Kuvajaan tuntihinta

Ulla utelias

7

2348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valonkuvaaja.

      Jokaisen kuvaajan pitää ottaa hinnoittelussaan huomioon myös näkemyksensä. Kaikille sitä kuvaussilmää ei tule vuosienkaan kokemuksella vaan kuvat näyttää keskitason räpsyiltä. Sellaisen pitää tehdä keikat huomattavasti halvemmalla.

      • Ulla Utelias

        Ammattikuvaajat moittivat aina, että harrastelijat tai aloittavat kuvaajat vievät heiltä leivän, jos myyvät liian halvalla. Mikä sitten on liian halpa tai aloittelevalle liian kallis?


    • mie täältä

      Pikaisesti eri kuvaajien/kuvaamojen hinnastoja kun katsoo, niin satasen molemmin puolin näyttäisi kuvaajan hinnaksi tulevan.
      Puhtaasti tuntitaksoilla ei näköjään juuri kuvata, vaan esim hääkuvauspakettiin sisältyy tietty määrä kuvaustunteja. Pienemmät (halvemmat) keikat, yo-kuvaukset yms hoidetaan sitten mahdollisimman nopeasti että ehditään mahdollisimman monta laskutettavaa saada päivään mahtumaan.

      Keskihintaa on vähän mahdotonta sanoa, hinnat kun elävät ja muodostuvat kysynnän ja tarjonnan lakien mukaan eikä mitään tilastoa nyt käsillä ole, mutta aika maltillisilta vaikuttavat tuon esimerkkifirmasi hinnat.

      • art director

        Jos tilaisin häihin tms tilaisuuteen kuvaajan, pitäisin tärkeänä sen ammattitaitoa ja motivaatiota työhön. Jos ottaa halvimman ja sitten saakin huonoja kuvia tai kuvaaja on laiska panostamaan kuviin, niin se ei auta enää sitten rykiä. Paska olis jo housussa ;-) Vähä sama ku lähtis kuvaamaan harvinaista luonnon tapahtumaa pohjois-navalle ja ottais mukaan vain yhdet akut ja muistikortin :-)


    • PennitMiljoonaks

      "Mikä valokuvaajien tuntihinta yleensä on?"

      yleensä se on 10-300€
      riippuen kuvaajasta, kelle kuvaaja kuvaa(kaverit, sukulaiset), tilanteesta(perusluokan katukuva, hääkuva, lehtikuva), ammattitaidosta(ostin eile kameran, 10v ammattitaito, koulutus alan oppilaitoksesta), nimestä( Elina Brotherus, Varesvuo), kuvaako työkseen, maksaako verot, onko toiminimi, freelancer vai vakityöntekijä.

      • ?!

        nimestä( Elina Brotherus, Varesvuo), kuvaako työkseen, maksaako verot, onko toiminimi, freelancer vai vakityöntekijä. "

        hah hah,tuskimpa broderus tai ainakaan varevuo on montakaan hääkuvaa ottanut.


    • Mesopotamia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe