Vartijan onneton eläke?

pieeniii

Vartijan eläke on todella pieni.Jos nykyisillä liksoilla tekee tiukkaa,niin eläkkeelle jäävän vartija eläke tulee olemaan huikean pieni!

Se mitä Secu ynnä muut eivät kerro uusille työntekijöille on se,että jos vartijan hommia tekee eläkeikään saakka,niin rahat eivät tule riittämään ilman sosiaalitoimiston apua - hyvä jos silloinkaan!

Jos rivivartija ei onnistu kampeamaan itseään esimerkiksi "Perkiöksi Perkiön paikalle",jolloin tulospalkkiot nostavat perusliksan inhimilliselle tasolle,niin ainoa järkevä vaihtoehto on hankkia kunnon koulutus ja mennä alalle,jossa työntekijän työtä arvostetaan myös rahallisesti.

31

1866

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HAHAHHAHAHAHAHHAHAH!

IHAN OIKEIN TEILLE, JOUDUTTE SIIS KÄYMÄÄN SOSSUN LUUKULLA ELÄKEPÄIVILLÄ KUN MINÄ PUOLESTANI SAAN SELLAISTA 5000€ ELÄKETTÄ

BUHAHAHHAHAHHAHBUHAHAHAHHAHAHHAHBUHAHAHHAHAH

PS: Nyt ymmärrän miksi olette niin vihasen katkeria kaikkia ihmisiä kohtaan, sehän johtuu siitä, että kenellekään muulla EI EDES SIIVOOJILLA ole noin huonoa liksaa!!!!!!!!!!!!!:-)

BUHAHAHAHHAHAHHBUHHAHAHHAHAHAHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:-)

• Jepskylläläks

Kyllähän tämä on itseänikin mietityttänyt. Silti tykkään työstäni niin paljon että haluan jatkaa valitsemallani tiellä. Nekin eurot mitä tulen joskus saamaan ovat ainakin ansaitut ja olen ylpeä jokaisesta.

Sen sijaan tähän viestiin vastanneen ihmisen olisi hyvä miettiä asioita hieman tarkemmin ja jos se ei auta niin se onin sitten ikävämpi juttu. Moinen viesti kertoo paljon kirjoittajan omasta henkisestä tasosta. Toivon henkilön kohdalla että se oli vain pieni naljailu, tai muutenhan peli on vaan menetetty.

• heyymaan

"PS: Nyt ymmärrän miksi olette niin vihasen katkeria kaikkia ihmisiä kohtaan, sehän johtuu siitä, että kenellekään muulla EI EDES SIIVOOJILLA ole noin huonoa liksaa!!!!!!!!!!!!!:-)

BUHAHAHAHHAHAHHBUHHAHAHHAHAHAHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:-) "

YES MAN ! Kerrankin joku ymmärtää vartijaa.Sun pitäis tulla meille pomoks taqi pääluottikseks,niin kaikki olis kyllä sun kanssa samaa mieltä.Yes.Aamen!

• gfds

Jos mennäään vaikka pamin sivuille katselemaan taulukkopalkkoja, niin huomataan että palvelualoissa vartijoilla yllättävän hyväkin palkka. Että ongelma taitaa sitten koskea vähän muitakin kuin vartijoita. Äskettäinhän oli juttua että lähes miljoona suomalaista tienaa kuukaudessa alle 1000e. noin 1900e nettonakin kuulostaa jo ihan hyvältä, kun työ nyt ei ole edes haastellisemmasta päästä vrt. vaikka sairaanhoitajiin.

• tosissani!

Nautin IHAN OIKEASTI siitä, että teillä saastaisilla on pieni eläke. Puolet vielä pois, niin olisin täysin tyytyväinen. Mitä muuta vartija tekee " uransa " aikana kun työntelee kärryjä ja koreja, kiusaa teinejä ja muuta paskaa!

Miten luulette edes, että tuollaisesti työstä pitäisi maksaa hyvää liksaa?

Olen itse vasta opiskelija, mutta työpaikka ja hyvä sellainen on tiedossa kunhan tästä valmistun ensin dipl. inssiksi!

• Jepskylläläks
        tosissani! kirjoitti:

Nautin IHAN OIKEASTI siitä, että teillä saastaisilla on pieni eläke. Puolet vielä pois, niin olisin täysin tyytyväinen. Mitä muuta vartija tekee " uransa " aikana kun työntelee kärryjä ja koreja, kiusaa teinejä ja muuta paskaa!

Olen itse vasta opiskelija, mutta työpaikka ja hyvä sellainen on tiedossa kunhan tästä valmistun ensin dipl. inssiksi!

Sinulla on väärä kuva vartijan työstä ja sen vaatimuksista. Toki nuo kuvaamasi kärryn työntelyt ja korien kantelut kuuluvat joissakin kohteissa ikäviin lisä tehtäviin. Vartijalla on erittäin paljon erilaisia tehtäviä ja ne vaihtelevat kaupungeittainkin saman firman sisällä. Tosin sinun tavoitehan on vaan saada haukkua vartijaa josta saat ilmeistä tyydytystä. Se antaa kuvan luonnehäiriöstä vrt. persoonallisuushäiriö. Koeta jaksaa.

• erikois tehtävistä?
        Jepskylläläks kirjoitti:

Sinulla on väärä kuva vartijan työstä ja sen vaatimuksista. Toki nuo kuvaamasi kärryn työntelyt ja korien kantelut kuuluvat joissakin kohteissa ikäviin lisä tehtäviin. Vartijalla on erittäin paljon erilaisia tehtäviä ja ne vaihtelevat kaupungeittainkin saman firman sisällä. Tosin sinun tavoitehan on vaan saada haukkua vartijaa josta saat ilmeistä tyydytystä. Se antaa kuvan luonnehäiriöstä vrt. persoonallisuushäiriö. Koeta jaksaa.

Olisi kiva tietää:-)

Epäilemättä jotain todella salaista ja jännää, kuten vaahtosammattumien päiväyksen tarkastusta ja kylmälaitteiden huoltoa tms.

Satun katsos tietämään alastanne aika paljonkin, sillä olen ollut vartijana kesätöissä monena kesänä peräkkäin...

Että sikäli yrität ihan turhaan minua kusettaa, että alanne on hieno ja mielenkiintoinen, koska tiedän, että sitä se ei ole todellakaan!

PS: Jos saisin valita kahden ammatin välillä, kaupankassa tai vartija, niin kallistuisin todellakin siihen kassan hommaan. Jopa pullopojat ovat hierarkiassa teidän yläpuolellanne ja työnkuvakin on huomattavasti mielenkiintoisempi.

Sorry sulle kun kerron tosiasiat, jos siitä tulee jollekin paha mieli kun kuulee totuuden niin se ei ole mun ongelma!!!!

• Y.V
        tosissani! kirjoitti:

Hei kamoon DI! Kuka muu niitä teinejä kiusaa, pistää kuriin ja kasvattaa nykyään kun vartijat ostareissa, metrossa yms? Toiset opiskelee kohti huikeita liksoja ja luo uraa typömarkkinoilla. Siinä kiireessä jää lapset yhteiskunnan taakaksi ja yhteiskunnan resurssit ei riitä kasvatukseen, joka kuuluisi ehdottomasti vanhemmille ja isovanhemmille. Stadeissa riehuisi, jos jonkinmoista insinöörinpotkijaa, jos vartijat ja poliisit eivät takoisi edes osan päähän hieman järkeä ja käytöstapoja. Teinejä pitää siis "hieman kiusata".
        Itse en mieti turhia, eli eläkettä. Siihen on vielä matkaa...olenhan suht nuori vielä. Omat asunnot, ulkomailla käydään ja hieman sijoituksiakin löytyy. Olenkin tehnyt koko ikäni tiiviisti töitä ja tienannut rahaa, mm. ottamalla näppäreitä, vahingontekijöitä ja varkaita kiinni. Valitettavasti vuosille mahtuu monta itseään näppäräksi näppäriksi luullutta insinööriä (-opiskelijaa ja tais olla pari diplomiakin joukossa
        ? Onko kaikki insinöörit rosvoja? Pitäiskö kaikki inssit laitta linnaan? No ei kai? En alkanut mitenkään vihaamaan insinööriä, joka yritti päälle, kun sanat ei riittäneet....Muylla on ihan oikeita DI kavereita ja ne on ihan ok, jotkut entisiä vartijoita. Olen itse käynyt ihan huvikseni opintietä tarpeeksi korkealle työn ohessa ja kouluttautunut turvallisuusalalla ollakseni varma, että haluan olla vartija. Olen ylpeä työstäni ja siis ylpeä vartija!

• päässyt...
        Y.V kirjoitti:

Hei kamoon DI! Kuka muu niitä teinejä kiusaa, pistää kuriin ja kasvattaa nykyään kun vartijat ostareissa, metrossa yms? Toiset opiskelee kohti huikeita liksoja ja luo uraa typömarkkinoilla. Siinä kiireessä jää lapset yhteiskunnan taakaksi ja yhteiskunnan resurssit ei riitä kasvatukseen, joka kuuluisi ehdottomasti vanhemmille ja isovanhemmille. Stadeissa riehuisi, jos jonkinmoista insinöörinpotkijaa, jos vartijat ja poliisit eivät takoisi edes osan päähän hieman järkeä ja käytöstapoja. Teinejä pitää siis "hieman kiusata".
        Itse en mieti turhia, eli eläkettä. Siihen on vielä matkaa...olenhan suht nuori vielä. Omat asunnot, ulkomailla käydään ja hieman sijoituksiakin löytyy. Olenkin tehnyt koko ikäni tiiviisti töitä ja tienannut rahaa, mm. ottamalla näppäreitä, vahingontekijöitä ja varkaita kiinni. Valitettavasti vuosille mahtuu monta itseään näppäräksi näppäriksi luullutta insinööriä (-opiskelijaa ja tais olla pari diplomiakin joukossa
        ? Onko kaikki insinöörit rosvoja? Pitäiskö kaikki inssit laitta linnaan? No ei kai? En alkanut mitenkään vihaamaan insinööriä, joka yritti päälle, kun sanat ei riittäneet....Muylla on ihan oikeita DI kavereita ja ne on ihan ok, jotkut entisiä vartijoita. Olen itse käynyt ihan huvikseni opintietä tarpeeksi korkealle työn ohessa ja kouluttautunut turvallisuusalalla ollakseni varma, että haluan olla vartija. Olen ylpeä työstäni ja siis ylpeä vartija!

Poliisikouluun? Ja en usko jos sanot, ettei halua / ole pyrkinytkään sinne?

Myönnä pois, että jos olisit viisas ja rahkeet riittäisi, niin haluaisit tehdä ihan mitä muuta vain kun olla vartija. Mä kato tiedän noi jutut vähän liiankin hyvin!

Mä olin silloisella Falckilla muutaman kesänä stevenä ja näin aivan liikaa vartijareppanoita, joilla oli vähän tekoja mutta kova oli uho, puheista puhumattakaan. Amiksen kesken jättäneitä luusereita. Kaljupellejä joilla oli muutaman täppä olkapäässä ja luuli olevansa maailman kovin jätkä. Sitten tuli joku vanha piripää ja pisti ne ojennukseen... Tälläisiä kohtaloita jouduin katselemaan ja se itseasiassa jätti aika HELVETIN huonon kuvan alastanne. En toki väitä. että kaikki vartijat olisi yhtä spedejä mutta valitettavasti niitä on n. 97 % vartijoista. Se on kova lukema se!

Yhden ainoa mukavan / normaalin työkaverin muistan joka hoiti hommansa, mutta ei leikkinyt poliisia eikä maailman kovinta karate jätkää eikä mitään muutakaan pelleilyä, hoiti hommansa ja meni himaan. Oli aika kova kaveri ottamaan näbbäreitä kiinni, hyvä psykologinen silmä Sanoinkin hänelle kerran, että ala vaikka sairaankuljettajaksi, pari vuotta sitten kaveri tuli ambulanssilla vastaan! Hyvä, että sekin pääsi eroon niistä vitun amisjunteista ( tai siis amiksen keskenjättäneistä yhteiskunnan paskaläjistä )

• rikas it mies
        Jepskylläläks kirjoitti:

ketkä vartian hommia tekee ovat peruskoulun ainoastaan käyneitä!

• Jepskylläläks
        erikois tehtävistä? kirjoitti:

Olisi kiva tietää:-)

Epäilemättä jotain todella salaista ja jännää, kuten vaahtosammattumien päiväyksen tarkastusta ja kylmälaitteiden huoltoa tms.

Satun katsos tietämään alastanne aika paljonkin, sillä olen ollut vartijana kesätöissä monena kesänä peräkkäin...

Että sikäli yrität ihan turhaan minua kusettaa, että alanne on hieno ja mielenkiintoinen, koska tiedän, että sitä se ei ole todellakaan!

PS: Jos saisin valita kahden ammatin välillä, kaupankassa tai vartija, niin kallistuisin todellakin siihen kassan hommaan. Jopa pullopojat ovat hierarkiassa teidän yläpuolellanne ja työnkuvakin on huomattavasti mielenkiintoisempi.

Sorry sulle kun kerron tosiasiat, jos siitä tulee jollekin paha mieli kun kuulee totuuden niin se ei ole mun ongelma!!!!

Et kertonut minulle yhtään mitään tosiasioita vaan yhden yksikön toiminnan noin omalta kantiltasi katsoen. Toki minä uskon kokemaasi.
        Sen sijaan minä kerron sinulle totena että päässäsi on joko enemmän tai vähemmän vialla, kun kirjoittelet tuollaista mitä yltä voimme lukea. Pureskeleppa sitä ja koeta sopeutua tilanteeseen.

• kirotusvire
        rikas it mies kirjoitti:

ketkä vartian hommia tekee ovat peruskoulun ainoastaan käyneitä!

"saan it hommista n4500 käteen palkkaa kk"

Sulle en maksais edes tuota 500e kun et osaa edes kirjoittaa..

• Anonyymi
        kirotusvire kirjoitti:

"saan it hommista n4500 käteen palkkaa kk"

Sulle en maksais edes tuota 500e kun et osaa edes kirjoittaa..

vitun vammpi

• keikkaväijy vieläkin

"Se mitä Secu ynnä muut eivät kerro uusille työntekijöille on se,että jos vartijan hommia tekee eläkeikään saakka,niin rahat eivät tule riittämään ilman sosiaalitoimiston apua - hyvä jos silloinkaan!"

a) Jokainenhan nyt hyvin helposti voi itse tarkistaa omaa eläkekertymäänsä kullakin alalla, harvoinhan sitä työnantaja nyt muutenkaan sanoo ja ei ole ihan ajankohtaista perus vaksinhommat aloittavalla n. 18-22 -vuotiaalla...

b) Eläkkeelle? Ainakaan samassa vartiointifirmassa kun aloitat? N. 40-45. mahdollisesti 50v samalla matalapalkka-alalla ja puljussa? Ei välttämättä ole ihan ajankohtainen tuokaan:)

c) Ihan mukava ja monipuolinen ala kyllä jos saa valikoitua leppoisat tehtävät ja etenkin opintojen ohessa tehtäväksi ihan unelmahommaa jos esim. notkuu jossain rauhallisessa respassa (Mikä on parempi ympäristö opiskella samalla). Mutta ei tätä kyllä nykyään aloittaen enää hullukaan tee eläkkeelle asti ainakaan rivissä ja harvemmin sitäpaitsi kentältä noustaankaan jotain vuoroesimiestä korkeammalle, ehkä korkeintaa palveluesimieheksi. Joskin sekin vaatii ihan jo omanlaisensa tyyppiä ja kiinnostusta esimieshommiin. Urakehityksestä nyt ei voida puhua ja palkka harvemmin on suhteessa työnkuvaan enää yhtään kohdallaan kun aletaan mennä vem-pem -tasolle.

Nimimerkillä, vat-tveat-teat käytynä rivimiehenä, alalla 8 vuotta ja sen jälkeen jo tajusinkin voivan saada parempaakin... etenkin kun perhettä ei paljon vartijanliksalla elätetä. Vemmi olin "parhaimmillani" mutta katsokaapa mikä on kyseisen homman taulukkopalkka, jihuu... Huvittavaa, että kun vaihdoin toiseen duuniin ihan oppipoika-asteelle, niin siellä oli liksa heti jokusen satasen korkeampi kuin oli tuolla uran huipulla vartiointialalla. Kivaa se oli tiettyyn rajaan asti, mutta sitten kyllästyi jo ja tuli fiilis että kaikki on nähty. Jokainen tavallaan toki ja olen itsekin kakkosduunina vielä välillä tuolla mylläämässä ihmisten parissa katsomassa miten huonosti tämä maa oikeasti voikaan... Mutta aikansa kutakin.

• kerro lisää?

Onko kärryissä suuriakin eroja, noin niinkun vartijan silmin, pääsitkö vemminä ollessasi tutustumaan niihin vähän lähemmin, opastiko kauppias sinua kädestä pitäen?

Entä pakastealtaat, niitähän te joudutte myös vahtimaan, onko eri merkeissä paljonkin eroa?

Mites korit, mikä väri on mielestäsi mukavin, vihreä punainen vai sininen. Onko niitä muunkin värisiä? Itse diggailen sinisestä ehkä eniten, mites sinä vartijana?

• Sami H
        kerro lisää? kirjoitti:

Onko kärryissä suuriakin eroja, noin niinkun vartijan silmin, pääsitkö vemminä ollessasi tutustumaan niihin vähän lähemmin, opastiko kauppias sinua kädestä pitäen?

Entä pakastealtaat, niitähän te joudutte myös vahtimaan, onko eri merkeissä paljonkin eroa?

Mites korit, mikä väri on mielestäsi mukavin, vihreä punainen vai sininen. Onko niitä muunkin värisiä? Itse diggailen sinisestä ehkä eniten, mites sinä vartijana?

Työskentelin itse vartioimisliikkeissä 90-luvulla useampaan otteeseen, yhteensä vajaa viisi vuotta. Palkka oli suhteellisen pieni, mutta vuoro- ja ylityölisien kanssa tienasin yleensä enemmän mitä senaikainen keskipalkka Suomessa. Euroiksi muutettuna bruttopalkka lisineen vaihteli 1500 - 2000 e/kk välillä. Siihen aikaan se oli ihan mukava liksa. Työtehtävät sinällään eivät mitään erityisen tylsiä olleet, eli ainakin minä aika mielenkiintoisissa hommissa olin, yleensä ajoin piiriä ja päivystin erilaisia hälytyksiä (myös murtohälytyksiä). Tekniikka oli siihen aikaan jo aika vahvasti mukana ja kävin 95 vuonna myös viiden kuukauden mittaisen hälytyslaiteasentajan kurssin, vaikka varsinaisia asennuksia en alkanutkaan tekemään. Kunto vartiointitehtävissä pysyi myös aika hyvänä kun yleensä työvuoron aikana joutui kävelemään 10 - 15 km.

Sen verran vielä että 96 aloitin IT-opinnot ja nytkin tienaan ihan mukavasti näissä tietotekniikkahommissa, viimeiset vuodet keskibruttopalkkani on ollut 6000 - 6500 e/kk, toki tämä sisältää päivystys- ja ylityölisiä. Tiedän kyllä että vartijat eivät lähellekään tätä palkkatasoa pääse. Silti välillä haaveilen vartijan hommista ja olen ajatellut myös oman vartioimisliikkeen perustamista (perustajan eli vastaavan hoitajan pitää suorittaa osioita turvallisuusvalvojan erikoisammattitutkinnosta, nämä minulta vielä puuttuvat).

• keikkaväijy vieläkin
        kerro lisää? kirjoitti:

Olet sisäistänyt vartijan homman nykyään ihan oikein:)

a) Kärryissä on isoja eroja. Esim. ylätason matalat kärryt ovat kovin mukavia työntää, mutta taas suurimmat keltapunaiset, etenkin jos letkassa on jokin kovin huonopyöräinen, ovat aikamoista tuskaa. Max. 8 kerralla saa työnnettyä. Myös lippukärryt ovat harmillisia, koska niitä joutuu työntämään juuri vain lipputangosta mutta jos se on irti ja ruuvi löysällä, niin se on hankalinta. -Kauppias harvemmin opastaa, hän yleensä vain huutaa. (Sai selvää mistä on kyse tai ei...). Vartija on nääs se, joka on myyty aina jo täytenä pakettina myyntimiehen suulla, eli kaikki hoituu ja mitään paikka/kohdekohtaisia nippeleitä ei tarvi kysyä...

b) Pakastealtaissa ei suuria eroja ole, lähinnä vain niiden mittareissa. Broilerialtaan sulaminen ja niiden siirtäminen keskellä yötä kiireen kaupalla toiseen toimivaan pakastealtaaseen on lähinnä suurin kriisi.

c) Kivoin on ehdottomasti Tarjoustalon vihreä. Se jotenkin hivelee silmää miellyttävämmin, kuin nuo perussiniset joita on joka paikassa. Tosin pääsiäissesongin Tiimarinkeltaiset ovat mukavia myös ja kevyitä, niitä tosin olen nähnyt vain yhdessä paikassa mutta minulla on kuvakin itsestäni kantamassa sellaisia

• vastauksista.
        keikkaväijy vieläkin kirjoitti:

Olet sisäistänyt vartijan homman nykyään ihan oikein:)

a) Kärryissä on isoja eroja. Esim. ylätason matalat kärryt ovat kovin mukavia työntää, mutta taas suurimmat keltapunaiset, etenkin jos letkassa on jokin kovin huonopyöräinen, ovat aikamoista tuskaa. Max. 8 kerralla saa työnnettyä. Myös lippukärryt ovat harmillisia, koska niitä joutuu työntämään juuri vain lipputangosta mutta jos se on irti ja ruuvi löysällä, niin se on hankalinta. -Kauppias harvemmin opastaa, hän yleensä vain huutaa. (Sai selvää mistä on kyse tai ei...). Vartija on nääs se, joka on myyty aina jo täytenä pakettina myyntimiehen suulla, eli kaikki hoituu ja mitään paikka/kohdekohtaisia nippeleitä ei tarvi kysyä...

b) Pakastealtaissa ei suuria eroja ole, lähinnä vain niiden mittareissa. Broilerialtaan sulaminen ja niiden siirtäminen keskellä yötä kiireen kaupalla toiseen toimivaan pakastealtaaseen on lähinnä suurin kriisi.

c) Kivoin on ehdottomasti Tarjoustalon vihreä. Se jotenkin hivelee silmää miellyttävämmin, kuin nuo perussiniset joita on joka paikassa. Tosin pääsiäissesongin Tiimarinkeltaiset ovat mukavia myös ja kevyitä, niitä tosin olen nähnyt vain yhdessä paikassa mutta minulla on kuvakin itsestäni kantamassa sellaisia

ja olin kyllä ihan tosissani kysymysteni suhteen. Kaikkihan sen nykyään tietävät, että vartijat vain työntelee kärryjä ja kropaa pakastealtaiden kanssa sillä aikaa kun näppärit pöllii kauppaa tyhjäksi. Jossain kaupoissa jopa myyjät hoitavat mahd. kiinniotot ja vartijalle ei edes ilmoiteta niistä.

• dfdfdddf
        vastauksista. kirjoitti:

ja olin kyllä ihan tosissani kysymysteni suhteen. Kaikkihan sen nykyään tietävät, että vartijat vain työntelee kärryjä ja kropaa pakastealtaiden kanssa sillä aikaa kun näppärit pöllii kauppaa tyhjäksi. Jossain kaupoissa jopa myyjät hoitavat mahd. kiinniotot ja vartijalle ei edes ilmoiteta niistä.

vaikka myyjä ottaa näppärin kiinni niin paikalle pyydetään silti Vartija joka tekee kiinniotetulle turvallisuustarkastuksen ja selvittää tapahtuneen ja täyttää anastusilmoituksen jonka jälkeen kiinniotettu luovutetaan poliisille.

• ihme ja kumma jne
        dfdfdddf kirjoitti:

vaikka myyjä ottaa näppärin kiinni niin paikalle pyydetään silti Vartija joka tekee kiinniotetulle turvallisuustarkastuksen ja selvittää tapahtuneen ja täyttää anastusilmoituksen jonka jälkeen kiinniotettu luovutetaan poliisille.

Joka kirjoittaa tällaisia "lauseita" ei toiv. saa mitään palkkaa mistään :) Harva ammatti saa niin paljon, niin kohtuutonta paskaa osakseen kuin vartijan työ. Jos ei ko. ala kiinnosta, niin minusta turha täällä käydä asiasta avautumassa.

• yhteiskunnan
        ihme ja kumma jne kirjoitti:

Joka kirjoittaa tällaisia "lauseita" ei toiv. saa mitään palkkaa mistään :) Harva ammatti saa niin paljon, niin kohtuutonta paskaa osakseen kuin vartijan työ. Jos ei ko. ala kiinnosta, niin minusta turha täällä käydä asiasta avautumassa.

todellisia häviäjiä ovat juuri portsarit ja vartijat. Räkänokkia jotka luulevat olevansa kovinkin sivistyneitä ihmisiä. Jopa sosiaalipummit ovat ylempänä iha yleisen mielipiteen mukaan kuin kyseisten ammattijien edustajat jotka saavat pieneen sieluunsa nautintoa kun saa retuuttaa jotain juoppoa / tai muuta reppanaa. Sitten ollaan poliisille itkemässä kun jollain " reppanalla " naksahtaa sen yhden kerran päässä ja tulee haulikon kanssa ovesta sisään! Mielestäni oikeuden pitäisi huomioida tuomiota antaessaan se miten kauan / paljon esim. poke / tai vartija on provosoinut ja vittuillut kyseiselle tekijälle.

Turhempaa porukkaa saa hakea kun vartijat. Koulukiusattuja saastoja jolla on aikuisena syntynyt halu kostaa ja on päättänyt ryhtyä vartijaksi, koska luulleet, että saa valtaa. Sitten olettekin heränneet todellisuuteen ja löytäneet itsenne työntämästä kärryjä, buhahahhahah...

Aika oikeeseen osuin, eikö?

• Aloittaja...
        yhteiskunnan kirjoitti:

todellisia häviäjiä ovat juuri portsarit ja vartijat. Räkänokkia jotka luulevat olevansa kovinkin sivistyneitä ihmisiä. Jopa sosiaalipummit ovat ylempänä iha yleisen mielipiteen mukaan kuin kyseisten ammattijien edustajat jotka saavat pieneen sieluunsa nautintoa kun saa retuuttaa jotain juoppoa / tai muuta reppanaa. Sitten ollaan poliisille itkemässä kun jollain " reppanalla " naksahtaa sen yhden kerran päässä ja tulee haulikon kanssa ovesta sisään! Mielestäni oikeuden pitäisi huomioida tuomiota antaessaan se miten kauan / paljon esim. poke / tai vartija on provosoinut ja vittuillut kyseiselle tekijälle.

Turhempaa porukkaa saa hakea kun vartijat. Koulukiusattuja saastoja jolla on aikuisena syntynyt halu kostaa ja on päättänyt ryhtyä vartijaksi, koska luulleet, että saa valtaa. Sitten olettekin heränneet todellisuuteen ja löytäneet itsenne työntämästä kärryjä, buhahahhahah...

Juuri näin!

Osuit naulan kantaan ja kohta viestisi poistetaan tai alkaa kauhea mölötys vartijoiden toimesta!

Vartija = henkilö joka ei ole elämässään päässyt eteenpäin ja yrittää kohottaa omaa huonoa itsetuntoaan reppanoita hakatessaan. Mutta tosiaan kun menee sitä väärää kaveria vääntämään niin sitten ollaan täällä haukkumassa kuinka kauheita on esim. mustalaiset jotka eivät jaksa jonkun vartijapellen kukkoilua katsella ja pistääkin moran rintaan! Mielestäni myös se on ihan oikein, kun ottaa huomioon vartijoiden yleisen käytöksen tuolla ostareilla ja kaupoissa jne, ihmellistä uhoamista. Maiharit pidetään kuin sotalailla vaikka ollaan vain kärrypoika palvelijoita! hahahahhahahahah....:-)

• __--------------
        Aloittaja... kirjoitti:

Juuri näin!

Osuit naulan kantaan ja kohta viestisi poistetaan tai alkaa kauhea mölötys vartijoiden toimesta!

Vartija = henkilö joka ei ole elämässään päässyt eteenpäin ja yrittää kohottaa omaa huonoa itsetuntoaan reppanoita hakatessaan. Mutta tosiaan kun menee sitä väärää kaveria vääntämään niin sitten ollaan täällä haukkumassa kuinka kauheita on esim. mustalaiset jotka eivät jaksa jonkun vartijapellen kukkoilua katsella ja pistääkin moran rintaan! Mielestäni myös se on ihan oikein, kun ottaa huomioon vartijoiden yleisen käytöksen tuolla ostareilla ja kaupoissa jne, ihmellistä uhoamista. Maiharit pidetään kuin sotalailla vaikka ollaan vain kärrypoika palvelijoita! hahahahhahahahah....:-)

Vartija = henkilö joka ei ole elämässään päässyt eteenpäin ja yrittää kohottaa omaa huonoa itsetuntoaan reppanoita hakatessaan.

Noniin, eli meidän firman palvelupäällikkökin on sitten vissiin kyseinen tapaus, ei ole koksaan päässy elämässä eteenpäin ja jne. :D

Ihan oikeasti, kyllä sinun kaltaiseen räkänokkaan joutaakin pieksämään pikkuisen käytöstapoja.

• VesiPää
        yhteiskunnan kirjoitti:

Eli se parikymppinen respatyttö on myös vittumainen natsi?

• ja kyllä sen tiedät
        VesiPää kirjoitti:

Eli se parikymppinen respatyttö on myös vittumainen natsi?

vai mitä pikkuinen? ;-)

• Anonyymi

Eikös halpatöiden eläkkeestä jää lopulta käteen sama kuin tuilla eläneellä?

Ja onko eläkkeitä enää parin vuosikymmenen päästä.
      Suuret ikäluokat hoidetaan miten pystytään ja siinä se.

• Anonyymi

Yksityisen puolen vartijoiden eläke on sinällänsä hauska homma, että aika usein vaan kyseiset kaverit menevät kuolemaan aika nopeasti eläkkeelle jäämisen jälkeen.

Yhteiskunnassa on muutenkin tapahtumassa melkoinen isojako. Suuret ikäluokat siirtyvät manan maille ja osa muhkeat perinnöt, toisille jää vain hautajaisten maksaminen. Kannattaa muistaa, että vain puolet kuolleista jättää perinnön jota kannattaa edes ryhtyä jakamaan.

Palkka tai edes eläke ei kerro kaikkea. Ihmisellä voi olla suuri varallisuus vaikka ei olisi päivääkän tehnyt töitä.

Työtehtävissä on tullut vastaan erilaisia viheltäjiä. MT-ongelmaisella, alkoholistilla tai vaikka kehitysvammaisella voi olla koti Eirassa ja talous kunnossa. Sitten tiedän 50 vuoden työuran tehneitä joiden eläke on 400 euroa suurempi kuin takuueläke. Eli jokainen 10 vuotta työuraa tuo 80 euroa lisää eläkettä...

• Anonyymi

Olen ollut nelisenkymmentä vuotta vartijana ja eläkekertymä on jonain vuonna ollut 15 euroa. Tarkoittaa sitä, että sadan vuoden työuran jälkeen kertyy eläkettä 1500 euroa.
      Myymälävartioinneista en tiedä mitään, koska olen aina ollut teollisuudessa tai piirivartioinnissa. Nykyään piirivartijana pienessä vartiointiliikkeessä.
      Myymälävartijoista muodostetaan varmaan usein mielkuva vartijan työstä, joka on tietysti hyvin virheellinen. Itse olen tehnyt enimmäkseen yötyötä ja ns. piirivartijan työtä. Autolla liikutaan noin parinkymmenen kilometrin säteellä ja tarkistetaan murtohälytysten aiheuttajia.
      Viidentoista euron eläkekertymä johtuu ajoittaisista pätkätöistä, jolloin olen vain odottanut josko töitä olisi vuoro tai pari. Olen myös kahdesti uudelleenkouluttautunut ja yrittänyt vaihtaa alaa. Ei ole onnistunut alan vaihto, koska vartijakokemuksesta on ollut enemmän haittaa kuin hyötyä.
      Kiteyttäisin työhistoriani niin, että kenellekään en voi suositella vartijan työtä muutoin kuin tilapäisenä kesätyönä. Oikeastaan kesätyökin kannattaisi valita alalta, joka hyödyttää tulevassa ammatissa.

• Anonyymi

Nuuskan myynnistä saa lisätuloja.

• Anonyymi

Juurikin tuo ajoittain toistuva osa-aikaisuus selittää eläkekertymän vähäisyyttä.

Totuus on se, että jos turvallisuusalalla on, niin toimeentulon kannalta tuo osa-aikaisuus on pelkkää myrkkyä ja tulee näkymään eläkekertymässä.

Jos pelkästään se, että ei ole mahdollisuutta tehdä vaikka sunnuntai vuoroja näkyy aika ikävästi palkassa. Jos tekee vain 8-16 vuoroja niin palkka jää auttamatta pieneksi.

Totta on myös se, että alalla on myös ihmisiä jotka eivät kovin hyvin alalle sovi. Esimerkkinä vaikka joku ihminen joka ei voi tehdä vuorotyötä, ei voi käyttää voimakeinoja ja ei osaa kunnolla englantia. Tuollainen henkilö on auttamatta tuomittu kakkos tason liksalla päivätöihin johonkin surkeaan kohteeseen. Mitään realistisia mahdollisuuksia uralla etenemiseen ei ole. Moni tuonkin kituuttelun valitseee jos vaihtoehtona on työttömyys. Lisäksi se kelalta tuleva asumistuki voi myös viedä motivaation oman aseman vähittäiseen parantamiseen. (Kierre: tee lisätöitä - ansaitse lisää rahaa - huomaat että tukia vähennetään - et ole motivoitunut lisähommiin jne.) Lopuksi sitten odottaa pieni eläke ja loppuun asti jatkuva kitkuttelu.

Tuo kuvio on kohtalona monella pienipalkkaisella, ei vain vartijoilla.

• Anonyymi

Onnistuin pääsemään toisiin tehtäviin vanhana ukkona, pääsi vartijan hommista eroon. Eläkkeelle vielä aikaa 12 -13 vuotta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe