hei. pikainen kysymys asiasta tietäville: kuuluuko hiivasienitulehdukseen mahdollisesti pienet haavaumat alapään limakalvoilla? häpyuhuulet todella punaiset, turvonneet ja ärtyneet. olen käyttänyt canesten kombi- voidetta häpyhuulille helpottaakseni sietämätöntä kirvelyä, mutta en ole voinut käyttää emätinpuikkoa koska menkat menossa..
hiivatulehdus, haavaumat?
3
6036
Vastaukset
- liisukkainen
Moi,
Mulla ainakin on mennyt hiivatulehduksen yhteydessä iho haavaumille. Lääkärin mukaan se on ihan normaalia. Kuulostaa muutenkin ihan hiivalta, ikävä vaiva, mut toivottavasti lähtee canestenilla ohi. Haavaumia voi voidella myös Bepanthen-voiteella (sillä, mikä sopii limakalvoille). Häpyhuulille voi käyttää kosteutukseen myös esim ceridal-öljyä ja ceralan plus -voidetta. Mulle ainakin ollut noista apua. - ----
Ota lacto 7 maitohappobakteeria pari-kolme päivää, ohjeen mukaan.
Saat takuuvarmasti koko hiivan pois:)
Kannattaa käyttää jatkossakin aina, kun tuntuu että hiiva koittaa iskeä:) - vierailija1968
Olen hoitanut kutinaa jo vuosia normaalilla perusvoiteella esim. Novalan, Bepanhtenia en käyttäisi, koska se on liian rasvaista ja tukahduttaa limakalvon. Hiiva ei aina ole hiivaa eli kaikki kutina ei johdu hiivasta, voi olla normaalia kuivumistakin, joten hiivalääkkeet (Canesten yms.) voivat vain pahentaa tilannetta. Limakalvoja voi hoitaa myös säännöllisellä Lactal-hoidolla eli joka toinen päivä Lactal-puikko illalla emättimeen. Ja ruokavalioon maitohappobakteerit, hiivat ja sokerit pois.
Jos oireet jatkuu, lääkäriltä Diflucan-reseptillä pilleri kerta-annoksena, minulla menee 1/3kk ja elän melkein hiivatonta elämää.
Alusvaatteissa kannattaa suosia vain puuvillaa, koska se antaa ihon hengittää, seksikkäät pitsit ovat vain viihdykkeitä eivät normaalikäyttöön. Myös pikkuhoususuojat ja siteet ovat myrkkyä limakalvolle eli ns. vanhanaikaiset siteet kehiin (Vuokkoset) ja pois kaikki muovi. Useammat pikkuhousut laukkuun ja vaihto pitkin päivää, iho hengittää ja voi paljon paremmin. Yöllä nukun aina ilman housuja, jotta limakalvot voi hengitellä rauhassa, joku suositteli kesällä myös päivät ilman housuja, mutta se tuntuu aika kornilta.
Ja mies on hoidettava myös, miehelle saippuapesua ja hiivavoidetta, jos naisella kutisee. Diflucan kannattaa ottaa myös, jos nainenkin käyttää. Pöpöt elää poimuissa kummallakin.
Jos harrastat irtosuhteita, muista, että toisten naisten pöpöt kulkee miesten mukana, joten kortsut on ehdottomia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693