Kyseessä uusi v. 2011 Touran 1,6 TDI. Kysyn neuvoja siitä, pitääkö talvella pakkaskeleillä ajettaessa ilmastointinäppäin eli AC olla päällä webaston ajonaikaisen toiminnan takia? Entä pitääkö pakkaskeleillä lämpötila olla säädettynä 22, jotta webasto toimii oikein kuten esim Passateissa?
Kysyin samaa asiaa auton myyjältä ja hän sanoi että AC pitää olla päällä, saman liikkeen huollosta taas sanottiin että ei tarvitse olla päällä. Kumpi tieto pitää paikkansa?
Ainakin päälle -20 asteen pakkasissa ajettaessa moottorin lämpötila ei tunnu pysyvän 90:ssä. Johtuuko tämä siitä, ettei webasto toimikaan, kun AC ei ole päällä?
Ja olen lukenut huoltokirjani :)
Touranin webaston toiminta?
10
1483
Vastaukset
- osssss
ja poista tunnistin niin toimii paremmin.
- 12+1=?
Tunnistimia ei voi poistaa jos haluaa autonsa toimivan ongelmitta.
Ja kellokin lienee tuossa jo koska ei tuo enää ole vakiona Touranissa tuo Webasto. - Touranisti
12+1=? kirjoitti:
Ja kellokin lienee tuossa jo koska ei tuo enää ole vakiona Touranissa tuo Webasto.Webasto on vakiona. Kaukosäädin piti ostaa. Kelloa ei ole ainakaan näkyvissä. Panelissa on vakiona näppäin, mistä saa webaston päälle ja pois.
- osssss
12+1=? kirjoitti:
Ja kellokin lienee tuossa jo koska ei tuo enää ole vakiona Touranissa tuo Webasto.laittoi vain kellon kautta toimivaksi.Eli ajastus tai liekkinapista käyntiin.Muuten lyhyet polttoajat karstoittaa polttimen.Nyt on kolmas talvi menossa ilman ongelmia.
- 19+8=?
Touranisti kirjoitti:
Webasto on vakiona. Kaukosäädin piti ostaa. Kelloa ei ole ainakaan näkyvissä. Panelissa on vakiona näppäin, mistä saa webaston päälle ja pois.
Kello on ajotietokoneessa jos ilmastoinnin panelissa on se pieni nappi Webaston käyttöön ja kaukosäädin on VW:n logolla. Ohjekirja selittää lisää tuota ajotietokoneen toimintalogiikkaa.
- 6+5=?
Aiemmin ECON toiminto vaikutti Webaston toimintaan, mutta nykyisin sitä ei ole enää volsujen ilmastoinneissa. AC nappi ei siis vaikuta siihen toimiiko Webasto vaiko ei.
Se mikä vaikuttaa on sen ehjänä pysyminen ja melkei vuosittain siitä joudut pitämään huolta jos haluat lämpöä Touraniin. - TDI 125 kw
Minulla on vm. 2011 2.0 125 kw DSG, sain auton 3. tammikuuta. Ilmastointiin en ole koskenut webaston takia, on kokoajan päällä, lämpötila säädetty 22 astetta. Hyvin lämpöä piisannut koko talven. Minulla on myös kauko-ohjaus ja kello.
Sen sain ohjeeksi että keula pitää tukkia, muuten ei moottori pysy normaali lämmössä talvella. Kannattaa tukkia se.
Ja pitää webastoa kunnolla päällä pitkään ettei karstoitu. Olen itse lämmittänyt autoa aina kylmästä noin 30 minuuttia.
Yhtään häiriötä ei ole webastoon tullut, lisäksi kesällä pidän kerran kuussa webastoa päällä häiriöiden poistamiseksi.
Syksyllä heti kun eka kerran tankkaat talvilaatua, käytä pitkään webastoa että siitä poistuu kesälaadun diesel putkistoista, tällä myös estät häiriöt ensimmäisillä pakkasilla.
En käsitä minkä helvetin takia pitäisi repiä antureita pois järjestelmästä että webasto toimisi, siinä ei ole mitään järkeä hajoittaa laitteita.
Kyllä se toimii kun oikein käyttää.- 14+19=?
Antureita on aiemmista malleista otettu pois sen vuoksi ettei laite toimi automaattikäytössä - auton oman 'älyn' ohjaamana. Tämä automaattikäyttö tapahtuu ohi niiden ohjauskomentojen joita kuski voi antaa ja voi tahtua vaikka vain liikennevaloissa seisoessa sen pari minuuttia, jolloin laite ei todellakaan ehdi käydä pitkään.
Tuo vikaannuttaa laitteen nopeasti ja siihen ei auta se että itse esilämmität pitkiä aikoja.
- Touran_TDI
Meillä on myös 2,0TDI 2011 vuosimallia ilman weban kelloa. Mitä maksaa kellon ja kaukosäädön lisääminen, vai saako tähän uuteen lisättyä?
- osssss
Se maksaa kello n.800e ja kake 500e.Isse olen pärjännyt hyvin ilman kakea-senverran harvemmin lähtöjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista987663- 1055532
- 2664738
- 494683
- 663405
- 502768
- 582457
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222418Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244