Onko kellään ollut/onko?
Tosi rasittava, tulee 100m kävelymatkastakin, kun vähän lämpee niin näppylät naamaan ja käsiin, rintaan, selkään, kylkiin, jalkoihin!
Noh antihistamiinit auttaa kyllä, mutta tosi vittumainen jos päivänkin on ilman antihistamiinia, eli unohtaa ottaa. Vuoden kestänyt jo, eikös se muutamassa vuodessa lähde? Kauan teillä kesti?
Ja sanokaa jotain mikä helpottaa.
Tosi vittumainen, en toivoisi tätä edes pahimmalle vihamiehelle... Ja tarkotan sitä
Hikinokkosihottuma!
10
4243
Vastaukset
- rauhoittunut
Mulla oli 10 vuotta sitten, ei voinut edes imuroida kotona. Järkky kutina alkoi heti, eikä muuta vaihtoehtoa kuin kylmä suihku. Mulle tuli stressistä, kun sain elämäni kuntoon(erosin), loppui kaikki muutkin allergiat. Elikä oli psyykkistä. Nykyisinkin joskus kun on oikein stressaavaa, saattaa lenkillä tulla, mut tosi harvoin. Tiedän sitten aina, että asiat kuntoon, niin helpottaa.
- 1+1
urticarian takana suinkaan läheskään aina ole stressi.
Itselläni sen aiheuttaa mm. kylmyys.
- 7 + 7 = 14
Ainakun se iskee niin vitutus on niin kova että meen kylmään suihkuun ja mielellään vaikka vilustutan itseni...
Joku päivä meen hyppäämään läheiseltä sillalta tonne jääveteen... - En tiä saatana!
Täälä ilmeni vuoden vaihteessa ja just noista samoista asioista se puhkee mm. imurointi ja kylmä. Just testasin piruuttaan saunomista (en oo saunassa käyny sitten vuoden vaihteen) ja saunan jälkeen suihkuun, niin johan iski ihon punaseks kauttaaltaan tuli myös sitä pientä täplää joka paikkaan.
Zyrtecciä vedän päivittäin ettei kutia, mutta se ei auta tohon iholle ilmenevään punotukseen/punaseen "täplään". Se ilmenee melkein aina, kun iho saa kylmää tai sitten äkillistä lämmön vaihtelua. Tiedä sitten. Lääkäri ei ainakaan edes ehdottanu mitään muuta kun, että "älä stressaa" ja "älä hikoile". Että näin.
Jos jollain on jotain hyviä vinkkejä tai parempia LÄÄKKEITÄ, niinkertokaa ihmeessä!
Täysin perseestä koko v*tun tauti.- äijän alku
Onkohan mulla tää hikinokkosihottuma, ku oon melekee 16v äijän alku, oireet tulee: saunassa, hikoillessa ylipäänsä, lämpitilan vaihtelut, ja sosiaalisissa tilanteissa, jos esim nolostuu. Oireita on hillitön kutina päänahassa, selässä kyljissä ja kasvoissa. Mitkä hoitokeinot toimii vai meneekö ittestää ohi? Pitäskö käyä lääkärissä?
- Anonyymi
Imurointi? Tuleeko imurin läpi minkä sortin allergeeneja? Kunnon suodattimet i muriin! Itsellä tulee töissä järkyttäviä kutinakohtauksia, punoitusta. Olen siivooja, joudun käyttämään mm klooripesuainetta- joskin käytän vain tarpeen mukaan. Reagoin myös sanytol-suihkeaineelle, sekä ns saniteettiaineelle, sekä tuotantotilassa sen kemikaaleille.
Yleensä iltapuoleen iho kutiaa jo niin, että suihku on kuin taivaaseen pääsisi- kylmää. Ihan hyytökylmää.
- ihotuma
Minulla alkoi oirelu v2015 talvella, teen raskasta ruumiillista työtä, hikoilu aloitti pirullisen pistelyn. Minulla on myös pahoja nivelkulumia ja söi verenpaine sekä särkylääkkeitä,allergia lääke oli myös käytössä. Sain lähetteen ihotautien erikoislääkärille,siellä oireet selvisivät heti. Hikinokkosihottuma lääkemääräys oli perusvoidetta jaDesloratadine Actavis 5mg. Vaiva on edelleen, sen lakaisee ihon läpötilan nousu,sauna pieni puuhastelu. Syytä tähän vaivaan ei tunnu tietävän kukaan varmasti. Itse epäilin kylmyyttä,räjäytyskaasuja joita hengitin niihin aikoihin kun vaiva ilmeni,myös syömiäni lääkkeitä epäilin. Lääkäri on sanonut että vaivasta ei pääse täysin eroon, aika näyttää.
- Vuosua
Itselläni Xyzal/Zyrtec auttaa ennakkoehkäilynä. Esim. tuntia ennen lenkkiä otan, niin kutina ja iho-oireet vähenevät oleellisesti. On toiminut jo vuosia.
- näintäällä
2 vuotta sitten itsellä alkoi, juuri ennen armeijaan lähtöä (keväällä alkoi, ja kesällä armeijaan). Useammalla eri lääkärillä juostiin ja ketään ei saanut selville mikä sen aiheuttaa. Montelukast (astma lääke) ja desloratadine (allergia lääke) iltasin ni kestää seuraavan päivän ilman oireita, intti meni A-miehenä läpi vaikka lääkäri suositteli C-papereiden ottamista koska "en tulisi siellä pärjäämään näillä oireilla". Itsellä siis oireet olivat niin pahat että taju lähti noin 15 sekunnin oireilun jälkeen (jos siis jatkoin urheilua jne enkä välittänyt oireista). Kutinan sijasta tuntui enemmänkin pistelyltä, ihan ku joku hakkais neuloilla ympäri kehoa.
Nyt ehtisin pari kuukautta olemaan ilman lääkitystä ennen kuin oireet alkoivat pikku hiljaa taas tulemaan takaisin. Takasi lääkityksel ja varmaan seuraavat pari vuotta taas nappia naamaan. Kuulemma saattaa jopa 6-10 vuotta kestää oireet. - Anonyymi
Itel alko vähä aika sit tää ja tän kans on vaa pakko elää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418