Syömättömyys ei laihduta

sportti

Kirjoitan, koska näyttää siltä, että ihmiset täällä luulee, että kun ei syö mitään, niin laihtuu. Asia on päinvastoin, kun syö enemmän niin laihtuu. Riippuu vaan mitä syö ja mihin aikaan.
Käykää juttelemassa sellaisen ihmisen kanssa, joka osaa tehdä ruokavalion juuri sinulle. Ja tulet huomaamaan kuinka paljon saat syödä ilman nälkää ja jatkuvaa kieltäytymistä herkuista, koska tasaisella ja oikealla ruokailulla sinun ei tee edes mieli napostella eikä tule makeanhimoa.
Ruokavalio- ohjelma maksaa muutaman euron, mutta se kannattaa ennemmin, kun laittaa rahat humpuukihommiin ja kaikenlaisiin laihdutustuotteisiin!

59

20113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • just me

kyllähän sitä vaan kummasti laihtuu ku ei paljoa syö!Katopa amazonin sleviytyjiä!Niillä ei siellä ollut paljonkaan ruokaa ja kaikki oli laihtunut!Mä en ymmärrä miten joku voi väittää ettei syömisen vähentämisellä muka laihdu!!!Varmasti laihtuu!Mä olen ainakin laihtunut ihan vaarallisiinkin mittoihin!(170/44-45kg)

• NÖPÖ

Kyllähän sitä toki laihtuu, jos ei syö, mutta kuinka pysyvästi?! Yleensä tuolla tavoin laihdutetut kilot tulevat helpommin takaisin kuin oikeaoppisella ruokavaliolla karkotetut. Usko pois!

Itse syön aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan päivittäin ...ja laihdun. Kaiken kukkuraks laihdutukseni on terveellistä.

• sportti

Tarkoitin kirjoituksellani terveellistä ja pysyvää laihdutusta. Ei langanlaiha ja kuihtunut ihminen ole kaunis eikä siinä ole mitään tavoiteltavaa! Ja toisekseen syömättömyys on vaarallista, tulee puutosta vitamiineista ja hivenaineista, onpa kiva olla riuku ja esim. ilman hiuksia! Kyllä on sitten kevyt ja kaunis olo=)

• jokujokahaluislaihtuu

Siiiis hiukkka oot anorektinen hhei haloo toi on jo ihhan saatanan sairaalloista touhhua!1!

• kommentoija

...puppua kirjoita!

Jos ei syö, niin ei saa energiaa. Sen sijaan energian kulutus ei lakkaa kuin kuollessa, pelkät elintoiminnot kuluttavat sitä ja liikkuminen vielä lisää.

Jos ei saa energiaa, mutta kuluttaa, pitää se kulutuksen energia jostain ottaa. Ja se otetaan kehon energiavarastoista: ensin sokerivarastot (jotka loppuvat hyvin pian), sitten rasva, viimeksi aletaan muuttamaan lihaksia ensin rasvaksi ja sitä kautta sokeriksi. Kyllä varmasti laihtuu, mutta on pitemmän päälle erittäin epäterveellistä. Eikä sille pohjalle voi rakentaa pysyvää hoikkuutta, vaan kuurin loputtua alkaa lihominen.

Ainoastaan pysyvä elintapojen muutos takaa pysyvän hoikkuuden - vaikka hintana olisi hitaampi laihtuminen tavoitemittoihin.

• Oooh!

Kerro lisää faktatietoa, oi suuri tietäjä. Valaise meitä tiedoillasi ja anna pohjattoman viisautesi valua päällemme kuin keväinen sade.

Salli meidän lämmittellä tyhmyyden ja tietämättömyyden kohmettamia sielujamme liekehtivän älysi loimussa.

• PlutO

Voi kyllähän sillä laihtuu!!Pahemmin en syö ja paino tippuu tosta vaan..Ei terveellinen tapa todellakaan,mutta kuka tässä nyt terveellisyydestä piittaakaan...Tällä hetkellä mitat on 169/46,eikä se paino siihen jää.Kyllä se laskemaan vielä saadaan..syömättömyydellä.

• luuranko

sitten ollaankin seuraavaksi tiputuksessa syömättömyyden takia. et kyllä se siitä sairaudeksi muuttuu (anoreksia.)

• PlutO
        luuranko kirjoitti:

sitten ollaankin seuraavaksi tiputuksessa syömättömyyden takia. et kyllä se siitä sairaudeksi muuttuu (anoreksia.)

Anoreksia on jo,vaikka mitat ei sitä paljastaisikaan.Enhän sanonut missään vaiheessa sen olevan turvallista,päinvastoin tooodella vaarallista.Mutta sillä laihtuu..ja mä haluan laihtua.Laihuus ennen terveyttä.

• riina
        PlutO kirjoitti:

Anoreksia on jo,vaikka mitat ei sitä paljastaisikaan.Enhän sanonut missään vaiheessa sen olevan turvallista,päinvastoin tooodella vaarallista.Mutta sillä laihtuu..ja mä haluan laihtua.Laihuus ennen terveyttä.

Sä oot ihan sairaan laiha, et miten niin mitat ei sitä paljasta? Kannattasko hakeutua lääkäriin? Toi ei todellakaan ole tervettä. Mä osaan melkein kuvitella, kuinka ruma sä oot, kun luut vaa loistaa. HYI OLKOO: Lihaa luiden ympärille nyt. Laihuus ei ole kaunista (siis ylilaihuus.)

• PlutO
        riina kirjoitti:

Sä oot ihan sairaan laiha, et miten niin mitat ei sitä paljasta? Kannattasko hakeutua lääkäriin? Toi ei todellakaan ole tervettä. Mä osaan melkein kuvitella, kuinka ruma sä oot, kun luut vaa loistaa. HYI OLKOO: Lihaa luiden ympärille nyt. Laihuus ei ole kaunista (siis ylilaihuus.)

En mä nyt NIIN laiha ole..kuvittelet liikoja.Vaikea saada lihaa luitten ympärille,kun vihaa ruokaa...Mä oon liian pitkällä tässä,että rupeaisin yhtäkkiä syömään tavallisesti..

• piu

melkein vois luulla että kehut sairaudellas (anoreksiahan toi on !) ei voi muuta sanoa kun että voi sua tyttö raukkaa. oon saman pituinen kun sinä ja painanut 48 ja näin itsekin kuinka rumaa se oli, en vain saanut painoa nousemaan vaikka kuinka yritin. nyt taas normaali painoinen ja onnellinen. ei voi elää onnellisesti jos on niin pinnallinen että ajattelee ulkonäön tulevan ennen omaa henki kultaa. TYPERÄÄ!!!

• jannnna
        PlutO kirjoitti:

katsotaan toiselta kannalta. Kävin viime vuonna hiusmallina ja sain niin kauheat hiukset, että hätäännyneenä itkin koko illan. Koko itsetuntoni katosikin niiden hiusten mukana, eikä kampaajalle tulessani käynyt edes mielessä että niinkin köpelösti voisi käydä vaikka todella avoimin mielin sinne meninkin. Siitä lähtien aloin karista pikkuhiljaa huomaamattani. Tuntui, että koko maailma olisi vastaan. Hiukset olivat siis suoraan sanoen leikattu potaksi ja omasta mielestäni ne levensivät kasvojani niin paljon että en löytänyt muuta keinoa parempaan oloon kuin laihduttaa ja olla syömättä. näin minusta tuli anorektikko perheongelmien saattelemana ja kyseessä on 15 vuotias teini. nykyän olen jo jonkin verran saavutellut painoa, mutta harmittaa etten varmaan enää koskaan voi syödä normaalisti.

• Taija...

Oikeasti anoreksiaan sairastunut ihminen ei kirjoittaisi noin. Joten kiva provo. Itse sairastin anoreksii n. 10 vuotta ja en kai koskaan ole kokonaan terve. Nyt sen verran terve että ymmärrän, ettei se syömättömyys yms. ollut terveellistä. Harva oikeasti anoreksian syvimmässä syöverissä taisteleva myöntää ettei syömättömyys ole terveellistä, koska sitä pidetään terveellisenä ja ainoana vaihtoehtona. Tietty eihän missään sanottu että pluto olisi anorektikko.

• toinen sportti

Olen kanssasi täysin samaa mieltä siitä että todellinen laihtuminen ja pysyvä painonpudotus ja painonhallinta onnistuu ainoastaan syömällä säännöllisesti nimenomaan tavallista ja terveellistä kotiruokaa. Kaikki kepulikonstit ja dietit tekevät vain huonoa jos ihminen ei muuta ruokailu ja elintapojaan.Poikkeuksiakin tietysti!
      Oleellista kaikessa on että syö vähemmän kuin kuluttaa!

• laihduttaja

Minulla on paino pudonnut,kun muutin vähän ruokailutottumuksia,muutin vähärasvaisempaan ruokaan ja olen alkanut liikkumaan päivittäin,kävelen noin 5km joka päivä,niin olen ruvennut laihtumaan. Tuntuu tosi mukavalta kun paino alkoi putoamaan.Se on tosi ettei nälkää pidä nähdä,mieluummin syö vähärasvaisempaa ja sellaista kevyttä ruokaa,joka vähemmän laihduttaa.
        Tsemppiä kaikille laihduttajille.

• juttu

Ei tarvitse mitään ihmeellisiä konsteja....
      Itselläni ruokailutottumukset koko ajan samat.
      Pudotin painoa 4:ssä kk:ssa 12kg yksinkertaisesti
      liikuntaa lisäämällä, en vähentänyt syömistä.
      Mottoni on aina ollut "lihominen on liikunnan puutetta" ja se on täysin fakta..

• tanja81

...kun liikunta on rajallista.?
        Asun pikitien varressa,olen pienen, 2 vuotiaan tytön äiti, enkä takulla uskalla lähteä surman suuhun pikitielle kävelemään, kun autoilijat ajaa ylinopeuksiaan ja ohittavatkin väärältä puolen.
        Lisäksi olen melko usein kaksin tyttöni kans, mieheni on reissutyöläinen. Sukulaiset ja ystävät asuvat 500km päässä. Vaikea siis laittaa tyttökään mihinkään, jos itse lähtisin liikkumaan.

Nyt aloin syömättömyys linjalle. Mieheni sitä mieltä,että PELKKÄ syömärrömyys laihduttaa. Olen toki eri mieltä,sillä ennen nykyistä tilannettani, liikuin paljonkin,silloin mulla oli siihen mahdollisuus.
        Nykyisin tuntuu ne mahdollisuudet olevan kiven takana. Ei edes normaaleja olosuhteita.
        Kaupunkiinkin matkaa n.40km

Ennen tykkäsin pyöräillä ja kävellä paljon. Saatoin lähteä ihan huvikseen "näyteikkuna"-lenkille.
        Nykyisin tuntuu,että ei riitä motivaatio edes vatsalihasliikkeisiin...

En toivo kenellekään samaa tilannetta...

• -20kg

Mun laihdutusopas:

Juokaa paljooooooon vettä, joka päivä
      Älkää laittako leivän päälle voita/margariinia ollenkaan vaan laittakaa juustoa,kurkkua,suolakurkkua,palvikinkkua,salaattia.
      Juokaa aamulla appelsiinimehua, syökää muroja, juokaa kahvia ja syökää jugurttia.
      Syökää normaalia ruokaa.
      Älkää syökö sipsejä joka viikko
      Älkää käykö Mc Donalssissa joka viikko
      Joka viikonloppu tehkää iiiisooooo kipollinen hedelmäsalaattia : 2 purkkia ananaksia, 2 purkkia persikoita 3-4 appelsiinia, lisäks jos toi ei riitä voi laittaa omenoita banaaneja.

Puolentunnin lenkki joka päivä (vaikka satais pitää mennä) Sade on pelkkä tekosyy!
      Vatsalihasliikkeitä 20/päivä,

• iiidaaa

kauankohan pitää tuota edelläolevaa -20kg settiä tehdä, että paino putoaisi.. itellä syömättömyys ja runsas liikkuminen on laihduttant jo viikossa paljon..epäterveellistä tiedän...

• Laihduttaja
        iiidaaa kirjoitti:

kauankohan pitää tuota edelläolevaa -20kg settiä tehdä, että paino putoaisi.. itellä syömättömyys ja runsas liikkuminen on laihduttant jo viikossa paljon..epäterveellistä tiedän...

Ensinnäkin se mihin aikaan syö ei todellakaan merkitse mitään! Sinulla on 24 tuntia syömisen jälkeen aikaa käyttää se rasva- ja energiamäärä, mitä mättäät, oli kello sitten 2 yöllä, tai 12 aamupvällä. Ja tämä on faktaa.

Toiseksi, syömättömyys eli paasto laihduttaa. Paastota saisi korkeintaan 14 pvää, sen jälkeen on alettava syömään. Mutta syömistä ei saa lopettaa, eikä aloittaa yhtäkkiä. Vatsan on totuttava vähempään ravintoon ja sitten taas normaalin ruokavalion paluuseen. 14pvän kiinteättömän ravinnon jälkeen on olo paitsi virkeä, niin kiloja on varmasti karissut monta!

Ja mitä terveellisyyteen tulee: ihmisen paino nousee ja laskee luonnostaan. Se ei ole epäterveellistä, kunhan se tapahtuu rajoissa.

• mutta

Jos ei syö, niin ei ainakaan liho!!!

• miuau :)

hei, ajattelinn kysäistä että, mitä minun pitää tehdä kun ei ole nälkä ja joskus saattaa jopa olla 4-5 päivää niin etten syö kunnolla /kunnollista ruokaa? Onko se tervettä?

• ...

joo kyllä, onhan tuo tosi tervettä. hahha. HALOO perkele!

• Sabu_
        ... kirjoitti:

joo kyllä, onhan tuo tosi tervettä. hahha. HALOO perkele!

Syömättömyys laihduttaa! jotkut nauttii syömättömyydestä ja noi stn:nan valitukset oot sairas yms. muut "tyttö kulta" SONTAA! ei niistä hyödy mä en kestä syödä mieli pakottaa mennä oksentaa,nälkä on ihana tunne ja murina ah

• Huh huh

Aivan varmasti syömättömyys laihduttaa. Eipä noilla pakolaisleireillä tai vastaavilla ole paljon lihavia ihmsiä näkynyt.

Jos syömättömyys ei laihduttaisi, miksi sitten esimerkiksi etiopilaislapset nälänhädän kourissa ovat niin alipainoisia?

• _fat_

Tottakai paino tippuu, jos ei syö mitään. :---------D Tosin jos sen jälkeen alkaa syödä normaalisti, meinaan n. 1500kcal päivässä, paino saattaapi nousta hyvin nopeasti takaisin alkulukemiin. Kilot lähtee syömättömyydellä nopeaa, mutta tulevat sitten kyllä takaisinkin nopeaa, jos alkaa syödä normaalisti.

Itellä on tapana syödä päivässä alle 500kcal. =) Hyvinä päivinä alle 200kcal ! =)

• Äly hoi.
        _fat_ kirjoitti:

Tottakai paino tippuu, jos ei syö mitään. :---------D Tosin jos sen jälkeen alkaa syödä normaalisti, meinaan n. 1500kcal päivässä, paino saattaapi nousta hyvin nopeasti takaisin alkulukemiin. Kilot lähtee syömättömyydellä nopeaa, mutta tulevat sitten kyllä takaisinkin nopeaa, jos alkaa syödä normaalisti.

Itellä on tapana syödä päivässä alle 500kcal. =) Hyvinä päivinä alle 200kcal ! =)

Kun ei syö, tai kun syö vain hyvin vähän, niin ensiksi tyhjenevät hiilihydraattivarastot, sitten keho syö energiansa lihaksistosta, ja ehkä osittain rasvavarastosta. Kun lihakset on syöty, käytetään rasvavarasto loppuun. Sitten on jäljellä lähinnä luut ja nahka. Koska luisena ja nahkaisena ei kauaa pysy hengissä, on pakko alkaa jossain vaiheessa syömään. Silloin saatu paino on lähinnä rasvaa. Siksi joillakin syömättömyydellä itsensä alipainoisiksi riuduttaneilla voi rasvaprosentti olla samaa luokkaa kuin normaalipainoisella. Erona on vain se, että normaalipainoisella ihmisellä on lihaksia, jotka kuluttavat paljon energiaa ja joiden ansiosta jaksaa liikkua. Koska alipainoisella rasvaruholla ei niitä ole, hänen energiantarpeensa ja energiankulutuksensa on jatkuvasti jopa puolet pienempi kuin normaalitapauksilla. Jos ajatellaan näiden kahden ryhmän tilannetta esim. viiden vuoden päästä, niin kumpi on todennäköisemmin lihonut ylipainoon? (Tunnen itse useampia entisiä anorektikkoja, jotka nykyään taistelevat ylipainon, BED:n ja bulimian kanssa.)

• __laihduttaja__
        Äly hoi. kirjoitti:

Kun ei syö, tai kun syö vain hyvin vähän, niin ensiksi tyhjenevät hiilihydraattivarastot, sitten keho syö energiansa lihaksistosta, ja ehkä osittain rasvavarastosta. Kun lihakset on syöty, käytetään rasvavarasto loppuun. Sitten on jäljellä lähinnä luut ja nahka. Koska luisena ja nahkaisena ei kauaa pysy hengissä, on pakko alkaa jossain vaiheessa syömään. Silloin saatu paino on lähinnä rasvaa. Siksi joillakin syömättömyydellä itsensä alipainoisiksi riuduttaneilla voi rasvaprosentti olla samaa luokkaa kuin normaalipainoisella. Erona on vain se, että normaalipainoisella ihmisellä on lihaksia, jotka kuluttavat paljon energiaa ja joiden ansiosta jaksaa liikkua. Koska alipainoisella rasvaruholla ei niitä ole, hänen energiantarpeensa ja energiankulutuksensa on jatkuvasti jopa puolet pienempi kuin normaalitapauksilla. Jos ajatellaan näiden kahden ryhmän tilannetta esim. viiden vuoden päästä, niin kumpi on todennäköisemmin lihonut ylipainoon? (Tunnen itse useampia entisiä anorektikkoja, jotka nykyään taistelevat ylipainon, BED:n ja bulimian kanssa.)

Syömättömyys laihduttaa mutta sillä ei saa kovin hyvännäköistä kroppaa. Kaunis kroppa tulee treenin ja ruokavalion oikeasta suhteesta.Siitä kun lihakset saavat tarpeeksi energiaa kasvamiseen.

Mielikin on positiivisempi kun ei tarvitse kituuttaa. Ja kituuttaminen yleensä laukaisee syöpöttelyä, koska nälkää on hyvin hankala vastustaa vaikka olisi kuinka päättänytkin pysyä ruodussa. Sitten joutuu taistelemaan ja se vie motivaatiota ja turhaan energiaa.

Paastotkoon ja kituuttakoot muut, minä nautin elämästä, syön terveellisesti ja liikun. Tavoitteeseen vielä 10 kiloa takana mutta en ajattele sitä niin. Ajattelen että voin hyvin, muutan elämäntapani, lisään virkeyttäni, pidän kunnostani huolta ja siinä sivussa sitten painokin putoaa. Hitaasti mutta varmasti. Ja nälkää ei tarvitse nähdä. Tärkeintä ei ole se paljonko syön vaan vain kalorivaje. Mitä enemmän liikun, sen enemmän saan syödä.

• Kaaleppi123
        __laihduttaja__ kirjoitti:

Syömättömyys laihduttaa mutta sillä ei saa kovin hyvännäköistä kroppaa. Kaunis kroppa tulee treenin ja ruokavalion oikeasta suhteesta.Siitä kun lihakset saavat tarpeeksi energiaa kasvamiseen.

Mielikin on positiivisempi kun ei tarvitse kituuttaa. Ja kituuttaminen yleensä laukaisee syöpöttelyä, koska nälkää on hyvin hankala vastustaa vaikka olisi kuinka päättänytkin pysyä ruodussa. Sitten joutuu taistelemaan ja se vie motivaatiota ja turhaan energiaa.

Paastotkoon ja kituuttakoot muut, minä nautin elämästä, syön terveellisesti ja liikun. Tavoitteeseen vielä 10 kiloa takana mutta en ajattele sitä niin. Ajattelen että voin hyvin, muutan elämäntapani, lisään virkeyttäni, pidän kunnostani huolta ja siinä sivussa sitten painokin putoaa. Hitaasti mutta varmasti. Ja nälkää ei tarvitse nähdä. Tärkeintä ei ole se paljonko syön vaan vain kalorivaje. Mitä enemmän liikun, sen enemmän saan syödä.

Eipä tehdä hyvät ihmiset asiaa näin vaikeaksi..Itsellä menossa pieni karppaus kesäksi , painoa pudotettavana ehkä 8-9kg..En ota laskinta käteen aterialla ja mieti päätäni puhki..Juostua on tullut lähes joka päivä..siitä se hyvä olo lähtee..tosin kuntoni ei ole aivan pohjalukemissa mutta silti..Juoksu on avain onneen

• sdgdg
        Kaaleppi123 kirjoitti:

Eipä tehdä hyvät ihmiset asiaa näin vaikeaksi..Itsellä menossa pieni karppaus kesäksi , painoa pudotettavana ehkä 8-9kg..En ota laskinta käteen aterialla ja mieti päätäni puhki..Juostua on tullut lähes joka päivä..siitä se hyvä olo lähtee..tosin kuntoni ei ole aivan pohjalukemissa mutta silti..Juoksu on avain onneen

hei kertokaa kaikki omista onnistumisista ja miten niihin on päästy! ite olen juuri tiputtanut 5 kg 1vk aikana ihan vain liikkumalla 2h per päivä ja syömällä aamu puuron , kouluruuan ja yhen koti ruuan. enää paino ei tipu, pitäs varmaan vähentää syömistä:)

• ex-xl

huomannu että syömättömyys/niukka ravinto laihduttaa mutta vauhti pudotuksessa hidastuu mitä pitemmän ajan olet niukalla ravinnolla. kokeilu ny kestäny 5kk ja tulos 30 kg miinusta.
      on päivii jolloin elän pelkällä kahvilla ja siitäki olen nyt jättäny maidon pois koska tuntu että tulee liikaa kaloreita jos käytän maitoo.
      mua on alkanu suuresti ahistaa ku paino ei putoo nii nopeesti ku haluais, välil tulee muutamas päiväs parin kilon tiputuksii mut sit joskus paino tuntuu junnaavan paikallaa ja sillo veetää tiukkaa vesikuurii.
      nyt on ollu hyvä fiilis ku paino puonnu 2 päiväs 2 kg mut tiiän et huomenna vaaka taas junnaa samas lukemas.
      tiiän et moni ny aattelee et on tolla ilmeisesti jotain mistä puottaaki ja se on ihan totta, olin aikasemmin kauhee läski ja vaik ny paino tullu alas nii edelleen nään peilistä sen saman läskin.
      kaikki lähellä sanoo ettei saa enempää puottaa mut en oo tyytyväinen vielä, oonkohan koskaa?
      no se hyvä täs on et näläntunne on kadonnu.

• hmmmm...

kuulostaa aika rajulta. Haluaisin itse pudottaa 15 kg viidessä kuukaudessa, mutta pelkään etten onnistu :Laihdutan siis normaalipainon sisällä, mikä saattaa myös vaikeuttaa projektia.

Kerrotko kuinka usein suunnilleen paastoat ja miten syöt silloin kun et paastoa? onko tullut ahmimisia ym sortumisia?

• x Co0ks

No miks mä sit laihdun jos syön vaan näkkärin päivässä?

• hdsh

miten anorektikot sit on niin laihoja?

• **Larna"

Kyllä, syömättömyys laihduttaa, mutta en vain ymmärrä mikä pointti siinä on? Syömättömyydellä ei saa muutakuin laihaläskin kropan kun lihakset palavat ja eipä olotilakaan kovin mukava ole jos ei syö. Minun silmissäni laihuus ei ole kaunista vaan kyllä se on kroppa joka on timmi ja lihastakin löytyy. Kun syö tarpeeksi, jaksaa liikkua tehokkaasti, millä saa timmin kropan ja hyvän kunnon. Jos ei syö, liikunnalla ei monesti saa poltettua samalla tavalla kaloreita tai ei jaksa tehdä kovin isoilla tehoilla liikuntaa. Kauniin kropan saa maltilla, pitkäjänteisellä harjoittelulla ja hyvällä ravinnolla joka on tärkeä osa liikunnallista elämäntapaa. Kun saa lihasta, kroppa kuluttaa energiaa enemmän ja tämä johtaa myönteiseen kierteeseen ja estää jojoilua painon kanssa tulevaisuudessa. Jos on taas kuihduttanut lihaksensa pois paastoilulla, monesti jojoilu alkaa kuurin päätyttyä kun uusia elämäntapoja ei olla opeteltu. Näläntunne saattaa olla pysyvä seuralainen ja keho saattaa luonnostaan alkaa vaatia ruokaa, jolloin ruokahimoja vastaan taisteleminen on ikävää. En yhtään ihmettele jos sortumisia ahmimiseen kuurin jälkeen tulee, kyseessähän vain on ihan luonnollinen eloonjäämisvaisto. Nykyajan yltäkylläisyydessä kauppojen notkuessa on varmasti hankalaa olla syömättä. En edes ymmärrä miten anorektikkojen itsekuri pitää. Monille tosin iskeekin bulimia tai bed anoreksian jälkeen. Kun lihoo sitten kuurin päätyttyä, tulos on entistä suurempi rasvaprosentti suhteessa eli kehonkoostumus menee vielä huonompaan suuntaan aloitustasosta.

Syömättömyydellä monesti alentaa vastustuskykyään, jolloin flunssat iskevät helpommin, jolloin tietysti liikuntakin on mahdotonta mikä varmasti laskee motivaatiota. Vitamiinitablettipurkeissakin lukee että niitä kuuluu käyttää monipuolisen ravinnon ohessa eikä korvikkeena eli vitamiinit eivät ole mikään tapa kompensoida huonoa ruokavaliota saatika sitten syömättömyyttä. Mieliteot vaanivat joka nurkan takana ja motivaation kanssa tulee varmasti ongelmia tyhjällä mahalla. Kuka jaksaa ensimmäisenä pahalla päällä ja nälkäisenä miettiä että saan hyvän rantakropan? Täälläkin palstalla näkee monesti ihmisiä jotka uhoavat että nyt alkaa semmoinen ja tämmöinen nälkäkuuri ja nyt pakotan itseni kitumaan niin ja näin. Sitten pian heistä ei enää kuulukaan mitään koska sorrutaan sitten ruokahimojen edessä ja ollaan otettu liian kovat tavoitteet. ei olla ajateltu arkitodellisuutta kuinka epämukavaa on olla kun vatsa huutaa ruokaa ja heikottaa ja uni ei tule iltaisin. Painonhallinta on pitkälti hidasta opettelua. Mitä järkeä on ensin vetää joku kuuri ja sitten olla ihan ihmeissään että mitäs nyt? painonhallinta ei sitten yllättäen olekaan niin helppoa. Kun on oppinut herkuttelemaan kohtuudella ja hyvät elämäntavat joilla eläminen on ihan mukavaa, todennäköisesti pysyy tulevaisuudessa painossaan. Jos taas on kieltänyt kaiken ja elää kokoajan epämukavuussektorilla, jossain vaiheessa varmasti ruokahimot ja tympääntyminen yllättävät.
        Ja kun pitäisi vielä sitä elämääkin pyörittää kuurin ohessa.

Pointti on se että kehoaan pitää opetella kuuntelemaan ja rakastamaan. Miksi kiduttaa itseään ja laihduttaa terveyden kustannuksella? Terveyttä ei monesti arvosta silloin kun sitä on. Kohtuus oikeasti kaikessa. Syömättömyydessä monesti kroppa alkaa varoittelemaan liian vähästä ruoasta mm. palelemisella ja väsymyksellä. Jos liikkuu liikaa, ylikunnon oireet tai rasituskivut ovat hyvä merkki siitä että pitää hiljentää tahtia. Siksi kehoa kannattaa kuunnella eikä rääkätä, sillä hyvinvointi lähtee siitä että oppii kuuntelemaan kehoaan. Ääripäitä kannattaa välttää. Nykyaikana vaan ajatellaan että kaikki pitää saada heti, mitään ei oikein malteta odottaa. Mutta pikkuhiljaa tekemisellä saavutetaan parhaimmat tulokset. Ei niin stressaakaan, kun tekee äkkimuutoksia elämässä.

• Yks vaan

Syömättömyys laihduttaa 100% varmasti. Mitä vähemmän syöt, sitä enemmän laihdut. Mutta on itsestäänselvää, että kukaan ei voi olla syömättä pitkään. Lisäksi jatkuva kieltäytyminen ihan kaikista herkuista voi aiheuttaa ahmimista.

On siis parempi syödä terveellisesti.

• oikea laihduttaja

Syömättömyys ei todellakaan laihduta, eikä pidä paikkaansa että laihtuisit enemmän kun söisit vähemmän. Lue vähän jotain perustietoa laihtumisesta ennen kuin tulet avautumaan tuollaisilla lauseilla, ihan perustavanlaatuista tietoutta saat vaikka täältä: http://www.kuntoilijat.net/laihduttaminen/laihdutus

• OmShantiShivaShakti
        oikea laihduttaja kirjoitti:

Syömättömyys ei todellakaan laihduta, eikä pidä paikkaansa että laihtuisit enemmän kun söisit vähemmän. Lue vähän jotain perustietoa laihtumisesta ennen kuin tulet avautumaan tuollaisilla lauseilla, ihan perustavanlaatuista tietoutta saat vaikka täältä: http://www.kuntoilijat.net/laihduttaminen/laihdutus

Jokainen syömätön päivä laihduttaa keskimäärin 250 grammaa. Saman määrän saa tiputettua kävelemällä 4-5 tuntia tai juoksemalla 2-3 tuntia. Kiireisinä päivinä kannattaa olla syömättä, ja rauhallisimpina päivinä urheilla ja syödä normaalisti.

• lopeta jo
        OmShantiShivaShakti kirjoitti:

Jokainen syömätön päivä laihduttaa keskimäärin 250 grammaa. Saman määrän saa tiputettua kävelemällä 4-5 tuntia tai juoksemalla 2-3 tuntia. Kiireisinä päivinä kannattaa olla syömättä, ja rauhallisimpina päivinä urheilla ja syödä normaalisti.

Yhtä järkevää on leikellä paloja kehostaa. Käsi 6kg jne.

• Miva123
        oikea laihduttaja kirjoitti:

jaajaa, olin kaks päivää syömättä ja tippu melkein 5 kiloa. Oon varmaan lääketieteellinen ihme kun noin tapahtu :D että jos et syö niin kyllä perkele se paino tippuu, vai mystisestikkö se pysyy samoissa lukemissa? :DDD

• L
        Miva123 kirjoitti:

jaajaa, olin kaks päivää syömättä ja tippu melkein 5 kiloa. Oon varmaan lääketieteellinen ihme kun noin tapahtu :D että jos et syö niin kyllä perkele se paino tippuu, vai mystisestikkö se pysyy samoissa lukemissa? :DDD

Paastotessa suurin osa aluksi lähteneestä painosta on nestettä. Tulee heti takaisin kun aloitat taas syömisen

• yksinkertaista

Tietysti laihtuu jos ei syö. Kysy vaikka keskitysleireiltä tai Afrikasta. Mutta eihän se ole terveellistä.

Silläkään ei ole mitään väliä mihin aikaan syö, mutta sekään ei ole terveellistä että syö milloin sattuu.

Parasta on kun syö tasaisesti neljä - kuusi kertaa päivässä ja syö sen verran vähän kaloreita että paino lähestyy haluttua. 7000kcal on kilo läskiä.

• Nonniiii

Eli eiköhän tämä nyt tullut käsiteltyä:

osa tavoittelee hoikkaa kroppaa ja mahdollisimman alhaista painoa - onnistuu todella niukalla ravinnolla ja syömättömyydellä. Jopa nopsaan, jos alkaessakin normaalivartaloinen tai vain hiukan pyöreä.

osa tavoittelee timmiä, terveen sporttista kroppaa - onnistuu hitaammin pudottamalla, eli viikkotasolla kalorivaje ei ole valtava.

osa haaveilee normaalipainon tuntumaan laihduttamisesta - onnistuu ihan vaan syömällä ja liikkumalla kuin normaali ihminen.

Jokainen saa valita, mistä itse pitää ja mihin itse tähtää. On kamalaa, että me naiset täällä huudamme, miten törkeän näköisiä sellaiset ja tuollaiset on. Kaikki liiallisuuksiin menevät itsesyytökset ja julma itsensä arvioiminen on myös surullista.

Meillä on vain tämä yksi elämä. Ja nyt on ihana kevät.

• Ex-ana

Itseasiassa riippuu henkilöstä.
      Anoreksia-aikanani laihduin 15 kg
      Mitat oli tuolloin 37kg/160cm...
      Hoidossa en meinannut millään lihota yli 2000 kcal ruokavaliolla.
      Vuoden hoito toi tulosta. Nyt olen 49 kiloinen, terve nuori nainen.
      Herkuttelen kerran viikossa kunnolla, syön viisi ateriaa päivässä.
      Lihaksethan syömättömyydessä surkastuu...
      Kroppa kärsii kauheesti...

En suosittele ainakaa kenellekkään laihdutusta syömättömyydellä.
      Yleisesti ottaen kilot tulevat takaisin nopeasti, riippuu varmaa henkilöstäki.
      Ite ylläpidän kroppaani terveellisellä perusruoalla ja juomalla paljon vettä.

• sitte sopiva..

oon 17 ja laihtunu parin päivän rääkkäyksellä 2kg haluisin laihtuu viel jotai 4kg sit ois sopiva eli mitat ois jotai 48-47 tai 49 /168

• mihin sopiva?

Oletko vähän tyhmä? Et ole laihtunut parissa päivässä kahta kiloa. Nestettä se on ollut. Eikä susta tule koskaan nättiä, vaan laiha läski. Lihakset katoavat laihduttamalla, ei rasva.

• 32434234334432342

kestää ainaki 2 kk ennenku läskiä lähtee tuo o vaan nestettä.

• Heh !
        32434234334432342 kirjoitti:

kestää ainaki 2 kk ennenku läskiä lähtee tuo o vaan nestettä.

Älä nyt höperehdi sentään. Tottakai rasvaa lähtee ihan saman tien kun kalorit menee miinukselle. Mistä kummasta se energia sitten tulisi ne ekat 2 kuukautta jos ei varastorasvoista ? Mieti nyt itsekin.

• Tuota !

Tuo ei kyllä ole koko totuus. Noin pieni tyttö ei kovin helpolla kuluta edes 2000 kcal:ia vuorokaudessa. Jos "rääkkäys" tarkoittaa suunnatonta treeniä (vastaten 25 km juoksua), niin siinä tapauksessa kulutuksesi voisi olla 3000 kcal/d. Kahdessa päivässä siis 6000 kcal. Tämä vastaa sellaista 800 grammaa rasvan vähenemistä kahdessa päivässä (joista osa lähtee kylläkin lihaksista proteiinina) - ja tämä siis siinä tapauksessa että et syö lainkaan. Jokainen ruuan murunen sitten jo vähentääkin tätä laihtumista.

Tuosta voit miettiä tuota "rääkkisi" pituutta: puoli kiloa kahdessa päivässä on tavattoman rääkin takana, joten neljä kiloa on siis reilusti yli viikon rääkkiprojekti. Kestätkö sen ?

• nuorilla ei ole aivo

Nykyajan nuoret tuntuvat tuota uskovan.. mutta omapahan on vika jos siinä leikissä anoreksia tulee!

• punkerolapsi

Voin sanoa että ei kannata, itselläni siis oli jossain vaiheessa ihan anoreksiadiagnoosikin eipä siinä mitään laihana pysyi niin kauan kun ei uskaltanut syödä mutta kun ihmisiä kuitenkin ollaan niin siinä tuppaa usein käymään niin että keho ja vaistot vie ylivallan --->ahmiminen. siinä ei paljoa thinspokuvat ja kalorisuunnitelmat auta kun tulee sellanen ihan alkeellinen nälkä.
      Anoreksia aiheutti mun keholle niin paljon vahinkoa ja näläntunne tms on ihan häiriintyneet joten ahmimishäiriöhän siitä kehittyi. Joten joo, pidemmän päälle ei kyllä kannata koska ollaan sillai vaistonvaraisia kuitenkin, ei siinä itsekurit enää pahemmin auta...vai oonko jotenkin normaalia eläimellisempi ihminen D: mutta siis, itse olen huomannut että hyvä ja proteiinipitoinen ruoka (mutta kuitenkin jotain kuituja mukana, mustamakkara paras esimerkki) riittävän usein ja riittävinä annoksina pitää hullut himot (tai no, luonnolliset vaistomme/himomme) loitolla ja vaikka laihdutus tuntuisikin kestävän niin ei äidy sitten ahmimishäiriöksi loppujen lopuksi. Siitä kierteestä on vaikea päästä eroon!

• ikuinen laihduttaja

Itse en laihdu syömättä olemisellakaan. Enemmänkin se että syö, mutta ei liikaa..
      Olen vaikka mitä konstia kokeillut... että laihtuisin.. millään en laihdu.

Juu todettiin sit toukokuussa kilpirauhasen vajaatointa. Selitti sit kuulemma lääkärin mielestä äkillisen painonnousun vuosi pari takaperin.

• Ikuinen laihduttaja

Ja vielä tähän. En todellakaan ole edes normaalipainossa.

• janskuli1994

itse olen laihtunut 12kg 5kk syömättömyydellä.. välillä syön pienen annoksen päivässä tai sitten en ollenkaan moniin päiviin

• Karoliina!

Mutta 12 kg 5 kk on todella vähän. Tietty jos olet jo valmiiksi laiha, niin ethän voi laihtuakaan paljon. Itse laihduin aikanaan 2 vk reilu 10 kg, kun en juurikaan syönyt mitään. Kilot eivät tulleet takaisin. En kyllä tarkoituksella laihduttanut/lopettanut syömistä, mutta mieheni kuoli onnettomuudessa ja ei ruoka maistunut.
        Teitysti stressi varmasti laihdutti, kun elimistö kävi koko ajan kierroksilla. :(

• SyöElääksesi

Kyllä on helppoa kuluttaa pikkuruisenkin yli 3000 kcal/d. Oman sykemittarini mukaan saan kulutettua 4000 kcal/d, tosin vaatii se sitten ravintoa... Pieni ihminen ei kuitenkaan tunne nälkää niin helposti kuin isompi. Omat mitat 163/49 (tiedän, ei hyvä, mutta parempi kuin 38kg about pari vuotta sitten =) ) Kun treenaan matalalla sykkeellä on mahdollista vetäistä 1200 peruskulutukseen sykemittarin kulutuksen mukaan 5kg alhasemmalla painolla se 2800 extraa ja toimii, mutta on illalla lihasmassakin melko vähissä, kun ei nestettä missään muualla kuin jaloissa (linimentit auttaa)... Kokeilujen mukaan tuon päivän pärjää helposti tonnikala ja raejuustopurkeilla eli alle 500kcal, mutta illalla peili näyttää juuri sellaista läskilaihaa ja sen seurauksena iho roikkuu ja näyttää entistä läskimmältä... Sitten kun on saatu ylikunto tuolla treenillä, ei nälkäkään enää tunnu ja pärjätäänkin helposti vedellä, kahvilla, teellä ja pian ei enää kiinteä ruokakaan mene kun tulee suoraan ylös.. Todellisuus sumenee ja et uskalla enää syödä, kun pelkäät sitä pahaa oloa mikä on oksennellessa tai olet niin puhki ettet jaksa enää edes jääkaapille kävellä... Nukahtaessasi heräät letkuista ja seuraavat kuukaudet tai jopa vuodet on sitä että et pääse/jaksa liikkua, korkeintaan vessaan tmv. Jos kuitenkin valitsee tämäntyyppisen tien, niin suosittelen ainakin pysymään valkuaislinjalla, koska rasvan kadotessa aivojen valkuaismäärä hupenee, etkä koskaan tämän tärkeän aineen kadotessa ajattele normaalisti ja aivoja ei tietääkseni korvata? Tosin kaikkihan toivovat että elämä jatkuu ja meidän elämämme jatkuu jälkeläisissä, nälkiintynyt keho ei voi lisääntyä. Nälkiintynyt keho saavutetaan kun ei saada tarpeeksi ravintoa... Vaikea anorektikko on siis se joka kuolee eli toivottavasti sukupuutto uhkaa tätä lajia pian. Elämässä vahvimmat elävät pisimpään ja periyttävät vahvoja jälkeläisiä. Enpä muuta kehitellyt tähän tiistaiyöhön...Yritän vaan säilyttää terveet ja vahvat ihmiset, jotta saataisiin lajimme kehittymään vahvemmaksi, terveemmäksi, pitkäikäisemmäksi yms... Anoreksiastakin kuitenkin usein parantuu ja kun tunnistaa nämä piirteet, suosittelen hakemaan apua HETI! Anorektinen ajattelutapa voi myös kehittyä vaikka ei alunperin olisikaan laihduttanut tmv. kun aivot eivät saa tarvitsemiaan ravintoaineita, se on mahdollista, vaikka painoa olisi vielä 10-50kg siihen että on alipainoinen...

• ortoreksia?

Itse kärsin varmaan ortoreksiasta. Koko ajan mietin painoa. Miesystäväni pitää todella laihoista ja pienistä naisista, ei sellaisista joilla on lihasta. Eli hän katsoo kyllä mielellään kuvia malleista jotka ovat sairaalloisen laihoja.
      Tämän vuoksi itsekin innostuin, jotenkin se alkoi viehättämään niin paljon. En syö enää oikeastaan mitään. Enkä kyllä liikukaan. Ensimmäiset päivät on pahimpia. Minulla on käytössä nälänpoistotabletit, ne todella vievät nälän. Samoin vihreä ja musta tee, ja tottakai vesi.
      Joskus jos syön vaikka salaattiannoksen jossa on ihan vihersalaattia, tomaattia, kurkkua ja hieman oliiviöljyä, minun on pakko oksentaa se pois.
      Ja sitä tunnetta ei voi ymmärtää jos ei ole kokenut! Joten älkää tuomitko.
      En haluaisi tietenkään elää näin, mutta joka kerta kun katsoo peiliin niin tunnen iloa, koska olen laiha ja timmi. En mikään luuranko.
      Jonain päivänä saatan hapankorpun syödä, ja joskus jotain muutakin pientä. Mutta olen ollut ilman mitään ruokaa sen 14 päivää. Ja paino ei siitä takaisin tullut.
      Kenellekään en sitä suosittele, mutta ei pieni paasto silloin tällöin ole pahasta kenellekään.

Nyt olen alkanut mieheni avulla (hän huolestui että joudun kohta sairaalaan) opetellut käyttämään superfoodeja, kaikkia eri vitamiineja, kalaöljyä, sinkkiä, fosforia, kaikkea mitä elimistö tarvitsee.
      Ja hän myös on tehnyt hyvistä ja todellakin terveellisistä ja tuoreista aineksista smoothieita joita saan juotua joskus lasillisen aamulla. Sitten jaksan koko päivän koulussa. Ruokatunnilla pysyn kaukana ruokalasta ja teen kotitehtäviä eri rakennuksessa. Illalla juon paljon teetä ja vettä. Joskus mies pakottaa ottamaan toisen lasillisen smoothieta.

Olen vain niin tarkka E-aineista, hedelmissä käytetyistä kemikaaleista, ja muista tälläisistä asioista, eli se ruoka mistä smoothie tehdään, täytyy olla tuoretta ja puhdasta.
      Toivottavasti jonain päivänä pystyn syömään normaalisti. Raakaruokaa ja tuoreita vihanneksia, hedelmiä, marjoja.
      Lämmintä ruokaa söin viimeksi varmaan vuosi sitten jouluna kun perheeni edessä oli pakko esittää.
      Oksensin kyllä heti ruoan jälkeen.

Mutta tämä on sairaus, ei sitä kannata pilkata ja haukkua että voi miten ruma tuo ihminen on. En näe itseäni rumana, juuri nyt olen täydellisessä kunnossa!
      Ja onneksi on joku joka vahtii että en kuitenkaan jatka sitä mitä kohti olin menossa.
      Hyvää joulun odotusta kaikille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      167
      3447
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      15
      2096
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      223
      1490
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1241
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1211
    6. 37
      1121
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1063
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      136
      1031
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      994
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      39
      974
    Aihe