Helpotusta psoriin kotona?

Nuori psoriaatikko

Hei! Onko kenelläkään kokemusta valohoidoista? Itse olen sairastanut psoria kohta nelisen vuotta. Kuitenkaan itselläni ei ole oikein mahdollista rampata valohoidoissa, koska lähin ihohoitolääkäri sijaitsee 150 km päässä. Joten silmiini osui tälläinen nettisivu, kun selailin tietoa valohoidoista. http://www.uvb-311nm.com/6-lampe-uvb-a-spectre-etroit-311-nm-pour-vitiligo mitä mieltä olette? onko kukaan kokeillut kyseisiä lamppuja koskaan? Lamput ovat ainakin kohtuu hintaiset, mutta uskaltaisiko tälläisen hankkia kotiin?

2

3398

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaakko Raidén

Hei! Minulla on ollut psoriasis 15-vuotiaasta asti, eli 20 vuotta. Välillä on ollut pitkiäkin aikoja, jolloin iho ollut melko hyvänä, mutta oireet pahenevat yleensä joka syksy ja talvi, kun auringonottoa ei enää kotimaassa voi harrastaa. Olen käynyt Helsingin Iho- ja allergiasairaalassa uvb-valohoidossa jo useita vuosia. Hoitokertoja määrätään 15-25. Minä olen useimmiten pärjännyt n. 20 hoitokerralla. Yksi hoitokerta maksaa 7,50€. Lisäksi lääkäri on määrännyt Daivobet-voidetta valohoidon yhteydessä 2 viikon kuurina. Hoito tehoaa aina ja ihottuma pysyy poissa jopa 6 kk tai pitempään. Ultraviolettisäteilyssä on aina kohonnut ihosyöpäriski ja varsinkin UVB-lamppujen valo on erittäin voimakasta. Ensimmäisillä hoitokerroilla valoa annetaan vain n.20 sekuntia! UVB-säteily vaikuttaa ihon pintakerroksiin ja se on auringon valossakin se, mikä polttaa ihon. En siis suosittele ostamaan netistä mitää laitetta, koska valon kohdistaminen oikeaan paikkaan ja oikea annostelu on itsetehtynä vaikeaa ja palovamman riski suuri. Kotonakäytettäviä puolivartalolaitteita saa ainakin täällä Helsingissä vuokrata Ihopisteestä edullisesti. Kuulutko jo Psoriasisliittoon? Jäsenyys kannattaa ja maksaa vain 20€ vuodessa. Jäsenet voivat hakea RAY:n tukemalle ilmastohoitomatkalle, jossa 3 vkon matkasta maksetaan vain omavastuu n. 500€ Ensin tarvitset ihotautilääkäriltä B-todistuksen. Toivottavasti tästä vastauksesta oli apua :-)

• Kerro psoriasiksesta

Kärsitkö psoriasiksesta? Kerro tarinasi.

Etsimme psoriasiksesta kärsiviä henkilöitä haastateltaviksi erilaisiin artikkeleihin. Kerro, miten psoriasis on haitannut Sinun elämääsi ja oletko saanut siihen apua?

Tarinat julkaistaan nimellä. Korvaamme haastattelusta 50 euron lahjakortin.

Jätä yhteystietosi ja kerro hieman itsestäsi:
      Projektipäällikkö Marika Hiltunen, Kaufmann Agency Helsinki Oy,
      [email protected] tai puh. 050 34 97 405.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin

Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000
      Maailman menoa
      318
      4600
    2. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      16
      2236
    3. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      192
      2066
    4. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      107
      1466
    5. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      77
      1353
    6. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      982
    7. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      57
      967
    8. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      2
      909
    9. Martina miehensä kanssa Malediiveilla.

Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      834
    10. Ei lumous lopu koskaan

Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu
      Ikävä
      59
      756
    Aihe