Terve!
Olen Kalevi. Kuvaan luontoa. Minusta tulee vuoden luontokuvaaja. Käykää kattomassa kuviani ja antakaa rakentavaa palautetta. Kiitos!
vuodenluontokuvaaja.blogspot.com
Vuoden luontokuvaaja
17
732
Vastaukset
- että Canon 7D
ja L-sarjan lasi tekee noin karkeaa jälkeä???
Vai onko exif-data feikattu jotta Canonia vois haukkua?- kalevikalevi
Mitä tarkoittaa exif-data? Minä kuvaan rawia, enkä osaa ehkä käsitellä kuviani..?
Oisko antaa jotain vinkkejä? Kuvan käsïttelyohjelmani on netistä lataamani picasa. Kameran pienellä näytöllä kuvat näyttävät tietenkin täydellisiltä. Huoh. Auttakee. Onko jollain kokemuksia vastaavan laisesta paketista 7d 100-400 ??
Kalevi - Nikon D90
kalevikalevi kirjoitti:
Mitä tarkoittaa exif-data? Minä kuvaan rawia, enkä osaa ehkä käsitellä kuviani..?
Oisko antaa jotain vinkkejä? Kuvan käsïttelyohjelmani on netistä lataamani picasa. Kameran pienellä näytöllä kuvat näyttävät tietenkin täydellisiltä. Huoh. Auttakee. Onko jollain kokemuksia vastaavan laisesta paketista 7d 100-400 ??
KaleviTaidat olla provo ja käyttää jonkun muun sivuja. Jos oikeasti olisit kuvaaja niin tietäisit exif datan kulkevan myös raw kuvien mukana, näin ainakin Nikon toimii.
Feikkejä löytyy myös muilta sivustoilta. Kalevin tarkoitus lienee saada joku oikeasti auttamaan ja sitten naureskella miten me menimme halpaan.
Picasa kyllä näyttää tuon exif datan eikä hävitä sitä korjailujen yhteydessä, se jopa toimittaa sen picasanettiin samalla kun sinne vie kuviaan. - pienellä näytöllä
kalevikalevi kirjoitti:
Kalevi”antakaa rakentavaa palautetta …”Oisko antaa jotain vinkkejä”
– ihan kivoja kuvia
– sommittelusääntöjä kannattanee vielä vähän opiskella
– hanki hyvä kuvansäätöohjelma ja opettele käyttämään sitä
esim Lightroom, CaptureOne t. Aperture
- hannu hautala
pittee muuttaa kuusamoon alkaa
maailman parhaaksi luontokuvaajaksi
niin mieki teinÄlä käytä toisten nimiä, varsinkaan tunnettujen henkilöiden! Todella typerää harrastusta. Käytä vaikka Topi Toopea tilalla koska se paremmin kuvaa sinun henkistä tilaasi!
- Appaq
Kiva bloginidea... ainakin omaperäinen ja erottuva. Vuoden luontokuvan ottaminen vaatii paljon työtä tai sitten sikamaista onnea.
- 666546565465746776
aivan nättejä kuvia!
- Rentunruusu89
No aika peruskamaa.. kannattas ehkä yrittää vähän persoonallisemmalla otteella. Mun mielipide vain..
- Seppo Seinäjoelta
Ihan komeita kuvia osa. Esim. tiaskuvissa oli jo sitä yritystä :) Vähän kyllä vielä jäi toivomisen varaa kuvien tarkkuudessa ja omaperäisyydessä.
- vlogiblogovblogi
Mikä ihmeen metsonsoidin? Taidat olla täys pelle koko ukko. Ärsyttää ku joka asiasta pitää perustaa BLOGI!!
- MonroenMarilyn
Provokaattori!
Onpas fantastiset harrasteet. Varo ettei roiskahda reisille tuo provoilu. IP-osoite on aina tiedossa. - kalevikalevi
No niin, koitetaan pysyä asiassa. Kertokaas miten saadaan kauniita luontokuvia, tarkoitan kuvia joissa on lintu tai jokin nisäkäs? Toki muutkin luontokuvat ovat kauniita. Pikkulintuja voisi ehkä houkutella ruoalla näteille paikoille, esim aidan seiväs... ?
- Eeepä joo
Pikkulintu riemuissaan laulelevi oksallaan.
- RentunGreece
Hieno blogi, mitenkähän tuo teeriprojekti onnistaa... mielestäni Kalevi tekee sen virheen, että on liian malttamaton.. kannattas rakentaa kiinteitä kojuja hyville paikoille..
- pastirolpäivä
Upeita teerikuvia! Ja upea ukkometso!
- rjkjij
Todella Hienoja kuvia HYvä Kalevi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2345463Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k233800Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,182304Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2852172Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast481421Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611269Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1311173Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1221040- 34940
- 161817