millaisia haittoja tuosta on ollut?
SYSTEM TOOL - haitat?
6
679
Vastaukset
- toolisti
On mielestäni melko ikävä ohjelma estää toiminnassa olessaan kaikkien .exe-tiedostojen käynnistyksen paitsi internet-explorerin. Explorer kaiketi toimii siksi, että saat luottokortilla maksettua ohjelman "niinkutsutun lisenssin". Ohjelma käynnistyy heti XP:n startissa ja estää mm. cmd:n ja taskmanagerin käytön (heti) eli palvelua ei saa helposti poikki. Onnistun tappamaan palvelun kun heti kun kirjautumisen jälkeen sain ruutuun kuvan, niin alapalkista sai tehtävienhallin käyntiin ja odotellessani tämän satunnaisen prosessinimen ilmestymistä listaan sormet herkkinä, niin se kuoli ennekuin oli ehtinyt käynnistyä. Tämän jälkeen pystyi poistaamaan käyttäjäprofiilista tuon kansion, jossa exe-tiedosto sijaitsi. Vaati multa ainakin koko aivokapasiteetin hetkellisen käytön eli käyrät oli tapissa. Tuosta softasta tulee mieleen, että mihin microsoft lisenssistä maksetut rahat oikein menevät? Nyt pitänee vielä yrittää löytää ohjelman muut jätökset koneesta.
- joosemann
huh, onneks sain sen poistettua malwarebytesillä. ei antanut aukasta jo aiemmin koneelle ladattua malwareohjelmaa ja olin kans aivan paniikissa. virus esti f-securen toiminnan eikä f-secure muka löytänyt mitään. sain sitten lopulta netistä uudellee malwarebytesin ladattua ja sillä hoitui homma. nyt toimii taas kone loistavasti ja olen kiitollinen.
mistähän tuon viruksen mahtaa oikeen saada? en tajua mistä se tuli, ilmeni vain kun käynnistin koneen niin meni vikatilaan ja siinäpä oli ihmettelemistä. - mbam
joosemann kirjoitti:
huh, onneks sain sen poistettua malwarebytesillä. ei antanut aukasta jo aiemmin koneelle ladattua malwareohjelmaa ja olin kans aivan paniikissa. virus esti f-securen toiminnan eikä f-secure muka löytänyt mitään. sain sitten lopulta netistä uudellee malwarebytesin ladattua ja sillä hoitui homma. nyt toimii taas kone loistavasti ja olen kiitollinen.
mistähän tuon viruksen mahtaa oikeen saada? en tajua mistä se tuli, ilmeni vain kun käynnistin koneen niin meni vikatilaan ja siinäpä oli ihmettelemistä.Minulle tuli vistaan tuo sama virus. Vikasietotilassa löysi jotain viruksia mutta ei löytänyt system toolia. En päässyt päivittämään malwarebytesiä koska en saanut nettiä päälle. Päivitys 83 päivää vanha. Voisiko johtua siitä? Mistä saisi päivitykset?
Millä ohjelmalla se virus löytyisi? joosemann kirjoitti:
mistähän tuon viruksen mahtaa oikeen saada? en tajua mistä se tuli, ilmeni vain kun käynnistin koneen niin meni vikatilaan ja siinäpä oli ihmettelemistä.http://en.wikipedia.org/wiki/Rogue_security_software
Ohjelma pitää itse asentaa. Joku on saanut siinä koneessa jonkun "virusvaroituksen" ja on siinä samalla asentanut tarjotun haittaohjelman.mbam kirjoitti:
Minulle tuli vistaan tuo sama virus. Vikasietotilassa löysi jotain viruksia mutta ei löytänyt system toolia. En päässyt päivittämään malwarebytesiä koska en saanut nettiä päälle. Päivitys 83 päivää vanha. Voisiko johtua siitä? Mistä saisi päivitykset?
Millä ohjelmalla se virus löytyisi?"..löysi jotain viruksia mutta ei löytänyt system toolia."
Tuossa vaiheessa ei enää edes harkita mitään muuta kuin käyttöjärjestelmän uudelleenasennusta niin että koko kiintolevy tyhjennetään asennuksen aikana = puhdasasennus.- mbam
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
"..löysi jotain viruksia mutta ei löytänyt system toolia."
Tuossa vaiheessa ei enää edes harkita mitään muuta kuin käyttöjärjestelmän uudelleenasennusta niin että koko kiintolevy tyhjennetään asennuksen aikana = puhdasasennus.sain viruksen pois järjestelmän palautuksella. Sen jälkeen ajoin kaikki windowsin päivitykset kun oli jäänyt muutama aikaisemmin ajamatta. Samalla päivittyi explorer 7->8 uudemmaksi. Varmaan tuosta vanhasta selaimesta johtui tuo virus.
Vaihdoin virusohjelman mircosft security exentialsiin. Se ei löytänyt enää mitään viruksia.
Miten voin varmistaa että kone on varmasti puhdas?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631596Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä291574Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701348Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2251262- 1281135
Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1761115Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3271094Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271047- 781046
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3121043