Putka

Kerran vieraillut

Mitenkä millaisia kokemuksia palstalaisilla on näistä putkakäynneistä kertokaahan vähän missä kaupungissa,miksi jouduit,oletko ollut monta kertaa yms. Olisi kiva kuulla.

44

8744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opiskelija.

      Itselläni yksi (erittäin epämiellyttävä) kokemus putkasta muutamien vuosien takaa. Paikkana eräs autolautta matkalla Turusta Tukholmaan. Putkassa ei mitään muuta kuin betonia ja metallinen pönttö/vesihana - ei edes ohutta patjaa, mikä kuulemani mukaan on mantereella ainakin "varustelussa". Ahtaan- ja suljetunpaikankammon, sekä laskevien promilleitten kanssa olo oli piinavaa. Matkana oli risteily, mutta jäin vapaaehtoisesti pois Tukholmassa, koska olisin muuten joutunut olemaan putkassa Turkuun asti. Paluumatka toisella laivalla olikin jo eri tarina. Makasin hirveässä olotilassa usean päivän juomaputken jälkeen lepotuoliosaston lattialla, koska hyttejä ei saanut enää laivan ollessa täysi. Syy miksi jouduin putkaan oli se, että useanpäivän juomisen aikana aloin puhumaan kavereilleni sekavia mm. itseni vahingoittamisesta yms.

    • putkattelija

      Moottoriturpaa myös leikin poliisien naamalle. Laitettiimpa sikaosastolle ja heräsin putkasta, oli vaan keltainen patja, potta ja vesihana jonka imin melkein tyhjäksi. Aamulla kalju poliisi tuli päästään pois ja naureskeli että pojat oli vähä keitolla. Tuo oli ensimmäinen kerta, mutta tulevaisuudesta en tiedä :D

      • putkattelija

        Kirjoitin tuon yli 7 vuotta sitten. Tulevaisuus oli tällainen: lopetin juomisen ja menin AA-kerhoon. Raitistuin jonka jälkeen muutuin homoseksuaaliksi ja aloin kirjoittelemaan typeryyksiä suomi24:ään. Sitten aloin taas juomaan jonka jälkeen viisastuin ja eheydyin taas heteroksi.


      • Anonyymi
        putkattelija kirjoitti:

        Kirjoitin tuon yli 7 vuotta sitten. Tulevaisuus oli tällainen: lopetin juomisen ja menin AA-kerhoon. Raitistuin jonka jälkeen muutuin homoseksuaaliksi ja aloin kirjoittelemaan typeryyksiä suomi24:ään. Sitten aloin taas juomaan jonka jälkeen viisastuin ja eheydyin taas heteroksi.

        Homo


    • ----

      aikaan ei ollut edes patjoja, vaan pelkkä betonilattia, jossa kuitenkin lämmitys. Aina kirkkaat valot, ja muita sikoja örisemässä vieressä. Huono nukkua.
      Yhdellä seinällä lattian betonivalussa oli kalteva luiska, joka kai oli olevinaan pään alus...
      Kerran pois päästessä omien vehkeiden mukana tiskiin tulikin pullo, josta salamana ottamaan huikkaa, jonka poliisi keskeytti; "painu sivummalle siitä, ettei komisario yläkerrassa näe!"

    • Maroolof

      Olen ollut monta kertaa. Nuorempana tullut sammuiltua vähän minne sattuu, mutta viimeaikoina on ihan jonkun rikoksen takia otettu kiinni.

      • ?

        alkanut varastelemaan kaljaa kaupoista ja kioskeista?


      • 21332131231

        Sellaista se narkkaripaskan "elämä" on XD

        Opettele käyttäytymään, vitun narkkipaska xD


      • Anonyymi
        21332131231 kirjoitti:

        Sellaista se narkkaripaskan "elämä" on XD

        Opettele käyttäytymään, vitun narkkipaska xD

        Vitun narkkarijuoppo homot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vitun narkkarijuoppo homot.

        Narkkarit rahoittavat pakolliset päivä-annoksensa ryöstöillä ja muulla rikollisella toiminnallaan, joten kai se selittää sen, miten niillä on varaa myöskin RYYPÄTÄ samalla?


      • Anonyymi

        Mulla sama juttu


    • thehew

      ..kokemus. Liiallisen humalatilan vuoksi en tosin putkaan joutunut. Viiden aikaan aamuyöllä ajelin ratsiaan n.kahden promillen humalassa ja poliisi laittoi putkaan odottamaan muutamaksi tunniksi esitutkintaa. Yksin sain olla, vaikka oli viikonloppu. Keltaisia patjoja oli useampi päällekkäin aseteltu siten, että pää oli ikään kuin tyynyn päällä. Tapahtui Kuopiossa v.2009 kesäkuussa.

      • Potkareissu

        joka oli alunperin uskonnonnollinen juhla mutta tavat muuttuu ryyppyjuhla se oli ainakin 40 vuotta sitten . No tätä nuorison rähinöintiä oli tappelun poikanen oli alkamassa ja minä mukaan järjestys miehet korjasivat talteen laittoivat muistaakseni jonkin laiseen isoon telttaan jota vartioitiin joka puolelta. Vähän aikaa meni hyvin kun viinaa päässä oli mutta sitten alkoi elämöinti ja kova riuhunta että pois on päästävä. Mutta kova oli komento siihen aikaan en tiedä mistä olivat löytäneet järjestys miehet kyynekaasu pommeja viskasivat sisään oli hiljaista pitkän aikaa . On niin vittumainen savu mikä siitä lähti että armeijassa kaasu naamarit päässä teltassa kokeiltiin kun naamari vuoti siinä oili monella kestämistä . Toinen kerta putkassa tuli oltua putkassa joskus 17 vuotta sitten ero vaimosta ja kova halu tuuletella rahaa päällä oli päällä ja halu sitä käyttä ja vielä oli voimiakin tallella . Porukka oli pitkin iltaa seurannnut ja päättäneet toi kaveri ottaa turpaansa kuppila sulki ovensa ja kun astelin ovesta uos tuli kova potku kylkeen ja toinen toiselle puolelle koska toi keskikaljakuppilan väki kovin kummosta väkeä voimiensa puolesta ole sain jotenkin tilanteen haltuun poliisit tuli paikalle ja putkareissu olivat kuppilan porukka muokaroineet sen varran kylkiä eivät kylki luut poikki olleet sekin on koettu . Mutta aamu kovassa kohmelossa ja kova kipu ei mittään nautintoa ole.


      • Nuijan veli
        Potkareissu kirjoitti:

        joka oli alunperin uskonnonnollinen juhla mutta tavat muuttuu ryyppyjuhla se oli ainakin 40 vuotta sitten . No tätä nuorison rähinöintiä oli tappelun poikanen oli alkamassa ja minä mukaan järjestys miehet korjasivat talteen laittoivat muistaakseni jonkin laiseen isoon telttaan jota vartioitiin joka puolelta. Vähän aikaa meni hyvin kun viinaa päässä oli mutta sitten alkoi elämöinti ja kova riuhunta että pois on päästävä. Mutta kova oli komento siihen aikaan en tiedä mistä olivat löytäneet järjestys miehet kyynekaasu pommeja viskasivat sisään oli hiljaista pitkän aikaa . On niin vittumainen savu mikä siitä lähti että armeijassa kaasu naamarit päässä teltassa kokeiltiin kun naamari vuoti siinä oili monella kestämistä . Toinen kerta putkassa tuli oltua putkassa joskus 17 vuotta sitten ero vaimosta ja kova halu tuuletella rahaa päällä oli päällä ja halu sitä käyttä ja vielä oli voimiakin tallella . Porukka oli pitkin iltaa seurannnut ja päättäneet toi kaveri ottaa turpaansa kuppila sulki ovensa ja kun astelin ovesta uos tuli kova potku kylkeen ja toinen toiselle puolelle koska toi keskikaljakuppilan väki kovin kummosta väkeä voimiensa puolesta ole sain jotenkin tilanteen haltuun poliisit tuli paikalle ja putkareissu olivat kuppilan porukka muokaroineet sen varran kylkiä eivät kylki luut poikki olleet sekin on koettu . Mutta aamu kovassa kohmelossa ja kova kipu ei mittään nautintoa ole.

        Luopioisissa Pälkäneen lähellä olen joskus sllä käynyt ja pälkäneen nuija oli muistaakseni yksi tanssipaikka .


    • ex-tissuttaja

      Paikka: Koko Suomi ja muutama ulkomailla sekä laivalla.
      Miksi: Päissään, häiriökäyttäytyminen ja poliisikaan ei tykkää jos sitä vetää turpaan (ehdollista).
      Monta kertaa: sata ei taida riittää

      ps. Silloin kun on kameran katveessa (jos ne nyt on edes päällä) niin potkuja tulee.

    • anjuuz

      Voi helvetin helvetti, mun putkaneitsyys meni sitten viime ma-ti välisenä yönä. kaverin kanssa oltiin viihteellä ja baarin sulkemisaikaan ihan sairaassa kännissä. Hataria muistikuvia sieltä sun täältä. Mutta tappeluun olin osallistunu näin naispuolisena henkilönä vielä. jokin iso mylly oli ollu baarin ees ja mä yks osallinen siinä. Poliisit paikalle, en sitten ollu uskonu poistumiskäskyä vaan olin innostunu potkii vielä poliisiakin...mit vit?? ei mitään järkeä. Noh siitähän sitten rautoihin ja maijan perään... Kisikselle putkaan, sielläkin kai vielä riehunu. Viskasivat putkaan, jolloin vielä päätin potkia raivona sitä ovea, jolloin mulle kai oli tullu joku hetkellinen järjen hiven päähän ja olin luovuttanu ja vaipunu koomaan sille keltaselle patjalle...
      Kun heräsin morkkis ja häpeä sekä armoton vitutus!!!!!!!!!!!!!! Mun oli kylmä, mua vitutti kun en tienny mitä kello on, ne valkoset seinät vitutti, se patja vitutti, se kirkas valo ja ilmastoinnin jumalaton surina.... Mä olin varma et mun pää hajoo... Siinä sit miettiä, et mitä helvettiä mä oon touhunnu ja miks helvetis...
      Siellä mä tuskastelin, välillä nousin seisomaan, välillä painoin sitä hiton nappia, mut ei kukaan vastannu, välillä taas nukahdin...taisin mä vähä itkee tirauttaakin siitä armottomasta vitutuksesta ja morkkiksesta...
      ja kun mä pääsin pois, kuulusteluun ja tieto siitä 300 euron sakosta, jonka sain poliisia vastaan niskottelusta ei naurattanu yhtään....
      Toivottavasti ei tarvi uusia tuota kokemusta... toivoin ettei olis tarvinnu ikinä kokeakkaan...

      • Kanssasisar

        Hei pakko jakaa morkkista, minäki naispuolinen ja putkasta tullu herättyä jo kahesti... Molemmilla kerroilla on masennus iskeny päälle ja sitte oon yrittäny viinalla puhistaa mielen -> kauhee rähinäkänni päälle ja poliisit paikalle. Nytki päässä kuhmu, polvi auki ja muutenki sattuu. Häpeä on hirveä, ei mene edes ruoka alas ::( Ja minäki metelöin siellä putkassa, hakkasin ovea ja kiljuin et päästäkää pois... Ilmeisesti oisivat vieneet kotia jos oisin osoitteeni kertonu. Perkele!
        Mutta jotenki kiva lukea etten ole ainut, vähäsen helpottaa oloa :)


    • seili..

      Kokemusta ikävä kyllä on. Nykyään putkissa on se EU standardi "patja". Toista oli ennen, kun joutu jopa paljaalla betonila nukkumaan.

      Putkareissujen syy on aina ollut liiallinen humalatila.

      Sen voin nuorille sanoa, että ei ole kiva herätä putkassa, ilman muistikuvia. Usein housut kusessa ja paskassa, yrjöt rinnuksilla. Siinä kuosissa sitten bussiin.

      Ei näin pojat, ja tytöt. Miehet ja naiset.

    • paskaa oli

      Nuorempana tuli oltua useastikin, nyt ei aikoihin paitsi muutama vuosi sitten Hämeenlinnassa kun oli haku "maksamattomasta" liikennesakosta. Kolmisen tuntia selvittivät asiaa ja homma ok, maksettu oli.

      Oma moka oli, maksoin myöhässä (vuoden, puolitoista) ja ilman viitettä. Se oli paras putkareissu, ottivat tienpäältä puolikkaan ratista ja veivät putkaan. Sain kahvia ja safkaa, jonka hakivat pyynnöstä. Itse piti kyllä maksaa. Kahvin tarjosivat. Maksamalla sakon olisin voinut lähteä nostelemaan heti mutta eipä ollut tuli perseessä...

      Nuorempana oli sitten paskempia keikkoja, joskus heiteltiin seinille ym. Ja silloin lähti helpostikin sen aikaisessa kotikaupungissa putkaan. Silloin ei ollut patjoja yms. 15 vuotias kaveri laitettiin alan miesten kanssa samaan koppiin. Jos tuli rähinää niin luukusta saattoi tulla vettä palopostista. Tai pamppua. Sellaista se oli.

    • -LasolSpurgu-

      Sinol humalassa ajelin pitkin Mannerheimintietä Ladallani kun poliisit pysäyttivät.. Auto ei kuulemma meinannut pysyä enää tiellä.. Olin kuulemma myös karjunut ja laulanut autossa niin lujaa että sen kuulivat jalankulkijat muut autoilijat. Promilleja oli 3,9..mut vietiin kisahallin putkaan. Autossa ollutta Marinolia ei takavarikioitu, vaan seuraavana aamuna jatkoin Sinolputkea Marinolin avulla,...

      • las ol

        Lasol, trolleissakin pitäisi olla laatua, sulla ei ole, ikinä.

        Yrität kai matkia aitoa Lasol arskaa, mutta epäonnistut. Lason on fiksu, sinä lähinnä idiootti.


    • Karjala III

      Meikäläinen pitää häiriökäyttäytymisen ja päihtymyksen vuoksi putkaan joutuneita *itun spurguina. Yhteiskunnaliseen asemaan ja sivistystasoon katsomatta.

    • Udo.

      Mä sekoilin kaverin polttareissa, jotka vietettiin Tallinnassa. Join 2 päivää ihan sikana ja toisena päivänä meni hotellihuoneesta jotain pientä rikki. Verhotanko alas, puhelin ja peili rikki jne. Leukoja yritin vetää verhotangossa ja muu kama meni rikki kun se tanko romahti alas niiden päälle. Hajosi vielä 2 punkkupulloa siihen kokolattiamatolle. Sitten lähdin alasti sitä respaan toimittamaan ja poliisithan ne soittivat. Heräsin kalusteettomasta betoniputkasta virolaisten juoppojen kanssa jossain vaiheessa aamuyötä. Oli lievästi sanottuna tukalimmat tunnit elämästäni. Juopot kusi pitkin lattiaa ja koko ajan sai oman morkkisen ja hirveän olon lisäksi pelätä ettei tule turpiin. Lompakkoa tai puhelinta ei ollut mukana, en muistanut hotellin nimeä tai missäpäin se edes sijaitsee jne... joten ei se homma oikein alkanut aukeamaan pois pääsyn jälkeenkään seuraavana päivänä. Kaverit sitten löysivät mut kaupungilta tunti ennen laivan lähtöä. 500 euron verran visaa jouduin hotellilla vinguttamaan että sain maksettua hajonneet tavarat ja sitten loppumatkan vapisin laivan kannella maaten kohti Suomea. Tänä päivänäkään en tiedä onko Viroon enää menemistä, vaikka polttareista on muutama vuosi.

    • Kylmät kädet

      Kännisekoiluista jouduin aikoinaan monesti. Aivan hirveä paikka herätä aamulla krapulassa. Kirkas valo ja keltainen patja. Paleleekin.

      10-13 kertaa elämäni aikana olen ollut yösäilössä. Nykyään teen kaikkeni, etten joutuisi sinne.

      Varotoimenpide nro 1: Ryyppään vain yksin ja ainoastaan kämpilläni koneen äärellä.

    • .....

      Tampereella kesällä 2011 ilman syytä.

    • vieläkin hävettää

      Minä en ole joutunut putkaan mutta kerran kännipäissäni näpistin lähikaupasta 4 tölkkiä kaljaa - täysin älytön juttu, kun rahaakin oli. Ja poliisit tulivat kaksin kappalein hakemaan laitokselle. Siellä mahdoton selvittely ja alkometriin puhalsin melkein 2 promillea, kello 9 jälkeen siis aamulla. Porttikielto kauppaan vuodeksi enkä kyllä sinne vieläkään mielelläni mene. Hävetystä lisäsi vielä se, että koska henkkareita ei ollut mukana niin sinivuokon kanssa piti mennä kotiin. Tietenkin senkin näki naapuri.

      • joopa_joo

        Kyllä paskalakit selvittää henkilöllisyyden laitoksella ilman henkkareita eikä lähde ajelemaan mihinkään muualle.


    • -LasolSpurgu-

      kello 6 tänä aamuna hain juoksupullon Lasolia Ilolan ABC:ltä.. myyjä huomasi sen ja soitti poliisit perään. Ehdin piilottaa Lasolin risukasan alle.. Pääsin putkasta kello 14päivällä. Menin bussilla Tikkurilasta takaisin Ilolaan ja hain pulloni joka oli odottanut mua siellä koko päivän. Nyt nautiskelen kämpilläni Lasolia Cokikseen ja Maitoon lantrattuna..

      • Kylmät kädet

        Juoksupullo Lasolia?! Hauska.

        Kukaan ei varmasti usko, että aito Lasol-spurgu kykenisi keskustelemaan internet-sivustolla.


    • -LasolSpurgu-

      Kyllä me pystymme.. Meillä on nykyään lappärit täällä sillan alla ja niissä mokkulat kiinni.. Olen hakenut tämän Lasoltapaan "juoksutietokoneena" elektroniikkaliikkestä.. samaten kuten vaatteeni.. Vedän ne päälle sovituskopissa ja juoksen kaupasta ulos..

      • Kk

        Kuulostaa kyllä, kieltämättä, nykypäivältä. Läppärit mokkuloineen sillan alla.


    • niittypää

      Putkassa oon ollut elämässäni nyt 2 kertaa, eka kerta oli 16 vuotiaana kun yritin kusettaa poliisia näpistyksen yhteydessä ja veivät 4 tunniksi putkaan itkemään ja huutamaan äitiä. Toinen kerta nyt viikonvaihteessa 15 vuotta myöhemmin ja jos multa kysytään niin viimeiseksi myös jää. Baarissa vietettiin iloista iltaa kaveriporukalla ja filmi katkeaa noin klo 2 yöllä, sen jälkeen ei juuri mitään muistikuvia. Poliisi vei putkaan koska hortoilin vintti pimeenä jonkun kerrostalon rapussa. Kännykät, puhelimet ja kortit tietysti laukun kanssa hävöksissä. Aamu oli todella mukava, heräsin putkasta ja itkin koko sen ajan että pääsin pois. Oudointa asiassa oli se että oikeastaan minkäänlaista krapulaa ei ollut.

    • fdgxhgdfhfghfgh

      Monta kertaa.
      Pidätyssellissä myös epäiltynä kamajutuista.
      Pidätysselli on viihtyisämpi mutta suljettu tila sekin. Onneksi sinne sai röökit matkaan ja joskus jopa luettavaa. Putkasta ainakin pääsee seuraavana päivänä pois mutta pidätyssellistä ei.
      Riippuu siitä kuinka yhteistyöhaluinen olet mutta kolme päivää ne muistaakseni aina pitivät kun en puhunut mitään.
      Ei ole vaihtoehtoa vaikka olisit viekkareissa tai saisit koppikammon se on pakko kestää jos laulat niin ulkona on vielä ahtaampaa.
      Kuulustelijat muistivat aina sanoa että olet katsonut liikaa amerikkalaisia leffoja.
      Siinä tapauksessa suomi on muuttunut amerikkalaiseksi leffaksi.

      Toi oli entistä elämää nykyään kuivilla.

    • Pårg78

      Vietin railakasta iltaa ja sammuin kotimatkalla keskelle pyörätietä. Olihan se hirveetä kun oli muistamattomissa ja heräs putkasta ilman mitään muistikuvaa ):

      • emma.ulf

        Olen varmaan Suomen ainoa keski-ikänen nainen, joka aloitteli juomistaan vasta yli nelikymppisenä, eikä vielä tajunnut, miten muutama keskiolut vaikuttaa! Sammuin yöllä Tampereen Tillikan vessaan, Aamulla heräsin putkasta ja olin niin pöllämystynyt, etten älynnyt edes hävetä. Siihen loppui aloittelevan alkoholistin kännääminen ja turistireissut Tillikasta putkaan!
        Häpeä iski vasta parin päivän päästä ja yritin muistaa, ketkä näki minut sammuneena ja poliisin taluttamana. En muista vieläkään enkä uskaltanut keneltäkään edes asiasta kysellä!


    • putkansiivoojaa

      Tissua ei enää päästetä putkaan. Viime kerralla yhteisputkassa vietetyn yön jälkeen asemalla oli pari laitapuolen kulkijaa perse ruvella itkemässä ja SPRn kriisityöntekijät lohduttamassa. Tissu oli päässyt aamulla livahtamaan vapaalle jalalle. Turpansa oli ollut kauttaaltaan ruskea...

    • Anonyymi

      Minä olin vähän kovaääninen ja huutelin miehelleni sängystäni olin alasti ja nukkumaisillani napuuri soitti poliisit ja niitä tuli oikein neljä niinkuin pahimpaakin rikollista hakemaan eivät antaneet edes pukeutua minua hävetti ja tunsin että minua oli loukattu vety alasti putkaan enkä tehnyt mitään olin omassa sängyssäni

    • Anonyymi

      Puliukot tyhjensivät himonsa kannikkaani Iisalmen poliisin putkassa. Olipailta kerrassaan.
      Asd

    • Anonyymi

      Olenköyhä kopro, ja haluaisin tehdä jotain muuta kuin tukitöitä auttakaa

    • Anonyymi

      En pysty enää pidättämään

      Asd

    • Anonyymi

      Kerran nuorena kävin ja päätin ettei enää ikinä uudestaan. Olin yksinkertaisesti niin kännissä että kaveri ei saanut talutettua kotiin ja omalla suostumuksella lähdin putkaan nukkumaan. Varustukseen kuului pytty ja jumppapatja. Aamulla tuli poliisi kyselemään ”ollaanko sitä kotimatkakunnossa”.

    • Anonyymi

      Tytär joka hotelli vittuilu seksi reitti

    • Anonyymi

      Keltainen patja,kolkko ja vettä reiästä. Syystä olen ylpeä ja saavutuksesta sain kunniatohtorin arvon sekä Kupittaan pseudokirurgiselta osastolta kuin myös Niuvanniemen uudelleenkasvatuslaitoksesta.
      Syy oli varsin radikaali tulkintani evoluutiosta ja apinalauman reviiriajattelusta afrikkalaisille it-alan osaajille (lue:räp-artisteille) soittoruokalassa. Tulipa sanottua se n-u sana niin silloin suntio lähti valtion kyytiin 4 turvamiehen saattueessa, syynä viharikos.

    • Anonyymi

      Kuopiossa ja Kajaanissa on lepposimmat putkat ja polliisit. Oulussa pelottavimmat.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe