Onko toisilla ollut vaikeuksia ledipolttimoilla varustetulla lampulla pakkasessa?
Minulla lamppu jäähdyttyään alkaa ensi välkkymään ,ja lopulta ei syty ollenkaan.
Valmistaja väitti pattereissa olevan vikaa,mutta vaihdoin ne lithium paristoihin eikä vika korjautunut.
Taskulamppu
3
265
Vastaukset
- Pakkasta ilmassa
Palaa vaikka vaikka 30 asteen pakkasessa ja vieläpä kirkkammin.
Kaikkien akkujen ja pattereiden "teho" laskee paljon pakkasessa.
Tai vika voi olla lampun liitännöissä,huono kosketus.
Mullakin autoradioon ja ulkona olevaan ledvaloon kytkeytyy joskus sähköt päälle yli
20 asteen pakkasella.- ..
LED on puolijohde, joten se tykkää, mitä kylmempää on! Lämpö on myrkkyä niille (esim. saunan LED-sarjat tahtoo usein tuhoutua siellä kuumuudessa). Semmonen mahdollisuus on, että lampun elektroniikan sisältävällä piirilevyllä on ns. kylmäjuotos, joka aiheuttaa pätkimisen. Kylmäjuotoksessahan lämpötilan muutoksesta johtuva lämpölaajeneminen (kutistuminen tässä tapauksessa) aiheuttaa se, että jonkun komponentin juotos irtoaa ja virtapiiri katkeaa.
- ainapyörällä
.. kirjoitti:
LED on puolijohde, joten se tykkää, mitä kylmempää on! Lämpö on myrkkyä niille (esim. saunan LED-sarjat tahtoo usein tuhoutua siellä kuumuudessa). Semmonen mahdollisuus on, että lampun elektroniikan sisältävällä piirilevyllä on ns. kylmäjuotos, joka aiheuttaa pätkimisen. Kylmäjuotoksessahan lämpötilan muutoksesta johtuva lämpölaajeneminen (kutistuminen tässä tapauksessa) aiheuttaa se, että jonkun komponentin juotos irtoaa ja virtapiiri katkeaa.
...otsalamppu,joka puetaan pipon yms päähineen alle ja joista mahdollisesti saa patterikotelon paidan alle lämpimään.
Jää kädetkin vapaaksi.
Tällaisen omistan ja olen tosi tyytyväinen. Sen parempaa lamppua ei ole.
Otsalamppuni toimii myös pyöräilyssä,sen voi kiinnittää kypärään ja patterikotelo pysyy näissäkin lämpötiloissa lämpöisenä takin alla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2004128- 2413304
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus12331En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792245Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851933Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391589- 1361236
- 481208
- 151188
- 991111