Oon syönyt viime vuoden lopusta Voxraa 150mg päivässä. Tällä viikollla annostus on lisätty 225mg. Olo on todella itkuinen ja masentunut. Johtuukohan tämä nyt vain lääkkeen nostosta ja menee ohitse?
Voxran nostaminen ja apeus
9
5447
Vastaukset
- 88 8
itse käytän samaa lääkettä ja epäilisin et apeat fiiliksesi johtuvat varmaankin syystä miksi kyseinen lääke on sinulle määrätty?
Sitä ihmettelen että kuinka annoksesi voi olla 225mg kun lääkettä on saatavilla vain 150 tai 300mg tabletteja?? Tarvitsisin itse siis 75mg tabletteja mutta sellaisia ei tiettävästi ole suomessa.- häiriöinen
Niin siis mä myös pohdin tota annostusta. Se on vielä depot tapletti niin sitä ei tod. saa mennä pilkkomaan osiin, siinä hurahti depot vaikutukset mäkeen. Niin ja muutenkin voi sitten vapauta vähän väärin lääke elimistöön.
Mutta voi olo olla annostuksen nostosta, kyllä mulla ainakin lääkenostot aina vaikuttaa.
"Niele tabletit kokonaisina. Älä pureskele niitä, murskaa niitä tai jaa niitä kahtia - jos teet näin, on olemassa vaara, että saat yliannoksen lääkettä, koska lääke vapautuu elimistöösi liian nopeasti. Tämä lisää haittavaikutusten, myös tajuttomuus-kouristuskohtausten, vaaraa."
Lainasin tuon täältä lääkeinfon tekstistä.
http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=23498&i=GLAXOSMITHKLINE_VOXRA - ap
häiriöinen kirjoitti:
Niin siis mä myös pohdin tota annostusta. Se on vielä depot tapletti niin sitä ei tod. saa mennä pilkkomaan osiin, siinä hurahti depot vaikutukset mäkeen. Niin ja muutenkin voi sitten vapauta vähän väärin lääke elimistöön.
Mutta voi olo olla annostuksen nostosta, kyllä mulla ainakin lääkenostot aina vaikuttaa.
"Niele tabletit kokonaisina. Älä pureskele niitä, murskaa niitä tai jaa niitä kahtia - jos teet näin, on olemassa vaara, että saat yliannoksen lääkettä, koska lääke vapautuu elimistöösi liian nopeasti. Tämä lisää haittavaikutusten, myös tajuttomuus-kouristuskohtausten, vaaraa."
Lainasin tuon täältä lääkeinfon tekstistä.
http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=23498&i=GLAXOSMITHKLINE_VOXRALääkäri käski puolittamaan lääkeleikkurilla pillerin, eli syön nyt aamuisin 1 ja puol tablettia, näin annostus 225mg. Mulla kyllä täysluotto lääkäriin, joka on osaston johtava lääkäri. Vaikea synnytyksen jälkeinen masennus alkoi vuiosi sitten ja nyt tuntuisi että tämä lääke tähänmennessä kokeilluista on paras.
- 88 8
ap kirjoitti:
Lääkäri käski puolittamaan lääkeleikkurilla pillerin, eli syön nyt aamuisin 1 ja puol tablettia, näin annostus 225mg. Mulla kyllä täysluotto lääkäriin, joka on osaston johtava lääkäri. Vaikea synnytyksen jälkeinen masennus alkoi vuiosi sitten ja nyt tuntuisi että tämä lääke tähänmennessä kokeilluista on paras.
Sitä ei saa puolittaa. Kysäisin vielä apteekista et onko tullut 75mg tabuja mutta ei ole. Lääkärisi ei ole ihan kartalla siis!! Aika pelottavaa sinänsä!
- bupropion IR
ap kirjoitti:
Lääkäri käski puolittamaan lääkeleikkurilla pillerin, eli syön nyt aamuisin 1 ja puol tablettia, näin annostus 225mg. Mulla kyllä täysluotto lääkäriin, joka on osaston johtava lääkäri. Vaikea synnytyksen jälkeinen masennus alkoi vuiosi sitten ja nyt tuntuisi että tämä lääke tähänmennessä kokeilluista on paras.
Tottele vain lääkärisi ohjeistusta, varsinkin jos on osaston johtava. Lääkäri on voinut ajatella tarkoituksella juuri niin, että aluksi vapautuu se 75mg nopeasti, ja se kokonainen depottina.
Suomessa ei tietääkseni saa bupropionia nopeavaikuitteisessa muodossa kuten esim. jenkeissä. Kyllä se 75mg vapautuu kuitenkin hitaammin tai yhtä nopeasti kuin nopeavaikutteinen bupropionilääke.
Lähi- tai sairaanhoitajat saattavat tietämättömyyttään kapinoida tuollaista vastaan, mutta siihen on syynsä, että kumpikaan edellämainituista ei saa lääkettä määrätä.
- ..........
Minulla nostettiin määrä 150mg:stä 300mg:n n. kuukausi sitten. Olen huomannut samanlaisia vaikutuksia, itkuinen ja surullinen olo. Syön rinnalle vielä 75 mg Venlafaxinia.
- häiriöinen
Joo sitä ei todellakaan saa puolittaa. Silloinkun vielä työskentelin hoitoallalla. Niin olin työssä jossa jaettiin asiakkaan lääkkeitä niin usein oli sellaisia, ohjeita että lääkäri oli määrännyt jonkun lääkkeen puolitettavaksi mitä ei saanut puolittaa. Sitä sitten kun selvitettiin niin johan rupesi lääkärikin sitten valaistumaan.
Ei ne lääkärit kaikkea tiedä. Ainakin omassa työssäni aika usein törmäsin siihen, että olivat kyllä tosi pihalla lääkeannostuksista. Lääkkeitä on niin paljon, että eivät pysy kärryillä. Tosin se pitäisi ymmärtä, että jos lääke on ensinnäkin pitkävaikuttinen eli depot, niin sitä ei ihan jo senkään takia voi ruveta puolittelemaan....
Mutta tosiaan se tuskin on se pahin ongelma.
- Neuvoton_
Lisäänpä lusikkani soppaan. Olen syönyt useita vuosia venlafaksiinia annoksella 75mg, kunnes aloin tympääntyä jatkuvaan väsymykseen. Saatoin helposti nukkua 14 tuntia putkeen, ja kyllähän sellainen opiskelua, työntekoa ja vähäistä sosiaalista elämää häiritsee. Yleislääkärin vastaanotolla sain Voxra-reseptin (150mg) ja venlafaksiini ajettiin viikossa alas. Voxraa olen syönyt ensin 4 viikkoa 150 g ja nyt viikon 300 g ja olo on aivan hirveä. Itken koko ajan ja olen suunnattoman ahdistunut, mielentilaa alkaa olla jo vaikeaa peittää töissä. Myös sosiaalisten tilanteiden pelko on tullut uutena oireena, kuolemankaipuun tunteet ovat myös pelottavia. Sairaalloinen väsymys kylläkin on hävinnyt eli venlafaksiinin on täytynyt se aiheuttaa, vaikka annos olikin pieni. Alan olla jo ihan paniikissa, mitä tässä pitäisi tehdä. Töissäkin piti tänään jo ottaa rauhoittavaa. Kerrottakoon vielä, että minulle on vuosien saatossa kokeiltu useita mielialalääkkeitä (ainakin Cipramil, Cipralex, paroksetiini, Cymbalta), mutta suuri osa niistä toi mukanaan väsymyksen/uneliaisuuden, kuten teki venlafaksiinikin. Osaako palstalaiset sanoa, onko olemassa enää mitään lääkettä, joka voisi kohdallani toimia? Yleislääkärin vastaanotolle olen menossa ylihuomenna.
- anaaaaaaa
vittu mulla menee tällä hetkellä voxra ja ilmeisesti väkisin alasajettava mieto bentso aiemmin loratsepaami sanonpahan vaan että älytöntä että masentuneilta ihmisiltä kusestetaan vielä rahatkin monesti sitä rahaakaan oo liikka..just näillä ssri paskoilla ja muilla oikeasti maksaa lääkkeistä jotka tekee vaan helvetillisii sivuvaikutuksii ja niitähän ne lääkärit määrää kun karkkii.läkärit ei paheksu yhtään näitä ssri paskoja mutta auta varjele jos kyseessä on esim bentsot huh huh. ei se välttämättä lääkäreiden vika oo vaan markkinoijientai mistä minä tiedän.itse olen nyt syönyt vasta muutaman viikon 150 voxraa ja ihan ok tuntuu ei pahoja haittavaikutuksia jos nyt muutakaan ehkä vähän piristää.harmittaa kun tuli aiemmin tosi nuorena popsittuu ja maksettuu muutenkin vähävaraisena mansikoita niistä cipralexeista vittu mitä paskaa ja ei muuta kun haittavaikutuksia ja ei oikeen mitään vaikutusta ja rahat pois ja itse luotin tosi thymästi et auttaa.. no saihan siitä vuosien sivuvaikutuksena ja varsinkin lääkkeen käytön aikana todella oudon seksuaalittoman ja orgasmikyvyttömän olon. en kuvailisi oloa seksuaalihaluttomaksi vaan helvetin oudoksi ja typeräksi.sillon se oli aika uus lääke ja ei psykologin mukaan mitään haittavaikutuksia.mun mielestä määräisivät sitä mitä itsekin voivat koittaa.. sit päivitellään lääkärissä että varmasti oli hauskaakun söi loratsepaamia voi vittu!!!!! no ei ainakaan rahat mennyt ja seksuaalisuus toimi muutenkin auttoi aika hyvin mitä nyt viekkarit helvettiä kiitos lääkäreille jotka pudotteli kyseisen llääkkeen seinään. ja sit lopulta tosi mietoa bentsoa pienellä annoksella se kuulemma riittää. en suosittele huumeita keneläkään mutta varmasti esim kannabis ekstaasi tai vaikka lsd pari kertaa olis auttanut enemmän kun joku hevetin cipralex eniten olis auttanu kunnon ihmissuhde mutta ehkä en sitä ansainnut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521