Kaukolämpö ja säästäminen?

Mikie-

Hei,
Ajattelin kysellä kun kuulin parin ihmisen tekevän talossaan niin että kahen viikon lomareissun takia laskevat kaukolämmityksessä olevan omakotitalonsa lämpötilan 14 asteeseen säästämisen vuoksi! Olin ihan huuli pyöreenä kun kuulin tosta. Mitä ihmeen säästöö tolla saa vuodessa jos kerta vain kahen viikon ajan lämmöt on noin alhaalla? Luulisi olevan enemmän haittaa kuin hyötyä. Eikö se 'säästö' mene siinä sitten kun reissulta tullessa säätäävät lämpötilan takasi normaaliin?
Ei käy minun järkeen nyt tollane. Kertokaa te viisaammat minulle onko tossa kovakin säästö sitten.

4

1532

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säästäminen---

Totta, eihän silllä juuri mitään säästä. Usein on tärkeämpää säästää, kuin se että onko sillä jotain merkitystä.

Mutta mitä haittaa siitä voisi olla että laskee asumattoman talon lämmön neljääntoista pariksi viikoksi?

• Mikie-

Kyse on vanhasta rintamamiestalosta eikä ole rakenteita remontoitu että kärsiskö tollasesta nopeesta lämpötilamuutoksista rakenteet sitten. Esim. nyt tällasilla pakkasilla kun miettii vesiputkia jne..

• minä olen pudottanut käyttämättömät huonetilat 8...12 asteeseen. Energiansäästö on selvästi pienempi kuin terästehtaan vuosikulutus, mutta säästänpä silti :-)

huonelämpötilan yksi aste vuositasolla säästää viisi prosenttia, tuossa esimerkissä on noin kahdeksan asteen pudotus ehkä viidestoistaosalla lämmityskautta ... jotain siitäkin kertyy

"pienistä puroista ..." jne. Saisipa jokaisen suomalaisen talouden säästämään edes vähän

• Ja paha sellainen

Eihän tuolla mitään taloudellista merkitystä ole, mutta saa säästettyä.

Tuossa juuri 5 päivää sitten tuli kaverini vanhemmat kuukauden mittaiselta lomalta takaisin. Olivat tiputtaneet lämmön 10 asteeseen. Kodinhoitohuoneessa putki halki.

Kyllä tuossa varmaan säästi ainakin 20ekiä. Ei mikään pikku säästö. Onneksi kuulemma vakuutus korvasi. Omavastuusta kun vähentää tuon 20 ekiä, niin ei oikeasti maksanut putkirikko mitään.

Pienistä puroista... Saisipa jokainen uusittua putkensa yhtä halvalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oot upea nainen, älä vähättele ittees

Ja tietojeni mukaan 2 muuta on susta kiinnostuneit mun lisäks. 👀
      Ikävä
      62
      1043
    2. Mikä kaivatussasi ärsyttää

Juuri nyt, tällä hetkellä?
      Ikävä
      83
      953
    3. KP-Sesongilla ongelmia?

Tarvitsen luotettavaa katonpuhdistajaa ja kuulin, että KP-Sesonki Oy tekee hommat edullisesti ja asiakkaan tarpeet huomi
      Ylöjärvi
      19
      896
    4. Jämsän Paras Ravintola

Särkijärven kioskiin on avattu uusi upea Maucas ravintola joka on jämsän paras. Loistava palvelu ja herkullinen ruoka. R
      Jämsä
      55
      832
    5. Huh huh...

Törmäsin toisaalla tekstiin, mitä ajattelet masturboidessasi? Yksi kommentti, avaruusolioita! Täh?! Helvettiläinen oik
      Sinkut
      208
      711
    6. Onko ihan pakko

olla niin hiton pitkävihainen? Sinulle nainen...
      Ikävä
      38
      569
    7. Mitä ajattelet

Kaivattusi elämästä
      Ikävä
      43
      546
    8. vapaa

sana :) 🚮
      Ikävä
      56
      544
    9. Ihmettelet nainen, miten vielä sinua rakastan

No jos en enää sinua ajattelisi, niin ei se mitään rakkautta olisi alunperinkään. En tarvi sinusta nähdä merkkiäkään, ni
      Ikävä
      39
      525
    10. Kiellettyjä ajatuksia

Istutaan sylikkäin, katson sun silmiin, vastaat kstseeseen ja kiedon kädet sun ympärille. Huulet koskettaa sun huulia,
      Ikävä
      37
      469
    Aihe