Olisiko kenelläkään noista reaktiovaljaista kokemuksia? Koirani tuppaa tuolla lenkillä vetämään aikalailla, ja pysähtymistaktiikat ja kääntymiset sun muut mahdolliset on kokeiltu.. Itse vedonesto valjaita en mielelläni lähtisi kokeilemaan, kun on sen verran kuullut ja nähnyt, että nuo saavat ihon helposti rikki ja eivät loppu pelissä auta kuin sen pienen hetken..
Ajattelinkin jos mahdollisesti noista valjaista olisi apuja, mutta olisi ennen hankintaa kiva kuulla muiltakin kokemuksia näistä.
Reaktiovaljaat
8
8516
Vastaukset
- jvfojvlj
ainoa ja paras tapa on opettaa koiralle, että vetäminen ei ole kannattavaa. jatka harjoituksia, et ole tarpeeksi selkeä ja tekevätkö kaikki perh jäsenet samoin?
- ap.
kyllä koirani tuohon vetämisen kieltämis touhuun reagoi, aina kun vetää ja pysähdyn, koiranikin istuu, katsoo minua ja odottaa... eikä jatka matkaa ennen kuin lupa tulee... mutta kun lupa tulee että jatkamme matkaa, niin menee pari metriä ja taas koira on päätä pahkaa vetämässä... tosin onhan ulkona mielettömästi hajuja ja eritoten kun koirani havaitsee jonkin todella tuoreen hajun niin vetäminen senkun yltyy... metsästäjän vikaa... ja itse olen ainoa joka koiraa ulkoiluttaa..
Eli ei tässä tunnu enää nämä treenit tehoavan, joten jotain apuja tähän kaipailen :) täytyy tutustua noihin easy walkeihin.. kieltämättä noi reaktio valjaat näytti aikamoiselta kun hihnaa sieltä ja täältä..
- omistan
reaktiovaljaat, easy walk professional vedonesto valjaat, perinteiset vedonestovaljaat ja non-pull valjaat. Eli tavallaan olen tehnyt itse myös sen vedonestotestin, joka tehtiin kuningaskuluttajassa. Ainoastaan en omista niitä nahkaisia vedonestovaljaita. Olen siis kokeillut kultsullani noita kaikkia valjaita. Perinteiset vedonestovaljaat tehosi myös, mutta lopetin niiden käytön kun luin, että niistä voi tulla mustelmat kainaloon. Non-pull valjaita en ehtinyt kokeilla kun olin jo löytänyt mieluisat valjaat eli easy walk professionalit. Reaktiovaljaissa oli mielestäni liikaa härpäkkeitä verrattuna easy walkeihin. Toimintaperjaate on noissa sama eli koira kääntyy jos se vetää kun talutin kiinnitetään koiran etuosaan eikä selkään. Easy walkit on omasta mielestä tukevamman oloiset kuin reaktiovaljaat. Inhosin reaktiovaljaissa kun pitää kiinnitää talutin kahteen paikkaan ja laittaa vielä panta, kun easy walkeissa pärjää pelkällä valjaalla ja taluttimella. Easy walkit oli vielä kaiken lisäksi halvemmat kun tilasin ne tassu ja tarvikkeesta. Vinkin easy walkeista sain naapurilta ja ilman sitä kärsisin varmaan vieläkin vetävästä koirasta.
- ...
...millaiset ovat reaktiovaljaat?
- Teris
perheen isä kirjoitti:
toimii ainakin meillä! Iso urosterrieri (1v) on välillä kova vetämään ja päädyimme hankkimaan nuo valjaat. Ostimme ne Heiluva häntä koirakoulusta Helsingistä. Ovat omasta mielestä helppokäyttöiset ja toimivat, helppo ja nopea laittaa päälle eikä koira pysty vetämään kun hihna on edessä kiinni. Ainoa ongelma on että meidän valjaissa etuosa on hieman liian iso (ostimme isompaa kokoa kun koira vielä kasvaa). Täytynee viedä valjaat suutarille niin saadaan hiukan pienennettyä... :)
- Plym
Oli mukava lukea kannustavia kommentteja Easy Walk- valjaista. Tilasin itse myös koiralleni moiset ja mielenkiinnolla odotan helpottuvatko lenkit tästä lähtien --> tai siis, että helpottuuko kontaktin otto ja palkkaaminen koiralle, jota myötä myös lenkit helpottuvat.
Meillä on alusta saakka opeteltu vetämättä olemista (ilmeisen erinomaisin tuloksin ;) onhan koira jo kohta kaksi vee..) ja vaikka mitä kokeiltu, toimivin taitaa olla vetämisen yhteydessä suunnan vaihto ja palkkaaminen oikeasta toiminnasta ja sen kontaktin vahvistaminen. Tällä hetkellä ollaan tilanteessa, jossa koira jo melko hienosti osaakin osan lenkistä kävellä rinnalla vetämättä minun kanssani, mutta silti valjaat toimisivat (toivottavasti) viimeisenä vetämisen kitkijänä.
Pitääpäs kirjoitella vaikka kokemuksia tänne, kun pääsen testailemaan! - ...
Nyt sakemannilla ollut pari viikkoa reaktiovaljaat, ongelmana on ollut ääretön veto hajujen perässä. Veto on nyt loppunut, kävelemme sopuisasti rinnakkain - uskomaton keksintö!
Tätä ennen;
1. kuonopanta > veti miltei kuin ennenkin, pari lenkkiä ja huuli hiertyi
2. vedonestovaljaat > veti miltei kuin ennenkin, pari lenkkiä ja kainalot punoittivat ärtyneen näköisinä
Reaktiovaljaista kuulin paikkakunnan musti & mirrin myyjältä, torppasin ensin koko tuotteen, mutta kun näytettiin, miten ne istuvat koiralle, päätin kokeilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521