Hei!
Minulla todettiin leveäkaulainen aneurysma ja hoitona tulee olemaan suonensisäinen stenttiavusteinen koilaus. Onko muilla kokemuksia ko.asiasta?
aneurysma
3
1289
Vastaukset
- stentattu v.2011
Olin juuri tammikuussa vastaavassa operaatiossa. Mulla oli niitä kaksi, ja isompi ja vaarallisempi niistä saatiin stentattua. Toinen hoidellaan varmaan myöhemmin leikkaamalla.
Toimenpide tehtiin nukutuksessa neuroradiologin toimesta, siitä en itse juurikaan muista kuin nukahtamisen. Vuorokauden vietin tehostetussa valvonnassa ja seuraavat 7 päivää vielä osastolla. Päänsärkyjä oli aluksi melko paljon, mutta lääkkeillä nekin saatiin loppumaan. Ajokieltoa tuli kolme kuukautta ja sairaslomaakin muutama kuukausi. Jälkihoidoksi joudun syömään melko kallista verenohennuslääkettä, johon itse älysin pyytää lausunnot, jotta sain niistä Kelakorvauksen. Kun halvempaakin valmistetta on tarjolla, niin Kela ei korvaa tuota kalliimpaa lainkaan. Lääkäri kielsi vaihdon, ja kirjoitti lausunnon, ja nyt saan siitä sen 42 % korvausta.
Pelkäsin toimenpidettä jonkun verran etukäteen, mutta koettuani sen, voin kertoa ettei ole niin kamala miltä kuulostaa. Enemmän jännitän nyt sitä seuraavaa toimenpidettä. Tsemppiä sulle etukäteen. Hyvin se menee! - Saima Ilona
Minut embolisoitiin -00 ns.vanhalla tekniikalla. 3kk:n päästä tarkastuksessa huomattiin tyvikasvua samaisessa aneurysmassa.
Hoitona leikkaus -01.
Nyt kymmenen vuoden päästä leikkauksesta kävin angiografiassa jossa samalla aluella on uusi pullistuma.
Hoitokeinoksi päätettiin "stentti".
Soittoaika heinäkuussa jolloin päätetään operaation ajankohta.
Edelliseltä kirjoittajalta haluankin kysyä,oliko sinulla molemmat pullistumat vuotamattomia?Tuleeko tuo lääkitys aina ko.toimenpiteen jälkeen?
Tehostettu valvonta?? Siis ihan neurokirurgian osastolla vaiko teholla?
Mistähän syystä osastolla vietetään 7vrk?
Leikkauksen jälkeen olin 4vrk..kuvittelin et nyt pääsis ns.helpommalla..pitkälle tuntuu tuo sairasloma aikakin.. - mitttää
Vanha aihe mutta kirjotampas kuitenkin, elikkä itselle tehtiin 6.5.2013 stenttiavusteinen koilaus puhkeamattomaan aneurysmaan aivovaltimossa, oikealla puolella. Sattumalöydys ja luultavasti synnynnäinen. Myös vasemmalla puolella oli asneurysman alkeet mutta pysytään vain kontrolleissa. Pääkipuja ollut ihmeen vähän, koilaus kuulemma onnistui todella hyvin. Nyt sitten vain toipumaan ja toivomaan että tänne ei heti tarvitsisi palata. Olen 25-vuotias ja kokoa aneurysmalla oli 12mmx15mm. Härskeintä tässä on se että aneurysmat löytyivät krampin takia, joka taas johtui perkeleellisestä ryyppäyksestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575960
- 1145545
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465237Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323235- 552789
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252601- 432290
- 232090
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131900On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151811