En enää kestä tätä BED:iä...

BEDIN UHRI

Nyt riitti.Mä en enää jaksa.Tää on niin sairasta hommaa.Pienikin vastoinkäyminen nii mä ratkeen ahmimaa koko kylän edestä ruokaa ja sen jälkeen se itseinho...voi hyvä luoja.Vaaka kohta halkee rikki ku paino vaa nousee,vaikka tarkotus olis iha päin vastanen:saada se tippumaan kiitos!

Silloinku menee hyvin nii silti ajattelen kokoajan ruokaa,milloin saan syödä seuraavaski?mitä syön?minkä verran?ja kokoajan on mielessä ajatus "jos vielä tänään ahmin niin huomenna lopetan" ja voi arvatkaa olenko koskaan silloin "huomenna" lopettanut.-No en.Se "huominen" on tässä pyöriny viimeset 3 vuotta.

Vihaan itseäni.Vihaan mun läskejäni.Vihaan sitä että ahmin enkä pysty hillitä itseeni.En pysty käydä koulussa,en töissä,enkä nähdä kavereita.Roskienki vieminen tekee tiukkaa.Ei tää oo elämisen arvosta elämää.

Mistä apua?Onko kukaan parantunut?Miten?Tiedä sitte uskallanko sitä apua edes ottaa vastaan ku en kehtaa kenellekkään kertoa.On tässä aikamoinen pulma ratkastavaks.Olisko helpointa hyppää vaa sillalta alas.

3

472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uniunikko

      Hei, hidastappas nyt vähän..! Mitään katastrofia ei ole vielä tapahtunut, kaikki voi vielä kääntää suuntaansa. Itselläni ei ole BED:iä vaan bulimia, mutta syömishäiriö mikä syömishäiriö.

      Tietääkö kukaan tilanteesi todellista laitaa? Yksin on tosi hankala selvitä ison ongelman kanssa.

      Sinun TÄYTYY hakea itsellesi apua. Kerro vaikka jollekin läheiselle, joka lupaa patistaa sinua. Ei kenenkään tarvitse hävetä sitä, että on ongelma. Mutta tiedän, että ahmiminen hävettää ihan hirveästi :(

      Toivottavasti täältä löytyy jotain:
      http://www.syomishairioliitto.fi/syomishairiot/sairastuneelle.html

      Sylillä on myös vertaistukiryhmiä usealla paikkakunnalla(sekä muuta toimintaa), ja tietääkseni vertaisryhmiin pääse mukaan mikäli tilaa on.

      Ehkäpä voisit ottaa yhteyttä terveyskeskukseen/työterveyshuoltoon/oppilaitoksesi terveydenhoitajaan, sieltä yleensä neuvotaan eteenpäin sellaiseen apuun,mikä sinulle voisi sopia parhaiten.

      HOX!! Muista olla ehdottoman rehellinen kun kerrot ongelmistasi. Vain silloin asian todellinen luonne paljastuu kuuntelijalle oli se sitten sairaalatäti tai hamsteri. Vain silloin saat oikeanlaista apua. Muutaman kerran korviini on kantautunut sellaista juttua, ettei BED:iä sairastavia oteta helposti tosissaan.
      Korosta apua hekiessasi, että syöminen hallitsee ajatteluasi koko ajan, et hallitse sitä, sinua masentaa jne. NÄin varmistat, että sinut ohjataan oikeaan osoitteeseen!

    • possu ponteva

      Minä sain apua masennuslääkkeeistä (huom.riittävällä annostuksella), joita käytetään myös syömishäiriöisten auttamiseen (seromex). Ei se mikään taikatemppu minulle ollut, mutta huomattavasti helpompaa on nyt. Ólen pystynyt jo laihduttamaankin Nutrileteilla. Muista vaikka kuinka masentaa, et todellakaan ole yksin ongelmasi kanssa

    • inhottavaa ahmimista

      Hei BEDin uhri.
      Mulla on aivan samanlainen tilanne kuin sinulla ja kaipaisin vertaistukea.Jos haluat,niin olisi mukava,jos voitaisiin jakaa ajatuksia vaikka sähköpostitse ja mahdollisesti myös tukea toisiamme heikkoina hetkinä.Sähköpostia minulle voi laittaa osoitteeseen: [email protected]
      Myös muut samaa sairastavat,kirjoitelkaa ihmeessä.Koskaanhan ei tiedä mitä keksitään,kun lyödään viisaat päämme yhteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2803
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2380
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1944
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1796
    6. 152
      1782
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      131
      1510
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe