Kaukolämpö ja säästäminen?

Mikie-

Hei,
Ajattelin kysellä kun kuulin parin ihmisen tekevän talossaan niin että kahen viikon lomareissun takia laskevat kaukolämmityksessä olevan omakotitalonsa lämpötilan 14 asteeseen säästämisen vuoksi! Olin ihan huuli pyöreenä kun kuulin tosta. Mitä ihmeen säästöö tolla saa vuodessa jos kerta vain kahen viikon ajan lämmöt on noin alhaalla? Luulisi olevan enemmän haittaa kuin hyötyä. Eikö se 'säästö' mene siinä sitten kun reissulta tullessa säätäävät lämpötilan takasi normaaliin?
Ei käy minun järkeen nyt tollane. Kertokaa te viisaammat minulle onko tossa kovakin säästö sitten.

4

1333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säästäminen---

      Totta, eihän silllä juuri mitään säästä. Usein on tärkeämpää säästää, kuin se että onko sillä jotain merkitystä.

      Mutta mitä haittaa siitä voisi olla että laskee asumattoman talon lämmön neljääntoista pariksi viikoksi?

      • Mikie-

        Kyse on vanhasta rintamamiestalosta eikä ole rakenteita remontoitu että kärsiskö tollasesta nopeesta lämpötilamuutoksista rakenteet sitten. Esim. nyt tällasilla pakkasilla kun miettii vesiputkia jne..


    • minä olen pudottanut käyttämättömät huonetilat 8...12 asteeseen. Energiansäästö on selvästi pienempi kuin terästehtaan vuosikulutus, mutta säästänpä silti :-)

      huonelämpötilan yksi aste vuositasolla säästää viisi prosenttia, tuossa esimerkissä on noin kahdeksan asteen pudotus ehkä viidestoistaosalla lämmityskautta ... jotain siitäkin kertyy

      "pienistä puroista ..." jne. Saisipa jokaisen suomalaisen talouden säästämään edes vähän

      • Ja paha sellainen

        Eihän tuolla mitään taloudellista merkitystä ole, mutta saa säästettyä.

        Tuossa juuri 5 päivää sitten tuli kaverini vanhemmat kuukauden mittaiselta lomalta takaisin. Olivat tiputtaneet lämmön 10 asteeseen. Kodinhoitohuoneessa putki halki.

        Kyllä tuossa varmaan säästi ainakin 20ekiä. Ei mikään pikku säästö. Onneksi kuulemma vakuutus korvasi. Omavastuusta kun vähentää tuon 20 ekiä, niin ei oikeasti maksanut putkirikko mitään.

        Pienistä puroista... Saisipa jokainen uusittua putkensa yhtä halvalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      11
      1785
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      180
      1690
    3. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1531
    4. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      119
      1512
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      116
      1214
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      296
      1056
    7. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      102
      982
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      224
      975
    9. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      93
      943
    10. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      153
      927
    Aihe