Surmontil?

kroonisesti uneton

Unettomuudesta kärsitty jo useampi vuosi ja kaikenlaista kokeiltu, etenkin luontaishoitojen puolelta, koska lääkkeet eivät houkuttele. Nyt tilanne on kuitenkin ollut taas niin onneton unien osalta, että taivuin hakemaan Surmontil 25mg lääkkeen ja eka kokemus siitä hyvin positiivinen.

Eli illalla otin puolet 25 mg tabletista ja nukuin tosi hyvin!

Haluaisin kuulla kokemuksia muilta Surmontilia käyttäneiltä, eli:

- Miten pitkään olette lääkettä käyttäneet?
- Millä annoksilla?
- Onko lääkkeen teho heikennyt? (tiedän sen olevan masennuslääke alunperin, mutta voiko näidenkin teho heiketä unettomuutta hoidettaessa?).
- Miten lääkkeen lopettaminen on sujunut, onko unettomuus palannut?

Minä en suoraan sanoen edes muista kuinka pitkä kuuri mulle määrättiin, kun sain reseptin jo yli pari kk sitten. Purkissa on 100 tablettia, mutta toivoisin että lyhyempi kuuri riittäisi.

Mun ongelma on siis nimenomaan aamuyön heräily ja valvominen, usein herään kyllä monta kertaa yössäkin. Alunperin, siis ehkä 3 vuotta sitten, syynä oli henkinen stressi ja sittemmin uniongelma on kroonistunut, vaikka stressiä ei minusta enää juuri ole. Paitsi itse nukkumisesta.

Aiemmin olen kokeillut melatoniinia, sekä yo-apteekin, että Circadinia, heikohkolla menestyksellä. Kokeiltu myös Klotriptyl Mite, kamalat sivuoireet, eli jäi pariin tablettiin. Myös Alihangalla olen käynyt ja ne disykloveriinit oli totaalisen sopimattomia, rytmihäiriöitä, hetkellinen jalkojen halvaannuskohtaus sen yhden ja ainoa kokeilun tuloksena.

Eli olen näköjään varsin herkkä lääkkeiden suhteen, siksipä varmaan intuitiivisesti niitä välttelenkin.

12

10184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uneton 10v

      - Käyttänyt seitsemisen vuotta
      - Samalla kuin sinä
      - Toleranssi kasvaa kyllä mutta toisaalta palautuukin yhtä nopeaa. Päivän tauko palauttaa tehon seuraavalle parille päivää.
      - Lopettaminen on hyvin henkilökohtaista. Enemmän psyykkinen kuin fyysinen juttu.

      Jos Surmontil toimii sinulle eikä aiheuta päiväväsymystä, kuten minulle teki, voit käyttää sitä ihan rauhassa vaikka vuosikausia.

    • Huono nukkuja

      Minuakin auttoi vajaa kymmenen vuotta sitten Surmontil! Pari vuotta käytin. Nyt harkitsen taas, kun on monta stressin aihetta elämässä ja lisäksi kamalat kuumat aallot herättävät parin tunnin välein. Hormoneje en halua.

    • ohohoh

      Oho, pienet annokset teillä tehoaa, mulla alotettiin 25mg, sitten ollaan pikkuhiljaa nostettu, nyt jos 150mg ja ei auta, ja max 300 nostetaan. ja kaikkia muitakin lääkkeitä on kokeiltu vaan ei tehoa.

      • Masentunut ?

        Onko enää unettomuudesta kyse, jos ei 300 mg tehoa ?


    • Anonyymi

      20 v käyttänyt iltaisin 2kpl alkuun toimi hyvin nyt pitkään taas unettomia öitä ei tehoa, nyt yllättäen lääkettä ei ole saatavilla tänään apteekki selvitti koska saa, lääkkeen toimittajalta saatiin tieto vähän ennen Joulua vasta tulee, nyt viikon ollut ilman yöt valvon ja on hirveitä päänsärkyjä, lääkettään ei saisi lopettaa kuin asteittain

      • Anonyymi

        Noita ns vanhoja lääkkeitä ei enää tahdo saada kun lopettavat valmistamisen. Doxal ja Surmontil alkavat olla menneisyyttä.
        Unihäiriöihin kirjoitetaan nykyään Ketipinoria pienellä annostuksella. Sitä kannattaa kokeilla jos lääkäri kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita ns vanhoja lääkkeitä ei enää tahdo saada kun lopettavat valmistamisen. Doxal ja Surmontil alkavat olla menneisyyttä.
        Unihäiriöihin kirjoitetaan nykyään Ketipinoria pienellä annostuksella. Sitä kannattaa kokeilla jos lääkäri kirjoittaa.

        ketipinor on erittäin koukuttava ja vaarallinen myrkky. tuhoaa aivot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ketipinor on erittäin koukuttava ja vaarallinen myrkky. tuhoaa aivot.

        Kyllä älkää missään nimessä ottako tuota. Se on mirtazapiini potenssiin 10 ja jos etsitte mirtazapine / ketipinor withdrawal hauilla niin opitte lisää.
        google.com/search?q=mirtazapine withdrawal hell site:patient.info

        Itse olen käyttänyt mirtsua 10v ja siitä viimeiset 5v yrittänyt päästä eroon. Näemmä joka yrityskerralla liian nopeasti.
        Nyt olen vähentänyt vuoden aikana 7.5mg annoksesta 3,75mg annokseen asti ja stabiilina ollut useamman kuukauden. Pitää vain muistaa että ottaa aina tyhjään mahaan tai lääke ei imeydy täysin. Annoksen imeytymishäirioistä taas seuraa totaalinen unettomuus, mihin ei tunnu mikään unilääkekään auttavan.

        Pitäisi vain miettiä miten tästä eteenpäin. Liuotanko tabletin veteen ja teen pakastimeen annospaloja, että saa vähennettyä tasaisesti.
        Mirtazapiini pitää vähentää niinkin hitaasti kuin 5% pois edellisestä annoksesta kuukauden välein ja sekin tahti voi olla joillekin liikaa.

        No avautuminen, joka meni vähän ohi topicin. Ketipinor kokemuksista olen lukenut samalla kuin tutkin miksi mirtazapiinista ei tunnu pääsevän eroon. Aiheesta paljon lukeneena voin sanoa että ketipinor on vielä pahempi. Toimii vielä tehokkaampana histamiinina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita ns vanhoja lääkkeitä ei enää tahdo saada kun lopettavat valmistamisen. Doxal ja Surmontil alkavat olla menneisyyttä.
        Unihäiriöihin kirjoitetaan nykyään Ketipinoria pienellä annostuksella. Sitä kannattaa kokeilla jos lääkäri kirjoittaa.

        Ketipinorista tuli mulle Levottomat jalat piti yöllä lähtee kävelee . Hirvee mömmö.surmontil 50mg iltaisin toimii mulle hyvin.


    • Anonyymi

      Olen 80v..silloin kun Surmontil oli saatavissa, uneni oli ihanaa, aamusella oli nautinto herätä hyvin nukutun yön jälkeen. Lääkäri on määrännyt jos jonkinlaista rohtoa unettomuuteen mm. Doxepin 3 mg... Ei mitään tehoa, Melatoniini kaikilla vahvauksilla..!? Katselen yöni tv:tä!! Ratkon sistisanatehtäviä.. Paras uneni oli.. Klo 7-8.25 aamulla.
      Silloin olin jo totaalisen loppu. Siis, miksi Surmontil lopetettiin??? Olen monasti kysynyt mutta vastausta en ole saanut?!!!!!

      • Anonyymi

        Surmontil poistui yllättäen Suomen apteekeista marraskuussa 2021. Kyselin maahantuojalta syytä tähän, mutta sain vain tiedon, että heidän valmistetta myydään yhä Sveitsissä ja Norjassa. Sen sijaan Yliopistonapteekista sain tiedon, että samaa vaikuttavaa ainetta sisältävää rinnakkaisvalmistetta on saatavilla erityisluvallisena. Valmisteen nimi on Trimipramin-neuraxpharm 25 mg tabletti. Tätä valmistetta varten lääkärin tulee kirjoittaa erityislupa, jonka apteekki lähettää Fimealle. Erityislupa on maksullinen ja itse valmiste ei ole kela-korvattava. Lääkettä on siis saatavilla Suomesta, mutta hinta on noin kolminkertainen Surmontilin hintaan verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surmontil poistui yllättäen Suomen apteekeista marraskuussa 2021. Kyselin maahantuojalta syytä tähän, mutta sain vain tiedon, että heidän valmistetta myydään yhä Sveitsissä ja Norjassa. Sen sijaan Yliopistonapteekista sain tiedon, että samaa vaikuttavaa ainetta sisältävää rinnakkaisvalmistetta on saatavilla erityisluvallisena. Valmisteen nimi on Trimipramin-neuraxpharm 25 mg tabletti. Tätä valmistetta varten lääkärin tulee kirjoittaa erityislupa, jonka apteekki lähettää Fimealle. Erityislupa on maksullinen ja itse valmiste ei ole kela-korvattava. Lääkettä on siis saatavilla Suomesta, mutta hinta on noin kolminkertainen Surmontilin hintaan verrattuna.

        Ei se hinta niin paljoa muuttunut ja Kela-korvauksenkin siitä saa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe