Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

testeihin? vai vaan luopua eläimistä?

-eijukkalainen-

minulla on -97 todettu rasitusastma, koira-, pöly- ja pölypunkki allergia, lisäksi ruoka-aineallergioita.
olen ollut viimeksi muistaakseni joskus 2004 vuonna allergiatesteissä...

nyt olen parina talvena hevostalleilla ollessa reagoinut aika voimakkaasti heinien hajuun sun muuhun. menen hevostallissa ihan tukkoon kun olen muilla talleilla kuin omalla tallilla. kaksi vuotta sitten muut joutuivat lokakuusta maaliskuulle hoitamaan hevoseni kun en kyennyt menemään talliin sisälle kun henki meinas loppua... joo, olis varmaan aikaisemmin pitäny jo alkaa miettiä...

nyt mulla on hirveästi silmäoireita (kävin näöntarkastuksessa ja samalla huomas allergiarakkuloita jne) joihin käytän nyt silmätippoja joita suositeltiin, (allergiatippoja tms) mutta tuntuu etteivät auta kuin hetken... kurkku on usein kipeä ja tukkoinen, nenä tukossa, silmät kutiaa ja vuotaa... välillä ahdistaa henkeä enemmän ja pitää ottaa avaavaa astmalääkettä...

mietin juuri että pitäiskö kysyä lähete testeihin vai onkohan tämä ilman testiäkin jo selvä että oon mitä ilmeisemmin tullut myös hevosille, kissoille, heinille jne allergiseksi ja aika luopu harrastuksesta??

tyhmää varmasti kysellä, mutta tuntuu, että tarvitsen jonkinlaista rohkaisua päätökseen laittaa eläimet pois

1

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppiä,

      Ota nyt ensiksi allergialääkettä kun tallille menet. Jos oireesi helpottuvat, niin ehkä pärjäätkin lääkkeen voimalla. Mutta jos lisäksi sulla on pahoja hengenahdistuksia, niin siihen ei lääkkeet määräänsä enempää auta.

      Jos tilanne on paha, valinta täytyy tehdä. Kärsitkö vai haluatko elää helpommin.

      Mä tiedän mistä kirjoitan. Olen tosi allerginen kaikille eläimille, varsinkin koirille ja hevosille. Lisäksi astma. Tallilla pysty olemaan max tunnin kerrallaan kaksi kertaa viikossa. Vedän allergialääkkeen ja tupla-annokset astmalääkettä...silti olen joskus aika tukossa ja henki pihisee. Kesällä on helpompaa, kun ollaan ulkona, mutta talvisin jätän tämän harrastuksen harrastamatta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2268
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1964
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      83
      1743
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1608
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      37
      1347
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    Aihe