Kertokaapas ruokia, jotka "kovettavat" ulosteen. Vatsa usein sekasin, johtuu kai tietyistä ruuista ja hedelmistä joita syön. Mielestäni minulle ei ole laktoosi-intoleranssia.
Ruoka, joka kovettaa
10
18335
Vastaukset
- Laura
Paljon banaania, taatusti menee vatsa kovalle. Itse syön muutaman banaanin päivittäin just siks, että ulosteet ei olis ihan löysiä.
- 1123
Vihreällä banaanilla hoidetaan afrikassa vaikeita ripuleita. Älä syö liikaa kerralla.
- Anonyymi
Banaanin tulee olla mahdollisimman tuore eli monen mielestä jopa raaka.
- jup
Juomista ainakin mustat teet kovettavat vatsaa.
Itselläni mustikat kovettivat vatsan, en tiedä pitäisikö??
Itse olen kotikonstina juonut perunajauhovettä kun vatsa on löysällä. Eli n. 1/2 lasia vettä ja n. pari rlk perunajauhoa. Ei kauhean miellyttävän makunen mutta auttaa!
Apteekista ja luontaistuotekaupoista löytyy erilaisia tuotteita löysään ulosteeseen. - neuvoksi
tähän ongelmaan saat varmaankin yhtä monta neuvoa kuin on vatsojakin.
Mikä toimii yhdellä ei toimi toisella..
Esimerkiksi minun peltivatsani ei paljon kurnuta suuntaan eikä toiseen söin mitä tahansa.
Itse ratkoisin tuota ongelmaa lääkärin kanssa.- janna
En sanoisi että minulla on suuri ongelma.. Mutta esim. luumuthan yleensä toimivat täysin päinvastoin. Opettelen tässä "syömään oikein".
- Anonyymi
Kyl mää uskon että ummetuksen syy on liiallinen istuminen kovalla tuolilla tai jonkun kovan päällä istuminen ja liian vähäinen liikkuminen, maito musta kyl laittaa löysälle ja kahvi, mulla on epäilys että joku ruoka laittas ummelle, yks epäilys on että joku jolla on diureettinen vaikutus ni poistaa eli kuivattaa suolistoa ja sen seurauksena uloste ei saa nestettä ja se kuivuu.
- Anonyymi
Juustot mulla ainakin kovettaa vatsaa.
- Anonyymi
Luulempa että riittävä kuitujen saanti pitä ulosteen riittävän kiinteinä. Sen jälkeen kun aloin käyttämään lusikallisen kotimaista kauran leserouhetta, vatsa on toiminut hyvin.
Aikaisemmin vatsani toimi niin että jos pienemmälle tarpeelle aikoi, isompikin asia pyrki lahkeeseen. - Anonyymi
Hedelmien sokeri aiheuttaa "käymistä" suolistossa, se on tuttu juttu.
Jos harva se päivä syö paljon hedelmiä maha menee löysälle.
Vähennä hedelmien syöntiä tai vaihda vähemmän käymistä aiheuttavia.
Vaikka se hedelmä olekaan itse en voi syödä esim vesimeloonia, maha sekoaa varmasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3472784Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201549Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151026Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57997Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27944En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82923Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839