Onko toisilla ollut vaikeuksia ledipolttimoilla varustetulla lampulla pakkasessa?
Minulla lamppu jäähdyttyään alkaa ensi välkkymään ,ja lopulta ei syty ollenkaan.
Valmistaja väitti pattereissa olevan vikaa,mutta vaihdoin ne lithium paristoihin eikä vika korjautunut.
Taskulamppu
3
273
Vastaukset
- Pakkasta ilmassa
Palaa vaikka vaikka 30 asteen pakkasessa ja vieläpä kirkkammin.
Kaikkien akkujen ja pattereiden "teho" laskee paljon pakkasessa.
Tai vika voi olla lampun liitännöissä,huono kosketus.
Mullakin autoradioon ja ulkona olevaan ledvaloon kytkeytyy joskus sähköt päälle yli
20 asteen pakkasella.- ..
LED on puolijohde, joten se tykkää, mitä kylmempää on! Lämpö on myrkkyä niille (esim. saunan LED-sarjat tahtoo usein tuhoutua siellä kuumuudessa). Semmonen mahdollisuus on, että lampun elektroniikan sisältävällä piirilevyllä on ns. kylmäjuotos, joka aiheuttaa pätkimisen. Kylmäjuotoksessahan lämpötilan muutoksesta johtuva lämpölaajeneminen (kutistuminen tässä tapauksessa) aiheuttaa se, että jonkun komponentin juotos irtoaa ja virtapiiri katkeaa.
- ainapyörällä
.. kirjoitti:
LED on puolijohde, joten se tykkää, mitä kylmempää on! Lämpö on myrkkyä niille (esim. saunan LED-sarjat tahtoo usein tuhoutua siellä kuumuudessa). Semmonen mahdollisuus on, että lampun elektroniikan sisältävällä piirilevyllä on ns. kylmäjuotos, joka aiheuttaa pätkimisen. Kylmäjuotoksessahan lämpötilan muutoksesta johtuva lämpölaajeneminen (kutistuminen tässä tapauksessa) aiheuttaa se, että jonkun komponentin juotos irtoaa ja virtapiiri katkeaa.
...otsalamppu,joka puetaan pipon yms päähineen alle ja joista mahdollisesti saa patterikotelon paidan alle lämpimään.
Jää kädetkin vapaaksi.
Tällaisen omistan ja olen tosi tyytyväinen. Sen parempaa lamppua ei ole.
Otsalamppuni toimii myös pyöräilyssä,sen voi kiinnittää kypärään ja patterikotelo pysyy näissäkin lämpötiloissa lämpöisenä takin alla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252426- 1142066
- 1151681
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421533Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91477Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901065Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161201016Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87965Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35957Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949