Hiustenlähtö IMETYKSEN LOPUTTUA?

jinxu

Onko kellään ollut niin että hiuksia lähtee paljon sen jälkeen kun imetys on loppunut???
Tiedän kyllä että niitä lähtee raskauden jälkeen paljon, minullakin oli karmea sulkasato joka alkoi noin 6 kk synnytyksestä ja jatkui aika kauan. Nyt olin jo saanut hiukseni hyvään kuntoon, ne ovat selvästi tuuheammat ja parempi kuntoiset, ohimot ei enää paista niinkuin silloin kamalimman hiustenlähdön aikaan. Mutta... nyt kun lapsi on 1 v. ja 4 kk ja lopetti rintamaidon juomisen niin karmea sulkasato alkoi taas samantien. Voiko hiustenlähtö johtua siitä että imetys loppuu? En haluaisi taas 'menettää' hiuksiani, varsinkin kun ne eivät muutenkaan ole paksut mutta se lohduttais jos tietäisi syyn ja että tää on ohimenevää kuten silloin aiemmin.

7

4145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kynitty kana

En tiedä mutta mulla oli sama juttu. Lopetin imetyksen lapsen ollessa 1,5v ja pian alkoi hiuksia lähteä tukkukaupalla. Kesti aika kauankin, varmaan puoli vuotta ennenkuin tilanne tasottui. Söin biotiinia, en tiedä auttoiko.

• jinxu

Kiitti, toi vähän lohdutti mua että jollain muullakin on ollut samanlaista. Mäkin syön biotiinia, syön sitä jo muutenkin aina. Silloin edellisen hiuskadon aikana söin myös Priorinia vaikka se onkin törkeän kallista enkä tiedä oliko siitä apua. Mutta oman mielenrauhan vuoksi syön noita hiusravinteita, että oonpahan ainakin jotain yrittänyt tehdä asialle.

(Sanoin vähän väärin tossa edellisessä, se aiempi hiuskato alkoi kyllä aikaisemmin, se oli ehkä pahimmillaan 6 kk kohdalla.)

• kynitty kana
        jinxu kirjoitti:

Kiitti, toi vähän lohdutti mua että jollain muullakin on ollut samanlaista. Mäkin syön biotiinia, syön sitä jo muutenkin aina. Silloin edellisen hiuskadon aikana söin myös Priorinia vaikka se onkin törkeän kallista enkä tiedä oliko siitä apua. Mutta oman mielenrauhan vuoksi syön noita hiusravinteita, että oonpahan ainakin jotain yrittänyt tehdä asialle.

(Sanoin vähän väärin tossa edellisessä, se aiempi hiuskato alkoi kyllä aikaisemmin, se oli ehkä pahimmillaan 6 kk kohdalla.)

Aina vauvan ollessa noin 4 kk alkaa mahdoton hiustenlähtö! Kerran tuli jopa kaljut ohimoille O_O

• jinxu
        kynitty kana kirjoitti:

Aina vauvan ollessa noin 4 kk alkaa mahdoton hiustenlähtö! Kerran tuli jopa kaljut ohimoille O_O

Niin mullekin kävi. Huomasin kaupan sovituskopissa kun katselin itseäni peilistä että mun hiukset on kadonneet ohimoilta lähes kokonaan. Kyllä ne sitten kasvoi takaisin mutta nyt taas alkaa päänahka paistaa aika monestakin kohtaa, varsinkin jos hiukset on vähänkään rasvaset.

• Kampaaja-äippä

Elimistö voi reagoida moniin muutoksiin niin että alkaa sulkasato.

Naisilla yleisin syy tilapäiseen hiustenlähtöön on hormonaalinen muutos.
      Tästä syystä hiustenlähtö voi tulla synnytyksen jälkeen,
      imetyksen loputtua, keskenmenon jälkeen jne.

Yleensä hiustenlähtö alkaa n.2 kuukauden päästä "syystä".
      Siitä johtuen moni ei osaa yhdistää sulkasatoa aiheuttajaan joka voi olla vaikkapa
      kaksi kuukautta sitten tehty tehty leikkaus ja lääkekuuri.

Muita tyypillisimpiä syitä sulkasatoon on stressi,laihdutus,kilpirauhasen toimintahäiriöt,
      raudan ja vitamiinien puutostilat.

Hiustenlähtösi johtuu varmastikin imetyksen lopettamisesta ja se on ohimenevää:)
      Suosittelisin käyttämään jotain vitamiinivalmistetta,apua saat luontaistuotekaupasta tai
      apteekista.

Yksi valmiste joka auttaa nopeasti on kampaamosta saatava System Professionalin (SP)
      BALANCE SCALP ENERGY SERUM. Wellan tuote.
      Se on pipetillä päänahkaan laitettava hiusvesi.
      Käytetään joka ilta (ei tarvi olla pestyt hiukset) puoli pipetillistä kerrallaan.
      Tuote hierotaan päänahkaan ja jätetään sinne,ei siis huuhdella.Ei rasvoita.
      Yksi pullo 100ml riittää kuusi viikkoa.
      Suosittelisin käyttämään kaksi kuuria eli kaksi pulloa eli 3kk.
      Seerumin hinta n.25e.

Saat vielä vahvat hiukset takaisin:)

• jinxu

Kiitti vaan vastauksesta :) Olen mäkin ajatellut että tää johtuis ehkä noista hormonaalista muutoksista mitä imetyksen loppuminen aiheuttaa. Mutta kaikkialla vaan puhutaan raskauden jälkeisestä hiustenlähdöstä eikä niinkään siitä lähteekö hiuksia paljon silloinkin kun imetys loppuu.

Mulla on kyllä kilpirauhasen liikatoiminta johon syön Tyrazolia ja sen pakkausselosteessa sanotaan että se voi aiheuttaa hiustenlähtöä joillakin. Mutta olen syönyt sitä jo lähes puolivuotta ja sinä aikana hiusten kunto ei ole ainakaan huonontunut. Toi hiustenlähtö ajoittuu paremminkin imetyksen loppumiseen koska se alkoi kolmisen viikkoa sen jälkeen. Siksi ajattelin että se voisi olla ensisijainen syy ja toivon että hiustenlähtö johtuisi mieluummin siitä koska lääkitystä en oikein voi lopettaa. Noh, täytyy nyt vaan seurailla tilannetta.

Voisin ehkä kokeillakin tuota Wellan tuotetta mutta yleensä luotan enemmän suun kautta nautittaviin ravinteisiin. Vaikka kampaamotuotteet toki sinällään on mun mielestä hintansa väärtejä, käytän niitä aina jos vaan taloudellinen tilanne sallii. Tällä hetkellä ei oikein salli.

• jinxu
        jinxu kirjoitti:

Kiitti vaan vastauksesta :) Olen mäkin ajatellut että tää johtuis ehkä noista hormonaalista muutoksista mitä imetyksen loppuminen aiheuttaa. Mutta kaikkialla vaan puhutaan raskauden jälkeisestä hiustenlähdöstä eikä niinkään siitä lähteekö hiuksia paljon silloinkin kun imetys loppuu.

Mulla on kyllä kilpirauhasen liikatoiminta johon syön Tyrazolia ja sen pakkausselosteessa sanotaan että se voi aiheuttaa hiustenlähtöä joillakin. Mutta olen syönyt sitä jo lähes puolivuotta ja sinä aikana hiusten kunto ei ole ainakaan huonontunut. Toi hiustenlähtö ajoittuu paremminkin imetyksen loppumiseen koska se alkoi kolmisen viikkoa sen jälkeen. Siksi ajattelin että se voisi olla ensisijainen syy ja toivon että hiustenlähtö johtuisi mieluummin siitä koska lääkitystä en oikein voi lopettaa. Noh, täytyy nyt vaan seurailla tilannetta.

Voisin ehkä kokeillakin tuota Wellan tuotetta mutta yleensä luotan enemmän suun kautta nautittaviin ravinteisiin. Vaikka kampaamotuotteet toki sinällään on mun mielestä hintansa väärtejä, käytän niitä aina jos vaan taloudellinen tilanne sallii. Tällä hetkellä ei oikein salli.

Niin ja tuo raudanpuutehan on kans yks syy. Mulla on taipumusta anemiaan mutta se pitäis olla tällä hetkellä hoidossa kun syön rautatabletteja ja labratuloksetkin on ihan ok.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1566
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1279
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1179
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      972
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe