Hei!
Tilanne on nyt se, että minä (15v) sekä ystäväni (17v) olemme suunnitelleet yhteisen asunnon vuokraamista ensi syksyksi. Mitä asioita pitäisi tietää ja muistaa? Millaisia tukia olisi mahdollista saada? Miten koko härdelli käytännössä tapahtuisi? Koska kumpikin on alaikäisiä, jommankumman vanhemman täytyisi vuokrata se, ja toisen tulla siihen alivuokralaiseksi tai jotain - kaipaisin selvennystä tähän! Kaikki apu ja vinkit ovat tervetulleita. Kiitos! (:
Asunnon vuokraaminen, mitä pitää tietää ja muistaa?
6
817
Vastaukset
- -
Vuokraamiseen on kaksi vaihtoehtoa.
1. Toisen vanhemmat allekirjoittavat vuokrasopimuksen ja toisen vanhemmat alivuokrasopimuksen. Näin toinen on päävuokralainen ja toinen alivuokralainen.
2. Molempien vanhemmat allekirjoittavat vuokrasopimuksen eli niitä tehdään kaksi kappaletta, kummallekin omansa. Kumpikin on päävuokralainen.
Tuista ei voi sanoa, kun et kertonut teistä mitään muuta kuin iät. Ilmeisesti olette opiskelijoita vai?- Ap. kirjoittaja.
Kiitos vastauksesta. (:
Ja kyllä, molemmat olemme opiskelijoita.
- hjklkkkkkkhhfdasssss
asumistukea saa 17vuotiaana mutten 15veest usko. oottakaa et toinen on 18v ni sossutädit maksaa koko vuokran hänelle 600e asti ja toinen vaan pimeesti sinne asumaan.
- :X:X:
Kummeli-Alivuokralainen
- hgfdsdfghjb
18-vuotias on alaikäisen kanssa ja siten kriminaali. Elikkästoinen sijoitetaan vankilaan ja toinen lastenkotiin.
- inkkarit kanootissa
hgfdsdfghjb kirjoitti:
18-vuotias on alaikäisen kanssa ja siten kriminaali. Elikkästoinen sijoitetaan vankilaan ja toinen lastenkotiin.
"18-vuotias on alaikäisen kanssa ja siten kriminaali. Elikkästoinen sijoitetaan vankilaan ja toinen lastenkotiin. "
......anteeks mitä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1627116
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264108- 473467
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1423166- 512916
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262306- 432286
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2722023Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt551975- 291876