mooseksen laki hylättiin 30 jKr.

Kiva kun olit tarkkana
        Tuo yks joka hilluu nyt suuna päänä , ei ole löytänyt tuotakaan oikesta kirjasta

Et hyvän paikkaan ainakaan koska JEESUKSEN sanat oli : elette usko , te ette pääse taivaaseen
        (taivaan valtakuntaan ) tätä lausetta pakoon et pääse , örvelö . Muista se .
        Siihen on lisäyksiä , ym. Mutta opi ensin tuo.
        Ääliöltä kuulet totuuden ,,eikö ole valitettavaa, .

• kjh-u,.ytr
        teuta kirjoitti:

Et hyvän paikkaan ainakaan koska JEESUKSEN sanat oli : elette usko , te ette pääse taivaaseen
        (taivaan valtakuntaan ) tätä lausetta pakoon et pääse , örvelö . Muista se .

teuta kirjoitti:
        Oletko koskaan ajatellut mihin sinä joudut väitteines.
        ###
        Onko tuo uhkaus jos niin keneltä olet saanut valduudet?

TEEN KAIKKENI ETTEN JOUDU RIKOLLISEN JOUKKOON RAKENTAMAA HELVETTIÄ:

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9566057/47416379
        "JOS tuo luku pitisi paikkansa sinä olisit Hitler
        teuta 31.12.2010 09:05
        Heil ... Kirkosta erooja ei ole löytänyt mitään muuta kuin pienen veron maksammattomuuden
        Taivaan valtakuntaa nimittäin ei ole vielä tehtykään !"

Kiva kun olit tarkkana
        ###

(taivaan valtakuntaan ) tätä lausetta pakoon et pääse , örvelö .
        ###
        Mieti itse mihin paikkaan olet menossa kun palvelet omia uskovaisia tappaneen rikollisuuden herraa JOKA EI KUNNIOITTANUT, U*S*K*O*N*U*T EDES JUMALAN JA JEESUKSEN ÄLÄ TAPA KÄSKYÄ!
        ###

Muista se .
        ###
        MUISTAN TOKI JA SE TOTUUS RIKOLLISUUDEN TOTUUTTA!
        MONTAKO OLET SAUNAN TAA VIENYT LATARIKSI ITSEES KEHUEN???

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9608556/47775940
        #Et ole minusta aivan oikeassa
        teutatess 23.1.2011 20:49
        Nimittäin , tiedän ja tunnen sen siitä mitä minä olen saanut kokea
        en tievä olitko linjalla kun hinut hyllytettiin viikoksi , syy oli että tappelin
        heidän mielesta örvelön kanssa jos ajatellaan silloista tilannettä eivarmaankaan
        mulla ollut puolta pikkurilliä asiaa tähän verrattuna , örvelö koko ihminen vastaan
        sitä puolta pikkurilliä , siis ei mitään rotia asioilla .
        Sitten puhutaan pidättutykää , kuka voi vain sivusta katsoa tämä alkaa menne ylläpidolta
        aivan overiksi .jos ei saada Es/Lesta palstaa en tiedä . Mitä pitäisi tehdä . Kaikki
        on menossa eniron ylläpidon piikkiin , minulla on tullut mieleen , että örvelö on heidän
        palkkaama , koska ei muka hänelle kukaan mitään voi .Onhan ennenkin viety saunan taa kusipäitä. #
        ###

• teuta
        kjh-u,.ytr kirjoitti:

teuta kirjoitti:
        Oletko koskaan ajatellut mihin sinä joudut väitteines.
        ###
        Onko tuo uhkaus jos niin keneltä olet saanut valduudet?

TEEN KAIKKENI ETTEN JOUDU RIKOLLISEN JOUKKOON RAKENTAMAA HELVETTIÄ:

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9566057/47416379
        "JOS tuo luku pitisi paikkansa sinä olisit Hitler
        teuta 31.12.2010 09:05
        Heil ... Kirkosta erooja ei ole löytänyt mitään muuta kuin pienen veron maksammattomuuden
        Taivaan valtakuntaa nimittäin ei ole vielä tehtykään !"

Kiva kun olit tarkkana
        ###

(taivaan valtakuntaan ) tätä lausetta pakoon et pääse , örvelö .
        ###
        Mieti itse mihin paikkaan olet menossa kun palvelet omia uskovaisia tappaneen rikollisuuden herraa JOKA EI KUNNIOITTANUT, U*S*K*O*N*U*T EDES JUMALAN JA JEESUKSEN ÄLÄ TAPA KÄSKYÄ!
        ###

Muista se .
        ###
        MUISTAN TOKI JA SE TOTUUS RIKOLLISUUDEN TOTUUTTA!
        MONTAKO OLET SAUNAN TAA VIENYT LATARIKSI ITSEES KEHUEN???

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9608556/47775940
        #Et ole minusta aivan oikeassa
        teutatess 23.1.2011 20:49
        Nimittäin , tiedän ja tunnen sen siitä mitä minä olen saanut kokea
        en tievä olitko linjalla kun hinut hyllytettiin viikoksi , syy oli että tappelin
        heidän mielesta örvelön kanssa jos ajatellaan silloista tilannettä eivarmaankaan
        mulla ollut puolta pikkurilliä asiaa tähän verrattuna , örvelö koko ihminen vastaan
        sitä puolta pikkurilliä , siis ei mitään rotia asioilla .
        Sitten puhutaan pidättutykää , kuka voi vain sivusta katsoa tämä alkaa menne ylläpidolta
        aivan overiksi .jos ei saada Es/Lesta palstaa en tiedä . Mitä pitäisi tehdä . Kaikki
        on menossa eniron ylläpidon piikkiin , minulla on tullut mieleen , että örvelö on heidän
        palkkaama , koska ei muka hänelle kukaan mitään voi .Onhan ennenkin viety saunan taa kusipäitä. #
        ###

Vaikka en ymmärrä miksi sulta mitäänkysyisin koska pahaa vain siltä päin on tullut vatsukasksi .
        Mutta Jeesus sanoi , jos sinä et välitä lähimmäisestä , miksi kysyt yleensä mitään . tämä
        muutamin omin sanoin .

• gvf-d.sa
        teuta kirjoitti:

Vaikka en ymmärrä miksi sulta mitäänkysyisin koska pahaa vain siltä päin on tullut vatsukasksi .
        Mutta Jeesus sanoi , jos sinä et välitä lähimmäisestä , miksi kysyt yleensä mitään . tämä
        muutamin omin sanoin .

Jeesus sanoi myös älä tapa käskyn!
        mutta sinä et ole vielä oppi ymmärtämään mitä sitä käskyä vastaan rikkoneet tukijoineen tekee!
        te, ruumillisen kurituksen tukijat olette petoja joista Jeesus varoittaa:
        15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.

Alkaako selviämään?

• teuta
        gvf-d.sa kirjoitti:

Jeesus sanoi myös älä tapa käskyn!
        mutta sinä et ole vielä oppi ymmärtämään mitä sitä käskyä vastaan rikkoneet tukijoineen tekee!
        te, ruumillisen kurituksen tukijat olette petoja joista Jeesus varoittaa:
        15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.

Alkaako selviämään?

Ja kaikesta päätellen voi kysyä sinulta mitä sinä ymmärrät.

• yftr.e-wq
        teuta kirjoitti:

Ja kaikesta päätellen voi kysyä sinulta mitä sinä ymmärrät.

kyllä me tiedämme, että sinulle on enkeli se rikollinen joka raahaa omia uskovaisia, pikku lapsiakin noitarovioille tapettaviksi!

siis teuta on ruumiillisen kurituksen ja kidutuksen sekä tappaja herran aivopieru päätön pääsihteeri joka ei ymmärrä älä tapa käskyn merkitystä vaikka se kuuleman on myös siinä teuta vanhassa rippiraamatussa präntättynä synnin ja rikoksien mustalla musteella.

• Et sitten malttanut olla kommentoimatta häirikön viesteihin. Olisihan tuyo pitänyt arvata.

• teu.

eikö näin.

• kohtuus valheeseenki
        teu. kirjoitti:

eikö näin.

Älä nyt hyvä mies tullaisia kirjoittele!!

• teu. kirjoitti:

eikö näin.

Vai että voin katsoa. Nyt katson että viimeisen kerran menit rajan yli ääliö.

Kumma kun et edellisestä oppinut. Nyt olet sitten omillasi. Käytä omia työkalujasi. En poista enää ainuttakaan viestiä.

• Teuta
        kohtuus valheeseenki kirjoitti:

Älä nyt hyvä mies tullaisia kirjoittele!!

EN KÄ VARMAANKAAN SANONUT NOI, ES LETALLE .
        Siis varmaankin tarkoitin omaa aloitusta .

• teuta
        Eslest kirjoitti:

Vai että voin katsoa. Nyt katson että viimeisen kerran menit rajan yli ääliö.

Kumma kun et edellisestä oppinut. Nyt olet sitten omillasi. Käytä omia työkalujasi. En poista enää ainuttakaan viestiä.

Se ei estä minu vastaamasta silloin kuin katson sen olevan tarpeen .
        mistähän johtuu että häirikköa ei nimitetä pahasti. EIKÖ
        hänelle kuulu juuri moitteet ? ! ?

• teuta kirjoitti:

Kiinnostaisi vielä tietää mikä sai sinut toimimaan eri tavalla kuin mitä oli sovittu.

• teuta kirjoitti:

On se sitten kumma että kun minä oikein urakalla poistan häirikön viestejä ja uhraan aikaani asialle niin sinä OIKEIN HOUKUTTELET HÄIRIKÖN KIRJOITTAMAAN LISÄÄ TEKEMÄLLÄ HÄNELLE OSOITETUN PUHEENVUORON. Oliko häirikön viestejä liian vähän kun niitä piti alkaa oikein houkuttelemaan lisää???????????

Tällä tavalla siis yrität auttaa minua hoitamaan tehtävääni. Tämä tuli selväksi.

• älä selittele pois
        Teuta kirjoitti:

EN KÄ VARMAANKAAN SANONUT NOI, ES LETALLE .
        Siis varmaankin tarkoitin omaa aloitusta .

Jos puhut omasta aloituksestasi, niin tiedät itsekin ettei tämä avaus ei ole sinun avauksesi.
        Toisin sanoen, tekstisi perusteella on selvää että tarkoitit avauksen olleen eslest'an tekemä, muulla tavalla tätä ei voi tulkita.

• pysytää asias
        teuta kirjoitti:

Sotket toisten avauksia sekavilla viesteilläsi, etkä jätä tilaa muille keskustella asiallisesti.

• valitettavasti
        Eslest kirjoitti:

On se sitten kumma että kun minä oikein urakalla poistan häirikön viestejä ja uhraan aikaani asialle niin sinä OIKEIN HOUKUTTELET HÄIRIKÖN KIRJOITTAMAAN LISÄÄ TEKEMÄLLÄ HÄNELLE OSOITETUN PUHEENVUORON. Oliko häirikön viestejä liian vähän kun niitä piti alkaa oikein houkuttelemaan lisää???????????

Tällä tavalla siis yrität auttaa minua hoitamaan tehtävääni. Tämä tuli selväksi.

Teuta ei todellakaan ymmärrä mitä hän tekee. Tosi pahalta tuntuu, hän on sammuttanut käytännössä kaiken asiallisen keskustelun täältä sotkeentumalla lähes jokaiseen viestiin asiattomalla tavallaan.

• teuta
        Eslest kirjoitti:

Silloin kun ei ole tietoa mihin minä vastaan , ei voi arvostella lainkaan
        tässä oli taas kerran sellainen tilanne että sinun olisi pitänyt poistaa kärppän
        ettei tarvis alkaa puolustelemaan , sinun mielestä häirikköa ,,minä
        en pulusta häntä , minä puolustan palstaa ja itseäni .mutta sitähän ei ymmärretä .

• teuta
        valitettavasti kirjoitti:

Teuta ei todellakaan ymmärrä mitä hän tekee. Tosi pahalta tuntuu, hän on sammuttanut käytännössä kaiken asiallisen keskustelun täältä sotkeentumalla lähes jokaiseen viestiin asiattomalla tavallaan.

Kun et tee omia aloituksia ,mutta arvostelet jokaisia.

• teuta
        pysytää asias kirjoitti:

Sotket toisten avauksia sekavilla viesteilläsi, etkä jätä tilaa muille keskustella asiallisesti.

Ja sinä puhut tilasta , mene itsees täällä nykyaaaään ollut 25-35 viestiä /pv. Tammikuussa oli 167 , kysynkin
        paljonko tilaa pitää olla juttunne alkaa haisemaan .

• teuta
        Eslest kirjoitti:

Kiinnostaisi vielä tietää mikä sai sinut toimimaan eri tavalla kuin mitä oli sovittu.

ja koska pilkka ei kuuluu koskaan suvaittaviin .

• teu.
        älä selittele pois kirjoitti:

Jos puhut omasta aloituksestasi, niin tiedät itsekin ettei tämä avaus ei ole sinun avauksesi.
        Toisin sanoen, tekstisi perusteella on selvää että tarkoitit avauksen olleen eslest'an tekemä, muulla tavalla tätä ei voi tulkita.

ja aivan itse ,miten sinä tulkit kirjoituksia

• Eslest ei kirj.
        teuta kirjoitti:

ja koska pilkka ei kuuluu koskaan suvaittaviin .

Oli sovittu että häirikön kanssa ei seurutella vaan se jätetään yksikseen.

• Eslest ei kirj.
        teuta kirjoitti:

Silloin kun ei ole tietoa mihin minä vastaan , ei voi arvostella lainkaan
        tässä oli taas kerran sellainen tilanne että sinun olisi pitänyt poistaa kärppän
        ettei tarvis alkaa puolustelemaan , sinun mielestä häirikköa ,,minä
        en pulusta häntä , minä puolustan palstaa ja itseäni .mutta sitähän ei ymmärretä .

Ei ymmärretä ei. Etkö sinä herneaivo tajua että AINA KUN JUTTELET HÄIRIKÖN KANSSA, RUOKIT HÄNEN HUOMIONHALUAAN.

Ihan hyvin välillä alkoi kun luulin että lopultakin ymmärrät mutta taas senkin ääliö romutat kaikki.

"sinun olisi pitänyt poistaa kärppän ettei tarvis alkaa puolustelemaan"

Voi pyhä isä sentään. Niin kärppänä tässä on oltu kuin on pystytty mutta kun minun sentään pitää käydä töissä niin en voi roikkua netissä kaiken aikaa. Ja sitten sinä käyn paskomassa jätöksiäsi tänne ja luulet että kyllä minä taas kärppänä pyyhin perseesi.

NYT LOPPUI MINUN OSALTANI.

• teuta
        Eslest ei kirj. kirjoitti:

Oli sovittu että häirikön kanssa ei seurutella vaan se jätetään yksikseen.

Sinun takia , eikä sitä että Häirikkö ei ole saanut yhtään komtoa kolmen vuoden aikana .
        Se tarkoittaa misusta sitä että meitä muita saa sättiä niin paljonkuin sielusi sitää mutta
        ei rikollista , ei ymmärrä =?

• Eslest ei kirj.
        teuta kirjoitti:

Sinun takia , eikä sitä että Häirikkö ei ole saanut yhtään komtoa kolmen vuoden aikana .
        Se tarkoittaa misusta sitä että meitä muita saa sättiä niin paljonkuin sielusi sitää mutta

Olen kyllä huomannut ettet ymmärrä.

Häirikön suhteen ei ole mitään toivoa että hän puhumalla lopettaisi häiriköinnin. Siksi on yritettävä muita keinoja. Ja yritin. Sinunkin avullasi mutta kun kieltäydyt auttamasta en minäkään yritä enää.

Sinä vain yrität keksiä tekosyitä että voisit jatkaa keskustelua häirikön kanssa vaikka miten pyydän että hänet eristettäisiin. Suunnilleen kaikki muut täällä asian ymmärtävät mutta sinä ääliö herneaivo et.

Kenttä on nyt sinun. Ole hyvä vaan.

• Eslest ei kirj.
        teuta kirjoitti:

Hirteen? Kuka sinulta on sellaista muuten pyytänyt?

Niin voisitko selvittää mitä tarkoittaa tässä yhteydessä
        -komtoa?
        -misusta? (kissasta? Jotkut sanoo sitä misuksi)
        -sitää? (setää? pitää?)

• Aapiskirja

-komtoa?
        -sitää? (setää? pitää?)

-komtoa?
        -sitää? (setää? pitää?)
        -minä en pulusta häntä?
        -voisiko herrä kertoa?
        Luetteloa voisi jatkaa loputtomiin. Joku voisi gradutyönään laatia teutatess-kielisen sanakirjan, jotta tavallinen tahvo voisi tulkita mitä tämä teudor milloinkin tarkoittaa.
        Teutatess ei onnistu yhtäkään lausetta kirjoittamaan ilman kömpelöitä, mutta ah, niin makeasti naurettavia kirjoitusvirheitä!

• teuta
        Eslest kirjoitti:

häirikköä , eikö se jo tullut eilen selväksi että sinä moitit vain minua , en ole nähnyt enkä kuullut
        että olisit häntä kertaakaan mittinut mistään , siis sinä hyväksyt silloin hän kirjoitukset . . .

Jos sina pidät otsikon tyyppisen ohjeen , niin periaatteessa sinun tulee ajaa i. ja 2.

• teuta
        älä selittele pois kirjoitti:

ja se on satavarmasti vieläkin niin ,, vaikka
        ei tämä ole ensimmäinen kerta kun joku alkaa
        avamaan kesken ketjua uusiksi Ja vielä sellainen
        asia että savon ukko oli aika vakuuttava heti perään.

• jh.g-yt
        Aapiskirja kirjoitti:

-komtoa?
        -sitää? (setää? pitää?)
        -minä en pulusta häntä?
        -voisiko herrä kertoa?
        Luetteloa voisi jatkaa loputtomiin. Joku voisi gradutyönään laatia teutatess-kielisen sanakirjan, jotta tavallinen tahvo voisi tulkita mitä tämä teudor milloinkin tarkoittaa.
        Teutatess ei onnistu yhtäkään lausetta kirjoittamaan ilman kömpelöitä, mutta ah, niin makeasti naurettavia kirjoitusvirheitä!

Mahdollisesti näin:

-komtoa?
        tuo on LLL ruotsia, suomeksi "kom" =tulla, tule ja "toa" = WC
        Siis vapaasti suomennettuna: "tule paskalle"

-sitää? (setää? pitää?)
        = tuossa on WC:ssä sattunut "panovirhe" ja tarkoittaa suomeksi "SIITTÄÄ"

-minä en pulusta häntä?
        =TUO VAIKEA, ehkä: = teuta ei pulusta häntäänsä siittämisen jälkeen mutta mitä on pulustaminen!!!

-voisiko herrä kertoa?
        =teuta pyytää apua katekismuksen kirjoittajalta

(http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9461899/46725910
        Kiva kun olit tarkkana
        Mä hain vanhan Rippikoulu katekismuksen , ja siinä se on aivan oikein .)

• jiuyg,l

Ei ymmärretä ei. Etkö sinä herneaivo tajua että AINA KUN JUTTELET HÄIRIKÖN KANSSA, RUOKIT HÄNEN HUOMIONHALUAAN.

Ihan hyvin välillä alkoi kun luulin että lopultakin ymmärrät mutta taas senkin ääliö romutat kaikki.

Voi pyhä isä sentään. Niin kärppänä tässä on oltu kuin on pystytty mutta kun minun sentään pitää käydä töissä niin en voi roikkua netissä kaiken aikaa. Ja sitten sinä käyn paskomassa jätöksiäsi tänne ja luulet että kyllä minä taas kärppänä pyyhin perseesi.

*kuiskaa*

En minä etsi huomiota vaan haluan että itse oppisitte antamaan Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan totuudelle tilaa ja huomiota!!!
        minä en palvele Lutheria epäjumalana mutta en kiellä toisia sitä tekemästä MUTTA LAITAN MIELELLÄNI ESIIN JUMALAN JA JEESUKSEN OMAA SANAA KUN te HEIDÄN nimissä omia uskovaisia, Jumalan Valtakunnan kaltaisia pikku lapsiakin tappaneen rikollisuuden herraa epäjumalana palvelette!

Siis jos kirjoitatte Lutherin omassa nimessä niin ei minulla ole mitään asiaa teille!
        mutta
        Jos herrastanne teette Jumalan ja Jeesuksen kaltaisen epäjumalan niin silloin puutun asiaan jos vain saan mahdollisuuden.

uskonvapaus antaa oikeuden palvella Lutheria epäjumala niin tehkä se sen herran omassa nimessä!
        YMMÄRTÄÄKSENI TEILLÄKÄÄN EI OLE OIKEUTTA ESIINTYÄ JUMALAN, JEESUKSEN JA PYHÄN HENGEN NIMISSÄ ESI, OMIA USKOVAISTEN, PIKKU LASTENKIN TAPPAVAA herraa epäjumalana jumaloiden. VÄÄRÄN TODISTUKSEN ANTAMINEN ON JUMALAN JA JEESUKSEN ANTAMAN LAIN VASTAINEN RIKOS!
        Väitätte olevan uskossa niin uskokaa myös LAKIA!

• n-bv,g.fds
        teuta kirjoitti:

häirikköä , eikö se jo tullut eilen selväksi että sinä moitit vain minua , en ole nähnyt enkä kuullut
        että olisit häntä kertaakaan mittinut mistään , siis sinä hyväksyt silloin hän kirjoitukset . . .

Jos sina pidät otsikon tyyppisen ohjeen , niin periaatteessa sinun tulee ajaa i. ja 2.

sinua ei kukaan hauku kylän koiria lukuun ottamatta!

kaikki yrittää saada sinut ymmärtämään, että olet jakomielinen joka ei ymmärrä palvelevansa kahta erillaista oppia paljastamatta omaa tyhmyyttään.
        VIHJE teutalle:
        VALITSE Lutherin TAI Jumalallisen tietouden oppi ja pysy valitsemassasi opissa!
        Ei tuo ole sen vaikeampaa kuin mitä sinä itse sen teet itsellesi ja toisille!

• Teuta

Olen kyllä huomannut ettet ymmärrä.

Häirikön suhteen ei ole mitään toivoa että hän puhumalla lopettaisi häiriköinnin. Siksi on yritettävä muita keinoja. Ja yritin. Sinunkin avullasi mutta kun kieltäydyt auttamasta en minäkään yritä enää.

Sinä vain yrität keksiä tekosyitä että voisit jatkaa keskustelua häirikön kanssa vaikka miten pyydän että hänet eristettäisiin. Suunnilleen kaikki muut täällä asian ymmärtävät mutta sinä ääliö herneaivo et.

Kenttä on nyt sinun. Ole hyvä vaan.

KUULEE TOTUUDEN , Vieläkään en ymmärrä miksi keveri ei ole poistettu
        jonkun verran pidemmäksi aikaa ,kertakaikkiaan se on selvä että häntä
        ylläpidossa rakastetaan yli kaiken , mutta kun HEILTÄ JOSKUS SITÄ TIVATAAN
        OLIS JOTENKIN METKAA OLLA KÄRPÄSENÄ KATOSSA.

• teuta

-komtoa?
        -sitää? (setää? pitää?)

ettekä ymmärrä mitä hirtättäminen on , se on sitä että minä envoi hänen sallia
        tuottaa tollaista , tekstiä ilman ettei siihen puututa , se on sitä
        mitä tulee sinun sana kommentteihin SINÄ OLET JO UHOHTANUT MIKSI NIITÄ
        TILAATTE.

• Eslest ei kirj.
        teuta kirjoitti:

ettekä ymmärrä mitä hirtättäminen on , se on sitä että minä envoi hänen sallia
        tuottaa tollaista , tekstiä ilman ettei siihen puututa , se on sitä
        mitä tulee sinun sana kommentteihin SINÄ OLET JO UHOHTANUT MIKSI NIITÄ
        TILAATTE.

"minä envoi hänen sallia
        tuottaa tollaista , tekstiä ilman ettei siihen puututa ,"

Etkö ymmärrä, että JUURI SINUN TOIMINTASI saa aikaan lisää sitä tekstiä? Etkö ymmärrä, että VASTAAMALLA HÄIRIKÖN PUHEENVUOROIHIN SINÄ VAIN INNOSTAT HÄNTÄ JATKAMAAN TOIMINTAANSA?

Puutuin siihen, mutta sitten karauttaa taas teuta valkealla ratsullaan ja paskoo noita käsittämättömiä rivejään ja antaa häirikölle lisää purtavaa. Vai etkö ole huomannut miten hän innostuu vastaamaan sinulle? Tuleeko asiasta yhtään sen valmiimpaa?

Ja siksi toiseksi: sinun toimintasi tekee lestadiolaisyhteisön entistä naurettavammaksi. Ihmiset alkavat luulla että olemme kaikki samanlaisia ääliöitä kuin sinä. Ajatuksesi niissä on yhtä sekavaa kuin oikeinkirjoituksesikin.

• teuta

"minä envoi hänen sallia

Etkö ymmärrä, että JUURI SINUN TOIMINTASI saa aikaan lisää sitä tekstiä? Etkö ymmärrä, että VASTAAMALLA HÄIRIKÖN PUHEENVUOROIHIN SINÄ VAIN INNOSTAT HÄNTÄ JATKAMAAN TOIMINTAANSA?

Puutuin siihen, mutta sitten karauttaa taas teuta valkealla ratsullaan ja paskoo noita käsittämättömiä rivejään ja antaa häirikölle lisää purtavaa. Vai etkö ole huomannut miten hän innostuu vastaamaan sinulle? Tuleeko asiasta yhtään sen valmiimpaa?

Ja siksi toiseksi: sinun toimintasi tekee lestadiolaisyhteisön entistä naurettavammaksi. Ihmiset alkavat luulla että olemme kaikki samanlaisia ääliöitä kuin sinä. Ajatuksesi niissä on yhtä sekavaa kuin oikeinkirjoituksesikin.

Että vain ääliöltä kuulet totuuden,

• h-gf.ds

"minä envoi hänen sallia

ette todellakaan ole samanlaisia!
        olen e-posti yhteyttä monen kanssa pitänyt olemme hyviä ystäviä heidän kanssaan.
        Osaamme kunnioittaa toistemme näkemyksiä ja osaamme tunnustaa keskusteluissa esiin tulleen virheemme. Täydelliseksi itseään uskovat uskovaiset ja uskottomat eivät näe harhautumisen syitä ja perusteita joilla mm. kristinuskon jakautuminen yli 3500 lahkoon osittain perustuu. teutan kohdalla on sieluttomien sokeus ongelmana. hän näkee silmillään älä tapa käskyn mutta ei näe sitä rikkovaa herraa epäjumalanaan!

• Eslest ei kirj.
        teuta kirjoitti:

Että vain ääliöltä kuulet totuuden,

Eikä täydy. Ääliö voi toisinaan olla oikeassa mutta yleensä ei.

Sinun puheenvuorosi ovat niin sekavia että niissä totuus ja kuvitelmat ovat suloisessa sekamelskassa keskenään.

Se että olet ääliö ei tee sinusta yhtään pyhempää eikä jalompaa. Ääliöllä ja tyhmällä on paljon yhteistä ja varsinkin eräs ominaisuus: kun ovat hiljaa niin käyvät viisaasta. Sopii sinuun paremmin kuin hyvin.

Katselin muuten että muutaman vuoden aikana olet tehtaillut yli kymmenentuhatta puheenvuoroa. Laiska ja tyhmä ei ole niin paha kuin ahkera ja tyhmä.

• Eslest ei kirj.
        Teuta kirjoitti:

KUULEE TOTUUDEN , Vieläkään en ymmärrä miksi keveri ei ole poistettu
        jonkun verran pidemmäksi aikaa ,kertakaikkiaan se on selvä että häntä
        ylläpidossa rakastetaan yli kaiken , mutta kun HEILTÄ JOSKUS SITÄ TIVATAAN
        OLIS JOTENKIN METKAA OLLA KÄRPÄSENÄ KATOSSA.

"Vieläkään en ymmärrä miksi keveri ei ole poistettu jonkun verran pidemmäksi aikaa"

Sanotaan nyt viidennentoista kerran: olisi tehty jo aikaa sitten mutta se ei teknisesti ole mahdollista.

Tulet saamaan tämän saman vastauksen tivasit asiaa sitten miten paljon vaan.

Miksi ihmeessä luulet että ääliöltä kuulee totuuden? Jos joku on ääliö ei se tee hänestä totuudenpuhujaa. Ihminen voi olla samaan aikaan ääliö ja epärehellinen.

• teu.

Eikä täydy. Ääliö voi toisinaan olla oikeassa mutta yleensä ei.

Sinun puheenvuorosi ovat niin sekavia että niissä totuus ja kuvitelmat ovat suloisessa sekamelskassa keskenään.

Se että olet ääliö ei tee sinusta yhtään pyhempää eikä jalompaa. Ääliöllä ja tyhmällä on paljon yhteistä ja varsinkin eräs ominaisuus: kun ovat hiljaa niin käyvät viisaasta. Sopii sinuun paremmin kuin hyvin.

Katselin muuten että muutaman vuoden aikana olet tehtaillut yli kymmenentuhatta puheenvuoroa. Laiska ja tyhmä ei ole niin paha kuin ahkera ja tyhmä.

Milloin paneudut tosissaan häirikön kimppuun .

• teuta

Tavallaan täysin hukkaan heitettyä aikaa ,
        Katso mina kirjoitan , ,ja sinä poistat .

• teuta
        n-bv,g.fds kirjoitti:

sinua ei kukaan hauku kylän koiria lukuun ottamatta!

kaikki yrittää saada sinut ymmärtämään, että olet jakomielinen joka ei ymmärrä palvelevansa kahta erillaista oppia paljastamatta omaa tyhmyyttään.
        VIHJE teutalle:
        VALITSE Lutherin TAI Jumalallisen tietouden oppi ja pysy valitsemassasi opissa!
        Ei tuo ole sen vaikeampaa kuin mitä sinä itse sen teet itsellesi ja toisille!

Ja siinä oli tarkoitus saada se asia selvemmäksi .

• gf-d.sw
        teuta kirjoitti:

Ja siinä oli tarkoitus saada se asia selvemmäksi .

osaan lukea ja tiesin että se ei ole minulle mutta olen oppinut kohtelemaan sinua niinkuin sinä kohtelet minua puuttumalla jokaiseen keskusteluuni viisaampien kanssa!

• Eslest ei kirj.
        teu. kirjoitti:

Milloin paneudut tosissaan häirikön kimppuun .

En enää paneudu. Tee itse kun ei minun keinoni kelpaa.

Kerran annoin periksi sinulle mutta nyt riitti. Laulakaa toisenne suohon minun puolestani.

• teuta
        gf-d.sw kirjoitti:

osaan lukea ja tiesin että se ei ole minulle mutta olen oppinut kohtelemaan sinua niinkuin sinä kohtelet minua puuttumalla jokaiseen keskusteluuni viisaampien kanssa!

Minä olisin sinuna jo lopettanut , jos muuta ei ole.

• teuta
        gf-d.sw kirjoitti:

Sulle vastaamaton ja voi saada ollakkin

• Eslest ei kirj.
        h-gf.ds kirjoitti:

ette todellakaan ole samanlaisia!
        olen e-posti yhteyttä monen kanssa pitänyt olemme hyviä ystäviä heidän kanssaan.
        Osaamme kunnioittaa toistemme näkemyksiä ja osaamme tunnustaa keskusteluissa esiin tulleen virheemme. Täydelliseksi itseään uskovat uskovaiset ja uskottomat eivät näe harhautumisen syitä ja perusteita joilla mm. kristinuskon jakautuminen yli 3500 lahkoon osittain perustuu. teutan kohdalla on sieluttomien sokeus ongelmana. hän näkee silmillään älä tapa käskyn mutta ei näe sitä rikkovaa herraa epäjumalanaan!

Hei ihan pakko kysyä sinulta:

Luuletko voivasi kääntää teutan pään tuossa asiassa jota ajat? Jos voit niin miten aiot tehdä sen? Ja pliis, älä kopio tähän noita samoja juttuja joita sinulla on tuolla varmaan tuhannessa viestissä vaan vastaa.

Minun puolestani saat tästä eteenpäin kirjoittaa ihan mitä haluat, en puutu siihen enää.

• h.gyt-fr
        teuta kirjoitti:

Minä olisin sinuna jo lopettanut , jos muuta ei ole.

sihän oletkin extra äälimäisyys joten et sä voi noin tieteellistä ymmärtää edes

• k-nj-hg
        teuta kirjoitti:

Sulle vastaamaton ja voi saada ollakkin

mistähän se johtuu ettei ole näyttöä että valehtelen!!!
        ettei vaan ole niin, että ainoa aseesi jonka herra perisyntinen sinulle antoi on valehdella!
        Kaikista pahinta on, että Jumalan ja Jeesuksen Nimissä valehtelet!
        Ja kun minä kirjooitan että valehtet niin minulla on näyttöä sinun kirjoittamana!

Joten voit käydä puuceesä aivopieru prutkulla ja yrittää viisastua!

näin se teuta opettelee valehtelemaan lestadiolaisittain:
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9520950/47306902
        kaste kirja n. 350 luvulta
        teuta 22.12.2010 22:17
        Pappedella on tärkeä merkitys sakramentin oikein toimittamisessa , Papilla ei ole omia ansioita , vaan Kristuksen antama virka .

• hfg.ds-a

Luuletko voivasi kääntää teutan pään tuossa asiassa jota ajat? Jos voit niin miten aiot tehdä sen? Ja pliis, älä kopio tähän noita samoja juttuja joita sinulla on tuolla varmaan tuhannessa viestissä vaan vastaa.

Minun puolestani saat tästä eteenpäin kirjoittaa ihan mitä haluat, en puutu siihen enää.

olen ymmärtänyt jo noin 3 kk sitten ettei teuta ole edes lestadiolainen vaan umpi "sellainen"

ei teutasta ole edes kunnolla valehtelemaan vaan hän kelpaa pilkkaamaan Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä ja siten lestadiolaisena pilaa maineenne. Tuosta hän maineenne pilaamisesta tein keskustelu aloitteenkin vaan muistaakseni poistit sen. Silloin aloin epäilemään että kuulut samaan sairaudeen mutta olen ilokseni saanut huomata, että sinulla on toisenlaisuus uskossasi.

Tein kerran myös sellaisen aloitteen että ei vastata teutan hörhöilyyn. halusin asiallista faktojen vastaikkain asettelua ilman mitään henkilkohtaisuuksia. mutta ei teille kelvannut sekään vaan minua aloitte potkimaan! Se on kai todistus siitä, että sisimmissänne olette tietoisia mitä todella tarkoitan mutta ette saa olla avoimesti samaa mieltä Jumalan ja Jeesuksen tahdon kanssa vaan se katekismus on tärkein.

Ja mitä tulee toistamisiin niin yritän laistaa jatkossa sitä sillä minulla itsellni on pientä työtaakkaa nyt kevään lähestyessä, kaksi kiinteistö odottaa uutta omistajaa ja pitää ehtiä syömäänkin!

Sain tänään uutta mielenkiintoista tietoa jota olis kiva yhdessä tutkia mutta tämä ympäristö ei Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoja ota vastaan. Viisaamat vaikenee ja teuta riehuu ja haisee!!!!

siis en tee mitään teutan suhteen!
        hän tekee ja se siitä!
        en lahkoa leimaa hänen kaltaisekseen vaan hän tekee sen!

• teuta

haista se mikä eniten haisee. millähä valtuuksilla teit lupauksen .

• Tteuta
        hfg.ds-a kirjoitti:

olen ymmärtänyt jo noin 3 kk sitten ettei teuta ole edes lestadiolainen vaan umpi "sellainen"

ei teutasta ole edes kunnolla valehtelemaan vaan hän kelpaa pilkkaamaan Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä ja siten lestadiolaisena pilaa maineenne. Tuosta hän maineenne pilaamisesta tein keskustelu aloitteenkin vaan muistaakseni poistit sen. Silloin aloin epäilemään että kuulut samaan sairaudeen mutta olen ilokseni saanut huomata, että sinulla on toisenlaisuus uskossasi.

Tein kerran myös sellaisen aloitteen että ei vastata teutan hörhöilyyn. halusin asiallista faktojen vastaikkain asettelua ilman mitään henkilkohtaisuuksia. mutta ei teille kelvannut sekään vaan minua aloitte potkimaan! Se on kai todistus siitä, että sisimmissänne olette tietoisia mitä todella tarkoitan mutta ette saa olla avoimesti samaa mieltä Jumalan ja Jeesuksen tahdon kanssa vaan se katekismus on tärkein.

Ja mitä tulee toistamisiin niin yritän laistaa jatkossa sitä sillä minulla itsellni on pientä työtaakkaa nyt kevään lähestyessä, kaksi kiinteistö odottaa uutta omistajaa ja pitää ehtiä syömäänkin!

Sain tänään uutta mielenkiintoista tietoa jota olis kiva yhdessä tutkia mutta tämä ympäristö ei Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoja ota vastaan. Viisaamat vaikenee ja teuta riehuu ja haisee!!!!

siis en tee mitään teutan suhteen!
        hän tekee ja se siitä!
        en lahkoa leimaa hänen kaltaisekseen vaan hän tekee sen!

Minä pyydän JEESUKSEN KRISTUKSEN AVUKSI TEE HEILLE MITÄ HALUAT , MINÄ EN TARVITSE KUNPAAKAAN .

• v.gf-dd
        Tteuta kirjoitti:

Minä pyydän JEESUKSEN KRISTUKSEN AVUKSI TEE HEILLE MITÄ HALUAT , MINÄ EN TARVITSE KUNPAAKAAN .

vai et sinä tarvitse kumpaakaan, Jeesusta ja Kristusta!!!
        ...niin onhan sinulla Luther ja se wanha rippiraamattus!!

No ei muuta ku mene jakamaan papeille virkoja!!!
        "http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9520950/47306902
        kaste kirja n. 350 luvulta
        teuta 22.12.2010 22:17
        Pappedella on tärkeä merkitys sakramentin oikein toimittamisessa , Papilla ei ole omia ansioita , vaan Kristuksen antama virka .'"

• h-gf-.tr
        teuta kirjoitti:

sielä, missä olet on pakko haistaa kun olet haisemassa sielä!!!

• Eslest ei kirj.
        teuta kirjoitti:

Kysyt: "millähä valtuuksilla teit lupauksen ."

Onko sinulta kirjoitustaidon lisäksi mennyt myös lukutaito? Minähän kirjoitin:

"Minun puolestani saat tästä eteenpäin kirjoittaa ihan mitä haluat, en puutu siihen enää."

Ymmärrätkö, mitä tarkoittaa kun joku sanoo "minun puolestani"? Se tarkoittaa, että sanoin sen ihan omilla valtuuksilla ja omaan piikkiin. Menikö jakeluun?

• teuta

Kysyt: "millähä valtuuksilla teit lupauksen ."

Onko sinulta kirjoitustaidon lisäksi mennyt myös lukutaito? Minähän kirjoitin:

"Minun puolestani saat tästä eteenpäin kirjoittaa ihan mitä haluat, en puutu siihen enää."

Ymmärrätkö, mitä tarkoittaa kun joku sanoo "minun puolestani"? Se tarkoittaa, että sanoin sen ihan omilla valtuuksilla ja omaan piikkiin. Menikö jakeluun?

Siitä saa toisen laisen kuvan

• teuta

"minä envoi hänen sallia

Siihen , on kaksi eri asiaa tehdä tekstiä ..
        Ja poistaa tekstiä onko näiden asioiden ymmärtäminen kovin hankalaa .
        Jos on siinähän se vikäa piilee , siis Örvelön teksti on perseestä se ei ole
        koskaan ollut lähelläkään LLL:n ... Hänellä 50-60 viimeistä viestiä ei LLL:n
        EIKÖ TÄÄLLÄ PITÄNYT KESKUSTELLA LESTAADIOLAISUUDESTA .
        Hänen ei tarvii .

• teuta
        jiuyg,l kirjoitti:

*kuiskaa*

En minä etsi huomiota vaan haluan että itse oppisitte antamaan Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan totuudelle tilaa ja huomiota!!!
        minä en palvele Lutheria epäjumalana mutta en kiellä toisia sitä tekemästä MUTTA LAITAN MIELELLÄNI ESIIN JUMALAN JA JEESUKSEN OMAA SANAA KUN te HEIDÄN nimissä omia uskovaisia, Jumalan Valtakunnan kaltaisia pikku lapsiakin tappaneen rikollisuuden herraa epäjumalana palvelette!

Siis jos kirjoitatte Lutherin omassa nimessä niin ei minulla ole mitään asiaa teille!
        mutta
        Jos herrastanne teette Jumalan ja Jeesuksen kaltaisen epäjumalan niin silloin puutun asiaan jos vain saan mahdollisuuden.

uskonvapaus antaa oikeuden palvella Lutheria epäjumala niin tehkä se sen herran omassa nimessä!
        YMMÄRTÄÄKSENI TEILLÄKÄÄN EI OLE OIKEUTTA ESIINTYÄ JUMALAN, JEESUKSEN JA PYHÄN HENGEN NIMISSÄ ESI, OMIA USKOVAISTEN, PIKKU LASTENKIN TAPPAVAA herraa epäjumalana jumaloiden. VÄÄRÄN TODISTUKSEN ANTAMINEN ON JUMALAN JA JEESUKSEN ANTAMAN LAIN VASTAINEN RIKOS!
        Väitätte olevan uskossa niin uskokaa myös LAKIA!

Siinä käy vielä samoin kuin aiemmin snoin Paavalista , molemmat olivat Jeesuksen ja Jumalan miehiä.
        Ja jos sinulla on jotain niitä vastaan , sinulla on yksi tie , se on lähtö palstalta , takaan sen .

• kj-hgf.sa
        teuta kirjoitti:

Siinä käy vielä samoin kuin aiemmin snoin Paavalista , molemmat olivat Jeesuksen ja Jumalan miehiä.
        Ja jos sinulla on jotain niitä vastaan , sinulla on yksi tie , se on lähtö palstalta , takaan sen .

Mitä se Paavali helvetissä teki, muhinoin helevetin enkeleiden kanssa vai????

Kyllä heidän jumalalla on sarvet - joita Paavalikin kiillotteli!!!

Taivaassa, Jumalan Valtakunnassakaan ei ole helvetin enkeleitä vaikka niin yrität kierosti väittää:
        2 Korinttolaiskirje 12:

7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

• ugytre54

yhtään lasta ei Jeesuksen antaman opetuksen mukaan synny syntisenä tai perisyntisenä!
      SE VARMUUS!

ja yhtä suuri varmuus on että Jumalan Valtakunnassa ei ole syntiä ja perisyntiä!
      NÄIN OLLEN JEESUKSEN TODISTUS SIITÄ, ETTÄ LAPSET OVAT JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISIA TODISTAA MYÖS ETTÄ LAPSILLA EI OLE SYNTIÄ EIKÄ PERISYNTIÄ!

Todista Jumalan tai Jeesuksen Omalla Sanalla että Jumalan Valtakunnassa, tai Sen kaltaisissa lapsiassa on syntiä tai perisyntiä????
      ELLET HEIDÄN SANALLA PYSTY TÄTÄ ILMOITETTUA TOTUUTTA MUUTTAMAAN OLET VÄÄRÄN TODISTUKSEN ANTAJA, JUMALAN JA JEESUKSEN LAIN lainrikkoja!

• jhg.fds-e

se että lapsikaste sakrametti on rikollinen ei ole minun keksimä vaikka minua siitä haukutte!
      Jumala ei ole sitä asettanut, niinkuin ei ole avioliittoakaan asettanut!
      Jeesus ei ole lapsikastetta asettanut, niinkuin ei asettanut avioliitokaan vaikka oli Kaanan häissä!
      jne

Eli RIKOKSEKSI SE SAKRAMENTTI MUUTTUU KUN SE SUORITETAAN JUMALAN JA JEESUKSEN SEKÄ PYHÄN HENGEN NIMISSÄ HEIDÄN ITSE SITÄ ASETTAMATTA! Kai teidänkin raamatussa on "älä anna väärää todistusta" ja ymmärätte mitä se merkitsee!!! Ja kun kyseessä on Jumala ja Jeesuksen nimissä tehty väärän todistuksen antaminen niin kyseessä on hyvin vakava rikos!

En koskaan ole osannut kuvitella, että uskovaisten kanssa voi joutua tällaisen selvän asian suhteen Jumalan ja Jeesuksen tahdon puolustajana tällaiseen riitaan. En ole ihmistä kummempi minäkään mutta ilmeisesti minulla on enemmän annettu lahjoja selvyyksien ymmärtmiseen ja vaikka minulla on teidän kanssa vaikeaa niin minulla ei ole vaikeaa totuuden suhteen!

Olen pahoillani jos pahaa tarkoittamattani loukkaan vakaumuksianne mutta sallikaa edes Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan totuuden pysyä Heidän totuutena! Minä olen usein väärässä MUTTA JUMALA JA JEESUS ON OMASSA SANASSAAN AINA; JA PYSYVÄT AINA OIKEASSA vaikka kuinka haukutte minua!!!
      JUMALA JA JEESUS EI KIELLÄ TEILTÄ USKOANNE MIHIN TAHANSA LAHKOON KUULUTTEKIN MUTTA HE, EN MINÄ VAAN HE KIELTÄVÄT VÄÄRÄN TODISTUKSEN ANTAMISEN! Pistäkää se tieto syvälle muistiinne!

• teuta

Joten katson että vastuu ei ole silloin minun , kun joonas ei ymmärrä , ei ymmärrä .

Silloin kun Jeesus otti sen n. 4 v. pojan luokseen ja sanoi opetus lapsilleen antakaa lasten tulla minun
        luokseni pidetään esimerkkinä sille minkälainen tila on sellainen , että se antaa tien Taivaanvaltakuntaan
        tai ainakin suunnan ,,Siinä ymmärretään että se ei ole kadottavainen synti, tai ainakin niin että JEESUS
        antaa sen anteeksi , niinkuin ne kaikki jotka syntiä anoo anteeksi . Koska ei sinne viedä mitään saastaista
        sen sen takia se paikka on pyhä ja puhdas .

Sinun väitökset sakramentin muutumiseta rikokseksi , on vain jos et pysty omamaan sitä minkä
        JEESUS on asettanut ,, meillä kaikki on oikein . Älä ota itelle mitään kunniaa edes omaa koska
        se on väärin , semminkin kuin asias on edelleen väärin.

• j.g-fd.,k
        teuta kirjoitti:

Joten katson että vastuu ei ole silloin minun , kun joonas ei ymmärrä , ei ymmärrä .

Silloin kun Jeesus otti sen n. 4 v. pojan luokseen ja sanoi opetus lapsilleen antakaa lasten tulla minun
        luokseni pidetään esimerkkinä sille minkälainen tila on sellainen , että se antaa tien Taivaanvaltakuntaan
        tai ainakin suunnan ,,Siinä ymmärretään että se ei ole kadottavainen synti, tai ainakin niin että JEESUS
        antaa sen anteeksi , niinkuin ne kaikki jotka syntiä anoo anteeksi . Koska ei sinne viedä mitään saastaista
        sen sen takia se paikka on pyhä ja puhdas .

Sinun väitökset sakramentin muutumiseta rikokseksi , on vain jos et pysty omamaan sitä minkä
        JEESUS on asettanut ,, meillä kaikki on oikein . Älä ota itelle mitään kunniaa edes omaa koska
        se on väärin , semminkin kuin asias on edelleen väärin.

lue eteen päin!
        jos katekismuksessa ei ole sitä tietoa niin vilkaise pikku sen raamatussa vielä jäljellä olevaa Jeesuksen Omaa Sanaa!!

JEESUS SIUNASI LAPSIA!

10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
        10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

pyhi sitä kauniinpaa päätäsi sillä wanhalla rippikatekismuksella siinä ei ole kaikki oikein vaan siinä on omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappaneen rikollisuuden opit!

• teuta
        j.g-fd.,k kirjoitti:

lue eteen päin!
        jos katekismuksessa ei ole sitä tietoa niin vilkaise pikku sen raamatussa vielä jäljellä olevaa Jeesuksen Omaa Sanaa!!

JEESUS SIUNASI LAPSIA!

10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
        10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

pyhi sitä kauniinpaa päätäsi sillä wanhalla rippikatekismuksella siinä ei ole kaikki oikein vaan siinä on omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappaneen rikollisuuden opit!

todella

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      58
      9717
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      17
      4071
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      32
      3346
    4. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      94
      2593
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2110
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      398
      2022
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      244
      1535
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1351
    9. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      73
      1168
    10. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1135
    Aihe